Kalem tutma becerisi yaşla birlikte gelişen ince kas becerisidir. Özel gereksinimli çocuklar yaşıtlarından geri veya ileri olabilir. Doğru kalem tutuşu baş, orta ve işaret parmağı arasında olmalıdır
Bu video, Arif Hoca tarafından sunulan bir eğitim dersidir. Hoca, özel gereksinimli çocuklar ve eğitimi hakkında bilgi vermektedir.. Video, dokuzuncu ünite kapsamında fiziksel ve motor gelişim, psikomotor beceriler, engel gruplarına göre bireysel farklılıklar ve sınırlılıklar, psikomotor özelliklerin tespiti, psikomotor davranışların yaş gruplarına göre özellikleri, değerlendirme yöntemleri, tanı türleri, eğitim amaçları ve bireyselleştirilmiş eğitim programı (İBEP) gibi konuları kapsamaktadır. Hoca, özellikle sınavlarda çıkabilecek püf noktaları vurgulayarak, farklı yaş gruplarındaki psikomotor davranışları ve değerlendirme yöntemlerini detaylı şekilde anlatmaktadır.
Hasta hakları, insan olmanın gereği olarak sahip olunan yasal haklardır. Temel haklar: hizmetten yararlanma, bilgilendirilme, mahremiyet ve tedaviyi reddetme. Hasta odaklı ve katılımcı sağlık hizmeti ilkesi benimsenmiştir
Bu video, özel gereksinimli bir çocuğa sahip bir anne tarafından paylaşılan kişisel bir vlog formatındadır. Anne, görme, işitme ve hareket etme yeteneklerinde kısıtlamalar olan Ata adlı çocuğuna sahip olduğunu anlatmaktadır.. Videoda anne, YouTube kanalını açma nedenleri, kanalının amacı ve özel gereksinimli çocuklara sahip ailelerin yaşadığı zorluklar hakkında bilgiler paylaşıyor. Anne, kanalının amacı olarak zor durumda kalan ailelere ışık olmak ve özel gereksinimli çocuklara medikal malzeme yardımı yapmak istediğini belirtiyor.. Ayrıca, anne kendi yaşamından, Ata'nın trakostomi gibi özel sağlık sorunları ve fizik tedavi gibi mücadelelerinden bahsediyor. İzleyicilerden aldığı destek için teşekkür ederken, koşulsuz sevginin önemini vurguluyor ve normal bir hayat sürdüğünü ancak şimdi önceliğinin çocuğuna ait olduğunu ifade ediyor.
Bu video, sunucu Özge'nin psikolog Kübra Berrak ile yaptığı bir röportajdır. Kübra Berrak, psikoloji lisans ve yüksek lisans eğitimine sahip, çocuk ve ergen kliniği izlerini yapan bir tez öğrencisidir.. Röportajda özel gereksinimli çocuklar ve aile dinamikleri konusu ele alınmaktadır. Video, insanın dünyaya neden çocuk getirmesi gerektiği sorusuyla başlayıp, özel gereksinimli çocuklara sahip ailelere yönelik ikinci çocuk baskısı, aile dinamikleri, kardeş ilişkileri ve psikolojik destek konularını kapsamaktadır. Konuşmacılar, özel gereksinimli çocuklara sahip ebeveynlerin yaşadığı zorlukları, toplumsal baskıları ve çözüm önerilerini paylaşmaktadır.. Videoda ayrıca özel gereksinimli çocukların kardeşlerinin yaşadığı duygusal zorluklar, ebeveynlerin bu süreçte nasıl yaklaşması gerektiği, çocukların özgüvenini artırmanın önemi ve sosyal medyada özel gereksinimli çocukların fotoğraflarını paylaşırken dikkat edilmesi gereken hususlar gibi konular da ele alınmaktadır. Psikolog, epilepsi, Down sendromu, otizm spektrum bozukluğu gibi özel gereksinimli çocuklara sahip ebeveynlerin yaşadığı bağlanma sorunları, yemek yeme reddetme ve kardeş kıskançlığı gibi konularda psikolojik açıdan yaklaşımını ve çözüm önerilerini paylaşmaktadır.
Bu video, bir anne ve özel gereksinimli oğlu Ata'nın günlük yaşamını gösteren bir vlog formatındadır. Anne, Ata'nın bakımıyla ilgili günlük rutinlerini ve yaşadığı zorlukları paylaşıyor.. Videoda anne, Ata'nın üstünü değiştirme, temizlik yapma, krem sürme, ilaç verme ve egzersiz yapma gibi günlük bakım rutinlerini gösteriyor. Ayrıca, salgın sürecinde medikal malzemelerin temin edilmesi konusundaki zorlukları, özellikle ventilatör cihazlarının yetersizliğini ve bu durumun adaletli olmadığını dile getiriyor.. Videoda ayrıca özel gereksinimli çocuklara yönelik sosyal medyadaki olumsuz davranışlar hakkında bir uyarı yapılıyor ve anne, Ata'yı bir birey olarak görüp ona şaklabanmış gibi davranmadığını vurguluyor. Anne, virüs döneminde market alışverişinden sonra aldığı ürünlerin nasıl sterilize edildiğini ve eldiven kullanımı gibi önlemleri detaylı şekilde anlatıyor.
Müzik, duygu ve düşüncelerin ses, ritim ve melodilerle anlatıldığı önemli bir araçtır. Çocuklar için ritim tutmak ve şarkı söylemek içgüdüsel eylemlerdir. Birçok ülkede müzik başlı başına eğitim aracı olarak kullanılmaktadır
Özel gereksinimli çocuklar, beklenen düzeyden anlamlı farklılık gösteren bireylerdir. Yetersizlik alanları zihinsel, iletişim, öğrenme, duyusal ve davranışsal olarak gruplandırılır. Dünya nüfusunun yaklaşık %10'u yetersizlik durumundan etkilenmektedir
Testte 20 soru bulunmaktadır. BEP, öğrencinin özel eğitim gereksinimlerini karşılamak için hazırlanan plandır. Öz bakım becerileri günlük yaşam ihtiyaçlarını karşılamaya yöneliktir
Bu video, özel gereksinimli çocukların eğitsel sürecine yaklaşırken destek çevresinin önemini anlatan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, ebeveynler ve meslektaşlara yönelik bilgiler sunmaktadır.. Video, özel gereksinimli çocukların destek çevresinin analiz edilmesinin önemini vurgulayarak başlıyor ve destek çevresinin çeşitli unsurlarını detaylı şekilde inceliyor. Ebeveynlerin tutumu, okul sistemleri, özel eğitim merkezleri, yardımcı personel, akran ilişkileri, akrabalar, diyet ve ilaç sistemleri, sosyal etkileşim gibi unsurlar ele alınıyor. Konuşmacı, destek çevresinin sadece varlığıyla değil, niteliğinin ve koordinasyonunun da önemini vurguluyor.
İstanbul'da ikamet eden tüm aileler başvurabilir. Engelli/özel gereksinimli çocuklar için özel merkezler bulunmaktadır. Başvurular puantaj sistemine göre değerlendirilir. Her çocuk için ayrı başvuru yapılması gerekir
Bu video, özel gereksinimli çocukların eğitim ortamlarındaki tam zamanlı kaynaştırmayı anlatan bir bilgilendirme içeriğidir.. Video, tam zamanlı kaynaştırmayı tanımlayarak başlıyor ve bu yöntemin Down sendromlu, otizmli, işitme ve görme yetersizliği olan çocuklarda nasıl uygulanacağını açıklıyor. İçerikte, öğretmenlerin özel gereksinimli çocukların kabulü, sorumluluk verme, sosyal becerilerin geliştirilmesi ve bireyselleştirilmiş eğitim programlarının hazırlanması gibi önemli uygulamalar vurgulanıyor.
Bu video, bir ailenin karantina döneminde çektiği vlog formatındadır. Videoda anlatıcı, annesi ve özel gereksinimli olan 4-5 yaşlarındaki Ata adlı bir çocuk yer almaktadır.. Video, Arife günü sokağa çıkma yasağı döneminde çekilmiş olup, anlatıcı ve annesi Ata'yı dışarı çıkarıp temiz hava almasını sağlıyor. İlk bölümde Ata'nın dışarı çıkışı, kedilerle karşılaşması ve temiz havada uyuması gösterilirken, ikinci bölümde Ata'nın kıyafet dolabının içeriği detaylı olarak inceleniyor.. Videoda Ata'nın epilepsi krizleri geçirdiği ve kolları geçmediği için annesi ona bir beden büyük kıyafetler aldığı belirtiliyor. Ata'nın kıyafetlerinin çoğunlukla pamuklu ve yumuşak olması gerektiği vurgulanıyor. Ayrıca Ata'nın babaannesi tarafından örülen kıyafetler, hediye olarak alınan eşyalar ve Antalya Sporlu forması gibi özel anılar da paylaşılıyor.
Bu video, psikolog Pelin Er tarafından sunulan bilgilendirici bir içeriktir. Pelin Er, 2016 yılında Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Psikoloji Bölümü'nden mezun olmuş ve şu anda Erse Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi'nde psikolog olarak görev yapmaktadır.. Video, özel eğitim alanında sıkça sorulan "Çözger raporu nedir?" ve "Çözger raporu silinebilir mi?" sorularını ele almaktadır. Çözger raporu, 18 yaş altındaki özel gereksinimli çocuklara verilen sağlık raporu olup, sağlık, eğitim, rehabilitasyon, sosyal hak ve hizmetlerden faydalanmayı sağlar. Rapor 18 yaşını dolduran her birey için geçersiz sayılır ve ileride silinemez. Video, özel gereksinimli çocukların eğitimine önem verilmesi gerektiğini vurgulayarak, erken tanının hayat kurtardığını ve eğitim alamamasının en büyük engel olduğunu belirtmektedir.
Bu video, Auezef Çocuk Gelişimi Bölümü'nde verilen Yaşam Becerileri dersinin on birinci ünitesinin ders özetlerini içeren bir eğitim içeriğidir.. Video, özel gereksinimli bireylerin tanımı ve özellikleri ile başlayıp, yaşam becerileri eğitiminin önemi üzerine odaklanmaktadır. İçerikte özel gereksinimli bireyler için yaşam becerilerinin sınıflandırılması (bağımsız yaşam becerileri, toplumsal yaşam becerileri ve sosyal beceriler), öğretim yöntemleri (etkileşimli öğretim, işbirliğine dayalı öğretim, doğrudan öğretim, akran öğretimi) ve öğretim stratejileri (model olma, uygulamalı davranış analizi, ayrık denemelerle öğretim, yapılandırılmış öğretim, beceri analizi) detaylı olarak anlatılmaktadır. Video, özel gereksinimli bireylerin eğitim süreçlerinde bireysel performanslarına uygun yöntem, teknik, strateji ve yardım becerilerinin önemi vurgulanarak sonlanmaktadır.
Bu video, "Güne Merhaba" programında sunucu ve Eğitim Reformu Girişimi Koordinatörü Batuhan Aydagül arasında geçen bir röportajdır. Batuhan Aydagül, Türkiye'de kaynaştırma uygulamalarını iyileştirmek amacıyla başlatılan bir projenin koordinatörüdür.. Videoda, Tohum Otizm Erken Tanı ve Eğitim Vakfı ile Eğitim Reformu Girişimi tarafından Sabancı Vakfı'nın desteğiyle başlatılan "Kaynaştırma Bütünleştirmenin Etkinliğini Artırmak ve Politika ve Uygulamaları Önerileri" projesi ele alınmaktadır. Proje kapsamında hazırlanan "Türkiye'de Kaynaştırma Bütünleştirme Yoluyla Eğitimin Durumu" adlı rapor incelenmekte ve kaynaştırma eğitiminin Türkiye'deki durumu, mevcut zorluklar ve öneriler tartışılmaktadır. Konuşmada, kaynaştırmanın sadece özel gereksinimli çocukların diğer öğrencilerle birlikte okuması değil, okul ve aile içindeki kabullenme süreci olduğu vurgulanmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, üç dakikada BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı) hazırlama sürecini adım adım gösteren bir eğitim içeriğidir.. Video, Erbaan BEP uygulamasının nasıl kullanılacağını göstermektedir. İçerikte öğrencinin adı, okul ve il bilgilerinin girilmesi, uzun dönemli amaçların belirlenmesi, ekran seçimi yapma, kısa ve uzun dönemli kazanımların seçilmesi, ay seçimi yapma ve planın PDF formatında indirilmesi gibi adımlar detaylı olarak anlatılmaktadır. Özellikle özel gereksinimli çocuklara yönelik doğru bir plan hazırlamanın önemi vurgulanmaktadır.
Bu video, özel gereksinimli bir çocuk olan Fatma'nın tekvando kariyerini anlatan bir belgesel formatındadır. Videoda Fatma'nın antrenörü, ailesi ve arkadaşları yer almaktadır.. Video, Fatma'nın tekvando yeteneğinden dolayı seçildiğini ve kısa sürede profesyonel seviyeye ulaştığını anlatmaktadır. Türkiye'de yıldızlar kategorisinde ikinci olup mini takıma davet edilen Fatma, 6 Şubat'ta düzenlenen Dünya Paratekvando Şampiyonası'nda prusya kategorisinde dünya şampiyonu olmuştur. Videoda ayrıca Fatma'nın arkadaşlarıyla olan ilişkisi, onların ona verdiği destek ve özel gereksinimli çocukların topluma kazandırılması konusunda önemli bir adım olarak bu başarı vurgulanmaktadır.
Bu videoda bir anne, özel gereksinimli çocukları olan Ata'nın beslenme ve bakım konusundaki deneyimlerini paylaşıyor. Konuşmacı, çocuğunun nöbetleri ve sağlık sorunları nedeniyle yaşadığı zorlukları anlatıyor.. Video, Peg ile beslenen özel gereksinimli çocukların beslenme ihtiyaçları üzerine odaklanıyor. Anne, çocuğunun ek gıdaya geçiş sürecini, kefir yapımını ve yaban mersini gibi ek takviyelerin faydalarını adım adım gösteriyor. Ayrıca, özel gereksinimli çocukların beslenme düzeni hakkında bilgiler sunuyor ve her çocuğun farklı olduğunu vurgulayarak deneme yanılma yöntemiyle beslenme düzenini uydurmanın önemini belirtiyor.. Videoda ayrıca sebze çorbaları, havuç, kabak gibi besinlerin faydaları, zeytinyağı kullanımı ve yumurta gibi besinlerin dikkat edilmesi gerektiği konuları ele alınıyor. Anne, özel gereksinimli çocuklar için ek gıdaların doktor gözetimi altında hazırlanması gerektiğini ve korona virüsü döneminde beslenme konusundaki dikkat edilmesi gereken noktaları da paylaşıyor.