Ortaokul Çevre Eğitimi Dersi Yıllık Planı
İnsan ve doğa etkileşimi gözlem ve tartışma yoluyla ele alınır. Doğanın hassas dengesi ve korunması vurgulanır. Doğal kaynakların madde ve enerji döngüleri incelenir
- dersicerik.com
İnsan ve doğa etkileşimi gözlem ve tartışma yoluyla ele alınır. Doğanın hassas dengesi ve korunması vurgulanır. Doğal kaynakların madde ve enerji döngüleri incelenir
Doğa kitapları çocuklara çevre bilinci ve okuma alışkanlığı kazandırır. Her kitap her yaş grubuna uygun olmayabilir. Sosyal senaryo içeren kitaplar çocuğun empati kurabileceği yaşta olmalı
Model, millî ve manevi değerler ile maddi gelişmeyi hedefleyen bütüncül bir yaklaşımdır. Eğitim, herkesin hayat boyu erişiminin teminat altına alındığı temel bir haktır. İnsan, zihinsel, duygusal, bedensel ve manevi yönleriyle bütüncül olarak ele alınır
Bu video, bir film veya dizinin bölümlerini içermektedir. Ana karakterler arasında Hamilton Lux (büyük bir iş adamı), Daniel Wilder (balıkçı), Philip Wilder (okyanus bilimi akademisyeni), çevre koruma ajansı çalışanları ve kasaba sakinleri bulunmaktadır.. Film, bir kasabanın deniz ekosistemindeki krizi ve çevre koruma mücadelesini konu almaktadır. İlk bölümde, kasabanın balıkçılık endüstrisindeki büyük kriz ve Hamilton Lux'un kasabaya gelmesi anlatılırken, sonraki bölümlerde deniz kirliliği, köpekbalıkları ve okyanus yaşamı etrafında gelişen olaylar ele alınmaktadır. Lux'un kasabanın arazisini satın alarak daireler inşa etme planı ve bunun kasaba sakinleriyle olan çatışması filmin ana hikâyesini oluşturur.. Videoda ayrıca çevre eğitimi, denizcilik tarihi, uydu izleme sistemleri ve okyanus araştırmaları gibi konular da işlenmektedir. Karakterler arasındaki ilişkiler, özellikle Daniel ve kardeşi ile Lux arasındaki çatışma, Philip Wilder'in okyanus bilimi çalışmaları ve çevre koruma ajansının faaliyetleri filmin önemli unsurlarını oluşturmaktadır.
İklim değişikliği ve çevre sorunları insanlığın karşılaştığı büyük zorluklardır. Ders öğrencilere çevre bilinci ve yenilikçi çözümler geliştirme becerileri kazandırır. Öğrencilere global bakış açısı ve sürdürülebilirlik yetkinliği kazandırır
Bu video, evsel atık ve geri dönüşüm konusunu ele alan eğitim içeriğidir.. Video, çeşitli istasyonlar (ön değerlendirme, hazırlık, merak, etkinlik, değerlendirme ve pekiştirme) şeklinde yapılandırılmıştır. İçerikte evsel atık kavramı, geri dönüşümün anlamı ve önemi, geri dönüştürülebilen malzemeler (kağıt, cam, metal, plastik, atık pil), atık türleri (katı, sıvı, geri dönüştürülebilir, geri dönüşümü olmayan) ve atık yönetimi konuları ele alınmaktadır.. Video ayrıca geri dönüşümün sağladığı avantajlar, ileri dönüşüm ile geri dönüşüm arasındaki farklar, sıfır atık projesi ve sürdürülebilir yaşam için önemi hakkında bilgiler içermektedir. İçerikte boş bırakılan cümlelerin tamamlanması, soruların cevaplanması ve tablo yorumlanması şeklinde interaktif aktiviteler de bulunmaktadır.
Bu video, bir eğitim dersi formatında sunulmuş olup, konuşmacı çevre eğitimi ve iklim değişikliği konusunu anlatmaktadır.. Video, atmosfer, hava ve iklim kavramlarının tanımıyla başlayıp, iklim değişikliği, aridite ve kuraklık kavramlarını açıklamaktadır. Türkiye'deki kuraklık durumu, iklim değişikliğinin insan kaynaklı nedenleri ve sera etkisi detaylı olarak ele alınmaktadır. Ayrıca, iklim değişikliği diplomasisi kapsamında Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi, Kyoto Protokolü ve Paris Antlaşması gibi uluslararası anlaşmalar ve Türkiye'nin bu süreçteki konumu hakkında bilgiler verilmektedir. Video, altı modülün birinci kısmını tamamlamakta ve bir sonraki videoda ikinci kısmın işleneceğini belirtmektedir.
Çevre eğitimi dersi, öğrencilere sürdürülebilirlik ve iklim değişikliği konularında farkındalık kazandırmayı amaçlar. Ders ilkokul, ortaokul ve lise seviyelerinde yer alabilir
Bu video, Osman Hamdi Bey Ortaokulu 5-F sınıfında bir öğretmenin ve öğrencisi Ahmet'in erozyon deneyini gerçekleştirdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda, su erozyonunun bitkisiz ve çimli toprakta nasıl gerçekleştiğini gösteren bir deney yapılmaktadır. Öğretmen ve Ahmet, eğimli tepsilerde boş toprak ve çimli toprak kullanarak, şiddetli yağmurun şiddetli yağdığı bir günü temsil eden su akışı deneyi gerçekleştirirler. Deney sonucunda, çimlerin kökleri toprağı tuttuğu için çimli toprakta erozyonun çok az olduğu, boş toprakta ise erozyonun çok fazla olduğu gösterilir. Video, bitkilerin erozyonu önlemedeki önemini vurgulayarak sona erer.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan seçmeli çevre eğitimi ve iklim değişikliği dersinin 1. dönem 1. yazılı sınavının çözümünü içermektedir.. Videoda yeni sisteme uyarlanmış açık uçlu sorular çözülmektedir. Eğitimci, doğal çevre ve yapay çevre kavramlarını, insanların doğal çevreye etkilerini, sürdürülebilir tüketim modelini, doğal ve yapay çevreye örnekler, insanla doğa arasındaki etkileşimleri, doğal çevre bileşenlerini, canlı ve cansız çevre arasındaki ilişkiyi ve plansız kentleşme sonucu ortaya çıkan çevre sorunlarını açıklamaktadır. Video, sınav sorularının adım adım çözümüyle ilerlemektedir.
Bu video, "Benim Çevre Kitabım" adlı eğitim materyalinin birinci etkinliğini içeren bir eğitim içeriğidir. Videoda Doğa, Şen Şakrak ve Güleç Meşe karakterleri yer almaktadır.. Video, erozyonun tanımı ve önemi ile başlayıp, bitkilerin ve ağaçların erozyonu nasıl önlediğini anlatmaktadır. Ardından ormanları koruma yöntemleri (yeniden ağaçlandırma, yangın önleme, düzenli ağaç kesimi, tarım ve yerleşim için ormanların kullanımı) ele alınmakta ve altı farklı etkinlik sunulmaktadır.. Etkinlikler arasında ormanların yararları hakkında broşür ve afiş hazırlama, "Sesli Sinema" oyunu, kelime oyunu kuralları, eş sesli kelimeleri belirleme ve büyük harflerin kullanım kuralları bulunmaktadır. Ayrıca metinde geçen kelimelerin anlamları tahmin edilip sözlükten öğrenilmekte ve metne göre sorular cevaplanmaktadır.
Downtown ünitesi 6. sınıf İngilizce müfredatında yer almaktadır. Ünite Downtown, şehirdeki yaşam ve çevre konularını kapsamaktadır. Ünitede şehir yaşamı ve çevre konuları işlenmektedir
Bu video, bir öğretmenin 4. sınıf öğrencilerine sosyal bilgiler dersinde "Çevremizde Neler Var" konusunu anlattığı eğitim içeriğidir.. Videoda doğal ve beşeri unsurlar kavramları detaylı olarak açıklanmaktadır. Öğretmen önce doğal unsurların doğada kendiliğinden oluştuğunu, insan eliyle yapılmadığını; beşeri unsurların ise insanların ihtiyaçları gereği doğayı değiştirerek ortaya çıkardıklarını anlatmaktadır. Daha sonra denizler, göller, dağlar, evler, köprüler, camiler gibi örneklerle konuyu pekiştirmekte ve doğru-yanlış soruları çözmektedir. Video, çevremizdeki doğal ve beşeri unsurları ayırt etme becerisini geliştirmek isteyen öğrenciler için faydalı bir kaynaktır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan çevre eğitimi ve iklim değişikliği konularında soru çözümlerini içeren eğitim içeriğidir. Kemal öğretmen de bu sorular için hazırlanmaktadır.. Video, toplam 28 sorunun çözümünü içermektedir. İlk bölümde çevre eğitimi ve iklim değişikliği konusundaki 18 soru, ikinci bölümde ise iklim değişikliği, yeşil çatılar, sürdürülebilir kalkınma amaçları, hava kirliliği ve kentleşme gibi konularda 10 soru ele alınmaktadır.. Sorular atmosfer, iklim türleri, küresel ısınma, iklim diplomasisi, Paris Antlaşması, Kyoto Protokolü, yeşil çatıların işlevleri, C4 bitkileri, Birleşmiş Milletler sürdürülebilir kalkınma amaçları ve Türkiye'nin deniz koruma seferberliği gibi konuları kapsamaktadır. Video, sınav hazırlığı yapan öğrenciler için faydalı bir kaynak niteliğindedir.
Bu video, yedi kıta temsilcisinin İstanbul ziyaretine başladığı bilgisiyle başlayıp, çevre kirliliği konusunu ele alan eğitici bir içeriktir.. Video, doğal kaynakların aşırı kullanımı sonucu oluşan çevre kirliliğini, ekosistemdeki dengenin bozulmasını ve bunun tüm canlıları etkilediğini anlatmaktadır. Hava, su, toprak, gürültü, görüntü ve ışık kirliliği gibi kirlilik çeşitleri açıklanmakta, iklim değişikliği ve küresel ısınma gibi sonuçlar ele alınmaktadır. Son bölümde ise çevre sorunlarını önlemek için geri dönüşüm, yenilenebilir enerji kullanımı, planlı kentleşme, orman koruma, çöp ayrıştırma, kaliteli yakıt kullanımı, etkili yasalar oluşturma ve çevre eğitimi gibi önlemler önerilmektedir.
Bu video, "Burcu'nun Semineri" adlı bir eğitim etkinliğinde gerçekleşen, Öğretmen Akademisi Vakfı uzman eğitimcisi Gülay Yaşar'ın moderatörlüğünde Dr. Burcu Güngör Çabbaş'ın sunduğu bir seminer sunumudur. Ayrıca Uğur Özeren, Samet, Derya, Ahmet Hoca, Fatih Hoca ve diğer öğretmenler de katılım göstermektedir.. Seminer, "Gelecek İçin Enerji Verimliliği Eğitimi Okullarda Mümkün Mü?" konusuyla başlayıp, enerji verimliliğinin tanımı, Türkiye'deki politikaları ve okullardaki uygulamaları ele almaktadır. Sunum boyunca katılımcılar arasında soru-cevaplar yapılmakta, çevre eğitiminin sadece bilgi vermekle kalmayıp uygulamalı olmasının önemi vurgulanmaktadır.. Seminerde yenilenebilir enerji deney setleri, enerji oyunları, yalıtım sistemleri, akkor tipli lambalar yerine daha verimli lambalar kullanımı gibi pratik uygulamalar anlatılmaktadır. Ayrıca Balıkesir'deki enerji okulu, Yeşil Kutu projesi, TÜBİTAK eğitimleri, İstanbul Bilgi Üniversitesi'ndeki enerji müzesi ve Bursa'daki Fabrikası'nın enerji okulu gibi çeşitli projeler ve kaynaklar hakkında bilgiler paylaşılmaktadır.
Bu video, telafi eğitimi serisinin bir parçası olup, bir öğretmenin hayat bilgisi dersinin 12. telafi dersini anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, çevremizdeki bitkiler konusunu ele alarak başlıyor ve bitkilerin türlerini (bahçe bitkileri, yabani bitkiler, ağaç bitkileri) açıklıyor. Ardından bitkilerin gelişim evreleri, mevsimlere göre değişimleri ve bitki koruma konuları işleniyor. Öğretmen, video boyunca çeşitli etkinlikler sunuyor: kiraz ağacının bir yıl içindeki değişimini analiz etme, bitki türlerini belirleme, bitki ve hayvanları koruma yöntemleri hakkında düşünme ve doğru-yanlış soruları çözme.
Bu video, öğretmenlere yönelik bir bilgilendirme içeriğidir. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından kurulan Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) tarafından hazırlanan yarıyıl tatili eğitim programları tanıtılmaktadır.. Video, öğretmenlerin mesleki ve kişisel gelişimlerini desteklemek amacıyla 24 Ocak-4 Şubat tarihleri arasında gerçekleştirilecek on farklı alandaki hizmet içi eğitim faaliyetlerini detaylı olarak anlatmaktadır. Bu eğitimler arasında fikri ve sınai mülkiyet hakları, iklim değişikliği ve çevre eğitimi, ilk yardım, kütüphane organizasyonu, İngilizce dil sistemi, geçici koruma statüsündeki çocuklara rehberlik, dijital beceriler, etkinlik temelli ders tasarımı, psikolojik danışma becerileri ve atık yönetimi seminerleri bulunmaktadır.
Bu video, erken çocukluk döneminde çocukların çevre ve doğayla iç içe olması gerektiğini vurgulayan bir eğitim içeriğidir.. Video, günümüz koşullarında çocukların kapalı alanlarda eğitim almasının doğa ve çevre ile olan bağlantılarını kısıtladığını belirterek başlıyor. Fen, doğa ve bilim konularının çocukların gelişimi açısından önemini anlatıyor ve annelerin evde çocuklarıyla birlikte gerçekleştirebilecekleri basit fen çalışmaları örnekleri sunuyor. Mutfakta kurabiye pişirme, sıcak ve soğuk suyu karıştırma gibi günlük aktivitelerin fen eğitimi açısından nasıl kullanılabileceği açıklanıyor.
Bu video, Atatürk Orman Çiftliği'nin bir yetkilisiyle yapılan bir röportajdır. Konuşmacı, çiftliğin tarihçesi, faaliyetleri ve gelecek planları hakkında bilgi vermektedir.. Röportajda Atatürk Orman Çiftliği'nin 1925 yılında Gazi Mustafa Kemal Atatürk tarafından kurulduğu, 1937'de hazineye bağışlandığı ve 1950'de günümüzdeki hürriyetine kavuştuğu anlatılmaktadır. Çiftliğin günümüzde 33.980 dekar arazide faaliyet gösterdiği, gıda, tarım, çevre, eğitim ve kültürel alanlarda faaliyet gösterdiği belirtilmektedir. Ayrıca çiftliğin süt fabrikası, meyve suyu ve bal fabrikası ile bitkisel üretim müdürlüğünde üretim yaptığı, 87 çeşit gıda ürünü, 30 çeşit meyve suyu ve 57 çeşit süt ürünü ürettiği, 2025 yılında kuruluşunun 100. yıldönümüne hazırlık çalışmaları yaptığı ve ürünlerini ülke geneline yayma hedefi olduğu paylaşılmaktadır.