Bir şirketin güçlü ve zayıf yönleri, SWOT analizi ile belirlenebilir. Güçlü yönler (Strengths), şirketin olumlu ve başarılı yönlerini, onu rekabetten ayıran özellikleri tanımlar. Örneğin: güçlü bir marka; sadık müşteri tabanı; güçlü bir bilanço; benzersiz teknoloji. Zayıf yönler (Weaknesses), şirketin optimum düzeyde performans göstermesini engelleyen, geliştirilmesi gereken alanlardır. Örneğin: zayıf bir marka; ortalamanın üzerinde ciro; yüksek borç seviyeleri; yetersiz tedarik zinciri veya sermaye eksikliği. SWOT analizinde iç ve dış faktörler değerlendirilir. İç faktörler. Dış faktörler. SWOT analizi, şirketlerin strateji geliştirmek, kaynaklarını daha verimli kullanmak ve riskleri azaltmak için kullandığı bir araçtır.