Fen dersleri fen okur-yazarlığı ve zihinsel-el becerileri geliştirmeyi amaçlar. Bilimsel bilgileri bilme ve anlama temel hedeftir. Araştırma ve keşfetme yoluyla bilimsel süreç becerileri kazandırılır. Hayal etme ve yaratma ile problem çözme becerileri geliştirilir. Duygulanma ve değer verme ile olumlu tutumlar oluşturulur
Okul öncesi dönem, çocuğun gelişiminin en hızlı olduğu dönemdir. Fen eğitimi, çocukların doğal merakını ve araştırma becerilerini geliştirir. Fen eğitimi ezberden değil, yaşayarak ve deneyerek öğrenilmelidir
Bilim, deneye dayalı yöntemlerle sonuç çıkarmaya çalışan düzenli bilgidir. Fen, doğayı sistematik şekilde araştırma ve inceleme sürecidir. Çocuklar doğaları gereği meraklı olup dünyayı keşfetmeye çalışırlar
Bu video, erken çocukluk döneminde çocukların çevre ve doğayla iç içe olması gerektiğini vurgulayan bir eğitim içeriğidir.. Video, günümüz koşullarında çocukların kapalı alanlarda eğitim almasının doğa ve çevre ile olan bağlantılarını kısıtladığını belirterek başlıyor. Fen, doğa ve bilim konularının çocukların gelişimi açısından önemini anlatıyor ve annelerin evde çocuklarıyla birlikte gerçekleştirebilecekleri basit fen çalışmaları örnekleri sunuyor. Mutfakta kurabiye pişirme, sıcak ve soğuk suyu karıştırma gibi günlük aktivitelerin fen eğitimi açısından nasıl kullanılabileceği açıklanıyor.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan kavram öğretim teknikleri hakkında bir eğitim içeriğidir.. Video, iki temel kavram öğretim tekniğini detaylı olarak anlatmaktadır: "Tahmin, Gözlem, Açıklama" ve "Kavramsal Değişim Metinleri". İlk teknik, fen derslerinde kullanılan, bir deney veya gözlem öncesi tahmin yapma, gözlem yapma ve sonrasında tahminlerle gözlemleri karşılaştırma aşamalarını içermektedir. İkinci teknik ise çocukların kavram yanılgılarını belirleyip gidermelerine yardımcı olan, bilimsel dayanaklar içeren metinleri kullanma yöntemidir. Video, bu tekniklerin nasıl uygulanacağını ve etkilerini açıklamaktadır.
2000-2021 yılları arasında fen eğitiminde kavram yanılgıları üzerine yapılan çalışmalar incelenmiştir. Tarama modeli kullanılarak Türkçe yazılmış 49 makale analiz edilmiştir
İstanbul'da 138 adet yatılı devlet lisesi bulunmaktadır. Devlet yurtları öğrencilere barınma ve beslenme desteği sağlamaktadır
Bu video, Doğu Karadeniz bölgesindeki bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde okul öncesi öğretmenliği birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflarında öğrenim gören 384 öğretmen adayı üzerinde yapılan bir araştırma sunumudur.. Araştırma, ilişkisel tarama modeli kullanılarak fen eğitimine yönelik öz-yeterlilik, öğrenme yaklaşımları ve öğrenme-öğretme ortamına yönelik algılar arasındaki ilişkileri incelemektedir. Çalışmanın sonuçları, sınıf seviyelerinin artmasıyla fen öz yeterliliklerinin ve öğrenme yaklaşımlarının arttığı, ancak öğrenme-öğretme ortamına yönelik algıların olumsuz etkilendiği bulgularını içermektedir.. Videoda ayrıca fen öz yeterliliğinin öğretmen adaylarının öğretim yaklaşımlarına etkisi, fen öz yeterliliği yüksek olan öğretmenlerin daha istekli ve mücadeleci olduğu, düşük olan öğretmenlerin ise fen etkinliklerine yeterli zaman ayırmadığı belirtilmektedir. Üniversitelerde süreç odaklı bir yaklaşımın benimsenmesi, iş yükünün hafifletilmesi ve hizmet öncesi-hizmet içi programların hazırlanması önerileriyle video sonlanmaktadır.
Bu video, Auezef Çocuk Gelişimi Bölümü'nde sunulan "Erken Çocuklukta Fen ve Matematik Eğitimi" dersinin altıncı ünitesini içeren bir eğitim içeriğidir.. Video, okul öncesi dönemde fen etkinliklerinin nerede yapılabileceğini ele almaktadır. İlk bölümde okul dışı fen öğrenme merkezleri (bilim merkezleri, müzeler, planetaryum, geziler ve doğal ortamlar) incelenirken, ikinci bölümde sanayi kuruluşları ve tesisler konusuna geçilmektedir. Her bir merkez türü için tanım, özellikleri, faydaları ve Türkiye'deki örnekleri hakkında bilgiler verilmektedir.. Videoda ayrıca okul dışı öğrenme ortamlarının çocukların araştırma, sorgulama, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirdiği vurgulanmakta, sanayi gezilerinin çocukların bir ürünün nasıl üretildiğini öğrenmelerine ve fen etkinliklerinde edindikleri kavramlarla ilişkilendirmelerine nasıl yardımcı olduğu açıklanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan ve İbrahim adlı bir hoca ile birlikte gerçekleştirilen okul öncesi fen eğitimi konulu bir eğitim dersidir. Eğitmen, öğretmen adaylarına yönelik bilgiler vermektedir.. Video, okul öncesi dönemde fen eğitimi ile ilgili temel kavramları ele almaktadır. İlk bölümde fen bilimleri dersi içeriği, bilimsel süreç becerileri (BSB) ve fen öğretimine ilişkin tutumlar açıklanırken, ikinci bölümde fen eğitiminin dört temel öğrenme içeriği (canlılar dünyası, maddenin doğası, fiziksel bilim ve uzay ve dünyamız) ve fen öğretmen rolleri anlatılmaktadır. Son bölümde ise deney türleri, STEM ve GEMS yaklaşımları ele alınmaktadır.. Video, ÖSYM sınavlarında çıkabilecek fen öğretimi ile ilgili kavramları açıklamakta ve öğretmen adaylarının sınav hazırlığına yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır. Eğitmen, konuları örneklerle pekiştirmekte ve öğrencilerle etkileşimli bir şekilde soru-cevap şeklinde ilerlemektedir.
Kitap, erken çocukluk döneminde fen eğitimi alanındaki bilgi ve deneyimleri paylaşmayı amaçlamaktadır. 23 yazar tarafından 21 farklı konu başlığı altında hazırlanmıştır. Hem 0-8 yaş hem de 0-6 yaş dönemi için içerik sunulmaktadır
Bu video, bir öğretmenin fen eğitiminde kimya kavram yanılgılarını ve kimya tarihini anlattığı kapsamlı bir eğitim dersidir.. Ders, kimya kavram yanılgılarının kökenini ve KPSS, ÖABT sınavlarında sıkça sorulan konuları ele alarak başlıyor. Ardından kimya tarihi kronolojik olarak anlatılıyor: ortaçağda İslam coğrafyasında kimya biliminin gelişimi, Rönesans dönemi ve modern kimyanın temellerini atan önemli bilim insanları (Demokritos'tan Schrödinger'e kadar). Son bölümde ise kinetik moleküler gaz teorisi ve bilimsel yöntem konuları işleniyor.. Videoda ısıtma, kaynama, erime gibi fiziksel değişimler, atomun iç yapısı, kimyasal bağlar, ısı ve sıcaklık kavramları gibi temel kimya kavramları detaylı şekilde açıklanıyor. Ayrıca bilimsel yöntem, teoriler ve kanunlar arasındaki farklar, mikroskopların görme sınırlarını nasıl artırdığı gibi konular da ele alınıyor.
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, konuşmacı fen alan eğitiminin soru çıkan bir bölümü olan Beş E yöntemini anlatmaktadır.. Videoda Beş E yönteminin beş aşaması (giriş, keşfetme, açıklama, derinleşme ve değerlendirme) detaylı olarak açıklanmaktadır. Konuşmacı, bu yöntemin buluşa dayalı olduğunu, sunuşa dayalı olmadığını ve özellikle açıklama aşamasında öğretmenin doğrudan bilgi vermesinin değil, ipuçları vererek öğrencilerin kendi bulmalarını sağladığını vurgulamaktadır. Ayrıca, suyun kaldırma kuvveti örneği üzerinden Beş E yönteminin nasıl uygulanacağı adım adım gösterilmektedir.
Bu video, Türkiye'de 106 okulun STEM çeyrek faaliyetlerini koordine eden bir kurum başkanı tarafından sunulan eğitim içeriğidir. Konuşmacı, Bahçeşehir Üniversitesi'nin Dr. Selcar Çorlu tarafından geliştirilen sistem bütünleşik öğretmenlik çerçevesini kullanmaktadır.. Video, STEM eğitim yaklaşımının tanımı, 21. yüzyıl fen ve matematik eğitimi, bilgi temelli hayat problemi (BTP) ve bir noktadan bakma teknikleri gibi konuları kapsamaktadır. Eğitim süreci sekiz haftalık periyotlarla ilerlemekte olup, ilk haftada BTP verilmekte, ikinci haftada BTP'nin bilmeyenleri öğrenilmekte, üçüncü haftada ortak çözüm yolları bulunmakta ve son haftada ürün geliştirme çalışmaları yapılmaktadır.. Sunumda ayrıca analitik düşünme, yaratıcılık, iletişim ve işbirliği gibi 21. yüzyıl becerilerinin önemi vurgulanmakta, merdanlerin boyaları, üç boyutlu çizimler, gölgelerden faydalanarak yapılan çalışmalar, optik illüzyonlar ve bantlarla yapılan çözümler gibi çeşitli teknikler anlatılmaktadır. Video, öğrencilerin yaptığı bisiklet yolu uyarısı gibi uygulamalı örnekler ve Enver Yücel'in "Hayatın Eğitim" kitabından alıntılarla zenginleştirilmiştir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan fen eğitiminde kavram öğretimi ve materyaller hakkında kapsamlı bir eğitim dersidir. Öğretmen adaylarına yönelik hazırlanmış olup, KPSS ve ÖABT sınavlarında sorulan sorular örnek olarak kullanılmaktadır.. Video, fen bilgisi öğretmenliği, fizik, kimya ve biyolojide kavram yanılgılarını giderme ve kavram öğretimi tekniklerini ele almaktadır. İçerikte kavram haritaları, zihin haritaları, bilgi haritaları, kelime ilişkilendirme testi, yapılandırılmış grid, V diyagramı, Venn şeması, tanımlayıcı dallanmış ağaç, kavramsal değişim metni, çürütme metni, üç boyutlu kavram yanılgılarını düzeltme testi, bilişsel çelişki, rol oynama, birleştirici analoji ve tahmin et-gözle açıkla gibi çeşitli materyaller ve teknikler detaylı şekilde incelenmektedir.. Her bir materyal ve teknik için yapısı, kullanım alanları, puanlama yöntemleri ve örnek uygulamalar sunulmakta, özellikle yapılandırılmış grid için özel bir puanlama formülü detaylı olarak anlatılmaktadır. Video, bir sonraki derste bu materyallerin ve kavram yanılgısını teşhis etme giderme materyallerinin devam edeceğini belirterek sona ermektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan fen eğitiminde kullanılan öğretim teknikleri ve değerlendirme yöntemleri hakkında kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, fen eğitiminde kullanılan çeşitli öğretim tekniklerini ve değerlendirme yöntemlerini detaylı şekilde ele almaktadır. İlk bölümde kavram haritaları, zihin haritaları, bilgi haritaları, kavramsal karikatürler, benzetme ve kavram değişim metinleri gibi öğretim teknikleri anlatılmaktadır. İkinci bölümde çürütücü metinler, çözümleme tabloları, çalışma yaprakları, diyagramlar ve modeller gibi kavramlar incelenmekte, alternatif ölçme değerlendirme teknikleri açıklanmaktadır. Son bölümde ise elektrik akımı konusunda puanlama sistemi ve dallanmış ağaç modeli tanıtılmaktadır.. Videoda her bir teknik için örnekler verilmekte ve öğrencilerin kavram yanılgılarını tespit ve gidermede bu tekniklerin nasıl kullanılacağı gösterilmektedir. Video, alan eğitimi kısmının sona erdiğini ve bir sonraki videoda laboratuvar güvenliği konusunun işleneceğini belirterek sona ermektedir.
Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan eğitim dersi formatında olup, fen alan eğitiminde laboratuvar yaklaşımları konusunu ele almaktadır.. Videoda laboratuvar yaklaşımlarının üç ana başlığı incelenmektedir: sunuşa dayalı, buluşa dayalı ve araştırma-incelemeye dayalı yaklaşımlar. Her bir yaklaşımın özellikleri, arasındaki farklar ve uygulama alanları detaylı olarak açıklanmaktadır. Ayrıca araştırma-incelemeye dayalı yaklaşımın yapılandırılmış, rehberli ve açık uçlu araştırma sorgulama olmak üzere üç alt başlığı üzerinde durulmaktadır.. Dersin sonunda, bir sonraki derste bilimsel süreç becerilerinin konuşulacağı belirtilmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmenlere yönelik hazırlanmış eğitim içeriğidir.. Video, kavram yanılgılarını belirleme ve giderme yöntemlerini anlatmaktadır. İlk bölümde anlam çözümleme tabloları, kavram karikatürleri ve kavramsal değişim metinleri gibi öğretim araçları ele alınırken, ikinci bölümde yapılandırmacı yaklaşımın iki aşamalı teşhis testleri ve V diyagramı gibi araçları incelenmektedir.. Her bir öğretim aracı için nasıl kullanılacağı, avantajları ve kullanım alanları örneklerle açıklanmaktadır. Bu araçlar özellikle fen öğretiminde kullanılabilmekte ve öğrencilerin önyargılarını ortaya çıkarmak, hedef davranışları ölçmek ve kavramsal yapılarını değiştirmek için tasarlanmıştır.
Bu video, bir eğitimci tarafından Galileo Galilei İtalyan Lisesi'ne nasıl girilebileceği hakkında bilgi veren bir eğitim içeriğidir.. Video, İtalyan Lisesi'ne giriş koşullarını, YEP puanı ile öğrenci alım sürecini ve okulun sunduğu avantajları anlatmaktadır. Okulun 1870 yılında açıldığı, 68 kişilik kontenjanı olduğu ve geçen sene taban puanının 411,15 olduğu belirtilmektedir. Ayrıca İtalyan Lisesi'nin çift diploma verdiği, mezunların hem Türk hem de İtalyan matura diploması alabildiği, Avrupa'daki birçok ülkede okuma hakkı elde edebildiği ve fen ağırlıklı eğitim verdiği vurgulanmaktadır.