Yeni Öğretmenlik Sistemi ve Akademi Düzenlemesi
Öğretmenlik Meslek Kanunu TBMM'de kabul edildi. Öğretmenlere yönelik suçlarda cezalar yarı oranda artırıldı. Öğretmen adaylarına 30 bin ek gösterge verilecek
- ekonomim.com
Öğretmenlik Meslek Kanunu TBMM'de kabul edildi. Öğretmenlere yönelik suçlarda cezalar yarı oranda artırıldı. Öğretmen adaylarına 30 bin ek gösterge verilecek
1960'ta Boston'da doğdu, babası Nixon döneminde bakanlık avukatıydı. Bowdoin Koleji'nden matematik derecesi aldı, ardından Stanford'da bilgisayar bilimleri okudu. Barış Gönüllüleri'nde görev yaptı ve Svaziland'da matematik öğretmenliği yaptı
Bu video, bir röportaj formatında olup, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Prof. Dr. Cihat Demirli'nin açıklaması ve eğitim uzmanı Sadık Gültekin'in değerlendirmesini içeriyor.. Videoda, Talim ve Terbiye Kurulu'nun yeni müfredatı onayladığı ve bu sürecin nasıl gerçekleştiği anlatılıyor. Demirli, 67.284 görüş ve önerinin değerlendirildiğini belirtirken, Sadık Gültekin bu sürecin yetersiz olduğunu, görüş sürecinin kısa sürdüğünü ve yabancı dil branşının eksik olduğunu vurguluyor. Ayrıca, müfredatın 1, 5 ve 9. sınıftan itibaren kademeli olarak uygulanacağı ve bu süreçte eksiklerin düzeltilmesi gerektiği belirtiliyor.
Bu video, bir haber programı formatında olup, sunucu Zeynel Bey ve dört konuk (Gülizar Biçer Karaca, Kadem Özbay, Saygı Öztürk ve Nurcan Gökdemir) ile gerçekleştirilmektedir. Konuklar arasında Cumhuriyet Halk Partisi milletvekili, Eğitim-İş Genel Başkanı, gazeteci ve gazete temsilcileri bulunmaktadır.. Programda dört ana konu ele alınmaktadır: Türkiye'nin büyüyen enerji krizi ve ekonomik etkileri, eğitim sistemindeki gericilik, Ekrem İmamoğlu'nun Mobese meselesi ve Mahmut Yazıcıoğlu'nun öldürülmesi davası. İlk bölümde enerji krizi ve bunun sanayi sektörüne etkileri incelenirken, ikinci bölümde eğitim sistemi, özellikle mesleki eğitim merkezleri ve tarikat yurtları ele alınmaktadır.. Programda ayrıca Türkiye'nin dışa bağımlı enerji politikası, yenilenebilir enerji kaynaklarının yetersiz kullanımı, Denizli Organize Sanayi Bölgesi'ndeki elektrik kesintileri ve işsizlik riski gibi konular detaylı olarak tartışılmaktadır. Eğitim sistemi bölümünde ise mesleki eğitim merkezlerinin çocuk işçiliğini yasallaştırdığı iddiası, tarikat yurtlarının yaygınlığı ve üniversite öğrencilerinin barınma sorunları ele alınmaktadır.
1892'de Afganistan'da doğan Emanullah Han, Emir Habibullah Han'ın üçüncü oğluydu. 1919'da babasının ölümü üzerine tahta çıktı ve Afganistan'ı bağımsız ilan etti. Modernist anayasa tasarlayarak tüm vatandaşlara eşit haklar tanıdı
Osmanlı'da eğitim, halkı bulunduğu yerde yaşayarak temel bilgileri öğretmeye yönelikti. Eğitim sistemi mektep-medrese ikili sistemi üzerine kurulmuştu. Medreselerde nakli ve akli bilimler öğretiliyordu. Enderun Mektebi devlet adamlarını yetiştiriyordu
TBMM tarafından 3 Mart 1924'te kabul edilen eğitim birleştirme yasasıdır. Tüm eğitim kurumları Maarif Vekâleti'ne bağlandı. 1982 anayasasında koruma altına alınmış inkılap kanunlarından biridir
Bu video, bir siyasi liderin Türkiye'nin kalkınma süreci ve eğitim politikaları hakkında yaptığı konuşmayı içermektedir. Konuşmacı, Türkiye'nin tarihsel gelişimini ve eğitim sistemindeki değişimleri anlatmaktadır.. Konuşma, Türkiye'nin kalkınma mücadelesinin Osmanlı döneminden günümüze kadar olan sürecini ele alarak başlıyor. Ardından eğitim sistemindeki sorunlar, özellikle 28 Şubat müdahalesi sonrası yaşanan değişimler ve bu süreçte yaşanan zorluklar anlatılıyor. Konuşmacı, göreve geldikten sonra eğitim, sağlık, adalet ve emniyet alanlarında gerçekleştirdikleri çalışmalar, eğitim bütçelerindeki artışlar, derslik sayısının artırılması ve öğretmen atamaları gibi başarıları paylaşıyor. Ayrıca, kız çocuklarının eğitimine yönelik engellerin kaldırılması ve mesleki eğitimin önemi üzerinde duruyor.
Bu video, bir tarihçi ve Emrah Hoca olarak anılan konuşmacı ile yapılan sohbet formatında bir programdır. Programın sunucusu da konuşmacılar arasında yer almaktadır.. Sohbet, Atatürk'ün 1938'deki vefatına kadar yaşadığı sağlık sorunları ve Cumhuriyet'in ilk yıllarındaki zorluklarla başlayıp, Türkiye'nin 100. yıl kutlamalarına kadar uzanan bir zaman çizelgesi sunmaktadır. Konuşmacılar, Cumhuriyet'in eğitim reformları, köy enstitüleri, toprak reformu gibi önemli gelişmelerini ve Türkiye'nin günümüzdeki durumunu ele almaktadır.. Programda ayrıca Türkiye'nin kitap okuma oranının düşük olduğu, gazete satışlarının düşük olduğu ve toplumun genel olarak bilgiye erişim konusundaki eksiklikleri tartışılmaktadır. Cumhuriyet'in felsefesinin akıl, mantık ve bilim üzerine kurulu olduğu vurgulanırken, günümüz Türkiye'sinin bu değerleri nasıl uyguladığı sorgulanmaktadır.
Bu video, Osmanlı döneminde geçen bir Türk dizisi veya filmidir. Ana karakterler arasında Sultan Mahmud Han, Rus asıllı muallim Anna Hatun (Anna Petrovna), Namık Paşa, Cevri Kalfa ve haremdeki diğer hatunlar bulunmaktadır.. Video, Osmanlı sarayında yaşanan siyasi ve eğitim reformlarını konu almaktadır. Hikâye, Sultan'ın yeniçerileri modernleştirmek istemesi ve bununla ilgili yaşadığı tartışmalar, Rus asıllı bir muallimin saraya davet edilmesi ve haremdeki zorlu yaşamı etrafında şekillenmektedir. Ayrıca, şehzadelerin eğitimi ve saray içindeki siyasi intrikalar da hikâyenin önemli parçalarını oluşturmaktadır.. Videoda, Sultan'ın yeniçerilerle yaşadığı çatışmalar, haremdeki kadınların rekabetleri ve Anna Hatun'un sarayda yaşadığı zorluklar detaylı olarak gösterilmektedir. Ayrıca, Mora'daki askeri başarılar ve devlet işleri de hikâyenin arka planında yer almaktadır.
Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından başlatılan eğitim reformudur. Türkiye'nin 100. yılına yönelik ulusal değerlere vurgu yapar. 2024 yılında tam olarak yürürlüğe girmesi planlanmaktadır
Bu video, Hatay Öğrenci Meclisi Başkanı Sümeyra Tufan'ın bir toplantıda yaptığı konuşmayı içermektedir. Sümeyra Tufan, Hatay Yassa Lisesi 11. sınıf öğrencisi olarak kendini tanıtmaktadır.. Konuşmada, Türkiye'nin 100. yılı olan 2023'te Türkiye'nin geleceği için ortaöğretim ve ilköğretim öğrencilerinin yaşadığı sorunlar ele alınmaktadır. Sümeyra Tufan, sürekli değişen sınav sistemlerinin psikolojik etkileri, dershanelere ve özel derslere olan bağımlılık, derslik ve ders kitaplarının içerik yetersizliği gibi eğitim sistemindeki temel sorunları vurgulamaktadır. Ayrıca 2011 YGS'deki şifre tartışmalarının açıklığa kavuşturulması talebi de dile getirilmektedir.
"Eğrisi Doğrusu" adlı programda Milli Eğitim Bakanlığı eski Talim Terbiye Kurulu Başkanı Prof. Dr. Ziya Selçuk ve eğitim uzmanı İşıl Oral ile Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı gibi konuklar yer alan bir röportaj programıdır.. Video, Türkiye'nin eğitim sistemindeki temel sorunları ele almaktadır. Konuklar, eğitim bütçesinin düşük olması, ezbercilik eğilimi, PISA sonuçlarındaki düşük performans, öğretmen yetiştirme sisteminin yetersizliği ve teknolojinin eğitimde etkisiz kullanımı gibi konuları tartışmaktadır. Program, eğitim sisteminin reformu için gerekli olan toplumsal mutabakat, ortak değerler ve stratejik hedefler üzerine odaklanmaktadır.. Videoda ayrıca 1939'daki Maarif Şurası toplantısı, 2004 yılında yapılan öğretim programı reformu, sınav sisteminin sorunları ve "belirsizlik mantığı" kavramı gibi tarihsel ve güncel konular da ele alınmaktadır. Konuşmacılar, başarılı eğitim sistemlerine örnek vererek (Finlandiya, Polonya) ve PISA sonuçları üzerinden Türkiye'nin diğer ülkelerle karşılaştırmalarını yaparak, eğitim-inovasyon-ekonomi ilişkisini ve eğitimde sanat-spor derslerinin önemini vurgulamaktadır.
Bu video, bir televizyon programında sunucu, Ayşe Hanım ve Arşan Hoca adlı konuklarla birlikte gerçekleşen bir röportajdır. Ayşe Hanım, eğitim teknolojileri profesörü olarak tanıtılırken, Arşan Hoca da programın ilerleyen bölümlerinde eğitim reformu konusunda konuşacaklarını belirtir.. Programda, "antibilite" kavramı Kur'an'daki "muksit" kavramıyla karşılaştırılmaktadır. Ayşe Hanım, Kur'an'da "key" (ölçüyü tam tutma) kavramının adil olma ve adaletli olma değerini ifade ettiğini, bu kavramın hesap verilebilirlik ve yanıt verilebilirlik ile ilişkisini açıklamaktadır. Ayrıca, Kur'an'ın insan davranışına bakış açısını ve eğitim reformu konusundaki görüşlerini de ele almaktadır. Program sonunda, Arşan Hoca'nın önümüzdeki hafta eğitim reformu konusunda programda yer alacağı belirtilmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan tarih dersi formatındadır. Konuşmacı, Osmanlı Devleti'nin dağılma dönemi ve özellikle II. Mahmut dönemindeki önemli reformları anlatmaktadır.. Video, II. Mahmut dönemindeki askeri, idari, eğitim ve kültür alanındaki ıslahatları kapsamlı şekilde ele almaktadır. İlk olarak askeri alandaki değişiklikler (Sekbanı Cedid Ocağı, Asakir-i Muhammediye, Vaka-i Hayriye), ardından idari reformlar (Divan-ı Hümayun'un kaldırılması, Nazırlıklar, Bakanlıklar, Heyet-i Vükela'nın kurulması), eğitim alanındaki yenilikler (resmi gazete, nüfus sayımı, pasaport uygulaması) ve ekonomik gelişmeler detaylı olarak açıklanmaktadır.. Video, II. Mahmut dönemini kapsayan tek bir video olarak sunulmuş olup, bir sonraki videoda Abdülmecid ve Abdülaziz dönemlerine geçileceği belirtilmiştir.
Bu video, Eğitim Reformu Girişiminde çalışan Burcu Meltearık'ın sunduğu bir konuşmadır. Burcu, ERG (Eğitim İzleme Raporu) kurumunun eğitim politikaları ve uygulamalarında kararların veriye dayanması hedefiyle nitelikli veri kaynağı olmaya çalıştığını belirtiyor.. Konuşma, iklim değişikliği ve eğitim arasındaki ilişkiyi ele alıyor ve eğitim sisteminde radikal bir değişime ihtiyaç olduğunu vurguluyor. Burcu, 1992'den beri artan iklim değişikliği farkındalığına rağmen eğitim sisteminde bu krizin henüz bir acil durum olarak görülmediğini belirterek, finansman, yönetişim, öğretmen politikaları, içerik ve ortam gibi tüm alanlarda baştan kurgulanması gerektiğini savunuyor.. Konuşmacı, eğitim sisteminin nitelikli eğitime erişim, toplumsal cinsiyet eşitliği, sosyal adalet, iklim adaleti, matematik, fen ve anlama becerileri gibi konuları içermesi gerektiğini, bilimsel temellere dayanması, eleştirel düşünmeyi ve medya okuryazarlığını güçlendirmesi gerektiğini vurguluyor. Ayrıca, "yeni normal" kavramının sorgulanmasını ve iklim krizi gibi eğitim krizinin de içinde bulunduğumuzu ifade ederek, iklim adaleti ve eğitim adaleti için dayanışmamız gerektiğini belirtiyor.
Bu video, Haber Artı programında sunulan, Türkiye'nin eğitim sistemi ve PISA sonuçları hakkında yapılan bir röportajdır. Programda New York Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Selçuk Şirin ve Eğitim Reformu Girişimi'nin direktörü Batuhan Aydagül konuk olarak yer almaktadır.. Video, Türkiye'nin 2015 PISA sonuçlarındaki performansı, eğitim sistemindeki kriz ve çözüm önerileri üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacılar, Türkiye'nin matematik, fen ve okuma puanlarının düştüğünü, ilk 50 ülke arasında yer almadığını belirterek, eğitim reformları için siyasi partilerin bir araya gelmesi gerektiğini vurgulamaktadır.. Röportajda ayrıca öğretmen eğitiminin güçlendirilmesi, öğretmen strateji belgesinin hazırlanmasına rağmen uygulamaya geçmemesi, seçici akademik okulların sayısını sınırlama, erken çocukluk eğitiminin önemi, güçlü okulların sosyal sorunlara duyarlı olması ve velilerin eğitim sürecine daha aktif katılımının gerekliliği gibi konular ele alınmaktadır. Türkiye'nin genç nüfusu ve bu demografik fırsat penceresinin önemi de vurgulanmaktadır.
Bu video, Türkiye tarihinin önemli devrimcilerinden biri olan Hasan Ali Yücel'in hayatını ve eğitim reformlarını anlatan bir belgesel formatındadır. Hasan Ali Yücel, felsefe hocası olarak tüm hayatını eğitime adamış ve ikinci Celal Bayar hükümetinde Milli Eğitim Bakanlığı görevini üstlenmiştir.. Video, Hasan Ali Yücel'in eğitim reformlarını kronolojik olarak anlatmaktadır. Üniversiteler Kanunu'nun çıkması, ilköğretim ve üniversite reformu, dünya klasiklerinin Türkçeye çevrilmesi ve özellikle köy enstitüleri projesi detaylı olarak ele alınmaktadır. Ayrıca Yücel'in sanatçı kimliği, şiirleri ve 1961'de vefatına kadar olan hayatı da videoda yer almaktadır.
Bu video, Meclis'te gerçekleşen bir tartışma formatındadır. Cumhuriyetçi Türk Partisi milletvekili Mehmet Çağlar ve Milli Eğitim ve Kültür Bakanı Özdemir Berova arasında Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'ndeki eğitim sistemi hakkında yapılan bir diyalog sunulmaktadır.. Videoda, Mehmet Çağlar'ın Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'ndeki eğitim sistemine yönelik eleştirileri ve Özdemir Berova'nın bu eleştirilere verdiği yanıtlar yer almaktadır. Berova, mevcut eğitim sisteminin yenileyerek sıfırdan yeni bir sisteme geçilmesinin mümkün olmadığını belirterek, sistemin iyileştirilmesi ve daha ileriye taşınacak mekanizmaların kurulması gerektiğini vurgulamaktadır.
Bu video, bir konuşmacının Cumhuriyet Bayramı'nı kutlayarak eğitim sistemi hakkındaki görüşlerini paylaştığı bir monolog formatındadır. Konuşmacı, 29 Ekim 2018 Pazartesi günü havaalanında yaptığı konuşmayı devam ettirmektedir.. Konuşmacı öncelikle Cumhuriyet Bayramı'nın önemini vurgulayarak başlıyor, ardından eğitim sisteminin durumunu eleştiriyor. Son 16 yıldır eğitim sisteminin çöktüğünü, çocukların zekalarına göre eğitilmediğini ve sadece sınavlara odaklandığını belirtiyor. Howard Gardner'ın sekiz zeka türünü anlatarak, çocukların kendi yeteneklerine göre eğitilmesinin yapay zeka ile mücadele için gerekli olduğunu vurguluyor. Konuşmacı, Milli Eğitim Bakanı'na yönelik eleştirilerde bulunarak, eğitim sisteminin yeniden yapılandırılmasının gerekliliğini dile getiriyor.