Çok Kavramı Öğretimi ve Analizi
Aynı tür ve tipteki nesneler arasında çok olanları gösterme. Farklı tip ve uzunluktaki nesneler arasında çok olanları gösterme. Farklı tür ve tipteki nesneler arasında çok olanları gösterme
- avys.omu.edu.tr
Aynı tür ve tipteki nesneler arasında çok olanları gösterme. Farklı tip ve uzunluktaki nesneler arasında çok olanları gösterme. Farklı tür ve tipteki nesneler arasında çok olanları gösterme
MEB, 2024-2025 eğitim yılı için okullara 300 milyon yardımcı kaynak gönderdi. Kaynaklar Çalışma Yaprakları, Kavram Öğretimi ve Kazanım Testleri şeklinde hazırlandı
Kavram, nesnelerin ortak özelliklerinin soyutlanmasıdır. Kavramlar çevremizdeki karmaşıklığı azaltır ve objeleri tanımlamaya yardımcı olur. Kavramlar oluştukça yaşantılar sınıflandırılır
Bu video, 10. sınıf coğrafya dersinin kavram öğretimi kitabındaki soruların cevaplarını içeren eğitim materyalidir.. Video, kitabın sayfa 93'ündeki üç soruyu ve cevaplarını detaylı şekilde sunmaktadır. İlk soruda bir geminin hangi limana uğraması gerektiği ve nedeni açıklanırken, ikinci soruda liman kavramı tanımlanmaktadır. Son soruda ise Filyos Limanı'nın önemi ve bölgeye yapacağı katkılar değerlendirilmektedir. Video, öğrencilerin derslerini kolayca yapabilmeleri için hazırlanmıştır.
Bu video, 9. sınıf biyoloji dersinin kavram öğretimi kitabındaki soruların cevaplarını içeren eğitim materyalidir.. Video, inorganik ve organik bileşiklerin tanımı ve özellikleri üzerine odaklanmaktadır. İçerikte tuz ve şeker örnekleri üzerinden inorganik ve organik bileşiklerin özellikleri açıklanmakta, ardından bu bileşiklerin karşılaştırılması yapılmaktadır. Son olarak, organik ve inorganik bileşikler ile ilgili doğru-yanlış soruları ve bunların gerekçeleri sunulmaktadır.
Bu video, 9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersinin Kavram Öğretimi kitabının sayfa 103'ündeki "Kurban" adlı hikayenin okunmasını ve soruların cevaplarını içermektedir. Hikayede Halil Ağa ve oğlu Murat karakterleri yer almaktadır.. Video, Kemal Bilbaşar'ın "Kurban" adlı hikayesinin okunmasıyla başlıyor ve ardından kitabın soru-cevap kısmının cevapları sunuluyor. Sorular arasında Orhan Kemal'in öykülerindeki üslup özellikleri ve Kemal Bilbaşar'ın hikayesinin dil ve üslup özellikleri değerlendirilmesi bulunmaktadır. Hikaye, kurbanlık olarak seçilen bir öküzün kurban edilmesi sürecini anlatmaktadır.
Kavram, nesnelerin ortak özelliklerini kapsayan genel tasarımdır. Kavramlar öğrenilebilir, kullanılabilir, açık, genel ve güçlü olmalıdır. Kavramlar yaşantılar yoluyla zamanla gelişir
Bu video, 9. sınıf fizik kavram öğretimi kitabının sayfa 77'deki soruların çözümlerini içeren bir eğitim içeriğidir. Videoda Asya ve Ekin adlı iki kardeş arasındaki bir yarışma anlatılmaktadır.. Video, Asya ve Ekin'in birbirlerine fiziksel kavramları sorarak puan kazanma yarışmasını göstermektedir. Yarışmada su birikintisinde batmadan yürüyen böcek, pipet kullanımı, balın kıyafetlere yapışması ve yağmur damlalarının oluşumu gibi gözlemler üzerinden yüzey gerilimi, kohezyon kuvveti gibi fiziksel kavramlar açıklanmaktadır. Video, soruların cevaplarını ve yüzey geriliminin sıcaklık değişimiyle ilişkisini içeren açıklamalarla devam etmektedir.
Program 4-7. sınıfları kapsamaktadır. Temel amaç millî ve manevi değerleri benimseyen bireyler yetiştirmektir. Program 7 öğrenme alanı çerçevesinde yapılandırılmıştır. Kazanımlar sarmal yaklaşım ve bütünsel öğrenme çıktıları olarak tasarlanmıştır
Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmenlere ve öğretmen adaylarına yönelik hazırlanan öğrenme stilleri konulu bir eğitim içeriğidir.. Videoda Gregor ve Kolb'ün öğrenme stilleri teorileri detaylı şekilde ele alınmaktadır. İlk olarak Gregor'un somut-soyut ve ardışık-random öğrenme stilleri sınıflandırması anlatılmakta, ardından Kolb'un somut yaşantı ve soyut kavramsallaştırma öğrenme biçimleri açıklanmaktadır. Daha sonra bu iki kategorinin birleşiminden oluşan dört farklı öğrenme stili (yerleştiren, ayrıştıran, özümseyen ve değiştiren) tanıtılmakta ve örnek sorular üzerinden konunun uygulamalı olarak gösterilmektedir.. Video, ÖSYM sınavlarında bu konudaki soruların nasıl çözüleceği ve ders notlarının nasıl kullanılacağı hakkında tavsiyeler içermektedir. Ayrıca, bir ortaokul öğrencisinin öğrenme sürecini örnek olarak kullanarak öğrencinin hangi öğrenme stiline sahip olduğunu analiz etmektedir. Video, bir sonraki derste kavram öğretimi tekniklerinin ele alınacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından eğitim sınavına hazırlık amacıyla hazırlanmış kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, eğitim bilimlerindeki temel kavramları somut örneklerle anlatarak izleyicilere sınav hazırlığı için yardımcı olmaktadır.. Video altı ana başlık altında düzenlenmiştir: farklılaştırılmış öğretim yaklaşımı, program türleri, kavram öğretimi, öğretim stratejileri, eğitimde güncel yaklaşımlar ve öğretim ilkeleri. Her bölüm detaylı olarak incelenmekte ve çeşitli öğretim teknikleri, stratejileri ve yaklaşımlar açıklanmaktadır.. Videoda farklılaştırılmış öğretimde kullanılan teknikler (istasyonlar, merkezler, öğrenme ajandaları, karmaşık öğretim, yörünge çalışmaları, giriş noktaları, öğrenme sözleşmesi, katlı öğretim) ve değerlendirme teknikleri (köşe kapmaca, kutu yapma, evet-hayır kağıtları, parmakla işaretleme, yumruk yapma, gerçekte yüzleşme, sarmal oluşturma, simit tekniği, konuşma halkası, döngüsel yansıma, portfolyo) detaylı olarak ele alınmaktadır. Ayrıca program türleri, kavram öğretimi teknikleri ve eğitimde güncel yaklaşımlar (yapılandırıcı öğrenme, proje tabanlı öğretim, probleme dayalı öğrenme, beyin temelli öğrenme, harmanlanmış öğrenme, yaşam boyu öğrenme ve isbirlikli öğrenme) da kapsamlı şekilde anlatılmaktadır.
Bu video, 9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersinin Kavram Öğretimi kitabındaki sayfa 105'in cevaplarını içeren bir eğitim içeriğidir.. Video, üslup kavramı üzerine sorular ve cevaplarını içermektedir. İlk soru üslupla ilgili bilgi haritasını tamamlamayı, ikinci soru ise okurun eserin ne anlattığını ve nasıl anlattığını tercih etmesi konusunu ele almaktadır. Son soruda ise izleyicilerden sevdiği hikaye yazarını belirlemeleri ve yazarın üslubu hakkında yargıları yerine işaret koymaları istenmektedir.
