Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir öğretmen tarafından araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi hakkında bilgi verilmektedir.. Video, araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisinin John Dewey tarafından ortaya atıldığı ve en çağdaş öğretim stratejisi olduğu bilgisiyle başlıyor. Öğretmen, bu stratejinin yapılandırmacı anlayışa dayandığını, öğrencinin öznel bilgisini oluşturduğu bir süreç olduğunu açıklıyor. Daha sonra bu stratejinin mantığını, problem çözme aşamalarını (problemi hissetme, tanımlama, veri toplama, hipotez kurma, test etme) detaylı şekilde anlatıyor. Video, farklı öğretim stratejileri arasındaki karşılaştırmalarla devam ediyor ve öğretim yöntemlerine geçiş yapılacağı bilgisiyle sonlanıyor.
Eğitim, bireyin davranışlarında kasıtlı olarak istendik değişiklikler meydana getirme sürecidir. Öğrenme, davranışçı ve bilişsel olmak üzere iki ana yaklaşıma ayrılır. Öğretim planı hedef, içerik, süreç ve değerlendirme olmak üzere dört temel ögeden oluşur
Bu video, eğitim alanında yapılandırmacılık öğrenme yaklaşımını açıklayan bir eğitim içeriğidir.. Video, yapılandırmacılık öğrenme yaklaşımının temel prensiplerini anlatmaktadır. Yapılandırmacılık, öğrencilerin düşünmeyi öğrenmelerini, bilgiyi özümleyip oluşturmalarını ve yaparak yaşayarak öğrenmelerini savunan bir yaklaşımdır. Her öğrencinin farklı deneyim ve yaşantısı olduğu için öğretimin bireyselleştirilmesi gerektiği vurgulanmaktadır. Video, yapılandırmacılık yaklaşımının tanımını ve temel prensiplerini açıklayarak, bir soru-cevap formatında ilerlemektedir.
1886'da İstanbul'da doğan Baltacıoğlu, 1978'de Ankara'da vefat etmiştir. Darülfünun'da eğitim görmüş, çeşitli üniversitelerde yöneticilik yapmıştır. 1934'te Yeni Adam dergisini kurmuş, 1942'de Ankara Üniversitesi'nde profesör olmuştur
Learning theory describes how students process and retain knowledge. Behaviorists view learning as conditioning and rewards. Cognitive theory emphasizes learner rather than environment. Constructivism focuses on active knowledge construction. Transformative learning theory explains change in preconceptions
Sosyal bilgiler, insanları ve çevreleriyle etkileşimini zaman ve yer boyutunda inceler. MEB 2004'te tüm ilköğretim programlarını yapılandırmacı anlayışla geliştirmiştir. Program, NCSS'nin benimsediği sosyal bilgiler anlayışıyla paralellik göstermektedir
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan eğitim dersidir. Eğitimci, yapılandırmacılık ekolünden etkilenen işbirlikli öğrenme modelini detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, işbirlikli öğrenmenin ne olduğunu, temel ilkelerini ve tekniklerini açıklamaktadır. İşbirlikli öğrenmenin temel iddiası, heterojen gruplarda çocukların birbirine yardım ederek öğrenmesidir. Eğitimci, bu modelin ilkelerini (grup içi rekabet olmaması, liderlik paylaşılması, yüz yüze etkileşim, olumlu bağlılık, sosyal dayanışma ve paylaşım) detaylı şekilde anlatmakta ve ÖSYM sınavlarında sıkça sorulan konulara özellikle vurgu yapmaktadır. Video, işbirlikli öğrenmenin tekniklerinin incelenmesiyle devam edecektir.
Alıştırma, davranışçı yaklaşımda kullanılan, tekrar ve pekiştirmeye dayalı öğretim aracıdır. Alıştırma yönergesi, içeriği ve işlem olmak üzere üç temel bileşenden oluşur. Alıştırmalar genellikle ezberlemeye yöneliktir ve öğrencilerin pasif öğrenmesini sağlar
Bu video, öğretmenlere yönelik hazırlanmış kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, yapılandırmacılık eğitim yaklaşımını detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Video, yapılandırmacılık yaklaşımının ne olduğunu, tarihsel gelişimini ve temel prensiplerini açıklayarak başlamakta, ardından yapılandırmacı ve klasik öğretmen arasındaki farkları örneklerle karşılaştırmaktadır. Son bölümde ise yapılandırmacılıkın üç temel türü (bilişsel, sosyal ve radikal yapılandırmacılık) detaylı olarak ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca yapılandırmacı eğitimde öğretmenin rehber rolü, öğrencilerin öğrenme sürecindeki görevleri ve yapılandırmacılığın sınavlarda nasıl sorulabileceği hakkında bilgiler verilmektedir. Bir sonraki videoda yapılandırmacı bir dersin planının nasıl hazırlanacağı (beşe modeli) konusunun işleneceği belirtilmektedir.
Yapılandırmacılık, bilginin zihinde yapılandırılmasına dayalı bir öğrenme yaklaşımıdır. Öğrenenler bilgiyi temelden oluşturur ve zihinsel şemalarıyla yönlendirilir. Öğrenme karmaşık ve gerçek bağlamlarda gerçekleşir. Bilgi, öğrenenin değer yargıları ve yaşantıları tarafından oluşturulur
Bu video, "Öğretim İlke ve Yöntemleri" dersinin dördüncü programı olup, bir eğitimci tarafından sunulan akademik bir ders anlatımıdır.. Video, öğrenme ve öğretimde ilkelerden hareket etme gereksinimini ele alarak başlıyor ve ardından öğrenme ilkeleri (davranışçı, bilişsel ve yapılandırmacılık kuramları) detaylı olarak inceleniyor. Daha sonra öğretim ilkeleri (bireye görelik, yakından uzağa, bilinen bilinmeyene, somuttan soyuta, kolaydan zora yaparak, yaşayarak yaşamsallık, güncellik, açıklık, ekonomiklik, yerellik, bütünlük ve diğer yaşantılara görelik) açıklanıyor. Video, öğretmenin bu ilkeleri özenle izlemesinin başarıya ulaşmada önemli bir rol oynayacağını vurgulayarak sona eriyor.
Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmenlere yönelik "Eğitimin Adresi Atölye Serisi" kapsamında yapılandırmacılık eğitim felsefesini anlatan bir eğitim dersidir.. Video, yapılandırmacılığın temel prensiplerini, özellikleri ve uygulamalarını ele almaktadır. İlk bölümde yapılandırmacılığın ilerlemeci eğitim felsefesine dayandığı, öğrencinin merkeze alındığı ve öznel bilgiler oluşturma anlayışı olduğu anlatılırken, ikinci bölümde bilişsel yapılandırmacılık, sosyal yapılandırmacılık ve radikal yapılandırmacılık olmak üzere üç temel yapılandırmacılık yaklaşımı detaylı olarak açıklanmaktadır.. Konuşmacı, 2005 yılından itibaren ilköğretim programlarında kullanılan yapılandırmacılık modelini, başvurulan kaynakları, öğretmen ve öğrenci özelliklerini ve yapılandırmacılığın türlerini (bilişsel yapılandırmacılık ve sosyal yapılandırmacılık) hakkında bilgiler vermektedir. Ayrıca bir sonraki videoda yapılandırmacılığı daha detaylı ele alacağını belirtmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan öğretim ilke ve yöntemleri dersinin beşinci hafta içeriğini kapsamaktadır. KPSS sınavına hazırlanan öğretmenler için hazırlanmış bir eğitim materyalidir.. Video, çoklu zeka kavramı ve Gardner'ın sekiz tür zeka teorisiyle başlayıp, kuantum öğrenme yaklaşımı, temel öğretim yaklaşımı, probleme dayalı öğretim, beyin temelli öğrenme ve yapılandırmacılık gibi çeşitli eğitim yaklaşımlarını detaylı şekilde ele almaktadır. Her bir yaklaşımın temel prensipleri, yararları, sınırlılıkları ve uygulama örnekleri açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca bilgilerin çağrışım, sınıflandırma, ilişkilendirme gibi tekniklerle nasıl daha etkili bir şekilde öğrenilebileceği, yaratıcı problem çözme teknikleri ve Glaser'in temel öğretim yaklaşımı gibi konular da işlenmektedir. Yapılandırmacılık kuramının farklı türleri ve "5E5E" modeli (Giriş, Keşfetme, Açıklama, Derinleştirme, Değerlendirme) detaylı olarak anlatılmaktadır.
Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan eğitim dersi formatında yapılandırmacı öğretim modelleri hakkında bilgi veren bir içeriktir.. Video, yapılandırmacılığın temel prensiplerini açıklayarak başlıyor ve üç farklı yapılandırmacılık türünü (bilişsel, sosyal ve radikal yapılandırmacılık) detaylı şekilde anlatıyor. Daha sonra yapılandırmacılıkta öğrenci merkezli yaklaşım, öğretmenin rolü ve ölçme değerlendirme yöntemleri ele alınıyor. İkinci bölümde ise beşe modeli (girme, keşfetme, açıklama, derinleştirme ve değerlendirme aşamaları) detaylı olarak açıklanıyor.. Konuşmacı, ÖSYM sınavlarında çıkabilecek konuları vurgulayarak yapılandırmacılık ekolünü anlatmakta ve öğrencilerin bu konuyu iyi anlamaları gerektiğini belirtmektedir. Video, yapılandırmacı modellere giriş yaparak sona ermektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan "Sosyal Bilgilerin Temelleri ve Sosyal Bilgiler Eğitimi" dersinin son bölümüdür.. Video, sosyal bilgiler kavramının tanımı ve amaçlarıyla başlayıp, sosyal bilim dallarını, Türkiye'deki sosyal bilgilerin gelişimini ve 2004'teki yapılandırmacılık yeniliklerini ele almaktadır. İçerik, yapılandırmacılık öncesi ve sonrası sosyal bilgiler dersinin karşılaştırmasını, temel becerilerini ve ara disiplin kazanımlarını detaylı şekilde açıklamaktadır.. Videoda ayrıca sosyal bilgiler ders programının yapısı (öğrenme alanları, kavramlar, kazanımlar, etkinlikler, temel beceriler, ölçme, değerlendirme ve ilişkilendirme faaliyetleri), üç temel yaklaşım (vatandaşlık aktarımı, sosyal bilim olarak ve yansıtıcı araştırma olarak) ve sosyal bilgiler eğitiminin temel becerileri (mekan algılama, zaman ve kronoloji algılama, değişim ve sürekliliği algılama, sosyal katılım, empati, gözlem) gibi konular da işlenmektedir.
Bu video, Binnur Hoca ve diğer eğitim uzmanları tarafından sunulan, öğretmenler ve eğitimciler için hazırlanmış kapsamlı bir eğitim sunumudur. Sunumda elli yıllık öğretmenlik deneyimi olan bir konuşmacı da yer almaktadır.. Video, öğretim ilke ve yöntemleri konusunu ele alarak, 20. ve 21. yüzyıllardaki eğitim sistemlerinin karşılaştırmasını yapmaktadır. İçerikte etkili bir öğretmenin özellikleri, öğretim stratejileri (sunuş, buluş, araştırma yoluyla öğretim), teknikler (soru-cevap, problem çözme, gösterip yaptırma, proje gibi) ve modern eğitim yöntemleri (oyunlaştırma, web 2.0 araçları) detaylı olarak incelenmektedir.. Sunumda ayrıca öğrenme sürecini etkileyen faktörler, programlama ve planlama önemi, sınıf ortamında dikkati çekme teknikleri ve farklı öğrenme yaklaşımları (davranışçı, yapılandırmacılık) ele alınmaktadır. Video, dünya genelinde uygulanan yenilikçi eğitim yöntemlerini (Çin'deki "Yeni Eğitim" programı, Kenya'daki elektronik öğretmen uygulaması) ve KKTÇ'de yapılan ölçme değerlendirme araştırmasını da içermektedir.
Bu video, yazılımda öğretim ilke ve yöntemleri dersi kapsamında etkili öğrenme, beyin temelli öğrenme ve yapılandırmacılık konularını anlatan bir eğitim içeriğidir. Sunum, etkili öğretim modelini detaylı olarak incelemektedir.. Video, etkili öğretim modelinin tanımını yaparak başlayıp, Robert Slavin tarafından geliştirilen bu modelin temel ilkelerini açıklamaktadır. Etkili öğretim modeli, öğretim niteliği, öğretim düzeyini uygun hale getirme, teşvik etme ve zaman olmak üzere dört temel ilke üzerine kurulmuştur. Her bir ilke detaylı olarak ele alınmakta, özellikle öğretim niteliği, bireyselleştirme, içsel ve dışsal güdülenme stratejileri ve öğrenme için uygun zaman kullanımı gibi konular üzerinde durulmaktadır.