Bu video, bir öğretmenin öğrencilere Türkçe dersi verdiği eğitim içeriğidir.. Video, şiir okuma ve analizi ile başlayıp, kişilik formu doldurma aktivitesi sunmaktadır. Ardından "Pulsuz Dilekçe" adlı metin analiz edilmekte, mektup türünün özellikleri açıklanmakta ve mektup yazma teknikleri (giriş, gelişme, sonuç) detaylı şekilde anlatılmaktadır. Ayrıca deyimlerin anlamları ve kullanımı, aile ve okul arasındaki eğitim etkisi gibi konular da ele alınmaktadır.. Video, çocukların büyüklerinden beklentileri ve büyüklerin çocuklara yaklaşım şekilleri üzerine odaklanmakta, metin analizi soruları sorularak geçiş-bağlantı ifadeleri kullanılarak cümleler oluşturulmaktadır. Ayrıca e-posta kullanımı hakkında bilgiler de verilmektedir.
Türkü, hayatın geçiciliğini ve kalıcı olmadığını vurgulamaktadır. İki kapılı han imgesi, yaşamın kaçınılmazlığını simgeler. Şiirde melankoli ve hüzün duyguları hakimdir
Bu video, bir öğretmenin Türkçe yazılı sınavına hazırlık amacıyla sunduğu kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, sınavlarda çıkabilecek konuları örneklerle açıklamaktadır.. Video üç ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde fiilimsi türleri (isim fiil, sıfat fiil, zarf fiil) ve yazım kuralları ele alınmaktadır. İkinci bölümde cümle türleri (sebep-sonuç, amaç-sonuç, şart-koşul) ve söz sanatları (benzetme, kişileştirme, konuşturma, karşıtlık, abartma) açıklanmaktadır. Son bölümde ise şiir analizi, metin konusu belirleme ve düşünceyi geliştirme yolları gibi konular işlenmektedir.. Videoda ayrıca MEB örnek sorularında ve senaryolarında yer alan kazanımlar ele alınmakta, öğrencilerin sık yaptığı hatalar vurgulanmakta ve sınav sorularının çözümleri sunulmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 7. sınıf Türkçe yazılı sınavındaki soruları çözdüğü eğitim içeriğidir.. Videoda öğretmen, Türkçe yazılı sınavındaki çeşitli soruları adım adım açıklamaktadır. İlk bölümde şiirle ilgili sözcüklerin anlamları, deyimlerin tespiti, çekimli fiiller, fiillerin anlam özellikleri ve şiirlerin konusu ile ana duygusu gibi konular ele alınırken, ikinci bölümde şiirden hareketle savaşların olmaması için neler yapılabilir sorusu, öznel ve nesnel yargıları tespit etme, anlatım biçimlerini belirleme ve düşünce geliştirme yollarını tespit etme gibi sorular çözülmektedir.. Video, Türkçe sınavlarına hazırlanan öğrenciler için faydalı soru çözümleri içermekte ve son olarak bir kompozisyon sorusu üzerinden örnek bir metin yazımı gösterilmektedir.
Bu video, bir öğretmen ve öğrencilerin katıldığı etkileşimli bir Türkçe eğitim içeriğidir.. Video üç ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde "Elimde Saz, Dilimde Türkü Memleketim" adlı şiirin okunması ve analizi yapılmaktadır. İkinci bölümde Türkçe dil bilgisi kuralları, söz sanatları ve vatanseverlik kavramı çeşitli etkinliklerle işlenmektedir. Son bölümde ise öfke atasözü ve Mert adlı bir çocuğun internet bağımlılığı konusu ele alınmaktadır.. Videoda şiirin renklendirilmesi, kelimelerin anlamlarının tahmin edilmesi, benzetme tespiti, büyük harflerin kullanım kuralları, ev sevgisi, vatan özlemi ve atasözlerinin anlamlarının araştırılması gibi çeşitli etkinlikler yer almaktadır. Ayrıca Alper Gezer Avcı'nın tanıtım kartı doldurulması ve Mert'in sanal mahalle uygulamasında matematik ödevini yapmaya karar vermesi gibi hikayeler de videoda işlenmektedir.
Şiir kış mevsiminde yağan karı ve bahar mevsiminin kaybını anlatır. Kaybolan saadet duygusu ve melankoli hakimdir. Bahara ait unsurlar kışa tezat oluşturur
Bu video, Milli Edebiyat akımının önemli şairlerinden Faruk Nafiz Çamlıbel'in hayatını ve eserlerini anlatan bir belgesel formatındadır. 1898'de İstanbul'da doğan Çamlıbel, gazetecilik, öğretmenlik ve siyasette faaliyet göstermiş, 1973'te vefat etmiştir.. Video, Çamlıbel'in "Han Duvarları" şiiri üzerine yoğunlaşmaktadır. Şiir, 1925'te Türk Yurdu dergisinde yayınlanan ve Memleket Edebiyatı akımının başlangıcı olarak kabul edilen bir eserdir. Şairin Kayseri'ye öğretmen olarak atanmasıyla başlayan Anadolu yolculuğu, üç günlük bir seyahat ve bu süreçte yaşadığı deneyimler şairin şiirinde yansıtılmıştır. Video, şiirin içeriğinden örnekler vererek, şairin Anadolu kültürüne olan ilgisi ve "Han Duvarları" şiirinin önemi hakkında bilgi vermektedir.
