Buradasın
İnsan kaynakları yönetiminin 7 temel ilkesi nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İnsan kaynakları yönetiminin 7 temel ilkesi şunlardır:
- Eşitlik/Tarafsızlık İlkesi: İşverenin, çalışanlara karşı siyasi, ideolojik ve benzeri nedenlerden dolayı yanlı yaklaşmaması, herkese eşit davranması 12.
- Liyakat İlkesi: Görevlere girişte ve hizmet içindeki ilerlemelerde, bilgi, görgü, beceri ve eğitim düzeyini esas alan bir ilke 12.
- Verimlilik İlkesi: En az kaynakla en çok çıktıyı elde etmeyi amaçlayan, üretim kaynakları ile bu kaynaklardan elde edilen çıktılar arasındaki oransal ilişkiyi ifade eden ilke 13.
- Güvence İlkesi: Çalışanların haklı nedenler olmaksızın işlerine son verilmeyeceğine ve yükselme olanaklarına sahip olacaklarına dair güvence sağlanması 13.
- Açıklık İlkesi: Yöneticilerin kararlarında ve eylemlerinde, çalışanları doğrudan veya dolaylı etkileyen konularda şeffaf olması 13.
- Gizlilik İlkesi: Kişilerle ilgili bazı bilgilerin üçüncü şahıslardan korunması ve gizli kalması 13.
- İnsana Saygı İlkesi: Çalışanların ekonomik, sosyal ve kültürel ihtiyaçlarının farkında olunması ve onlara insana yakışır çalışma koşulları sunulması 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: