Bu video, okul öncesi eğitim sürecinde maskelerin nasıl kullanılması gerektiği konusunda bilgi veren eğitici bir içeriktir.. Video, maskelerin özellikle 4-6 yaş grubu çocuklarda sosyal iletişimdeki önemini vurgulayarak başlıyor. Maskelerin kullanımı için öğretmenin önce maskeyi incelemesi, çocuğun aynanın karşısına geçip kendisinin takması ve maskeyi kullanmadaki amacını belirleyip paylaşması gerektiği anlatılıyor. Ayrıca çocuk tiyatrosu çalışmaları öncesinde konu, metin ve aksesuarların içeriği hakkında bilgi edinmenin önemi de belirtiliyor.
Bu video, bir kişinin evde sağlıklı oyun hamuru yapımını adım adım gösterdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda, piyasada satılan oyun hamurlarının sağlıklı olmadığını belirterek evde kendi hamurumuzu yapmanın faydaları anlatılmaktadır. İçerik, grafon kağıdı kullanarak renkli su hazırlama, un, tuz ve renkli su ile hamur yoğurma aşamalarını göstermektedir. Ayrıca, çocukların bu süreçte katılmasının faydaları ve kreşlerde de bu etkinliğin yapılması gerektiği vurgulanmaktadır.
"Akla Takılanlar" adlı programda sunucu Açelya Akkoyunlu, İstanbul Kültür Üniversitesi çocuk gelişimi programı öğretim görevlisi Eylem Tuncay, klinik psikolog Fundem Ece Kaykaç, kariyer danışmanı Nur Erdem Özeren ve avukat-komedyen Miray Akovagil gibi uzmanlar meslek seçimi konusunda sohbet etmektedir.. Program, meslek seçiminde aile etkisinin tüm yönlerini ele almaktadır. Çocukların meslek seçim sürecini üç aşamada inceleyen konuşmacılar, çocukların kendi isteklerine göre meslek seçmelerinin önemini vurgulamakta ve ailelerin çocuklarını kendi hayallerinin bir parçası olarak görmelerinin etkilerini tartışmaktadır. Ayrıca, doğru meslek seçimi için "kendini tanımak, hedef belirlemek ve meslek araştırması yapmak" gibi temel adımlar açıklanmaktadır.. Programda Türkiye'deki üniversite sistemi, meslek kategorizasyonları ve aile baskısı altında yapılan meslek seçimlerinin psikolojik etkileri de ele alınmaktadır. Konuşmacılar, ailelerin çocuklarının kendi kararlarını almasına izin vermesi gerektiğini, disiplinler arası bakış açısının önemini ve kurslara gitmeden önce deneme dersi almanın faydalarını vurgulamaktadır. Program, sokak röportajları ve izleyici soruları yanıtlanmasıyla zenginleştirilmiştir.
Türkçe etkinlikleri çocukların doğru ve güzel konuşmasını sağlar. Sözcük dağarcığını ve iletişim becerilerini geliştirir. Kitap sevgisini aşılamayı destekler
Bu video, bir öğretmenin çocuğa kahverengi merdivenlerle kule yapımı öğrettiği bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, adım adım kule yapım sürecini göstermektedir.. Videoda, kahverengi merdivenlerin kilim üzerine nasıl yerleştirileceği, parçaların boyutlarının nasıl karşılaştırılacağı ve kulenin doğru şekilde yerleştirilmesi için birim parça ile sağlama yapılması anlatılmaktadır. Öğretmen, kulenin tamamlanmasından sonra çocuğa kendi başına çalışmasını önermekte ve olumlu cevap alırsa çalışma alanını ona bırakmaktadır.
