Fizik, madde-enerji etkileşimini inceleyen uygulamalı bir bilim dalıdır. Fizik sekiz ana alt alana ayrılır: Mekanik, Elektromanyetizma, Termodinamik, Atom, Nükleer, Katıhal
Bu video, Biosem YouTube kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Videoda bir biyoloji öğretmeni, 9. sınıf öğrencilerine yönelik sınav hazırlığı yapmaktadır. Öğretmenin yanında dört yaşındaki kızı İpek de videoda görünmektedir.. Video, biyoloji biliminin tarihi gelişimi, Alexander Fleming'in penisilin keşfi, bilimsel çalışma basamakları ve bilimin doğası gibi konularla başlayıp, bilimsel etik ilkeleri ve canlıların ortak özellikleri (hücresel yapı, metabolizma, beslenme, üreme, homeostasi, adaptasyon, boşaltım, varyasyon ve uyarıya tepki) hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır.. Öğretmen, sınav stratejileri sunarak öğrencilere sınav hazırlığı için tavsiyeler ve motivasyon mesajları da vermektedir. Video, Tuskey Frengi deneyi ve bilimsel etik ilkelerini ihlal eden bir deney örneği üzerinden dürüstlük ilkesini açıklamakta, canlıların ortak özellikleri hakkında kapsamlı bilgiler vermektedir.
Term coined by C. Lloyd Morgan after studying similar phrases. Edward Thorndike initiated theory based on cat puzzle box experiments. Skinner refined Thorndike's findings through operant conditioning
Enlightenment was European intellectual movement in 17th-18th centuries. Movement centered on rationalism, empiricism, and natural law. Started with Descartes' Discourse on Method in 1637. Traditional dates: Louis XIV's death in 1715, French Revolution in 1789
CRISPR-Cas9, bakterilerin savunma mekanizmasından esinlenen gen düzenleme teknolojisidir. DNA'da kesme ve yapıştırma gibi düzenlemeler yapabilen moleküler makas gibidir. Kalıtsal hastalıkların, kanserin ve organ nakillerinin tedavisinde kullanılabilir. Tarımda verim artışı ve hastalıklara karşı dayanıklılık sağlar
Bu video, Dal Bigtree ile yapılan bir röportajdır. Bigtree, Informed Consent Action Network (ICAN) kurucusu olarak Amerika'daki çocuk sağlığı ve aşılar konusundaki belgesel "An Inconvenient Study" hakkında bilgi vermektedir.. Video, Amerika'daki çocuk sağlığı krizinin artışı ve aşıların bu krizdeki rolü üzerine odaklanmaktadır. Belgeselde, 1980'lerde %12,8 olan kronik hastalık oranının günümüzde %54'e yükseldiği belirtilmekte ve Michigan'ın Henry Ford Sağlık Enstitüsü'nden yapılan çalışmanın sonuçları paylaşılmaktadır. Ayrıca, aşıların bilimsel yöntemlerle geliştirilmediği, COVID-19 aşılarının etkinliği sorgulanmakta ve aşıların yan etkileri (Guillain-Barre sendromu, encephalitis, otizm gibi) ele alınmaktadır.. Konuşmacı, ilaç endüstrisinin bilimsel alana etkisini ve güçlü lobisini eleştirmekte, hükümetin aşı politikalarını sorgulamakta ve yasal mücadelelerde bulunduğunu belirtmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan uzman öğretmenlik sınavı için hazırlanmış test çözüm dersidir. Eğitimci, YouTube kanalında modül modül test ve deneme sorularını yayınladığını belirtmektedir.. Videoda dördüncü modülün birinci testinden sorular çözülmektedir. İçerikte bilgi edinme yolları, bilimsel yöntemin aşamaları, araştırılabilir nitelikte iyi bir problemin özellikleri, alan yazı taraması sürecindeki birincil kaynaklar, değişkenler (nitel, nicel, süreksiz, sürekli ve bağımlı değişken), evren ve evren birimi, örnekleme yöntemleri gibi konular ele alınmaktadır.. Eğitmen, her soru için doğru cevabı vererek çözüm bilgilerini PDF'den alınan bilgilerle desteklemekte ve akademik amaçlı kullanılabilecek arama motorları ve portallar hakkında da bilgi vermektedir.
Bilimsel araştırma, belirli kurallar ve yöntemlerle yapılan sistematik çalışmalardır. Bilim ampirik ve nesnel gerçeklik üzerine kuruludur. Olgular gözlemlenebilir ve nesnel gerçekliği olan durumlardır
Fen Bilimleri dersi doğa, bilim ve teknoloji hakkında temel bilgiler sunar. Fizik, kimya, biyoloji ve astronomi alanlarında kapsamlı bilgi sağlar. Öğrencilerin analitik düşünme ve problem çözme yeteneklerini geliştirir
Bu video, lise biyoloji öğretmeni Semih Akpınar tarafından sunulan kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, Biosem YouTube kanalının sahibi olup, biyoloji dersi anlatarak biyoloji sevdirmeye devam etmektedir.. Video, 9. sınıf öğrencileri için hazırlanmış bir genel tekrar dersidir. İçerikte biyolojinin tanımı, önemi, tarihsel gelişimi ve bilimsel yöntem basamakları ele alınmaktadır. Ayrıca tıp tarihi, genetik ve biyoteknoloji alanındaki önemli keşifler, canlıların ortak özellikleri ve sınıflandırılması detaylı şekilde anlatılmaktadır.. Video, bilimsel yöntemin beş temel basamağını günlük hayattan örneklerle açıklamakta, bilim etiği kavramını ele almaktadır. Canlıların hücre yapısı, beslenme türleri, metabolizma, büyüme, hareket, boşaltım, üreme, uyarılara karşı tepki ve organizasyon gibi temel özellikleri detaylı şekilde incelenmektedir. Video, sınav hazırlığı için önemli bilgiler içermekte ve yazılı sınav provası ile devam etmektedir.