Öğretmen ve yöneticilerin örgütsel adalet algıları çok yüksek düzeydedir. Yöneticiler ve öğretmenler örgütsel vatandaşlık davranışlarında çok yüksek düzeydedir
Bu video, 10. sınıf fizik dersinin kavram öğretimi kitabındaki soruların cevaplarını içeren bir eğitim içeriğidir.. Video, titreşim kavramı üzerine odaklanmaktadır. İçerikte titreşim hareketinde yer değiştirmelerin sıfır olduğu, titreşim kavramının kendi cümlelerle nasıl tanımlanabileceği ve günlük hayatta gözlemlenen titreşim örnekleri (kanatlı hayvanların kanat çırpması, kaykay parkında hareket eden çocuk, sarkaçlı saatler, cep telefonu titreşimi, telli çalgılarda tellerin hareketi) açıklanmaktadır.
Bu video, 9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersinin Kavram Öğretimi kitabının sayfa 104'ündeki soruların cevaplarını içeren bir eğitim içeriğidir.. Videoda, üslup sütununda yazarların kendilerine özgü dil ve anlatım özellikleri ile hikayeden bir bölüm sütununda bazı hikayelerden alınmış bölümler bulunmaktadır. Soru, hangi yazarın hangi hikayeyi yazmış olabileceğini verilerden hareketle tahmin etmeyi gerektirmektedir. Cevaplar olarak Ahmet Hamdi Tanpınar'ın bir hikayesi, Selim İleri'nin bir hikayesi ve Mustafa Kutlu'nun bir hikayesi belirtilmiştir.
Bu video, 9. sınıf kimya dersinin kavram öğretimi kitabının sayfa 102'deki soruların çözümlerini içeren bir eğitim içeriğidir.. Video, değerlik elektron kavramını açıklayarak başlıyor ve periyodik cetveldeki ilk yirmi elementin katman elektron dizilimini çizme, değerlik elektronlarını belirleme, grup tanımını yapma ve farklı gruplardaki elementlerin bileşik oluştururken değerlik elektronlarını nasıl kullandıklarını açıklıyor. Her soru için detaylı cevaplar sunuluyor.
Bu video, 9. sınıf tarih dersinin Kavram Öğretimi kitabının sayfa 84'ündeki soruların cevaplarını içeren bir eğitim içeriğidir.. Video, konar göçerlik kavramının tanımı, göçebeliğin tanımı yapılırken düşülen hatalar ve devletin konar göçerleri yerleşik hayata geçirmeye çalışmasının sebepleri gibi konuları ele almaktadır. Her soru için detaylı açıklamalar yapılmakta ve konar göçerlerin yerleşik toplumlara olan etkileri, devletin bu konudaki politikaları ve tarihsel süreçteki değişimler anlatılmaktadır.
Bu video, bir anne ve kızı Derin arasında geçen matematik eğitim içeriğidir. Anne, Derin'e tam, yarım ve çeyrek kavramlarını öğretmektedir.. Videoda, elma, armut ve portakal gibi meyveler kullanılarak tam, yarım ve çeyrek kavramları somut örneklerle anlatılmaktadır. Önce bir elmanın iki eşit parçaya bölünmesiyle yarım, dört eşit parçaya bölünmesiyle çeyrek kavramları gösterilmekte, ardından bu parçaların birleştirilmesiyle tam, yarım ve çeyrek kavramlarının nasıl oluştuğu açıklanmaktadır. Video, Derin'in öğrendiklerini uygulaması ve anne tarafından test edilmesiyle sona ermektedir.
Bu video, KPSS sınavına hazırlık için eğitim veren bir ders formatındadır. Konuşmacı, kavram öğretim tekniklerini anlatmaktadır.. Video, kavram öğretim tekniklerinin son iki başlığı olan bilgi haritaları ve iki aşamalı teşhis testleri hakkında bilgi vermektedir. Bilgi haritalarının bir konudaki önemli ve kritik noktaların görsel şemaya döküldüğü araçlar olduğu, yer yön bildiren levhaların da bu tekniklere örnek olduğu açıklanmaktadır. İki aşamalı teşhis testlerinin ise kavram yanılgılarını belirlemede çocuklara soru yazdırma ve cevaplarını açıklama aşamalarından oluştuğu anlatılmaktadır. Video, sınıf dışı öğretim tekniklerine geçiş yapılacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.