• Buradasın

    Nazım Şekilleri

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • Koşma Nazım Şekli ve Türleri

      Halk edebiyatının en yaygın nazım şeklidir. Genellikle 4+4+3 veya 6+5 durak olmak üzere 11 hecedir. Dörtlüklerden oluşur, dörtlük sayısı 3-5 arasındadır. Kafiye düzeni birinci dörtlükte abcb veya abab, diğerlerinde aaab'dir

      • liseedebiyat.com
    • Şarkı Nazım Şekli ve Özellikleri

      Divan şiirinde bestelenmek için yazılan 4 dizelik bendlerden oluşan nazım birimidir. Kafiye düzeni x: değişken aa xa şeklindedir. Aruz ölçüsünün her kalıbıyla kullanılabilir. Üçüncü dizeye meyan, dördüncü dizeye nakarat denir

      • turkedebiyati.org
    • Türk Edebiyatında Nazım Şekilleri ve Kafiyeli Terkibler Dersi

      Bu video, bir öğretmenin tahtada notlar alarak Türk edebiyatındaki nazım şekilleri ve kafiyeli terkibleri anlattığı bir eğitim dersidir.. Videoda Türk edebiyatındaki çeşitli nazım şekilleri ve kafiyeli terkibler detaylı olarak incelenmektedir. İlk bölümde üçlü, dörtlü, beşli ve altılı musammatlar (müselles, müzdevic, mütekerrir müselles, murabba, terbiye, mutaraf) ele alınırken, ikinci bölümde murabba, şarkı, muhammed, tahmis, tam gazeli, tardiye ve müseddes gibi nazım şekilleri açıklanmaktadır. Son bölümde ise yedili, sekizli, dokuzlu ve onlu kafiyeli terkibler (müsebba, müsemme, mütessa, tedsi, muaşşer, taş) incelenmektedir.. Öğretmen, her bir nazım şekli ve terkib için kafiye şeması, vezin ve kullanım alanlarını örneklerle göstermekte, öğrencilerin sınavlarda bu konuları nasıl ayırt edebileceklerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Video, terkib ben, tercüme ve divan'ların sıralanışı konusunun gelecek derslerde işleneceği bilgisiyle sonlanmaktadır.

      • youtube.com
    • Eski Türk Edebiyatı ve Şiir Türleri Dersi

      Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan Eski Türk Edebiyatı ve şiir türleri hakkında kapsamlı bir eğitim dersidir. Eğitimci, pazar günü izleyicilerle birlikte Eski Türk Edebiyatı sorularını çözmektedir.. Video, nazım şekilleri (musammat, tardiye, muhammed, tahmis, terbiye) ile başlayıp, terkib bend, tercih bend, arzahal, methiye, kitabe, hasbihal, serzename, sergüzeştname, fetihname ve süslü nesir gibi çeşitli şiir türlerini detaylı şekilde ele almaktadır. Ayrıca edebi sanatlar (lef neşir, tezat), tezkire konusu ve Türk edebiyatının ilk tezkire örnekleri hakkında bilgiler verilmektedir.. Videoda sınavlarda çıkabilecek soru tipleri ve çözüm yöntemleri gösterilmekte, son dönem şairleri (Enderunlu Fazıl, Sümbülzade, Bosnalı Sabit, Keçecizade İzzet Molla) hakkında bilgiler verilmekte ve sınav öncesi çalışma stratejileri ile istatistiklere güvenmemenin önemi hakkında tavsiyeler sunulmaktadır.

      • youtube.com
    • Mesnevi Nazım Şekli ve Özellikleri

      Mesnevi, her beyti kendi arasında kafiyeli binlerce beyitten oluşan nazım şeklidir. Beyitler arasında sadece konu bütünlüğü vardır. Aruzun kısa kalıplarıyla, genellikle mefâ'îlün mefâ'îlün fe'ûlün kalıbıyla yazılır

      • turkedebiyati.org
    • Eski Türk Edebiyatında Nazım Şekilleri ve Kaside Dersi

      Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan Eski Türk Edebiyatı dersinin bir bölümüdür. Eğitimci, öğrencilere nazım şekilleri konusunu detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, nazım şekillerinin tanıtımıyla başlayıp, mısra, beyit, bent gibi temel nazım birimlerini açıklamaktadır. Ardından mısra-i berceste, mısra-ı azade, musarra, mukafa, müfre, şah beyit, merhum beyit, mermer beyit, matla ve matta gibi nazım türleri anlatılmaktadır. Özellikle kaside türü detaylı olarak ele alınmakta, kökeni, yapısı, bölümleri ve özellikleri örneklerle açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca kasidelerin kafiye şemaları (reddi matla, musammat), bölümleri (nesip/teşbih, girizgah, methiye/maksat, tegazzül, nefi, dua), adlandırılma şekilleri ve divanda nasıl sıralandığı (Allah'tan başlayarak, peygamber, dört halife, din büyükleri, padişah, sadrazam, şeyhülislam, vezir) gibi konular da işlenmektedir. Video, nazım şekillerine devam edileceği bilgisiyle sonlanmaktadır.

      • youtube.com
    • Şiirde Yapı ve Unsurları

      Nazım birimi, şiiri oluşturan mısra gruplarıdır. Mısra, şiirin her bir satırıdır. Tek mısralık dizelere mısra-ı âzâde denir

      • turkedebiyati.org
    • İslam Öncesi Türk Edebiyatı Nazım Şekilleri Dersi

      Bu video, Hüseyin Avni Sifahi Ticaret Meslek Lisesi Edebiyat Öğretmeni Filiz tarafından sunulan bir ders anlatımıdır.. Ders, İslam öncesi Türk edebiyatının genel özelliklerini ve nazım şekillerini ele almaktadır. Öncelikle sözlü ve yazılı edebiyatın özellikleri anlatılmakta, ardından sözlü edebiyatın dört ana türü (koşu, sagu, destanlar ve mitler) detaylı olarak incelenmektedir. Her bir nazım şeklinin özellikleri, örnekleri ve Divan edebiyatındaki karşılıkları açıklanmaktadır. Video, Türk destanlarının tarihsel gelişimi ve mitlerin önemi hakkında bilgilerle sonlanmaktadır.

      • youtube.com
    • Kaside Nazım Şekli ve Özellikleri

      Kaside, en az 15 beyitten oluşan, kafiyeli ve aynı vezinle yazılan nazım biçimidir. Arap edebiyatından Fars ve Türk edebiyatlarına geçmiştir. Genellikle 31-99 beyit arasında değişen uzunluktadır. Kafiye düzeni aa xa xa xa xa xa xa şeklindedir

      • turkedebiyati.org
    • Türk Şiirinde Halk Şairi Nazım Şekilleri Dersi

      Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir öğretmen tarafından Türk şiirinde halk şairi nazım şekilleri hakkında bilgi verilmektedir.. Ders, önceki derste işlenen İslam öncesi nazım şekillerinden sonra halk şairi nazım şekillerine geçiş yapmaktadır. İçerikte anonim halk şairi nazım şekilleri (mani çeşitleri), türkü ve aşık tarzı nazım şekilleri (koşma, semai, varsağı, destan) detaylı olarak ele alınmaktadır. Her nazım şekli için hece ölçüsü, kafiye düzeni, konuları ve örnekler verilmektedir. Dersin sonunda, bir sonraki derste divan şiiri nazım şekillerinin işleneceği belirtilmektedir.

