İnsan kaynakları yönetiminin 7 temel ilkesi şunlardır: 1. Eşitlik/Tarafsızlık İlkesi: İşverenin, çalışanlara karşı siyasi, ideolojik ve benzeri nedenlerden dolayı yanlı yaklaşmaması, herkese eşit davranması. 2. Liyakat İlkesi: Görevlere girişte ve hizmet içindeki ilerlemelerde, bilgi, görgü, beceri ve eğitim düzeyini esas alan bir ilke. 3. Verimlilik İlkesi: En az kaynakla en çok çıktıyı elde etmeyi amaçlayan, üretim kaynakları ile bu kaynaklardan elde edilen çıktılar arasındaki oransal ilişkiyi ifade eden ilke. 4. Güvence İlkesi: Çalışanların haklı nedenler olmaksızın işlerine son verilmeyeceğine ve yükselme olanaklarına sahip olacaklarına dair güvence sağlanması. 5. Açıklık İlkesi: Yöneticilerin kararlarında ve eylemlerinde, çalışanları doğrudan veya dolaylı etkileyen konularda şeffaf olması. 6. Gizlilik İlkesi: Kişilerle ilgili bazı bilgilerin üçüncü şahıslardan korunması ve gizli kalması. 7. İnsana Saygı İlkesi: Çalışanların ekonomik, sosyal ve kültürel ihtiyaçlarının farkında olunması ve onlara insana yakışır çalışma koşulları sunulması.