Buradasın
Apartman toplantısında yönetici nasıl seçilir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Apartman toplantısında yönetici seçimi için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Toplantı Çağrısı: Mevcut yönetim kurulu veya kat maliklerinin talebi ile toplantı çağrılır 13. Toplantı daveti, kat maliklerine en az 15 gün önceden yapılmalıdır 13.
- Gündem Belirleme: Toplantının gündeminde "Yönetici/Yönetim Kurulu Seçimi" başlığı yer almalıdır 1.
- Yeter Sayının Sağlanması: İlk toplantıda kat maliklerinin en az yarısının katılımı gereklidir 13. İlk toplantıda çoğunluk sağlanamazsa, ikinci toplantı için çoğunluk aranmaz, en az 1/3 katılım yeterlidir 1.
- Oy Kullanma ve Seçim: Her kat malikinin, hisse oranına göre oy hakkı vardır 13. Oylama açık veya gizli olarak yapılabilir 13. Salt çoğunluk (oyların yarısından fazlası) ile seçim tamamlanır 1. Eşitlik durumunda: Kura çekilir veya yeniden oylama yapılır 1.
- Tutanağın Hazırlanması: Toplantı tutanağına toplantı tarihi ve yeri, katılımcı listesi, adaylar ve oy dağılımı, seçilen yöneticinin adı yazılmalı ve tüm katılımcılar tarafından imzalanmalıdır 13.
- Gerekli Durumlarda Noter Onayı: Yönetici değişikliği için karar defterinin noter tasdiki gerekebilir 1.
- Yetki Devri: Eski yönetim, evrak, hesaplar ve anahtarları yeni yöneticiye teslim etmelidir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: