• Buradasın

    Memuriyet

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Mecbur hizmet bitince ne olur?

    Mecburi hizmet süresi bittikten sonra, atama yapılan yerde mecburi hizmet tamamlandıktan sonra, hangi statü ile çalışılmakta ise onun devamı mümkündür. Ayrıca, mecburi hizmet yükümlülüğü bitmeden istifa eden ya da müstafi sayılanlar, anılan yükümlülüğü yerine getirmedikçe zorunlu hizmete tabi mesleklerini icra edemezler. Mecburi hizmet süreleri, atandıkları il veya ilçenin sosyoekonomik gelişmişlik grubuna göre 300 ila 600 gün arasında değişmektedir. Daha fazla bilgi için Sağlık Hizmetleri Temel Kanunu ve ilgili yönetmeliklere başvurulması önerilir.

    Kademe ilerlemesi durdurulunca ne olur?

    Kademe ilerlemesinin durdurulması cezası alan memurun başına gelenler şunlardır: Maaş artışı durur. Kariyerinde ilerleme zorlaşır. Bazı kadrolara atanamaz. Kademe ilerlemesinin durdurulması cezasına karşı itiraz yoluna başvurulabileceği gibi iptal davası da açılabilir.

    Memur ve işçi arasındaki fark nedir?

    Memur ve işçi arasındaki bazı farklar şunlardır: Çalışma Kanunu: Memurlar 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na, işçiler ise 4857 sayılı İş Kanunu'na tabidir. İş Güvencesi: Memurların iş güvencesi daha yüksektir; Yüksek Disiplin Kurulu kararı olmadan memuriyetleri sona erdirilemez. Emeklilik: Memurların emekli olabilmek için sigortalı olarak çalışması gereken gün sayısı daha fazladır ve ek ödemeler sigorta matrahına dahil edilmez. İzin Süreleri: İşçilerde yıllık izin süresi işgünü esasına göre hesaplanırken, memurlarda tatil günleri de yıllık izne dahildir. Ölüm Yardımı: Memurlar, ölüm yardımı açısından daha avantajlıdır. Yetim Aylığı: Memur çocuğu, kendi işyerinde çalışsa bile yetim aylığı alabilir. Süt İzni: Memur annelerin süt izni, işçi annelere göre daha uzundur. Babalık İzni: Memur babaya eşinin doğum yapması halinde 10 gün ücretli izin verilirken, işçi babaya bu hak tanınmaz.

    Memur hakkında şikayette bulununca ne olur?

    Memur hakkında şikayette bulunulması durumunda olabilecekler: Şikayet ve müracaat hakkı: Devlet memurları, amirleri veya kurumları tarafından kendilerine uygulanan idari eylem ve işlemlerden dolayı şikayet hakkına sahiptirler. Şikayet usulü: Şikayetler, en yakın amirden başlanarak silsile yolu ile ve şikayet edilen amirler atlanarak yapılır. Karar mercii: Şikayet hakkında karar verme yetkisi, şikayet edilenin ilk disiplin amirine aittir. Süre: Şikayetlerin incelenmesi ve karara bağlanması için ilgili işlemlerin en geç 30 gün içinde tamamlanması zorunludur. İtiraz hakkı: Şikayette bulunan ve şikayet edilen memurlar, yetkili amirlerce verilen kararlara karşı bir üst mercie itiraz edebilirler. Şikayet edenin sorumluluğu: Şikayet haklarını kullanan memurlara şikayetlerinden dolayı bir ceza verilemez, ancak usulsüz şikayet durumunda memur disiplin cezasıyla karşılaşabilir. Ayrıca, memurların görevleri sırasında haberdar oldukları konusu suç teşkil eden durumları yetkili makamlara bildirmeleri zorunludur.

    Yıllık izinden geç dönen memur ne yapmalı?

    Yıllık izinden geç dönen memur, iznin bitiş tarihine kadar görevine başlamalı ve ardından amirine durumu açıklamalıdır. Danıştay 5. Dairesi'nin K.1984/569 sayılı kararına göre, yıllık izindeyken hizmetine ihtiyaç duyulan personel göreve çağrıldığında mevzuata aykırılık yoktur ve personel göreve başlamalıdır. Eğer memur, amirinin uygun göreceği bir tarihte geri döndüyse, kullanamadığı izin süresini daha sonra kullanabilir. Memurun, bu durumda da disiplin cezası alması mümkündür; bu durumda yargı yoluna başvurabilir.

    Hangi memur kurumlar arası nakil yapamaz?

    Aday memurlar, kurumlar arası nakil yapamaz. Ayrıca, 926 sayılı Türk Silahlı Kuvvetleri Personel Kanunu'na tabi subay ve astsubaylar ile 3269 sayılı Uzman Erbaş Kanunu'na tabi uzman erbaşlar da 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu kapsamındaki kurumlara nakil olamazlar. Sözleşmeli personel ve işçiler için de kurumlar arası geçiş yasal olarak mümkün değildir.

    Gece bekçisinden devlet memuru nasıl olunur?

    Gece bekçisinden devlet memuru olmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Başvuru: İlgili kamu kurumunun ilanını takip ederek başvuru yapılmalıdır. 2. Sınavlar: Emniyet Teşkilatı tarafından yapılan yazılı ve sözlü sınavları geçmek gereklidir. 3. Mülakat ve Değerlendirme: Başarılı adaylar, mülakat ve değerlendirme sürecine tabi tutulur. 4. Atama: Süreci başarıyla tamamlayan adaylar, gece bekçisi olarak atanır. Genel memur olma şartları ise şunlardır: Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak; En az ortaöğretim mezunu olmak; Sağlık durumunun uygun olması; Emniyet Teşkilatı tarafından yapılan sınavları geçmek. Ayrıca, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nda belirtilen diğer genel şartları taşımak gereklidir.

    Ücretsiz izin memurun kıdemine sayılır mı?

    Hayır, ücretsiz izin süreleri genel kural olarak kıdem tazminatı hesabına dahil edilmez. Bunun nedeni, ücretsiz izin süresince iş sözleşmesinin askıda kalması ve bu sürelerde çalışana maaş ödenmemesi ile SGK primlerinin yatırılmamasıdır. Ancak, bir yıl boyunca ücretsiz izinli olan bir memur, o yıl içinde tek bir gün bile çalışmışsa, o seneye ait yıllık izne hak kazanır.

    Gelir idaresi başkanlığı hizmetli hangi sınıfta?

    Gelir İdaresi Başkanlığı'nda görev yapan hizmetliler, Yardımcı Hizmetler Sınıfında (YH) yer almaktadır. Bu sınıf, kurumlarda yazı ve dosya dağıtmak, müracaat sahiplerini karşılamak, hizmet yerlerini temizlemek, aydınlatma ve ısıtma işlerinde çalışmak gibi yardımcı hizmetleri yerine getiren personeli kapsar.

    Beraat kararı alan memur emekli olabilir mi?

    Evet, beraat kararı alan memur emekli olabilir. 5434 sayılı T.C. Emekli Sandığı Kanunu'na göre, tutuklu veya mahkum edilmiş bir memur, hizmet ve yaş şartını yerine getirmişse emeklilik talebinde bulunabilir. Ancak, emeklilik müracaatları farklı şekillerde yapılmalıdır: Tutukluluk halinde, memurun kendisi veya vekil aracılığıyla başvuru yapılabilir. Mahkumiyet kararı alınmışsa, vasi tayin edilecek kişi emeklilik müracaatını yapmalıdır.

    5 yıllık denetimli serbestlikten sonra memur olabilir mi?

    Evet, 5 yıllık denetimli serbestlik süresini tamamlayan bir kişi memur olabilir. Denetimli serbestlik, memuriyete engel bir durum yaratmaz; çünkü bu süreçte kesinleşmiş bir mahkumiyet kararı verilmez ve kamu haklarından mahrumiyet söz konusu olmaz. Memuriyete dönüş için, ilgili kamu kurumunun yönetmeliklerine ve yasal prosedürlerine başvurmak gereklidir.

    Kurum değişikliği nasıl yapılır?

    Kurum değişikliği (naklen atama) yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Dilekçe ile başvuru: Memur, geçmek istediği kuruma dilekçe ile talepte bulunur. 2. Muvafakat: Mevcut kurum ve geçiş yapılacak kurum birbirine muvafakat vermelidir. 3. Kademe denkliği: Nakil istenilen kadronun, memurun kazanılmış hak derecesinde veya bir üstünde olması gerekir. 4. Asaletin tasdiki: Memurun aday memurluk süresini tamamlamış olması gerekir. 5. Yazışmalar: Kurumlar arasında gerekli yazışmalar yapılır. 6. Nakil: Tüm şartlar sağlandığında nakil işlemi gerçekleştirilir. Not: Kurumlar arası geçiş, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 74. maddesine göre düzenlenir.

    Tayini çıkınca eşler ne yapar?

    Tayini çıkan eşler, eş durumu tayini hakkından yararlanabilirler. Bu hak, aile birliğini korumak amacıyla memurlara verilmiştir. Eş durumu tayini için bazı şartlar: Atama, yer değiştirme veya yeniden atama yoluyla yapılmalıdır. Farklı kurumlarda çalışan eşler için kurumlar arasında koordinasyon sağlanmalıdır. Eşlerden her ikisinin de kamu görevlisi olması durumunda, tayin isteyen eşin talepte bulunması gereklidir. Kamu personeli olmayan eşin, başvuru tarihinden itibaren son iki yıl içinde en az 360 gün sosyal güvenlik primi ödemiş olması ve halen çalışıyor olması gerekir. Eş durumu tayini reddedilirse, idare mahkemesine 60 gün içinde iptal davası açılabilir.

    Göreve iade edilen memur manevi tazminat davası açabilir mi?

    Evet, göreve iade edilen memur manevi tazminat davası açabilir. Manevi tazminat, memurun uğradığı itibar kaybı, yaşadığı stres ve psikolojik yıpranma nedeniyle talep edilir. Manevi tazminat talebinde bulunmak için: İdari işlemin iptal edilmesi ve göreve iade edilmesi gerekir. Mağduriyetin belgelenmesi ve psikolojik zararın ispatı gereklidir. Hukuki süreçte profesyonel bir avukattan destek almak faydalı olabilir. Tazminat miktarı, kişinin yaşadığı duygusal zorluklar, mağduriyetin boyutu ve işten çıkarılma sürecinin etkisi gibi faktörlere bağlı olarak değişebilir.

    1 4 derece memur kaç yıl sonra gelir?

    1/4 derece memur, en az 4 yıl sonra bu dereceye ulaşabilir. Açıklama: Derece ilerlemesi, memurun bulunduğu derecede en az 3 yıl ve bu derecenin 3. kademesinde en az 1 yıl çalıştıktan sonra gerçekleşir. 1/4 derece, genellikle 4. yılın sonunda elde edilir, ancak bu süre, memurun terfi için gerekli diğer şartları (örneğin, boş kadro bulunması ve gerekli niteliklere sahip olma) karşılamasına bağlıdır.

    1-4 memur hangi kadro?

    1/4 memur, birinci derecenin dördüncü kademesinde olan bir memuru ifade eder. Bazı meslek gruplarının 1/4 derecedeki unvanları: Öğretmen. Mühendis. Memur. Memurların kadro dereceleri, eğitim durumları, hizmet süreleri ve aldıkları ek tazminatlara göre belirlenir.

    TYP ile çalışanlar memur mu?

    Toplum Yararına Program (TYP) kapsamında çalışanlar memur değildir. TYP katılımcılarının statüsü, Yargıtay kararına göre 4857 sayılı İş Kanunu'na tabi işçi olarak değerlendirilmektedir.

    FETÖ tazminat komisyonu başvurusu nasıl yapılır?

    FETÖ tazminat komisyonu başvurusu, 6384 sayılı Kanun'a göre şu şekilde yapılır: 1. Başvuru Dilekçesi: T.C. Adalet Bakanlığı Tazminat Komisyonu Başkanlığına hitaben yazılmış başvuru dilekçesi hazırlanmalıdır. 2. Gerekli Belgeler: Dilekçeye, kimlik fotokopisi, vekaletname, nüfus kayıt örneği, yargılamanın başlangıç ve sonucunu gösteren dayanak kararlar ve diğer belgeler eklenmelidir. 3. Başvuru Yöntemi: Başvuru, doğrudan veya posta yoluyla yapılmalıdır; UYAP üzerinden başvuru kabul edilmemektedir. 4. Başvuru Süresi: Başvuru, soruşturma, kovuşturma veya yargılama sürecinde ya da en geç bunların kesin bir kararla sonuçlandığının öğrenilmesinden itibaren bir ay içinde yapılmalıdır. Başvuru Adresi: T.C. Adalet Bakanlığı İnsan Hakları Tazminat Komisyonu Başkanlığı, Milli Müdafaa Cad. No: 8, Kat: 5, Bakanlıklar Kızılay/ANKARA. Başvuru sürecinde detaylı bilgi ve destek için bir avukata başvurulması önerilir.

    Memur raporluyken işe gitmek zorunda mı?

    Hayır, memur raporluyken işe gitmek zorunda değildir. 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu'na göre, memurların sağlık sorunları nedeniyle rapor alarak işe gidememesi durumunda çeşitli haklardan yararlanması sağlanır. Ancak, memur rapor süresi bitmeden tekrar muayene olup çalışabilir raporu almalıdır.

    Kariyer memurluğu ne iş yapar?

    Kariyer memurları, çalıştıkları kuruma ve pozisyonlarına bağlı olarak çeşitli görevler üstlenirler. Genel olarak, devletin idari, mali, teknik veya sosyal hizmet görevlerini yürütürler. Bazı kariyer memurluğu türleri ve görevleri: Uzman Memurluk: Kamu denetçiliği, hukuk uzmanlığı gibi alanlarda teorik ve pratik bilgiye sahip olarak görev yaparlar. Denetçi Memurluk: Kamu Denetçiliği Kurumu, Sayıştay gibi kurumlarda mali ve idari denetim yaparlar. Müfettiş Memurluğu: Kurumların faaliyetlerini denetler, iç denetim yapar ve kamu kaynaklarının doğru kullanılmasını sağlarlar. Genel İdare Hizmetleri Memurluğu: Yönetim, organizasyon ve planlama gibi idari görevleri yürütürler. Kariyer memurlarının görevleri, evrak düzenleme, vatandaş başvurularını alma, bütçe ve mali işler süreçlerini yürütme, istatistiksel raporlar hazırlama gibi işlemleri de içerebilir. Kariyer memurluğuna başvurmak için genellikle yükseköğretim mezunu olmak, KPSS gibi sınavları geçmek ve belirli deneyim şartlarını sağlamak gereklidir.