• Buradasın

    Eğitim Teknolojileri

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • Grafik Düzenleyiciler ve Görsel Sunumlar

      Grafik düzenleyiciler, Barron tarafından Ausubel'in ön örgütleyiciler mantığından geliştirilmiştir. Metinlerdeki bilgilerin görsel ve grafik olarak gösterilmesini sağlar. Öğrenci başarısını artırır ve bilgiyi yapılandırmaya yardımcı olur. Öğretmen ve öğrencilere farklı katkılar sağlar

      • academia.edu
    • Bilgi Teknolojilerinin Önemi ve Kullanım Alanları

      Bilgi Teknolojisi, bilgisayar ve iletişim teknolojilerini kapsayan bütün teknolojileri içerir. Mikro elektronik, faks, telefon, TV ve online veritabanlarını kapsar. Temel amacı bilişsel bilim ve tıpta yeni teknolojileri araştırmaktır

      • arena.com.tr
    • Proje Geliştirme ve Yönetimi Kitabı

      Kitap, eğitim fakülteleri öğrencilerine ve öğretmenlere yönelik hazırlanmıştır. Proje kavramı 20. yüzyılın başlarında Dewey ve Kilpatrick ile eğitim alanına girmiştir. Proje, önceden planlanmış amaçlara ulaşmak için belirli zaman ve bütçe çerçevesinde gerçekleştirilen faaliyetlerdir

      • depo.pegem.net
    • Eğitim Öğretim Teknolojileri: Materyal Geliştirme ve Kullanımı

      Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan eğitim öğretim teknolojileri dersinin son ünitesini içeren eğitim içeriğidir. Eğitimci, yaklaşık 50-55 videoluk bir eğitim serisinin son bölümünü anlatmaktadır.. Video, öğretim materyallerinin tanımı, özellikleri, kullanım avantajları ve dikkat edilmesi gereken hususlar üzerine odaklanmaktadır. İçerikte materyalin taşıması gereken özellikler (hedefe uygun, kolay kullanışlı, güvenilir, dayanıklı, ekonomik, esnek, ilgi çekici), materyal kullanımının faydaları ve materyal seçerken dikkat edilmesi gereken faktörler detaylı şekilde ele alınmaktadır.. Video ayrıca ÖSYM ve KPSS sınavlarında sorulan soru tiplerini içermekte, Richard Mayer'in çoklu öğrenme ortamı tasarım ilkelerini ve Dali'nin yaşantı konisi gibi konuları da kapsamaktadır. Materyal hazırlama ilkeleri ve 21. yüzyıl becerileri konularına geçileceği bilgisiyle video sonlanmaktadır.

      • youtube.com
    • Eğitim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersi

      Bu video, bir öğretmen tarafından üniversite düzeyinde sunulan eğitim teknolojileri ve materyal tasarımı konulu bir ders anlatımıdır. Konuşmacı, öğretmen adaylarına yönelik bilgi aktarmakta ve sınav hazırlığı için önemli ipuçları vermektedir.. Video, eğitim teknolojileri ve materyal tasarımı konusunun temel kavramlarını kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerikte materyal oluşturma süreci, materyal kullanımının faydaları, görsel tasarım kavramları, çizgi, şekil, form, alan, boyut, doku ve renk gibi görsel öğelerin özellikleri ve görsel tasarım ilkeleri (bütünlük, denge, vurgu, hizalama, yakınlık ve tekrar) detaylı şekilde açıklanmaktadır.. Video, özellikle ÖSYM sınavlarında sorulan konuları içermekte ve materyal tasarımında dikkat edilmesi gereken kriterleri (hedeflere uygunluk, diziye uygunluk, öğrenci özelliklerine uygunluk, konuya uygunluk, ekonomiklik, yaşama yakın olması, güncellenebilirlik, dayanıklılık, kolay kullanımı, fiziki ortama uygunluk, yeterli bilgi içermesi, öğretmen yeterliklerine uygunluk) ele almaktadır. Ayrıca farklı yaş gruplarına göre renk seçimi ve görsel öğelerin etkili kullanımı için pratik bilgiler sunulmaktadır.

      • youtube.com
    • 5. Sınıf Bilişim Dersi Yazılı Hazırlık Videosu

      Bu video, bir öğretmenin 5. sınıf öğrencilerine bilişim dersi için yazılı sınavına hazırlık amacıyla sunduğu eğitim içeriğidir. Öğretmen, Umut Eras (3,5 yaşında) ve Hazal (9 aylık) adında iki çocuğu olduğunu belirtmektedir.. Video, yazılı sınavına hazırlık amacıyla çeşitli soru tiplerini içermektedir. Öğretmen, eşleştirme, doğru-yanlış, yazılım-donanım ayrımı, giriş-çıkış birimleri, bilgisayar parçalarının isimleri, bilişim etiği, şifre oluşturma, e-devlet'in faydaları ve bilgi-iletişim teknolojilerinin kullanım alanları gibi konuları örnek sorular üzerinden açıklamaktadır.. Videoda ayrıca EBA (Eğitim ve Bilişim Ağı), Zoom ve Microsoft Word gibi eğitim araçları hakkında bilgiler verilmekte, dosya uzantıları (mp3, .docx) açıklanmakta ve bilişim etiği konusunda paylaşım ve yorumlarda hakaret etmenin uygun olmadığı vurgulanmaktadır.

      • youtube.com
    • Bilişim Teknolojileri ve Kullanımı

      Teknoloji, insanın hayatını kolaylaştırmak için geliştirdiği araç gereç ve bilgilerdir. Bilişim, bilginin üretilmesi ve iletilmesiyle ilgilenen çalışma alanıdır. Yazılım, elektronik aygıtların çalışmasını sağlayan programlardır

      • btdersi.com
    • Web 2.0 Araçları ve Eğitimde Kullanımı

      Web 2.0, kullanıcıların aktif katılım sağladığı internet ortamlarıdır. 2000 sonrası doğan Z kuşağı için yeni nesil eğitim yöntemleri gereklidir. Web 2.0 araçları yapılandırmacı ve bireysel öğrenmeye katkı sağlar

      • belen.meb.gov.tr
    • Tanılayıcı Dallanmış Ağaç Ölçme Değerlendirme Aracı

      Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, konuşmacı ölçme- değerlendirme araçları hakkında bilgi vermektedir.. Video, tanılayıcı dallanmış ağaç ölçme aracı hakkında detaylı bilgi sunmaktadır. Konuşmacı, doğru- yanlış testlerinin dezavantajlarını açıklayarak, tanılayıcı dallanmış ağaçın şans başarısını minimalize eden ve öğrenme eksikliğini belirleyebilen bir alternatif olduğunu anlatmaktadır. Bu araç, temelden ayrıntıya doğru bağlantılı sorularla hazırlanarak, bir konuyu gerçek anlamda bilip bilmediğini ölçmeye yönelik kullanılmaktadır. Video, bu aracın özellikleri, avantajları ve kullanım alanları hakkında bilgi vererek, bir sonraki videoda yapılandırılmış gride konusuna geçileceğini belirterek sona ermektedir.

      • youtube.com
    • VR ve AR Teknolojilerinin Kullanım Alanları

      VR, kullanıcıyı tamamen sanal ortama taşıyan bir teknolojidir. AR, gerçek dünyayı dijital içeriklerle birleştiren bir teknolojidir

      • mediatrend.mediamarkt.com.tr
    • Eğitimde Mobil Teknolojilerin Kullanımı Webinarı

      Bu video, İzmir'de İngilizce öğretmenliği yapan Zehra Hoca ve diğer bir eğitmen tarafından sunulan bir webinar formatındaki eğitim içeriğidir. Sunum, e-Twinning platformu üzerinden düzenli olarak gerçekleştirilen webinarlar kapsamında hazırlanmıştır.. Webinar, eğitimde mobil teknolojilerin etkili kullanımı üzerine odaklanmakta ve çeşitli uygulamaların nasıl entegre edilebileceğini göstermektedir. Sunumda Socrative, Padlet, QR Kod uygulamaları, Aging Boot, Cool Faces, Finger Surat, Motion Portrate, Movementcam, Viva Video, Otorapi, Aurasma, Lego Movie Maker, Class Dojo gibi mobil uygulamalar tanıtılmakta ve bunların eğitimde nasıl kullanılacağı adım adım gösterilmektedir.. Sunum, dersin amacına hizmet etme, işbirliği destekleme, öğrencilerin kullanımını sağlama ve üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeyi amaçlayan dört önemli soru etrafında şekillenmektedir. Ayrıca, katılımcıların Padlet sayfası üzerinden etkileşimli bir şekilde katılmaları ve uygulamaların pratik kullanım örnekleri paylaşılmasıyla sunum zenginleştirilmektedir.

      • youtube.com
    • Bireysel Öğretim Teknikleri ve Eğitim Teknolojileri Dersi

      Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan eğitim içerikli bir ders anlatımıdır. Eğitimci, öğrencilere bireysel öğretim teknikleri ve eğitim teknolojileri konularını detaylı olarak anlatmaktadır.. Video, bireysel öğretim teknikleri kapsamında programlı öğretim tekniğini merkeze alarak başlamakta, ardından eğitim teknolojileri konusunu dört ana başlık altında ele almaktadır: ödüllendirme sistemi, programlı öğretim, bilgisayar destekli öğrenme (BDO) ve uzaktan eğitim. Son bölümde ise "Tutor" uygulaması, akran öğretimi, yaşların çaprazlanması yoluyla öğretim, mobil öğrenme ve internet tabanlı öğrenme kavramları açıklanmaktadır.. Videoda her bir öğretim tekniği ve eğitim teknolojisi detaylı olarak anlatılmakta, örneklerle desteklenmekte ve ÖSYM sınavlarında dikkat edilmesi gereken noktalar vurgulanmaktadır. Ayrıca, programlı öğretimin temel ilkeleri, BDO oturumlarında kullanılan yazılım türleri ve uzaktan eğitimdeki senkron-asenkron öğrenme modelleri hakkında bilgiler verilmektedir. Video, bireysel öğretim tekniklerinin 32. bölümü olarak sunulmuş olup, bir sonraki videoda sınıf dışı öğretim tekniklerinin anlatılacağı belirtilmiştir.

      • youtube.com
    • Öğretim İlkeleri Dersi

      Bu video, bir eğitim modülünün son konusu olan öğretim ilkelerini anlatan bir ders formatındadır. Konuşmacı, öğrencilere yönelik kapsamlı bir öğretim ilkeleri anlatımı sunmaktadır.. Video, toplam 17 öğretim ilkesini sırasıyla açıklamaktadır. Her ilke için tanımı, önemi ve uygulamaları detaylı olarak anlatılmaktadır. Öğretim ilkeleri arasında hedefe uygunluk, öğrenciye görelik, öğrenci düzeyine uygunluk, hayatilik, transfer, yaparak yaşayarak öğrenme, ekonomiklik, aktüalite, açıklık, somuttan soyuta, bilinenden bilinmeyene, yakından uzağa, basitten karmaşaya, bütünlük, anlamlılık, tümdengelim ve sosyallik ilkeleri bulunmaktadır. Video, birinci modül konu anlatımlarının tamamlandığını belirterek sona ermektedir.

      • youtube.com
    • Eğitim Teknolojileri ve Temel Kavramlar Dersi

      Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan "Eğitim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme" dersinin anlatımıdır. Eğitmen, uzun bir süre sonra tekrar eğitim videosu çektiğini belirtmektedir.. Video, eğitim teknolojilerinde temel kavramları sistematik bir şekilde ele alıyor. Öğretim, eğitim, öğrenme, öğretim teknolojisi ve eğitim teknolojisi gibi kavramlar Milli Eğitim Bakanlığı'nın tanımlarıyla açıklanıyor. Ayrıca öğretim yöntemleri (sunoş yoluyla öğretim, buluş yoluyla öğretim, işbirliğine dayalı öğretim, problem tabanlı öğretim), öğretim ortamı, değerlendirme yöntemleri ve çağdaş eğitim gereksinimleri de inceleniyor.. Video, eğitim teknolojisinin yapboz benzetmesiyle başlayıp, kavramları bir tablo ile göstererek izleyicilere daha iyi anlamaları için yardımcı oluyor. İçerik, sınavlarda çıkabilecek sorular örneğiyle sonlanmaktadır.

      • youtube.com
    • ETİ Platformu Kullanım ve Proje Tanımlama Formu Doldurma Rehberi

      Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmenlere yönelik hazırlanmış, ETİ (Eğitim Teknolojileri ve İnovasyon) platformunun kullanımını ve proje tanımlama formunun nasıl doldurulacağını anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde ETİ platformuna üye olma, projelere katılma ve kendi projelerin oluşturulması süreci adım adım gösterilmektedir. İkinci bölümde ise proje tanımlama formunun doldurulması detaylı şekilde anlatılmaktadır. Formun eğitim hedefleri, pedagojik yaklaşımlar, öğretim programı entegrasyonu, anahtar yeterlilikler, işbirliği, iletişim, ürünler ve koruma-telif hakkı gibi bölümlerinin nasıl doldurulacağı açıklanmaktadır.. Özellikle 7-15 yaş grubu öğrencileriyle çalışacak projeler için gerekli bilgiler, formun önizlenmesi, belgelerin yüklenmesi ve teslim edildikten sonra düzenleme yapma imkanları hakkında da bilgiler verilmektedir.

