Bu video, bir öğretmenin 2020 YKS adayları için bilgilendirme yaptığı eğitim içeriğidir. İlk bölümde öğretmen, başvuru süreci hakkında detaylı bilgiler verirken, ikinci bölümde İstanbul'da 18 Şubat'ta çekim yaparak öğrencilere motivasyon sunmaktadır.. Video, YKS başvuru sürecinde dikkat edilmesi gereken noktaları ve baraj sınırlamalarını ele almaktadır. İlk bölümde 2019 TYT puanı 200 ve üzeri olan adayların 2020 YKS'ye girmeleri gerektiği, öğrenim durumu, okul puanı ve ham puan konularında bilgiler verilirken, ikinci bölümde TYT'nin çoktan bitmiş olması gerektiği ve AYT'ye odaklanılması gerektiği vurgulanmaktadır.. Videoda ayrıca tıp, diş, eczacılık, mimarlık ve mühendislik bölümlerinin baraj sınırlamaları hakkında güncel bilgiler paylaşılmakta ve öğrencilerin sınav hazırlığı için planlama yapmaları, konu analiz çeteleri oluşturmaları ve kendilerini en iyi ölçen kaynakları kullanmaları tavsiye edilmektedir.
Bu video, Mustafa Demir tarafından sunulan YKS 2023 TYT sınavı yorumudur. Mustafa Demir, sınav sonrası öğrencilere motivasyon ve hazırlık önerileri sunmaktadır.. Videoda Mustafa Demir, TYT sınavının 2020 ve 2022 sınavlarına benzer olduğunu, ancak bazı soruların orta seviyede olduğunu belirtiyor. Sınavın genel olarak kolay olmadığı, özellikle matematik sorularının uzun olduğu vurgulanıyor. Mustafa Demir, öğrencilerin yarınki AYT sınavına odaklanmaları gerektiğini, hatalarını düzeltmeleri gerektiğini ve yarınki sınavda dikkatli olmaları gerektiğini tavsiye ediyor. Video, öğrencilere motivasyon vererek ve yarınki sınava hazırlık için önerilerde bulunarak sona eriyor.
Öğretmenin olumlu tutum ve davranışları başarıyı en çok etkileyen unsurdur. Öğrencinin yabancı dile karşı olumlu tutumu ve motivasyonu önemlidir. Dersin bütün duyulara hitap edecek şekilde işlenmesi başarıyı artırır. Öğrencinin kendi anadilini iyi bilmesi ve konuşma pratiği yapması gereklidir
Bu video, tercih döneminin son günlerinde öğrencilere yönelik bir motivasyonel konuşmadır. Konuşmacı, öğrencilerin tercih sonuçları karşısında karşılaştıkları zorlukları ve mezuna kalma seçeneğini ele almaktadır.. Video, mezuna kalmanın geçmişte nasıl bir karar olduğu ve günümüzde bu konudaki bakış açısının nasıl değiştiği hakkında bilgiler sunmaktadır. Konuşmacı, mezuna kalmanın bir yıl daha hazırlanmak için bir fırsat olduğunu, doğru çalışma yöntemleriyle sıralamaların nasıl iyileştirilebileceğini ve bu kararın uzun vadede daha mutlu bir hayat için önemli olduğunu vurgulamaktadır. Ayrıca, geçmiş yıllarda mezuna kalan öğrencilerin başarı hikayelerini paylaşarak, bu kararın olumlu sonuçlarını göstermektedir.
Bu video, bir eğitimci öğretmenin öğrencilerine hitap ettiği bir eğitim ortamını göstermektedir. Öğretmen, savaşçı, taşlı ve komando gibi farklı takımlardan oluşan öğrencileri yönetmektedir.. Videoda öğretmen, öğrencilerine notlarını vermek üzere hazırlıklı olduğunu belirtiyor. Önce öğrencilere canlı ve aktif bir şekilde davranmaları gerektiğini vurguluyor, ardından her iki takımın kıdemlilerine notları vererek herkesin hızlıca notlarına bakmasını istiyor. Ayrıca, bayramdan önce ve diğer takımların derslerine gittiği dönemde öğrencilerden ayrı kaldığını ve özlem çektiğini de anlatıyor.
Kitap, üniversite öğrencilerine yönelik sade ve anlaşılır bir mekanik bölümü olarak tasarlanmıştır. Görsel efektler ve günlük hayat problemleri kullanılarak konuların anlaşılması kolaylaştırılmıştır. Her bölümün sonunda pekiştirme soruları bulunmaktadır
Diyanet TV'de yayınlanan "Yeni güne merhaba" programında, eğitimciler Fatih Aytaç ve Muhammed Tösun konuk olarak yer alarak üniversite sınavına hazırlanan öğrenciler ve ailelerine yönelik tavsiyelerde bulunmaktadır.. Program, üniversite sınavına hazırlık sürecinde öğrencilerin karşılaştığı zorluklar, motivasyon, sorumluluk duygusu ve doğru hedef belirleme konularını ele almaktadır. Videoda, deneme sınavlarının nasıl verimli kullanılması gerektiği, yeni nesil soruların ne olduğu, doğru çalışma stratejileri ve zaman yönetimi gibi konular detaylı olarak anlatılmaktadır. Ayrıca, mezuna kalma kararı, okul öncesi öğretmenliği bölümü ve LGS sınavına hazırlık gibi spesifik konular da ele alınmaktadır.. Program her salı günü yayınlanmakta olup, özellikle "Okul Öncesi Öğretmenliği" bölüm tanıtım serisi de yer almaktadır. Konuşmacılar, öğrencilerin kendi potansiyellerini keşfetmeleri, doğru kaynakları kullanmaları ve ailelerin öğrencilere nasıl destek olabileceği konularında pratik tavsiyeler sunmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin LGS sınavına hazırlanan öğrencilere yönelik motivasyonel bir konuşmadır. Öğretmen, uzun soluklu ve yorucu bir LGS sürecinin ardından sınavın yaklaştığını belirterek öğrencilere destek olmaktadır.. Video, sınav anında kaygı yönetimi ve başarılı performans için önemli bir noktayı vurgulamaktadır. Öğretmen, sınav anında rutinin dışındaki gelişmelerin kaygı düzeyini artırdığını ve bu durumda sınavın analizini yapmamak, maksimum net yapmak için odaklanmak gerektiğini anlatmaktadır. Cağaloğlu Anadolu Lisesi'nin taban puanları üzerinden örnekler vererek, sınavdaki soruların zorluğuna göre taban puanlarının değişebileceğini ve bu durumun sınav anında anlaşılamayacağını açıklamaktadır. Video, öğrencilere duygularına hakim olmaları ve en iyi performanslarını göstermeleri konusunda motivasyon sunmaktadır.
World's leading online maths program for students aged 5-16. Personalised learning with games and mastery challenges. Results visible in just 30 minutes weekly. Free unlimited access for 30 days
Bu videoda Mert, çeşitli öğretmenlerin yaratıcı ve bazen aşırı yöntemlerini anlattığı bir içerik sunuyor. Mert, Sibel ile çektiği bir videonun editinin bittiğini ve saat 8'de yayında olacağını belirtiyor.. Video, öğretmenlerin öğrencileri motivasyon etmek için kullandıkları yaratıcı yöntemleri gösteriyor. Kopya çekme yöntemlerini engellemek için karton kutu kullanma, McDonald's iş başvurusu kağıdı bırakma, telefon toplama, duvara telefon çakma gibi çeşitli taktikler anlatılıyor. İçerik üreticisi, bu yöntemlerin bazılarının etkili olabileceğini, bazılarının ise aşırı olduğunu belirtiyor ve kendi deneyimlerini paylaşarak izleyicilere bu konuda kendi görüşlerini aktarıyor.. Videoda ayrıca Mert'in kendi okul müdürünün havaya kaldırma gibi ilginç anıları da paylaşılıyor ve izleyicilerden kendi öğretmenlerini yorumlarda paylaşmaları isteniyor.
Bu video, bir eğitimci tarafından YGS sınavını başarıyla tamamlayan öğrencilere yönelik bir konuşma içermektedir.. Konuşmacı, YGS sınavının LYS puanına yaklaşık %28-36 etkisi olduğunu belirterek, öğrencilerin sınav sonrası yaşadığı duygusal süreçteki dikkat edilmesi gereken noktaları vurgulamaktadır. Öğrencilere sınav hakkında sürekli konuşmamaları, olumlu çıkarımlar yapmaları ve Haziran sınavına hazırlık için doğru bir plan kurmaları tavsiye edilmektedir. Ayrıca ailelerin de öğrencilere destek olması gerektiği ve sınav hazırlığı sürecinde yaşanan sorunların çözülmesi gerektiği belirtilmektedir.
Ortak sınav uygulaması öğrenci ve öğretmenlerin motivasyonunu düşürüyor. Kalabalık sınıflarda 2 hafta boyunca sınav yapmak zorlayıcı. Sistemin altyapısı hazır olmadığı için öğretmenler ders işleyemiyor
Bu video, Samsun'da 18 yıldır geometri öğretmenliği yapan Nurtaç Kozak'ın ilginç öğretim yöntemlerini anlatan bir belgesel formatındadır. Öğretmen, tahta başında dans eden bir şarkıcıya benzetilmektedir.. Videoda, Nurtaç Kozak'ın geometri formüllerini müzik ve dansla birleştirerek anlattığı gösterilmektedir. Öğrencilerin bu yöntemle formülleri daha kolay hatırladıkları ve dersten mutlu ayrıldıkları belirtilmektedir. Öğretmen, öğrencilerin sadece net yapmak yerine keyif alarak dersi öğrenmelerini amaçladığını vurgulamaktadır.
Bu video, bir anne ve oğlu Ömer arasındaki diyalogları içeren eğitici bir içerik. Anne, Ömer'in derslerini yapmasını istemekte ve onu bulmaya çalışmaktadır.. Videoda, Ömer'in derslerini yapmak istememesi üzerine anne onu evin her yerinde aramaya başlar. Ömer'in çadırın içine saklandığı düşünülür, ancak aslında orada değil. Sonunda Ömer'i bulan anne, onu derslerine döndürür ve hayvan resimlerini boyamaya teşvik eder. Video, akıllı ve çalışkan bir öğrenci olmanın önemini vurgulayarak sona erer.
Otoriter sınıf yönetimi en etkili yaklaşım olarak önerilmektedir. Sınıf yönetiminin dört temel bileşeni: tasarım, kurallar, planlama ve öğretim tekniği. Düzenli sınıf ortamı akademik başarıyı ve sosyal gelişimi destekler
Maddi ödüller yerine maddi olmayan ödüller tercih edilmelidir. Ödüller kısa süreli motivasyon sağlar ancak kalıcı değildir. Öğrencilere iyi davranışın beklenen bir şey olduğu öğretilmelidir
Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmenlere yönelik sunulan eğitim içeriğidir. Konuşmacı, uzaktan eğitimde başarılı olmak için gerekli olan temel unsurları anlatmaktadır.. Video, uzaktan eğitimin ne olduğu tanımlanarak başlamakta ve uzaktan eğitim ile yüz yüze eğitim arasındaki farkları karşılaştırmaktadır. Ardından beş temel unsuru detaylı şekilde ele almaktadır: arazi tanımı (uzaktan eğitim ve yüz yüze eğitim arasındaki farklar), yol haritası belirleme (öğretim tasarımı), teknoloji entegrasyonu (SABR modeli), öğrenme ve çoklu ortam arasındaki ilişki (Mail prensipleri) ve öğrenci motivasyonu (AKS modeli).. Konuşmacı, her bir unsuru örneklerle açıklamakta ve özellikle teknoloji entegrasyonunda SABR modelini ve öğrenme-çoklu ortam ilişkisini detaylı şekilde anlatmaktadır. Ayrıca, uzaktan eğitimde etkili öğretim tasarımı için Beş S modeli ve dijital araçların kullanımının önemi vurgulanmaktadır.