Bu video, Yıldız Teknik Üniversitesi İnşaat Fakültesi öğretim üyesi Prof. Dr. Şükrü Ersoy ile yapılan bir röportajdır. Röportajda, 10 Ağustos'tan itibaren Sındırgı ve Balıkesir bölgesinde yaşanan deprem fırtınası ele alınmaktadır.. Prof. Dr. Ersoy, bu depremlerin tektonik değil, magma kökenli olduğunu açıklamaktadır. Magma kökenli depremlerin yıkıcı olmayan, aylarca veya bir yıl boyunca hissedilebilir ve rastgele saçılmış geniş bir alanda yayılan depremler olduğu belirtilmektedir. Ersoy, bu tür depremlerin daha önce de Ege bölgesinde yaşandığını, ancak bu kez daha fazla deprem olduğunu vurgulamaktadır. Ayrıca, bu durumu daha iyi anlamak için MTA, AFAD ve üniversitelerin radon ölçümleri, sıcak sulardaki değişimler, yeni kaynakların çıkması ve yer kabuğundaki deformasyonlar gibi verileri ölçmesi gerektiğini ifade etmektedir.
Bu video, izleyicilerin talebi üzerine hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, APA formatının ne olduğunu ve özellikle kaynakların gösterimi ile ilgili kuralları detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, APA formatının tanımı ve tarihçesiyle başlayıp, 2020 yılında yayınlanan APA 7. baskısına göre kaynakça gösterim kurallarını kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerikte kitaplar, kitap bölümleri, süreli yayınlar, raporlar, konferans sunumları, tezler, görsel ve işitsel eserler, sosyal medya ve internet sayfası gibi farklı kaynak türlerinin nasıl gösterileceği örneklerle açıklanmaktadır.. Eğitim, editörlü kitaplar, çeviri kitapları, dine ait kitaplar, tanılama kılavuzları ve editörlü e-kitaplardaki bölümlerin kaynak gösterimi kurallarını da kapsamaktadır. Ayrıca bilimsel dergi makalelerinin, bilimsel olmayan süreli dergi makalesi, gazete makalesi, köşe yazısı ve blog yazısı gibi kaynakların referans gösterim kuralları da detaylı şekilde ele alınmaktadır. 7. sürümde gelen yazar sayısı sınırlaması ve DOI numarası kullanımı gibi önemli değişiklikler de vurgulanmaktadır.
Bu eğitim videosunda, Selçuk Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü öğretim üyesi Doçent Doktor Ahmet Ceva Çınar, Sefanur Yiğit, Merve Ürün ve Feyza adlı öğrencilerle birlikte TÜBİTAK 2029 A öğrenci projeleri başvuru sürecini adım adım anlatmaktadır.. Video, TÜBİTAK proje başvuru sisteminin nasıl kullanılacağını kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerikte ARBIS sisteminde kayıt olma, özgeçmiş güncelleme, proje raporunun hazırlanması, e-devlet üzerinden başvuru formunun doldurulması, kişisel bilgilerin girilmesi, bütçe bilgilerinin doldurulması, lisans transkriptinin yüklenmesi, proje raporunun kopyala-yapıştır yöntemiyle doldurulması, bilimsel ve teknolojik alanın seçilmesi, öğrenci bilgilerinin eklenmesi, banka hesap bilgilerinin girilmesi, taahhütname ve danışman bilgilerinin eklenmesi gibi aşamalar detaylı olarak gösterilmektedir.. Videoda ayrıca başvuru sürecinin 17 Kasım'a kadar olduğu ve 15 Kasım tarihine kadar düzeltme imkanı bulunduğu belirtilmektedir. Proje raporunun içeriği (araştırma önerisi, özet, özgün değer, amaç ve hedefler, yöntem, proje genel çerçevesi, ekran tasarımları, iş paketleri, risk yönetimi, bütçe talebi, kaynaklar) ve dosya isimlendirme kuralları gibi önemli detaylar da paylaşılmaktadır.
Bilimsel birikim birçok yazarın başarılarının toplamından oluşur. İntihalden kaçınmak için tüm alıntılarda kaynak belirtilmelidir. Kaynakça ve metin arasında tutarlılık sağlanmalıdır
Araştırma, bilimsel bilgi üretme ve problemleri çözme sürecidir. Bilgi, öğrenme ve araştırma yoluyla elde edilen olgulardır. Bilim, doğayı anlama ve açıklama gayretlerinin bütünüdür
CRISPR-Cas9, bakterilerin savunma mekanizmasından esinlenen gen düzenleme teknolojisidir. DNA'da kesme ve yapıştırma gibi düzenlemeler yapabilen moleküler makas gibidir. Kalıtsal hastalıkların, kanserin ve organ nakillerinin tedavisinde kullanılabilir. Tarımda verim artışı ve hastalıklara karşı dayanıklılık sağlar
Bu video, Mogli adlı vahşi bir çocuğun hikayesini anlatan bir film veya dizi bölümüdür. Hikayede Mogli, ormanda hayvanlar tarafından büyütülmüş ve hayvanlarla konuşabilmektedir. Diğer önemli karakterler arasında Catherine, William (İngiliz subayı), Albay Sahip, Yüzbaşı ve İngiliz ordusu askerleri bulunmaktadır.. Video, Mogli'nin ormanda yaşadığı maceraları, medeniyete dönüşünü ve Catherine ile olan ilişkisini konu almaktadır. Hikaye, Mogli'nin medeniyete alışmaya çalışması, Catherine'in İngiltere'ye gönderilmesinden endişe duyması ve onu kurtarmaya çalışmasıyla gelişir. Ayrıca, ormanda kaybolan bir şehir efsanesi ve hazine arayışı da hikayenin önemli unsurlarıdır.. Hikayede Mogli'nin medeniyete dönüşünün bilimsel bir araştırma olarak görülmesi, İngiliz ordusu askerlerinin ihanetle karşı karşıya kalması ve "büyük ya da küçük canlıların koruyucusu vahşi ormanın kralı oldu" sözleriyle sona eren bir panterle karşılaşmalar da yer almaktadır.
Stephen Hawking holds the record with an IQ of 160. Albert Einstein scored between 160-190 on IQ tests. Christopher Langan achieved a score of 190-210. Kim Ung-Yong scored 210. K. Visalini holds the record at 225
Bu video, bir televizyon programı formatında olup, sunucu ve konuklar (Prof. Dr. Kelly McConnell ve Nur Viral) tarafından sunulmaktadır. Programda izleyici aramaları da yapılmaktadır.. Programın ana konusu bağımlılık ve irade yorgunluğu sendromudur. İlk bölümde bağımlılığın dereceleri ve nasıl test edilebileceği anlatılırken, ikinci bölümde bir izleyici araması yapılarak ders çalışırken irade yorgunluğu yaşadığı bir durum ele alınmaktadır. Son bölümde ise irade yorgunluğu sendromu bilimsel olarak açıklanmakta ve Roy Bau Master'ın çalışması üzerinden irade yorgunluğunu gidermek için önceliklendirme ve parçaları bölme teknikleri gösterilmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin bilimsel araştırma yöntemleri dersinde veya tez savunmalarında makale yazma sürecinde karşılaşabilecekleri sorunları ele alan bir eğitim içeriğidir.. Video, makalede bulunması gereken başlıkları ve yapısını detaylı şekilde açıklamaktadır. İlk bölümde makalenin başlığı, özeti, anahtar kelimeleri, İngilizce başlığı, abstract, kuramsal çerçeve, çalışma amacı, çalışma önemi, varsayımlar, sınırlılıklar ve yöntem gibi başlıklar ele alınırken, ikinci bölümde yöntem, bulgular, sonuç, tartışma ve öneriler gibi bölümlerin nasıl düzenlenmesi gerektiği anlatılmaktadır.. Konuşmacı, makalenin genellikle 5000 kelime civarında (7-15 sayfa) olması gerektiğini ve yüksek lisans veya doktora çalışmalarında bu başlıklara cevap vermenin ders notlarını olumlu etkileyeceğini vurgulamaktadır. Ayrıca, bazı bölümlerin (örneğin tartışma) derginin isteği üzerine yazılmayacağını da belirtmektedir.
Bu video, bir kişinin uyku araştırmaları için bir deneyi gerçekleştirdiği bir içeriktir. Deneyci, bir kişinin odasında, kişinin pjs'lerinde ve rahat bir ortamda onu uykuya daldırarak çeşitli uyku döngülerini incelemektedir.. Videoda, deneyci önce katılımcıyla kısa bir sohbet yaparak kişisel bilgilerini sormakta ve ardından uyku monitörlerini takarak deneyi başlatmaktadır. Deneyci, katılımcının uyku döngülerini, nefes ritimlerini ve vücut hareketlerini izlemek için çeşitli testler yapmaktadır. Deney sırasında katılımcının derin uykuda olduğu, göz hareketleri ve vücut tepkileri gözlemlenmektedir. Video, deneycinin katılımcıyı uykuya daldırmak için çeşitli yöntemler kullanması ve uyku döngülerini analiz etmesiyle ilerlemektedir.
Enderûn Hâfızlar Topluluğu 26 Haziran'da Hoca Ahmet Yesevî Kültür Merkezi'nde konser verdi. Şef Muhammed Fevzi İbrahimoğlu yönetimindeki topluluk ilahiler ve tasavvuf musikisi icra etti
TÜBİTAK 2204-A, B, C ve D yarışmaları lise öğrencilerine yönelik düzenlenmektedir. Yarışmalar bilimsel araştırma ve teknoloji projelerini desteklemektedir