Dikkat, psikolojik alıcıları çevredeki uyarıcılara yönlendirme yeteneğidir. Seçici dikkat, önemli uyaranları görmezden gelirken alakasız olanları görmezden gelmektir. Test 1962'de Almanya'nın Essen kentinde geliştirilmiştir
Bu video, bir anne ve bebeğinin tuvalet eğitimi sürecini gösteren eğitici bir içeriktir. Videoda anne ve bebeğin diyalogları yer almaktadır.. Video, bebeğin bezden kurtulup tuvalete gitme sürecini anlatmaktadır. Anne, bebeğin çiş ve kaka yapma zamanını belirleyip, tuvalete gitmesini, ellerini yıkamasını ve kaka yapma sonrası temizlik yapmasını öğretmektedir. Bebeğin başarılı olduğu her seferinde anne ona sticker ödülü vererek motivasyonunu artırmaktadır. Video, bebeğin kaka yapma sürecini göstererek ve başarılı olduğunda anne tarafından tebrik edilerek sona ermektedir.
Bu video, Minnoş ve Tontiş adlı iki küçük kız kardeşin sanatla ilgili maceralarını anlatan bir çocuk hikayesidir. Minnoş, iki göz, iki kulak, bir tatlı kıvırcık kız olarak tanıtılmakta, Tontiş ise küçük bir kız kardeşi olarak yer almaktadır.. Hikaye, Minnoş ve Tontiş'in resim yapma deneyimlerini konu alıyor. Önce Minnoş ve Tontiş, bir gezi anısını anlatan resimler çizip ailelerine gösteriyorlar. Ardından Minnoş, resim yapmaktan sıkıldığını söyleyerek oyun hamurundan figürler yapmaya başlıyor. Anne, çocuklarının sanatla ilgilenmesini çok seviyor ve evin bir köşesini eserlerine ayırıyor. Video, çocukların sanatla ilgilenmesinin önemini vurguluyor.
Boyama kitapları çocukların konsantrasyon ve motor koordinasyonunu geliştirir. FlipHTML5, PDF'leri dijital boyama kitaplarına dönüştüren çevrimiçi araçtır. Araç sayfa çevirme efektleri ve etkileşimli içerik özellikleri sunar
Drama, Yunanca "dran" (yapmak) sözcüğünden türemiştir. TDK'ya göre sahnede oynanmak için yazılmış oyun veya tiyatro yazısıdır. Yaratıcı drama ABD'de, eğitimde drama İngiltere'de yaygın kullanılır
Bu video, bir anne ve kızının Barbie oyuncaklarıyla rol değişimi oyununu oynadığı eğitici bir içeriktir. İki karakter, anne ve kız rolünde günlük rutinlerini yerine getirmeye çalışıyor.. Videoda önce anne ve kız karakterleri cuma günü rutinlerini anlatıyor, ardından kız karakteri anne rolünü üstlenerek günlük sorumlulukları yerine getirmeye çalışır. Ancak bu süreçte gözlerini yakar, yemek yapamaz, kıyafetlerini pisletir ve arkadaşlarıyla oynayamaz. Sonunda anne rolünü geri alır ve kız, anne olmanın zorluğunu anlar.. Video, herkesin kendine göre sorumlulukları olduğunu ve kendi kendine işaret etmemenin önemini vurgulayarak, çocukların anne rolüne geçişini eğlenceli bir şekilde sunuyor.
Proje, ailelerin eğitim sürecine katılımını ve öğrencilerin gelişimini desteklemeyi hedefler. Okul öncesi, ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin ebeveynlerini kapsar. Proje, 1739 sayılı MEB Temel Kanunu ve Cumhurbaşkanlığı Kararnamesine dayanır
Bu video, bir Türk aile drama dizisinin bir bölümüdür. Karakterler arasında Baran, Cevriye, Cevdet ve Yağmur (çocuk) bulunmaktadır.. Video, iki farklı sahneyi göstermektedir. İlk sahnede Baran ve bir kadın karakter (muhtemelen Cevriye) film izlemek için ne izleyeceklerini tartışmaktadırlar. İkinci sahnede ise aile birlikte bisiklet sürmeye başlamış ve özellikle Yağmur adlı çocuğun bisiklet sürme deneyimini göstermektedir. Çocuk düşer ve acıması beklenirken, aile üyeleri onu desteklemektedir.
Öğretmenler çocukların karakter gelişiminde derin izler bırakır. Veliden öğretmene teşekkür mesajı minnet ve takdiri ifade eder. Teşekkür mesajları öğretmenlerin motivasyonunu artırır. Öğretmen-veli iş birliği çocukların başarısı için önemlidir