      • youtube.com
    • Hedefim Koleji'nin Eğitim Teknolojileri Deneyimi

      Bu videoda Sadık Ayrılan, Hedefim Koleji'nin kurucusu olarak kendi deneyimlerini paylaşıyor. 2009 eğitim öğretim yılında dört arkadaşla birlikte kurdukları Hedefim Koleji'nde eğitim sektöründe Çubuk'ta yön vermeye devam ediyorlar.. Video, okulun kullandığı eğitim teknolojilerini anlatıyor. Sadık, Cloud, Round, Vitamin ve LGS gibi uygulamaları kullanarak öğrencilerine dijital eğitim imkanları sunduklarını belirtiyor. Özellikle Vitamin uygulamasının LGS'de animasyon şeklinde ders anlatımı ve LGS uygulamasının ileri-geri-durdurma özellikleriyle öğrencilerin konuları tekrar tekrar öğrenmesine yardımcı olduğunu vurguluyor. Ayrıca ilk yıl LGS'de Türkiye birincisi çıkardıklarını paylaşıyor.

      • youtube.com
    • Sanal Gerçeklik ve Artırılmış Gerçeklik Teknolojileri

      Bu video, sanal gerçeklik (VR) ve artırılmış gerçeklik (AR) teknolojilerini açıklayan eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, bu teknolojilerin temel kavramlarını ve uygulamalarını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video öncelikle VR ve AR teknolojilerinin temel farklarını açıklayarak başlıyor, ardından mixed reality teknolojisini tanıtıyor. Daha sonra bu teknolojilerin oyun, sağlık, gayrimenkul, sosyal iletişim ve eğitim gibi farklı sektörlerdeki uygulamalarını örneklerle gösteriyor. Her sektör için pratik uygulamalar ve teknolojik gelişmeler detaylı şekilde anlatılıyor.

      • youtube.com
    • 6. Sınıf Bilişim Teknolojileri 1. Dönem 1. Yazılı Sınavı Çalışması

      Bu video, bir öğretmenin 6. sınıf öğrencileri için hazırladığı bilişim teknolojileri dersinin 1. dönem 1. yazılı sınavı çalışmasını içermektedir.. Videoda öğretmen, yeni sınav sistemine uygun açık uçlu soruları çözmektedir. Sorular arasında bilgisayar kullanırken sağlık önlemleri, bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanım alanları, işletim sistemi, dosya uzantıları, telif hakkı, siber zorbalık, internet etiği, bilişim suçları ve eğitim kurumlarında bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımı gibi konular yer almaktadır. Her soru için öğretmen kısa ve öz cevaplar vererek öğrencilere sınav hazırlığı için rehberlik etmektedir.

      • youtube.com
    • Altınordu Hamdullah Suphi Tanrıöver Ortaokulu Öğrencilerinin ETİ Projesi Deneyimleri

      Bu video, Altınordu Hamdullah Suphi Tanrıöver Ortaokulu'nda okuyan öğrencilerin ETİ (Eğitim Teknolojileri ve İnovasyon) projesi deneyimlerini paylaştığı bir tanıtım videosu. Berente, Asya, Ravza, İrem ve Ece adlı öğrenciler, Türkçe öğretmenleri Yeliz Tanrıver'in yönlendirmesiyle projeye katıldıklarını anlatıyorlar.. Videoda öğrenciler, COVID-19 salgını ve uzaktan eğitim sürecinde ETİ projesi sayesinde bilgiye ulaşma, araştırma, problem çözme, sunum hazırlama ve teknolojiyi etkili kullanma becerilerini geliştirdiklerini belirtiyorlar. Ayrıca yazma, masal anlatma, söyleşi gibi etkinliklerle hayal güçlerini ve yazarlık becerilerini geliştirdiklerini, yeni arkadaşlıklar edindiğini ve kendilerini geliştirdiklerini paylaşıyorlar. Video, öğrencilerin projeye katılmalarının kendilerine sağladığı faydaları ve teşekkürlerini içeriyor.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor