Bu video, Özge Mardin tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Özge Mardin, tasarım ve tasarımcılık alanında bilgi paylaşmaktadır.. Video, portfolyo tasarımı konusunda kapsamlı bir rehber sunmaktadır. İçerikte portfolyonun önemi, farklı kullanım amaçları (üniversite başvurusu, iş başvurusu, dijital portfolyo) ve portfolyonun olmazsa olmaz altı adımı (kapak tasarımı, içindekiler, biyografi, ayraç sayfalar, proje görselleri ve proje detayları) detaylı olarak anlatılmaktadır. Ayrıca basılı portfolyo için profesyonel iş süreci ve kullanılan programlar (Adobe Illustrator, Photoshop, Adobe InDesign) hakkında bilgiler verilmektedir.
Ölçme ve değerlendirme, öğretimi tamamlayan ve geliştiren bir süreçtir. Öğrencilerin aktif katılımı ve öz değerlendirme teşvik edilmelidir. Her öğrenci farklı yetenek ve ihtiyaçlara sahiptir
İyi bir portfolyo öğrencinin gelişimini yansıtmalıdır. Portfolyoda öğrencinin kendisi hazırlaması esas değildir. Portfolyo öğrencilerin çalışmalarını birbirleriyle karşılaştırmak için kullanılır
Portfolyolar, mesleki yeterliliği ve bilgi işleme yeteneğini gösterir. İşverenler portfolyoyu birkaç saniyeden fazla incelemez. Portfolyolar, mimarlara kariyerlerinde önemli bir geçiş hakkı sağlar
Bu video, Marmara Üniversitesi'nde güzel sanatlar fakültesine girmiş bir konuşmacının deneyimlerini paylaştığı eğitim içeriğidir. Konuşmacı, kendi portfolyosunu göstererek konuyu anlatmaktadır.. Video, güzel sanatlar fakültesine giriş sürecini dört aşamada ele almaktadır: baraj aşaması, bölüm seçimi, mülakat ve portfolyo değerlendirmesi. Ayrıca, sınavlara hazırlık sürecinde anatomi bilgisinin önemi, canlı model çizimi, imgesel çizim teknikleri ve kurgu yapmanın önemi hakkında detaylı bilgiler sunulmaktadır.. Konuşmacı, bu tekniklerin sadece sınav hazırlığı için değil, hobi amaçlı da çizim yeteneğini geliştirmek için faydalı olduğunu belirtmektedir. Mezun olduktan sonra iş imkanları konusunda da bilgi vererek, mezunların kurumsal yerlerde çalışabileceği veya kendi işlerini kurabileceği konusunda olumlu bir bakış açısı sunmaktadır.
Bu video, konuşmacının portfolyo sunumu hakkında bilgi verdiği eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, daha önce yaptığı bir portfolyo sunumunu kanalında paylaşmaya karar verdiğini belirtiyor.. Video, portfolyonun okul öncesi dönemde çocuğun CV'si gibi bir süreç olduğunu ve kendini ifade etme, özgüven geliştirme, yorum yapma yeteneği ve iletişim kurma becerisini geliştirdiğini anlatıyor. Konuşmacı, portfolyo sürecinin amacını belirleme, içerik planlama, tasarım, değerlendirme ve değerlendirme formu oluşturma aşamalarını detaylı şekilde açıklıyor. Ayrıca portfolyonun içeriği olarak resimler, fotoğraflar, video kayıtları, sanatsal çalışmalar ve öğrenci hakkındaki görüşler gibi unsurların yer aldığı belirtiliyor.
Bu video, bir tasarımcının portfolyo hazırlama konusundaki deneyimlerini ve önerilerini paylaştığı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, kendi portfolyosunu Behance'de bulduğunu belirtiyor.. Video, tasarımcıların nasıl bir portfolyoya sahip olması gerektiği konusunu ele alıyor. Konuşmacı, portfolyoların hem basılı hem de dijital olabileceğini, tasarım açısından iyi olması gerektiğini vurguluyor. Portfolyoda sadece tavanınızı gösteren işleri koymanız gerektiğini, tabanınızı gösteren işlerin ise bakış açısını düşüreceğini belirtiyor. Ayrıca, ilerlemek istediğiniz alana göre portfolyonunuzu genişletmeniz gerektiğini ve hayali şirketler için tasarımlar yaparak kendinizi göstermenin yollarını anlatıyor.