      • youtube.com
    • Aşık Edebiyatı: Nazım Şekilleri ve Türleri

      Bu video, bir eğitim içeriği olup, bir öğretmen ve öğrencisi arasında geçen diyalog şeklinde sunulmaktadır. Öğretmen, aşık edebiyatı konusunda bilgi aktarmaktadır.. Video, aşık tarzı halk edebiyatındaki nazım şekilleri ve türlerini detaylı şekilde ele almaktadır. Öncelikle koşma, semai, varsağı, destan gibi nazım şekilleri ve bunların hece ölçüleri (koşma: 11'li, semai ve varsağı: 8'li, destan: 11'li) açıklanmaktadır. Ardından koşmanın kafiye şekli (a b a b cccb dddb) ve konularına göre dört nazım türü (güzelleme, koçaklama, taşlama, ağıt) anlatılmaktadır. Her nazım şekli için örnekler verilmekte ve bir sonraki videoda aşık halk edebiyatının temsilcileri (şairler) hakkında bilgi verileceği belirtilmektedir.

      • youtube.com
    • Türk Edebiyatında Nazım Şekilleri Dersi

      Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan eğitim dersi formatında olup, Türk edebiyatındaki nazım şekilleri hakkında detaylı bilgiler içermektedir.. Video, altılı, yedili, sekizli, dokuzlu ve onlu dizelerden oluşan bentlerden oluşan nazım şekillerini ele almaktadır. Her bir nazım şeklinin kafiye düzeni, özellikleri ve örnekleri açıklanmakta, müseddes testi ve müsebba tesbih gibi altılı ve yedili dizelerden oluşan nazım şekilleri detaylı olarak anlatılmaktadır. Ayrıca takip ben ve tercih ben gibi öteki bentler ve bahrı tabi tabiri de tanıtılmaktadır.. Konuşmacı, daha önce tek bentli, dört mısralı, tek bentli rubai ve çok bentli nazım şekillerini anlattığını belirtmekte ve sınavlarda bu konudaki soruların nasıl çözüleceğine dair ipuçları sunmaktadır. Video, bir sonraki derste nazım türleri anlatılacağını belirterek sona ermektedir.

      • youtube.com
    • Türkçe Edebiyat ve Dil Bilgisi Deneme Sınavı Çözümleri

      Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan Türkçe edebiyat ve dil bilgisi alanındaki deneme sınavının çözümlerini içeren eğitim içeriğidir. Eğitimci, Instagram'da canlı yayında yaptığı deneme sınavının sorularını bu videoda tekrar çözmektedir.. Videoda, Eski Türk Edebiyatı, Türkçe dil bilgisi ve şiir konularında çeşitli sorular ele alınmaktadır. İçerik, edebi sanatlar (lef neşir), aruz işlemleri, nazım şekilleri, vezin kuralları, metin alma, redif, müreddef, musammat gibi edebi kavramlar ve muamma çözme teknikleri üzerine odaklanmaktadır.. Eğitimci, her soruyu detaylı bir şekilde açıklamakta, doğru cevaba nasıl ulaşılacağını adım adım göstermekte ve yanlış seçeneklerin neden yanlış olduğunu anlatmaktadır. Ayrıca, bu soruların ÖABT'de sorulmuş olup olmadığı ve merkezi sınavlarda sorulma olasılığı hakkında da bilgi vermektedir.

      • youtube.com
    • Halk Edebiyatı Soru Çözümleri

      Bu video, bir öğretmen ve Fatma adlı bir öğrencinin halk edebiyatı konusunda soru çözümleri yaptığı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, halk edebiyatı konusunda çeşitli soruları çözmekte ve öğrencilere ipuçları vermektedir.. Video, halk edebiyatının genel özellikleri, nazım şekilleri, türleri ve şairleri hakkında soru çözümlerini içermektedir. Öğretmen, koşma, sema, taşlama, varsağı, destan gibi halk edebiyatı nazım şekillerini, halk edebiyatının genel özelliklerini ve önemli şairleri (Hacı Bektaş Veli, Yunus Emre, Kayıkçı Kul Mustafa) hakkında bilgiler vermektedir. Ayrıca, soru çözümlerinde dikkat edilmesi gereken tuzağa düşmemek için ipuçları da paylaşılmaktadır.

      • youtube.com
    • Divan Edebiyatı Nazım Şekilleri Dersi

      Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan Divan Edebiyatı dersinin ikinci bölümüdür. Eğitimci, ÖSYM sınavlarında sıkça çıkan Divan Edebiyatı konularını anlatmaktadır.. Videoda Divan Edebiyatı'nın önemli nazım şekilleri detaylı şekilde ele alınmaktadır. İlk bölümde gazel ve kaside konuları işlenmekte, ikinci bölümde ise teşviki, girizgah, tegazzül, fahriye, dua, şarkı, mesnevi, kıta, müstezat, rubai ve ben gibi nazım şekillerinin özellikleri, dizilişleri ve örnekleri açıklanmaktadır.. Eğitimci, her nazım şeklinin nasıl tanınacağı, beyit sayısı, kafiye düzeni ve bölümleri hakkında bilgiler vererek, ÖSYM sınavlarında bu konularda soru sorulduğunu ve sınavlarda bu bilgilerin önemini vurgulamaktadır.

      • youtube.com
    • Türk Edebiyatı Eğitim Videosu

      Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan Türkçe edebiyat dersidir. Eğitimci, edebi sanatlar ve nazım şekilleri hakkında detaylı bilgiler vermektedir.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde söz sanatları (teşbih, istiare, kişileştirme, mübalağa, akrostiş, aliterasyon, asonans, termih, hüsn-ü talil, lefünke ve tevriye) açıklanırken, ikinci bölümde Türk edebiyatındaki nazım şekilleri (mani, türkü, ninni, sagu ve aşık tarzı) ele alınmaktadır. Her konu için temel unsurlar ve örnekler sunulmaktadır.. Video, şiir analizi yapmak isteyenler ve Türk edebiyatındaki nazım şekillerini öğrenmek isteyenler için faydalı bir kaynak niteliğindedir. Edebiyatın ses, şekil ve anlam boyutları da açıklanarak konular daha kapsamlı bir şekilde ele alınmaktadır.

      • youtube.com
    • Divan Edebiyatında Nazım Şekilleri Dersi

      Bu video, Parafaka Akademi'de bir eğitimci tarafından sunulan Divan edebiyatı dersidir. Öğretmen, öğrencilere hitap ederek konuyu anlatmaktadır.. Videoda Divan edebiyatındaki çeşitli nazım şekilleri detaylı olarak ele alınmaktadır. İlk olarak rubai ve tuyu nazım şekilleri incelenmekte, ardından murabba, şarkı, terci bend, terkib-i bend, müsellese, muhammed ve diğer musammat nazım biçimleri açıklanmaktadır. Her bir nazım şeklinin tarihi gelişimi, kafiye düzeni, aruz kalıpları ve önemli şairleri örneklerle anlatılmaktadır.. Videoda Fuzuli, Nedim, Enderunlu Vasıf, Yahya Kemal ve Bağdatlı Ruhi gibi önemli şairlerin örnekleri paylaşılmakta, ayrıca divan şiirinde kullanılan tazmin, nazire, tehzil ve mazmun gibi kavramlar tanımlanmaktadır. Öğretmen, bir sonraki derste divan şairlerine geçileceğini ve dönem dönem tek tek tüm şairleri işleyeceğini belirtmektedir.

      • youtube.com
    • Divan Edebiyatı Nazım Şekilleri Eğitim Videosu

      Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Divan edebiyatı nazım şekilleri hakkında bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, çeşitli nazım şekillerini ve özelliklerini açıklamaktadır.. Video, noksansız kaside yapısının altı bölümünden başlayarak (nesip/teşbih, girizgah/giriz methiye, methiye, tegazzül, fahriye, dua) ve bunların zorunlu olup olmadığına değinmektedir. Ardından divan edebiyatındaki farklı nazım şekilleri (gazel, rubai, mesnevi, şarkı, murabba, müstezat, tahmis, taştir, tuyu, terkib, bend, tercihi ben, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci, terci

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor