• Buradasın

    ApartmanYönetimi

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Apartman sakinleri arasında yapılan sözleşmeler nelerdir?

    Apartman sakinleri arasında yapılan sözleşmeler şunlardır: Kat Mülkiyeti Sözleşmesi. Apartman Yönetim Sözleşmesi. Ayrıca, apartman yöneticileri ile apartman sakinleri arasında Yöneticilik Sözleşmesi de yapılabilir. Son olarak, Yönetici Sözleşmesi de apartman yöneticisi ile apartman sakinleri arasındaki anlaşmayı belirtir. Sözleşme hazırlanırken apartman hukuku ve ilgili mevzuat dikkate alınmalıdır.

    Apartman ve site yönetimi yazılımı Apsiyon ne iş yapar?

    Apsiyon, apartman, site, rezidans ve iş merkezi gibi toplu yaşam alanı yöneticilerine 360 derece hizmet sunan online bir yönetim platformudur. Apsiyon'un yaptığı işler: Aidat takibi. Online tahsilat. Rezervasyon ve konsiyerj. Tüm bankalar ile entegrasyon. Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM). Finans ve muhasebe. İletişim. Apsiyon, internete bağlanabilen her cihazdan rahatlıkla kullanılabilir.

    Apartmanda genel kurul en geç ne zaman yapılmalı?

    Apartmanda genel kurul, en geç iki yılda bir yapılmalıdır. Eğer yönetim planında belirli bir zaman gösterilmemişse, her takvim yılının ilk ayı içinde yapılması zorunludur. Ayrıca, önemli bir sebebin çıkması halinde, yöneticinin veya denetçinin veya kat maliklerinden üçte birinin istemi üzerine her zaman olağanüstü genel kurul toplantısı yapılabilir.

    Apartmanda yönetici ne kadar para toplayabilir?

    Apartman yöneticisinin toplayabileceği para miktarı, kat malikleri kurulu tarafından belirlenen veya yönetim planında belirtilen ücrete bağlıdır. Kat malikleri kurulu, aidat miktarını, kat maliklerinin ne şekilde ve hangi oranda ödeme yapacaklarını işletme projesinde kararlaştırabilir. Yöneticinin toplayabileceği para miktarı konusunda mevzuatta belirlenmiş bir alt veya üst sınır bulunmamaktadır.

    Erdem Pro hangi firmanın?

    Erdem Pro, Erdem Profesyonel Site ve Apartman Yönetimi firmasına aittir. Firma Bilgileri: Adres: Esenler Mah. Barış Cad. Mehmet Cantürk Sok. No:2/1, Çanakkale Merkez/Çanakkale. Telefon: 0544 894 87 65. Web Sitesi: erdempro.com.

    Dükkanda hangi işler için daire sahiplerinden izin lazım?

    Dükkanda açılabilecek işler için daire sahiplerinden izin alınması gereken durumlar: Tapu kütüğünde mesken olarak görünen yerler. Hastane, dispanser, klinik, poliklinik, ecza laboratuvarı gibi müesseseler. Umuma açık istirahat ve eğlence yerleri. Dükkanda açılabilecek işler için daire sahiplerinden izin alınması gerekmeyen durumlar: Avukatlık ve mali müşavirlik büroları. Dispanser, klinik, poliklinik niteliğinde olmayan muayenehaneler.

    Apartmanın temizlik ve bakımı kimin sorumluluğundadır?

    Apartmanın temizlik ve bakımı, apartman yöneticisi veya apartman görevlisi tarafından yapılır. Apartman yöneticisi, ortak kullanım alanlarının günlük temizliğini koordine eder ve ortak alanların düzenli olarak kontrol edilmesini sağlar. Apartman görevlisi, merdivenler, asansörler, kapı önü, otopark ve apartman girişi gibi ortak kullanım alanlarını rutin olarak temizlemekle yükümlüdür. Eğer binada bir kapıcı veya görevli yoksa, temizlik için dışarıdan profesyonel bir firma ile anlaşılabilir.

    Kiracılar apartman toplantısına katılabilir mi?

    Kiracılar, apartman toplantısına katılabilir. Ancak, oy kullanabilmeleri için kat malikinin (ev sahibinin) kendilerini vekil kılması gerekir. Kiracılar, apartman toplantılarına katılarak, toplantı gündemini ve alınan kararları öğrenebilir, yönetime görüş ve önerilerini sunabilirler.

    Apartmanda tadilat en geç saat kaçta yapılır?

    Apartmanda tadilat en geç saat 17:30'da yapılır. Hafta içi tadilat 08:30 ile 17:30 saatleri arasında, hafta sonları ise 11:00 ile 17:30 saatleri arasında yapılabilir. Tadilat saatleri, apartmanın yönetim planında belirtilebilir.

    Dükkan önü bahçe kime ait?

    Dükkan önü bahçe, apartman veya site içinde ortak alan olarak belirlenmişse, tüm daire sahiplerine aittir ve tüm sakinler tarafından kullanılabilir. Eğer bahçe, belediyeye ait bir kamu malı ise, herkesin kullanımına açıktır. Dükkan sahibinin, ortak alanlarda belirli bir oranda kullanma hakkı vardır; ancak bu, diğer maliklerin haklarını ihlal edemez.

    Apartmanın amblemi nereye asılır?

    Apartmanın amblemi genellikle apartman giriş kapısına veya binanın dış cephesine yerleştirilen tabelalara asılır. Tabela yerleştirilmesi için yerel yönetmeliklere uyulması gereklidir.

    Aidatlar hangi kriterlere göre belirlenir?

    Aidatların belirlenmesinde dikkate alınan bazı kriterler: Bina büyüklüğü. Hizmet kalitesi. Arsa payı oranı. Daire büyüklüğü. Ortak alan kullanımı. Aidat miktarları genellikle yıllık olarak kat malikleri kurulunda belirlenir.

    Apartman yöneticisi kayyum atanırsa ne olur?

    Apartman yöneticisinin kayyum atanması durumunda şu gelişmeler yaşanabilir: Yöneticinin Görev ve Sorumlulukları: Kayyum, apartmanın düzenini sağlamak ve yeni yöneticinin seçilmesine kadar olan süreci yürütmekle görevlidir. Ek Maliyetler: Kayyumun atanması, apartman sakinleri için ek bir mali külfet yaratabilir; çünkü kayyumun hizmetleri için aidatlara zam yapılabilir. Yönetimin Devamı: Kayyum, atanma süresi sonunda ya yeniden yöneticilik seçimi yapılmasını sağlar ya da mahkemece görev süresi uzatılır. Kayyum atanması, kat maliklerinin yönetimde anlaşamaması, usulsüz seçim veya yönetici seçememesi gibi durumlarda, herhangi bir kat malikinin başvurusu üzerine Sulh Hukuk Mahkemesi tarafından gerçekleştirilir.

    Apartmanda genel kurula katılmayan kat maliki ne yapmalı?

    Apartmanda genel kurula katılmayan kat maliki, alınan kararları öğrenmesinden itibaren bir ay içinde ve her halde karar tarihinden itibaren altı ay içinde anagayrimenkulün bulunduğu yerdeki sulh mahkemesine iptal davası açabilir. Kat malikleri kurulunca verilen kararlar aleyhine, toplantıya katılıp aykırı oy kullanan kat malikleri de aynı süre içinde iptal davası açabilir. Mahkemeye başvuru süreleri hak düşürücü olup, iptal davasının süresinde açılıp açılmadığı mahkeme tarafından re'sen araştırılır. Ayrıca, genel kurula katılmayan kat maliki, yönetici veya diğer kat maliklerinin talebi üzerine yapılacak olağanüstü genel kurula katılarak gerekli kararları aldırabilir.

    Apartman kazan tamiri kime ait?

    Apartman kalorifer kazanı tamir ve bakım masrafları, ilgili mevzuat ve Yargıtay kararlarına göre doğrudan kat malikine aittir. Kiracı, kalorifer kazanı ile ilgili bakım ve tamirat masraflarına katılmakla yükümlü değildir. Kira sözleşmesinde aksi belirtilmediği sürece, binanın bakım ve onarım masrafları mülk sahibine aittir.

    Apartman koridorları ortak alan mıdır?

    Evet, apartman koridorları ortak alandır. Kat Mülkiyeti Kanunu'na göre, ortak alanlar şu şekilde tanımlanır: avlular; genel giriş kapıları; antreler; sahanlıklar; merdivenler; asansörler; bağımsız bölümleri ayıran ortak duvarlar, tavan ve tabanlar; kapıcı daire veya odaları; genel çamaşırlık ve çamaşır kurutma yerleri; genel kömürlük ve ortak garajlar. Ortak alanların kullanımı ve tasarrufu tüm kat maliklerini ilgilendirir.

    Apartman toplantısında yönetici nasıl seçilir?

    Apartman toplantısında yönetici seçimi şu şekilde yapılır: 1. Toplantı Çağrısı: Mevcut yönetim kurulu veya kat maliklerinin en az üçte biri talebi ile yazılı başvuruyla toplantı talep edilir. 2. Yeter Sayının Sağlanması: İlk toplantıda kat maliklerinin en az yarısının katılımı gerekir. 3. Oy Kullanma: Her kat malikinin, hisse oranına göre oy hakkı vardır. 4. Seçim: Açık veya gizli oylama yapılabilir. 5. Tutanak: Toplantı tutanağına tarih, katılımcı listesi, adaylar ve oy dağılımı, seçilen yöneticinin adı yazılır ve tüm katılımcılar tarafından imzalanır. Yönetici, kat malikleri arasından veya profesyonel yönetici şirketlerden seçilebilir.

    Yönetici apartmana gelen faturaları nereye koyar?

    Apartman yöneticisi, gelen faturaları genellikle ödenen faturalar dosyasında veya gelir-gider defterinde saklar. Yönetici, ayrıca, yönetim planında belirtilen zamanlarda, zaman belirtilmemişse her yılın ocak ayı içinde, kat malikleri kuruluna, o tarihe kadar elde edilen gelirlerin ve yapılmış olan giderlerin hesabını vermek zorundadır. Fatura ve diğer finansal belgelerin düzenli ve güvenli bir şekilde saklanması, apartman yönetiminin finansal işlemlerini belgelendirmesi ve denetlenmesi açısından önemlidir.

    Apartmanda imza toplama dilekçesi nereye verilir?

    Apartmanda imza toplama dilekçesi, apartman yönetimi veya kat maliklerine verilir. Dilekçede aşağıdaki bilgiler yer almalıdır: Gönderenin bilgileri: Ad, soyad, apartman adresi, telefon numarası, e-posta adresi. Alıcının bilgileri: Apartman yönetimi veya kat malikleri, şehir. Konu: İmza toplama kampanyasının amacı ve detayları. İmza toplama süreci: Formların hazırlanması, dağıtımı ve takip süreci. Beklenen destek: Toplanması hedeflenen imza sayısı ve katılım çağrısı. Örnek dilekçeler, "dilekcesi-merkezi.com", "dilekcesi-uzmani.com" ve "resmievrak.com" gibi sitelerden indirilip düzenlenebilir.

    Karar defteri her sene notere tasdik ettirilmezse ne olur?

    Karar defterinin her sene notere tasdik ettirilmemesi durumunda ortaya çıkabilecek bazı olumsuz sonuçlar şunlardır: Yasal geçerliliği olmayan kararlar. Toplantıların geçerliliğinin sorgulanması. Delil olarak kullanılamama. Mali ve idari sorunlar. Para cezası.