Bireylerin bilgi ve becerilerini ortaya koyarak oluşturdukları çalışmaların değerlendirilmesidir. Bilişsel, duyuşsal ve devinimsel alanlarda kullanılır. Performans ölçütleri 10-15 adet olmalı ve gözlenebilir davranış veya ürün şeklinde belirtilmelidir. Kontrol listeleri, derecelendirme ölçekleri ve rubriklerle puanlama yapılır
Bu video, bir eğitim içeriği olup konuşmacı kendi deneyimlerinden yola çıkarak portfolyo hazırlama konusunda bilgiler paylaşıyor. Konuşmacı, mimarlık veya grafik tasarım alanlarında portfolyo hazırlama konusunda deneyimli biri olarak kendi hatalarını da gösteriyor.. Video, portfolyo hazırlarken yapılmaması gereken hataları ele alıyor. Konuşmacı, kapak tasarımı, renk paleti kullanımı, font seçimi, sayfa düzeni, ebatlar ve arka sayfa kullanımı gibi konularda tavsiyelerde bulunuyor. Özellikle A4 formatının tercih edilmesi, maksimum üç renk kullanımı, magazin sayfalarından font seçimi ve arka sayfanın boş bırakılması gibi önemli noktaları vurguluyor. Konuşmacı, bir sonraki videoda içerik düzeni hakkında bilgi vereceğini de belirtiyor.
Program temelli değerlendirme, amaç ve kazanımları ölçen bir değerlendirme türüdür. Kaba değerlendirme, öğretmen tarafından hazırlanan ve program performansını ölçen araçtır. Ölçüt bağımlı test, becerilerin öğrenme düzeylerine göre değerlendirilmesidir
Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmen adaylarına yönelik sunulan eğitim içeriğidir.. Video, portfolyonun ne olduğunu, farklı isimleri (tümel değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, öğrenci gelişim dosyası, öğrenci seçki dosyası) ve eğitimde nasıl kullanılacağını anlatmaktadır. İçerikte portfolyonun temel amacı, faydaları, dezavantajları ve değerlendirilme yöntemleri detaylı şekilde açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca portfolyonun çok yönlü/bütünsel gelişim sağlama, paydaşları sürece dahil etme, otantik değerlendirme ve üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik avantajları ile maliyetli olması, zaman alıcılığı ve puanlama güvenilirliğinin düşük olması gibi dezavantajları ele alınmaktadır. KPSS sınavlarında performans görevi veya performans değerlendirmesi konusunun önemi de vurgulanmaktadır.
Portfolyo, kişinin önceki çalışmalarını bütünsel olarak sunan özgeçmiş benzeri dosyadır. Fransızca "porte" (evrak) ve "feuille" (sunmak) sözcüklerinden türemiştir. Günümüzde dijital portfolyoya öncelik verilmesi önerilmektedir
Bu video, on yıldır freelance olarak çalışan ve 3600 takipçisi olan bir grafik tasarımcısının deneyimlerini paylaştığı eğitim içeriğidir. Konuşmacı, askerlik döneminde bile YouTube kanalını aktif tutmayı planladığını belirtiyor.. Video, freelance çalışma kavramını açıklayarak başlıyor ve para kazanmak için gerekli adımları anlatıyor. Konuşmacı, portfolyo oluşturma, eğitim alma, sosyal medya kullanımı, düzenli içerik üretme ve müşteri kazanma stratejilerini detaylı şekilde açıklıyor.. Ayrıca, konferanslara katılmanın network oluşturma açısından faydalı olduğunu ve ilerleyen videolarda sosyal medya kullanımı hakkında daha detaylı bilgi vereceğini belirtiyor. Konuşmacı, gelecekte askere gideceğini ve sonrasında hibrit çalışma, YouTube içerik üreticiliği ve freelance çalışma olmak üzere üç işe sarılmayı planladığını da paylaşıyor.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan portfolyo hazırlama eğitimidir. Eğitmen, kendi portfolyosunu örnek göstererek izleyicilere adım adım nasıl bir portfolyo oluşturulacağını anlatmaktadır.. Video, portfolyonun ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve Illustrator programı kullanarak portfolyo hazırlama sürecini gösteriyor. İlk bölümde yeni bir portfolyo sayfası oluşturma, logo ekleme, metin düzenleme, renk uyumu ve süsleme gibi temel teknikler anlatılırken, ikinci bölümde tasarımın PDF formatında dışa aktarılması için gerekli adımlar gösterilmektedir.. Eğitim, portfolyonun CV ile karıştırılmaması gerektiği ve sadece referans olarak gösterilebilecek çalışmaların toplandığı bir yer olduğu vurgusuyla, izleyicilerin kendi portfolyolarını hazırlayarak işverenlerine daha etkili bir şekilde ulaşabileceklerini belirterek sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından hazırlanan farklılaştırılmış öğretim konulu bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, daha önce yaptığı kısa notlar serisi ve geniş özetler serisi çalışmalarının bir araya getirildiğini belirtiyor.. Video, farklılaştırılmış öğretimin kuramsal temellerini, temel öğelerini ve Bloom'un taksonomisini açıklayarak başlıyor. Ardından Bigotsky'ın sosyal gelişim yapılandırmacı öğrenme teorisi, farklılaştırılmış öğretimde kullanılan yöntem ve teknikler (istasyonlar, öğrenme ajandaları, karmaşık öğretim, yörünge çalışmaları, öğrenme sözleşmesi, katlı öğretim, grup araştırmaları) detaylı olarak anlatılıyor. Son olarak değerlendirme teknikleri (köşe kapmaca, kutu yapma, evet hayır kartları, parmakla işaretleme, yumruk yapma, gerçekle yüzleşme, sarmal oluşturma, simit tekniği, konuşma halkası, döngüsel yansıma) ve portfolyo kavramı açıklanıyor. Video, test sorularıyla sonlanıyor.
Bu video, Atölye İzmir'de verilen bir eğitimde öğrencinin Ekin'in grafik tasarım portfolyosunu inceleyen bir sunum formatındadır.. Video, grafik tasarım portfolyosunun nasıl hazırlanacağını adım adım göstermektedir. Portfolyo yapısının biyografi bölümüyle başlayıp, karakalem çalışmalardan, illüstrasyonlar, dijital illüstrasyonlar, logo tasarımı, kurumsal kimlik çalışmaları, afiş tasarım, fotoğraf çekimleri, reklam fotoğrafları ve görsel iletişim tasarımı gibi bölümlerden oluştuğunu detaylı şekilde anlatmaktadır. Ayrıca yurt dışındaki okullara başvuru yapacak öğrencilerin portfolyo hazırlarken dikkat etmesi gereken noktalar da paylaşılmaktadır.
Bu video, Tuana Serbest tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Tuana, izleyicilerin sorularına cevap vermek amacıyla moda portfolyosu hakkında bilgi vermektedir.. Video, portfolyonun ne olduğu, moda portfolyosunun önemi ve nasıl hazırlanması gerektiği konularını ele almaktadır. Portfolyonun öğrencilerin bireysel ve mesleki yeteneklerini yansıttığı, staj, iş görüşmeleri ve okul kayıtlarında değerlendirildiği anlatılmaktadır. Ideal bir portfolyonun yaklaşık 30 sayfa olması gerektiği, içeriğinin biyografi, eskizler, desen çalışmaları ve tasarımlarla oluşması gerektiği belirtilmektedir. Ayrıca portfolyonun sunumunun da önemine vurgu yapılmaktadır.
Bu videoda Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi'nde görsel iletişim tasarım bölümünü okuyan Hasan Can, üniversite tercihi yapacak öğrencilere bölüm hakkında bilgi veriyor.. Video, görsel iletişim tasarım bölümünün ders yapısı, eğitim süreci, mezuniyet sonrası iş imkanları ve bölümün zorlukları hakkında kapsamlı bilgiler sunuyor. İlk sınıfta temel tasarım dersleri, ikinci sınıftan itibaren grafik tasarım, illüstrasyon, tipografi gibi dersler verildiği ve dördüncü sınıfta 40 günlük staj yapılması gerektiği anlatılıyor.. Videoda ayrıca bölüme girmek için çizim yeteneğinin zorunlu olmadığı ancak faydalı olabileceği, portfolyonun iş bulmada en önemli faktör olduğu ve mezunların kitap kapağı, masa gibi günlük nesnelerin tasarımında da yer aldıkları belirtiliyor. Konuşmacı, Samsun şehrinin artı ve eksi yönlerini de değerlendiriyor ve bölümün samimi bir ortam olduğunu vurguluyor.
Bu video, okul öncesi eğitimde portfolyoların ne olduğunu ve içeriğinde bulunması gereken unsurları açıklayan eğitici bir içeriktir.. Video, portfolyonun tanımıyla başlayıp, okul öncesi eğitimde kullanılan portfolyolarda bulunması gereken ürünleri sıralamaktadır. Bu ürünler arasında çocuğun kişisel bilgileri, anekdotlar, öğretmenin notları ve fotoğrafları, video çekimleri, sanat çalışmaları, ilginç cevaplar, gelişim testleri ve kontrol listeleri bulunmaktadır.
Bu video, mimarlık dördüncü sınıf öğrencisi Cemre'nin kendi deneyimlerinden yola çıkarak hazırladığı eğitim içeriğidir. Cemre, izleyicilerin sorularına cevap vermek amacıyla bu rehberi hazırlamıştır.. Video, mimarlık öğrencilerinin staja gitmeden önce hazırlamaları gereken belgeleri üç ana bölümden anlatmaktadır: motivasyon mektubu (cover letter), CV ve portfolyo hazırlama. İçerik, her bir belgenin nasıl hazırlanacağını adım adım açıklamakta ve özellikle portfolyonun mimarlık öğrencilerinin kimliği olduğunu vurgulamaktadır.. Videoda ayrıca portfolyonun iki temel yöntemi (sade ve yalın portfolyo ile yoğun ve pasta kıvamında portfolyo) sunulmakta, portfolyonun boyutu, formatı, içeriği ve sunumu hakkında pratik bilgiler verilmektedir. Konuşmacı, portfolyonun sadece mimari projeleri değil, çizim, karikatür gibi hobileri de içermesi gerektiğini ve dijital başvuru sürecinde ofislerin ve okulların öğrencileri tanımadıkları için bu belgelerin çok önemli olduğunu belirtmektedir.