Created by Ehrlich, modified by Ziehl and Neelsen in late 19th century. Initially used for tuberculosis diagnosis, later adapted for other mycobacteria
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir eğitmen tarafından zemin mekaniği konusunda bilgi verilmektedir.. Video, zeminlerin temel özelliklerinin belirlenmesi konusunu ele almaktadır. İçerikte doğal yaş, yoğunluk, yaş ağırlıkları ve özgül ağırlık gibi temel özelliklerin belirlenmesi için çeşitli yöntemler detaylı olarak anlatılmaktadır. Silindirik numune yöntemi, lastik balon yöntemi, kum ile hacim ölçme yöntemi, su taşırma yöntemi ve piknometre yöntemi gibi farklı arazi yöntemleri ve laboratuvar yöntemleri adım adım gösterilmektedir. Her yöntem için gerekli aletler, uygulama adımları ve hesaplama formülleri açıklanmaktadır.
Bu video, sperm örneği hazırlama sürecini adım adım anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, 3-5 günlük cinsel perhizden sonra mastürbasyon yoluyla elde edilen sperm örneğinin laboratuvarda nasıl işlendiğini göstermektedir. Süreç, örnek toplama, test tüplerinde farklı yoğunluklarda ortamlarda spermlerin ayrılması, yüksek hızda çevirme işlemi, sperm yıkama ve son olarak mikroskop altında değerlendirilmesi ve test tüpünde depolanması aşamalarını içermektedir.
Dekantasyon, büyük katıları sıvılardan ayırmak için kullanılan hızlı yöntemdir. Süzme, katıları sıvılardan ayırmak için en yaygın kullanılan yöntemdir. Süzme işleminde süzgeç kağıdı huniye uygun şekilde yerleştirilir. Vakum altında süzme işlemi daha hızlı sonuç verir
Porosity equals pore volume divided by total volume. Soil particle density is assumed to be 2.66 g/(cm³). Porosity can be expressed as (1 - bulk density) divided by particle density
Pure water has pH of 7, indicating neutrality. pH scale ranges from 0 to 14, with 7 being neutral. pH measures acidity or alkalinity through hydrogen ion changes
Bu video, sperm örneği hazırlama sürecini adım adım anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, üç ila beş günlük cinsel perhizden sonra mastürbasyon yoluyla elde edilen sperm örneğinin laboratuvarda nasıl işlendiğini göstermektedir. Süreç, sperm örneğinin toplama kabına konulması, test tüplerinde farklı yoğunluklarda ortamlarda hareketsiz spermlerin ayrılması, yüksek hızda çevirme işlemi, sperm yıkama ve son olarak mikroskop altında değerlendirilmesi ve test tüpünde depolanması aşamalarını içermektedir.
Bu video, laboratuvar ortamında yapılan mikroenjeksiyonlar sonrası döllenmiş yumurtaların değerlendirilmesini anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, laboratuvar ortamında döllenmiş yumurtaların ilk incelemesini ve kalitesini değerlendirmenin önemini açıklamaktadır. Sağlıklı döllenmenin nasıl tespit edileceği, embriyoların bölünme aşamalarının (2. gün 4 hücre, 3. gün 8 hücre) incelenmesi, hücrelerin büyüklüklerinin önemi ve fragmantasyonun embriyo kalitesini etkileyen en önemli faktörlerden biri olduğu anlatılmaktadır.
Kan sayımı, kanın hücresel bileşenlerini değerlendiren en eski laboratuvar yöntemidir. Otomatik analizörler 1980'den sonra manuel sayımın yerini almıştır. Kan sayımı sonuçları preanalitik hatalardan en çok etkilenen testlerden biridir
Numune alma, kütlelerin özelliklerini ölçmek için temel yöntemdir. Numuneler yığını temsil etmeli ve amacına uygun alınmalıdır. Numune alma hataları analiz hatalarından daha büyük olabilir
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, gıdalarda nem analizi yöntemlerini anlatan eğitim içeriğidir.. Video, nem ve kuru madde kavramlarının açıklanmasıyla başlayıp, gravimetrik analiz yöntemiyle nem analizinin nasıl yapılacağını adım adım göstermektedir. İçerikte cam petri kabının sabit tartıma getirilmesi, ısıtma ve soğutma süreçleri, hassas terazi üzerinde tartım yapılması ve örnek alınması gibi adımlar detaylı olarak anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca farklı nem oranlarına sahip gıdalar için uygun ısıtma sıcaklıkları ve bekletme süreleri de belirtilmektedir. Nem oranı yüksek gıdalar için 70°C'de 24-48 saat, nem oranı düşük gıdalar için ise 105°C'de 4-6 saat kurutma süreci gerektiği vurgulanmaktadır. Kuru madde hesaplama yöntemleri ve analizin doğruluğunu kontrol etmek için ikinci bir tartım yapılması gerektiği de gösterilmektedir.
Bu video, glikoz oksidaz enzimi hakkında bilimsel bir anlatım sunmaktadır.. Video, glikoz oksidaz enziminin özellikleri ve kullanım alanlarını açıklamaktadır. Enzimin askardi, penisilin gibi maya ve küflerden elde edildiği, optimum pH'sının 5 ile 6,5 arasında olduğu belirtilmektedir. Ayrıca, diyabet hastalığının tanısında önemli bir tanı tercihi olduğu ve gıda ürünlerinde de kullanıldığı ifade edilmektedir. Video sonunda, bir laboratuvar çalışması ile ilgili kısa bir bilgi verilmektedir.
Bu video, hücre kültürü çalışmalarında uygulanması gereken steril teknikleri anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, hücre kültürü çalışmalarında dikkat edilmesi gereken temel adımları sırasıyla açıklamaktadır. Önce el yıkama ve kişisel koruyucu ekipmanların kullanımı, ardından biyogüvenlik kabininin temizliği, materyallerin etanol ile silinmesi, pipet kullanımı, medium aktarımı ve pasajlama teknikleri anlatılmaktadır. Son olarak, çalışma bittikten sonra kabin temizliği ve sterilizasyon işlemleri gösterilmektedir.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere kimya dersinde karışımların ayırma tekniklerini anlattığı kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, konuyu adım adım açıklamakta ve öğrencilere sorular sorarak konuyu pekiştirmektedir.. Video, karışımların ayrıştırılmasının amacını açıklayarak başlıyor ve ardından çeşitli ayırma yöntemlerini detaylı şekilde ele alıyor. Mıknatıs ayırma, tanecik boyutu farkından yararlanma (eleme, süzme/filtreleme, diyaliz), santrifüjleme, yoğunluk farkından yararlanma (amonisi ve yüzdürme), çözünürlük farkından yararlanma (özütleme/ekstraksiyon), kristallendirme, damıtma (destilasyon), ayrımsal damıtma ve fraksiyon kolonu kullanımı gibi yöntemler açıklanıyor.. Videoda her bir ayırma yöntemi için günlük hayattan örnekler verilmekte, laboratuvar uygulamaları ile günlük hayattaki uygulamalar karşılaştırılmakta ve homojen ile heterojen karışımların özellikleri anlatılmaktadır. Ayrıca polar ve apolar maddelerin suda çözünme durumları, erime ve kaynama noktaları gibi konular da ele alınmaktadır. Video, karışımlar ünitesinin sonu olarak sunulmuş olup, bir sonraki ünitenin asit-baz olacağı belirtilmektedir.
Bu video, kromozom analizi yöntemlerini açıklayan eğitici bir içeriktir.. Video, kültür, CVS ve amniyosentez gibi bebeğe ait örneklerin laboratuvarda nasıl işlendiğini anlatmaktadır. İlk bölümde bu örneklerin ışık mikroskobu altında kromozomların görülebilecek hale getirilmesi için yapılan işlemler (örneklerin dışarıda yaşatılarak büyütülmesi, boyanması) ve yaklaşık iki haftalık süresi açıklanırken, ikinci bölümde fiş yöntemi (örneklerin direkt hazırlanması, floresan problarla boyanması ve 48 saat içinde rapor verilmesi) anlatılmaktadır.
Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan eğitim dersi formatında olup, fen alan eğitiminde laboratuvar yaklaşımları konusunu ele almaktadır.. Videoda laboratuvar yaklaşımlarının üç ana başlığı incelenmektedir: sunuşa dayalı, buluşa dayalı ve araştırma-incelemeye dayalı yaklaşımlar. Her bir yaklaşımın özellikleri, arasındaki farklar ve uygulama alanları detaylı olarak açıklanmaktadır. Ayrıca araştırma-incelemeye dayalı yaklaşımın yapılandırılmış, rehberli ve açık uçlu araştırma sorgulama olmak üzere üç alt başlığı üzerinde durulmaktadır.. Dersin sonunda, bir sonraki derste bilimsel süreç becerilerinin konuşulacağı belirtilmektedir.
Bu video, gaz kromatografisinin çalışma prensibini anlatan eğitici bir içeriktir. Anlatıcı, polisiye filmlerdeki gaz kromatografisi sahnelerinden başlayarak gerçek hayattaki uygulamalarını açıklamaktadır.. Video, gaz kromatografisinin temel bileşenlerini ve çalışma prensibini adım adım anlatmaktadır. Önce numunenin enjeksiyonu ve buharlaşması, ardından inert taşıyıcı gazla kolondan geçirilmesi, son olarak da dedektöre ulaşıp kromatogram olarak gösterilmesi gösterilmektedir. Kromatogramda pik noktalarının nasıl yorumlanacağı, kaynama noktaları, molekül ağırlıkları ve parçacık boyutlarının ayrıştırma sürecindeki etkileri detaylı olarak açıklanmaktadır. Video, gaz kromatografisinin diğer analitik tekniklerle birlikte kullanılarak daha kesin sonuçlar elde edilebileceğini vurgulayarak sona ermektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı kuru kumun gerçek hacmini hesaplama yöntemini anlatmaktadır.. Video, kuru kumun hacmini hesaplamak için su kullanarak hava boşluklarını doldurma yöntemini açıklamaktadır. Konuşmacı önce teorik bir örnek vererek, 30 cm³ kumun üzerine 50 cm³ su döküldüğünde su seviyesinin 80 cm³ olması beklenirken 65 cm³ çıktığını ve bu farkın 15 cm³ hava hacmi olduğunu açıklar. Ardından bir problem çözümü yaparak, 40 cm³ kumun üzerine 30 cm³ su döküldüğünde su-kum karışımının hacminin 60 cm³ olduğu durumda kuru kumun içindeki havanın hacminin 10 cm³ olduğunu gösterir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, buğday ağırlığının nasıl ölçüleceğini adım adım göstermektedir.. Videoda, buğday ağırlığının ölçülmesi için gerekli ekipmanlar (sabitleme plakası, bıçak, piston, terazi, doldurma haznesi, dolum haznesi, ölçüm kabı ve kürekler) tanıtılmakta ve ölçüm süreci detaylı olarak anlatılmaktadır. Önce boş ağırlık ölçülüp not alınır, ardından ürün sabitlenir, buğday doldurulur ve son olarak dolu ağırlık ölçülüp fark hesaplanarak hektolitre değeri bulunur.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı ve Mine adlı bir kişi arasında oksidatif stres ölçümü sürecini göstermektedir.. Videoda oksidatif stres ölçümü için yapılan kanama işlemi, kan örneklerinin alınması ve laboratuvar ortamında işlenmesi adım adım gösterilmektedir. Konuşmacı, Mine'in parmağından alınan kanı kanüllere doldurup, laboratuvar ortamında santrifüj edip oksidatif stres cihazına koyarak sağlık profilini çıkarmayı anlatmaktadır. Bu ölçüm, kişinin yaşlanma derecesini belirlemek ve bakım yapmak için kullanılmaktadır.