Bu video, Pepee ve Zezee adlı iki çocuğun keşfetme maceralarını anlatan eğitici bir çizgi film formatındadır. Videoda ayrıca Nene ve Şuşu adlı karakterler de yer almaktadır.. Video, keşfetme kavramını günlük hayattan örneklerle anlatmaktadır. İlk bölümde rüzgar, kar taneleri ve su buharının keşfi gösterilirken, ikinci bölümde bilim insanlarının nasıl çalıştığı, gözlem yapma, soru sorma ve deney yapma süreçleri açıklanmaktadır. Video, keşfetme ve bilim yapmanın önemini vurgulayarak, çocukların merakını beslemeleri gerektiğini ve bu sayede dünyayı daha iyi anlayabileceklerini göstermektedir.
Bu video, bir öğretmenin 9. sınıf biyoloji dersinin "Bilimin Doğası" konusunu anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, bilimsel bilginin nasıl üretildiğini, özellikleri ve bilimsel araştırma yöntemlerini kapsamlı şekilde ele almaktadır. İlk olarak Francesco Reddi ve Louis Pasteur'ün abiyogenez görüşünü çürütmek için yaptığı deneyler anlatılmakta, ardından bilimsel bilginin toplum ihtiyaçlarına yönelik olması, özgünlüğü, öznelliği gibi özellikleri açıklanmaktadır. Daha sonra bilimsel araştırma sürecinin temel aşamaları (problem belirleme, gözlem yapma, hipotez oluşturma, kontrollü deney tasarlama, analiz ve sonuç çıkarma) kaktüs örneği üzerinden gösterilmekte ve video bilimsel etik konusuna geçiş yaparak sona ermektedir.. Video, Alexander Fleming'in penisilin keşfi, Charles Darwin ve Lamarck'in evrim teorileri, Gregor Mendel'in Mendel kanunları gibi tarihsel bilimsel çalışmalar üzerinden konuları pekiştirmekte ve test ve yazılı sınavlarına hazırlık için soru çözümleriyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan biyoloji yazılısı soru çözümlerini içeren eğitim içeriğidir. Eğitmen, dört senaryo sorusunun çözümlerini adım adım anlatmaktadır.. Video, biyoloji biliminin tanımı ve dönüm noktaları ile başlayıp, bilimsel yöntem basamaklarını açıklamaktadır. Ardından bilimin etiği, intihal, yanıltma ve tahrip etme kavramları ele alınmaktadır. Son olarak canlıların ortak özellikleri (uyarana tepki, adaptasyon, boşaltım, beslenme, büyüme ve organizasyon) ve tek hücreli ile çok hücreli canlılardaki organizasyon düzeyleri detaylı olarak anlatılmaktadır.
Bu video, bir biyoloji öğretmeninin 9. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı yazılı sınav hazırlık dersidir. Öğretmen, MEB'in paylaştığı öğrenme çıktılarını analiz ederek sınavda sorumlu olacak konuları kapsamaktadır.. Video, bilimin doğası ve bilimsel araştırma süreciyle başlayıp, canlıların ortak özellikleri, temel özellikleri ve virüsler hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. İçerikte bilimsel yöntem, hücrelerin yapısı, metabolizma, solunum, hareket, tepki, adaptasyon, üreme gibi konular ele alınmakta ve günlük hayattan örneklerle açıklanmaktadır.. Öğretmen, konuları soru-cevap şeklinde ilerletmekte ve tost makinesi örneği üzerinden bilimsel yöntemin nasıl uygulandığını göstermektedir. Video, açık uçlu sorular, boşluk doldurma soruları ve yazılı sınavı içermekte olup, bir sonraki derste boşluk doldurma soruları ve klasik bir sınav yapılacağı belirtilmektedir.
Bu video, Betül adlı bir öğretmenin 9. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı interaktif bir biyoloji dersidir. Öğretmen, biyoloji konularını kısa ve öz cümlelerle anlatmayı tercih eden, heyecanlı ve enerjik bir eğitimci olarak kendini tanıtmaktadır.. Video, 9. sınıf biyoloji yazılı sınavına hazırlık amacıyla hazırlanmış olup, canlı klonlaması, bilimsel yöntem basamakları, bilim etiği, canlıların ortak özellikleri ve beslenme-organizasyon özellikleri gibi konuları kapsamaktadır. İçerik, MEB senaryosuna uygun hazırlanmış olup, yıllık plan ve öğrenim çıktılarına göre soruların dağılımını içermektedir.. Videoda canlıların ortak özellikleri (hücresel yapı, beslenme, hareket, uyarılara tepki verme, metabolizma, homeostazi, adaptasyon, üreme, büyüme ve gelişme) detaylı şekilde ele alınmakta, prokaryot ve ökaryot hücreler, çok hücreli ve tek hücreli canlılar hakkında bilgiler verilmektedir. Ayrıca canlıların beslenme yönüyle üç gruba (üreticiler, tüketiciler ve hem üretici hem tüketici) ayrılmasıyla ve organizasyon basamakları (atom, molekül, organel, hücre, doku, organ, sistem ve organizma) anlatılmaktadır. Video, yazılıya hazırlık için beş soru çözümüyle sonlanmaktadır.