Buradasın
İnsan kaynakları yönetiminin 7 temel ilkesi nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İnsan kaynakları yönetiminin yedi temel ilkesi şunlardır:
- Verimlilik İlkesi: En az kaynakla en fazla çıktıyı elde etmeyi hedefler 13.
- Eşitlik İlkesi: Çalışanlar arasında dil, din, ırk, cinsiyet gibi farklılıklara bakılmaksızın eşit davranılmasını ifade eder 12.
- Güvence İlkesi: Çalışanların işlerini ve haklarını kaybetmemesi gerektiğini belirtir 13.
- Açıklık İlkesi: Kuruluşun iç ve dış hareketlerinin anlaşılabilir olmasını, politikalarını ve uygulamalarını tüm çalışanlarına açıklamasını ifade eder 14.
- Halef Yetiştirme İlkesi: Çalışanların ileride üstlenecekleri görevler için eğitilmesini ve geliştirilmesini içerir 12.
- Yönetim Geliştirme İlkesi: Kuruluşun yönetim becerilerini geliştirmeyi ifade eder 1.
- Hizmet İlkesi: Her çalışanın hizmet kalitesini en üst düzeyde tutmasını ifade eder 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: