Bu video, bir eğitimci tarafından eğitim sınavına hazırlık amacıyla hazırlanmış kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, eğitim bilimlerindeki temel kavramları somut örneklerle anlatarak izleyicilere sınav hazırlığı için yardımcı olmaktadır.. Video altı ana başlık altında düzenlenmiştir: farklılaştırılmış öğretim yaklaşımı, program türleri, kavram öğretimi, öğretim stratejileri, eğitimde güncel yaklaşımlar ve öğretim ilkeleri. Her bölüm detaylı olarak incelenmekte ve çeşitli öğretim teknikleri, stratejileri ve yaklaşımlar açıklanmaktadır.. Videoda farklılaştırılmış öğretimde kullanılan teknikler (istasyonlar, merkezler, öğrenme ajandaları, karmaşık öğretim, yörünge çalışmaları, giriş noktaları, öğrenme sözleşmesi, katlı öğretim) ve değerlendirme teknikleri (köşe kapmaca, kutu yapma, evet-hayır kağıtları, parmakla işaretleme, yumruk yapma, gerçekte yüzleşme, sarmal oluşturma, simit tekniği, konuşma halkası, döngüsel yansıma, portfolyo) detaylı olarak ele alınmaktadır. Ayrıca program türleri, kavram öğretimi teknikleri ve eğitimde güncel yaklaşımlar (yapılandırıcı öğrenme, proje tabanlı öğretim, probleme dayalı öğrenme, beyin temelli öğrenme, harmanlanmış öğrenme, yaşam boyu öğrenme ve isbirlikli öğrenme) da kapsamlı şekilde anlatılmaktadır.
Bu video, 9. sınıf kimya dersinin kavram öğretimi kitabının sayfa 128'indeki maddelerin dönüşümleri konusundaki soruların cevaplarını içeren bir eğitim içeriğidir.. Videoda, suyun maddesel değişime uğradığı örnekler üzerinden fiziksel ve kimyasal değişimler arasındaki farklar açıklanmaktadır. Fiziksel değişimlerde maddenin görünümü değişir, yapısı değişmez; kimyasal değişimlerde ise oluşan maddenin görünümü ve yapısı başlangıçtaki maddenin görünümünden farklıdır. Ayrıca maddesel değişimlere eşlik eden enerji değişimleri de ele alınmakta ve kimyasal değişimlere eşlik eden enerji değişiminin genellikle 40 kJ molden daha büyük olduğu belirtilmektedir.
Bu video, "Benim Hocam" adlı bir eğitim platformunda bir eğitimci tarafından sunulan 34 videoluk bir ders serisinin son bölümüdür. Konuşmacı, öğretmen adaylarına ve KPSS sınavına hazırlanan öğrencilere yönelik öğretim yöntem ve teknikleri dersini anlatmaktadır.. Video, kavram öğretimi konusunu detaylı olarak ele almaktadır. İlk olarak kavram haritası ve zihin haritası kavramları açıklanmakta, ardından kavramsal değişim teknikleri (akış diyagramı, balık kılçığı, semantik ağ, tahmin-gözlem-açıklama tekniği) anlatılmaktadır. Son bölümde ise kavram yanılgılarını giderme yöntemleri (kavramsal değişim metni, anlam çözümleme tablosu, kavramsal karikatür, V diyagramı ve Venn şeması) örneklerle açıklanmaktadır.. Ders içeriği ayrıca öğretim ilkeleri, düşünme becerileri, öğrenme modelleri, öğretim stratejileri, öğrenme stratejileri, öğretim yöntemleri ve öğretim teknikleri (grupla öğretim teknikleri, bireysel öğretim teknikleri, sınıf dışı öğretim teknikleri) olarak özetlenmektedir. Video, KPSS sınavına hazırlanan öğrencilere başarı dilekleriyle sonlanmaktadır.
Kavram öğretimi, öğrencilerin bilgiyi yapılandırmasını ve anlam oluşturmasını sağlar. Geleneksel eğitim programları "bilme" ve "yapma"ya odaklanmıştır. Kavram temelli öğretim, üst düzey düşünme becerilerini geliştirir
Bu video, çocuklar için hazırlanmış eğitici bir içeriktir. Anlatıcı, çeşitli kavramları görsel örneklerle açıklamaktadır.. Video, zıt kavramlar (acı/tatlı, ağır/hafif, dağınık/düzenli, kokulu/kokusuz, parça/bütün, tuzlu/ekşi, uzun/kısa, hızlı/yavaş, yumuşak/sert), boyut kavramları (büyük/küçük), duygu kavramları (mutlu/mutsuz, kızgın/korkmuş) ve mekanda konum kavramları (üzerinde/altında, önünde/arkasında, içinde/dışarısında) ile tek ve çift kavramlarını öğreten bir yapıya sahiptir. Her kavram öğretilmeden sonra, çocuklara sorular sorularak öğrendiklerini pekiştirme kısmına geçilmektedir.
Risk altındaki çocuklar için geliştirilmiş öğretmen merkezli bir modeldir. Bilişsel becerilerin öğretimi üzerine odaklanmıştır. Öğrenci başarısızlığından öğretmen sorumludur
Eğitim, öğretim ve öğrenme kavramları detaylı şekilde açıklanmıştır. Program geliştirme ve değerlendirme süreçleri ele alınmıştır. Öğretimin planlanması ve genel ilkeleri incelenmiştir
Bu video, 1. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı kavram öğretimi kitabının sayfa 44'ündeki soruların cevaplarını içeren eğitim materyalidir.. Video, "Güldür ve Sen Olmasan" adlı metinlerin benzer ve farklı özelliklerini karşılaştırma, mensur şiir kavramını ifade eden en uygun şekli belirleme ve Servet-i Fünun döneminde mensur şiir türünün yaygınlaşmasının sebeplerini açıklama sorularını içermektedir. Her soru için detaylı cevaplar verilmiş ve Servet-i Fünun dönemi hakkında bilgiler sunulmuştur.
Kitap, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde kavram öğretimi konusunu ele almaktadır. Kavram haritaları, kavram öğretimi için kullanılan grafik materyallerdir. Kitap, 6-8. sınıf Din Kültürü dersinin tüm ünitelerini kapsamaktadır
Bu video, 9. sınıf fizik dersinin kavram öğretimi kitabının sayfa 154'ündeki soruların cevaplarını içeren eğitim materyalidir.. Video, ağırlık kavramını açıklayarak başlıyor ve Newton'un kütleçekimi yasalarını anlatıyor. Ardından ağırlık ile kütle arasındaki farklar, ağırlık ve kütle birimlerinin ne olduğu, ağırlık ölçümünün nasıl yapıldığı gibi konular ele alınıyor. Son olarak, bir cismi yeryüzünde mi yoksa ay yüzeyinde mi kaldırmak daha kolay olduğu sorusu ve cevabı veriliyor.
Kitap, öğrencilerin kavram yanılgılarını tespit edip gidermeyi amaçlamaktadır. Farklı seviyelerde hazırlanmış etkinlikler içermektedir. Kavram haritaları ve görsel materyaller kullanılmıştır. Üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeye yöneliktir
Bu video, çocuklar için hazırlanmış bir eğitim etkinliği formatındadır. Video boyunca "kirli-temiz" kavramları tekrarlanmaktadır.. Videoda çamurlu top ve boyalı eller gibi nesnelerin kirli ve temiz durumları gösterilmektedir. "Yıkadım bir, güzel temiz" ifadesi tekrarlanarak temizlik süreci vurgulanmaktadır. Video, temizlik kavramını çocuklara öğretmek amacıyla tasarlanmış basit bir eğitim içeriğidir.
Bu video, 9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersinin Kavram Öğretimi kitabındaki sayfa 95'teki soruların cevaplarını içeren bir eğitim içeriğidir.. Video, iç konuşma tekniği ve karşılıklı konuşma tekniği arasındaki farkları açıklayarak başlıyor. Ardından öğrencilere bu iki teknikten hangisini tercih edeceklerini ve nedenlerini sormakta, son olarak da iç konuşma tekniğini kullanarak yaşadıkları bir olayı yazmalarını istiyor. Her soru için olası cevaplar da sunuluyor.
Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmenlere ve öğretmen adaylarına yönelik hazırlanan öğrenme stilleri konulu bir eğitim içeriğidir.. Videoda Gregor ve Kolb'ün öğrenme stilleri teorileri detaylı şekilde ele alınmaktadır. İlk olarak Gregor'un somut-soyut ve ardışık-random öğrenme stilleri sınıflandırması anlatılmakta, ardından Kolb'un somut yaşantı ve soyut kavramsallaştırma öğrenme biçimleri açıklanmaktadır. Daha sonra bu iki kategorinin birleşiminden oluşan dört farklı öğrenme stili (yerleştiren, ayrıştıran, özümseyen ve değiştiren) tanıtılmakta ve örnek sorular üzerinden konunun uygulamalı olarak gösterilmektedir.. Video, ÖSYM sınavlarında bu konudaki soruların nasıl çözüleceği ve ders notlarının nasıl kullanılacağı hakkında tavsiyeler içermektedir. Ayrıca, bir ortaokul öğrencisinin öğrenme sürecini örnek olarak kullanarak öğrencinin hangi öğrenme stiline sahip olduğunu analiz etmektedir. Video, bir sonraki derste kavram öğretimi tekniklerinin ele alınacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Kitap, öğrencilerin kavram yanılgılarını tespit edip gidermeyi amaçlar. Farklı seviyelerde hazırlanmış etkinlikler içerir. Etkinlikler günlük hayatla ilişkilendirilmiştir. Kavram haritaları ve görsel araçlar kullanılmıştır
Bu video, 10. sınıf coğrafya dersinin kavram öğretimi kitabındaki sayfa 61'deki soruların çözümlerini içeren bir eğitim içeriğidir.. Video, nüfusu etkileyenler konusundaki soruları ve cevaplarını sunmaktadır. İçerikte tablo bir ve tablo iki'deki verilerden yararlanarak doğum oranı ve ölüm oranının nasıl hesaplanacağı, formüllerin nasıl oluşturulacağı ve bu oranların nasıl yorumlanacağı adım adım anlatılmaktadır. Ayrıca doğum oranı ve ölüm oranı kavramlarının tanımları da verilmektedir.
Bu video, 9. sınıf kimya dersinin kavram öğretimi kitabındaki sayfa 58'deki soruların cevaplarını içeren bir eğitim içeriğidir. Videoda kimya öğretmeni Nihat ile öğrenciler arasında geçen bir diyalog üzerinden sorular sorulmaktadır.. Video, iyon kavramının tanımı, iyonların sınıflandırılması ve nötr atom ile iyon arasındaki kimyasal özellikler arasındaki farklar gibi konuları ele almaktadır. Özellikle Na₂, Mg₂, Al₃, NO₃, F₄, F₃ iyonlarının katyon, anyon ve kök iyon olarak sınıflandırılması ve Li atomu ile Li⁺ iyonu arasındaki kimyasal özellikler arasındaki farklar detaylı olarak açıklanmaktadır.
Bu video, 9. sınıf fizik kavram öğretimi kitabının sayfa 177'deki soruların çözümlerini içeren bir eğitim içeriğidir.. Video, iş kavramını açıklayan görsel örnekler ve öğrencilerin yaptığı yorumlarla başlar. Ardından iş kavramının tanımı, iş ile enerji arasındaki ilişki ve günlük hayattaki uygulamaları hakkında sorular ve cevaplar sunulur. Fizik biliminde iş kavramının üç temel bileşeni (cisim, kuvvet ve yer değiştirme) açıklanır ve iş ile enerji arasındaki ilişki detaylı şekilde anlatılır.
Bu video, çocuklar için hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Bir eğitmen, "kirli" ve "temiz" kavramlarını çeşitli nesneler üzerinden öğretmektedir.. Video, önce "kirli" ve "temiz" kavramlarını çeşitli örneklerle (araba, ayakkabı, kıyafetler, diş, bulaşıklar vb.) tanıtarak başlıyor. Ardından interaktif bir şekilde izleyiciden kirli ve temiz nesneleri bulmalarını istiyor ve doğru cevaplar için tebrik ediyor. Video, temiz ve kirli kavramlarını öğrendikten sonra diğer kavramlara geçileceğini belirterek sona eriyor.
Bu video, 10. sınıf fizik dersinin kavram öğretimi kitabındaki soruların cevaplarını içeren bir eğitim içeriğidir.. Video, titreşim kavramı üzerine odaklanmaktadır. İçerikte titreşim hareketinde yer değiştirmelerin sıfır olduğu, titreşim kavramının kendi cümlelerle nasıl tanımlanabileceği ve günlük hayatta gözlemlenen titreşim örnekleri (kanatlı hayvanların kanat çırpması, kaykay parkında hareket eden çocuk, sarkaçlı saatler, cep telefonu titreşimi, telli çalgılarda tellerin hareketi) açıklanmaktadır.