Şiir 14'lü hece ölçüsüyle dörtlükler halinde yazılmıştır. Zengin ve tam uyak türleri kullanılmıştır. Dize başlarında "biz" ve "sen" tekrarları ahengi güçlendirir
Öğrenciler yaşadıkları şehrin tarihî ve doğal güzelliklerini araştırmalıdır. İstanbul'un tarihi güzellikleri: Ayasofya, Kız Kulesi, Topkapı Sarayı. İstanbul'un doğal güzellikleri: Büyükada, Ağva, Riva, Aydos Ormanı
Bu video, bir Türkçe dersi hazırlık içeriğidir. Video, kitap hakkında bir şiir ve çeşitli dil bilgisi etkinliklerini içermektedir.. Video, Stephen King'in kitap hakkındaki sözleriyle başlayıp, İsmail Hakkı Talas'ın "Güzel Kitap" şiirinin okunmasıyla devam ediyor. Ardından şiirdeki kelimelerin anlamları açıklanıyor ve şiirin ana duygusu (kitap sevgisi) inceleniyor. Daha sonra dil bilgisi etkinlikleri (zarf türleri, sanatlı ifadeler oluşturma) ve hikaye yazma etkinliği sunuluyor. Video, öğrencilerin gelecek ders için hazırlık yapabilmeleri için çeşitli alıştırmalar içermektedir.
Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan eğitim dersi formatında hazırlanmıştır.. Videoda metin ve şiirde konu, ana düşünce ve ana duygu kavramları detaylı şekilde ele alınmaktadır. İlk bölümde bu kavramlar açıklanırken, ikinci bölümde dört farklı şiir örneği üzerinden ana duyguların nasıl tespit edileceği gösterilmektedir. Her şiir için ana duygu (hüzün, doğa sevgisi, bahar sevinci, toprak sevgisi ve vefa) belirlenmekte ve ana düşünce ile ana duygu arasındaki farklar açıklanmaktadır.. Öğretmen, konuları günlük hayattan örneklerle açıklamakta ve kazanım kavramı uygulamaları şeklinde sorular çözmektedir. Ana düşünce düzyazılarda, ana duygu ise şiirlerde daha çok karşımıza çıktığı belirtilmektedir.
Bu video, 7. sınıf Türkçe ders kitabının sayfa 73-76'daki "Kuvayi Milliye Destandan" şiirinin değerlendirme etkinliklerini içeren bir eğitim videosudur.. Videoda Nazım Hikmet'in "Kuvayi Milliye Destandan" şiirinin analizi yapılmaktadır. İçerikte şiirdeki kelimelerin anlamları açıklanmakta, şiirdeki duygusal durum, Atatürk'ün benzetildiği varlıklar, nesnel-özel ifadeler, çekimli fiiller ve benzetme sanatı gibi konular ele alınmaktadır. Ayrıca iki farklı metin arasındaki anlatım teknikleri karşılaştırılmakta ve şiirdeki teşhis (kişileştirme) sanatı hakkında sorular sorulmaktadır.
29 Ekim şiiri Cumhuriyet sevgisi temasını işlemektedir. Şiirde bayram coşkusu ve al bayrak teması işlenmektedir. Şiirin ana duygusu Cumhuriyet sevgisidir
Bu video, bir öğretmenin 9. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, 2026 Maarif Modeli kapsamında 1. dönem 1. yazılı sınavına hazırlık amacıyla ders anlatmaktadır.. Video, edebiyat ve Türkçe dil bilgisi konularını kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerikte edebi sanatlar (ritmik, fonetik, plastik), şiir analizi, söz sanatları, ses olayları (ünlü daralması, ünsüz yumuşaması, ünlü düşmesi, ünsüz benzeşmesi), deneme türünün özellikleri ve edebiyatın temel ögesi gibi konular örnek sorular üzerinden açıklanmaktadır.. Öğretmen, Yahya Kemal ve Sezai Karakoç gibi yazarların eserlerini örnek alarak konuları pekiştirmekte, görsel materyaller kullanmakta ve öğrencilere interaktif bir şekilde sorular sorarak dersi ilerletmektedir. Ayrıca edebiyatın tarih, psikoloji ve sosyoloji gibi bilimlerle ilişkisi de ele alınmaktadır.
Öğrenciler edebî dilin özelliklerini ve sanatın etkisini kavrar. Şiir çözümleme ve metin yorumlama etkinlikleri içerir. Edebiyatın sanat dalı olarak değeri ve çevre duyarlılığı ele alınır