Bu video, TRT 2'nin kültür sanat kanalından bir felsefe söyleşisi ve akademik ders formatında sunulmaktadır. Prof. Dr. Şaban Teoman Duralı, editör Beytullah Çakırdağ ve bir eğitimci tarafından Sümer medeniyeti, yazı ve medeniyetin gelişimi üzerine bilgiler verilmektedir.. Video, sümerlerin batı medeniyetlerinin ilk halkası olduğu vurgusuyla başlayıp, yazı'nın insanlık tarihindeki önemi, okul kurumunun ortaya çıkışı ve mülkiyet kavramının gelişimi gibi konuları ele almaktadır. Sümer medeniyetinde ticaretin önemi, devletin iklim şartlarına karşı çözüm bulması ve mülkiyet kavramının ortaya çıkmasıyla birlikte evlilik gibi ilişkilerin nasıl değiştiği gibi konular da işlenmektedir.. Videoda ayrıca yerliler (aborjinler) ile yapılan pazarlık örneği üzerinden yazı ve hesabın gelişimi, günlük yaşamda edindiğimiz bilgilerle okulda öğrendiğimiz bilgiler arasındaki fark ve medeniyet öncesi kültürlerde dinin kurumsallaşması gibi konular da tartışılmaktadır. Video, bir sonraki derste tekerlek, yelken ve diğer materyallerin konuşulacağı bilgisiyle sona ermektedir.
İnsan ömrü 75 yıl, Evren'in 13.82 milyar yıllık süresinin %0.0016'sı kadardır. Bilim ve teknoloji son 200 yılda Sanayi Devrimi ile gelişmeye başladı. Dünya'daki ilk radyo sinyali 120 ışık yılı uzakta, Evren'in çapı 93.3 milyar ışık yılıdır
Civilization is a complex society with state, social stratification, and writing systems. Civilizations include agriculture, architecture, infrastructure, and specialized labor. Civilizations are organized settlements divided into hierarchical classes. Civilizations concentrate power and extend human control over nature
Bu video, bir öğretmenin Zehra ve Eyüp adlı öğrencilerle birlikte İslam öncesi Türk devletlerindeki kültür ve medeniyet konusunu anlattığı eğitim dersidir. KPSS sınavına hazırlık amacıyla hazırlanmış olan ders, öğretmen-öğrenci etkileşimleriyle ilerlemektedir.. Video, İslam öncesi Türk devletlerinin siyasi yapısı, hukuk sistemi, askerlik organizasyonu, bilimsel başarıları, sanat dalları, ekonomi ve edebiyatı gibi konuları kapsamlı şekilde ele almaktadır. Ders içeriği Türk devletlerinin temel unsurları, yönetim sistemleri, toplumsal yapı, hukuk kavramları, askerlik sistemi, bilimsel başarılar, sanat dalları, ekonomi ve edebiyatı hakkında detaylı bilgiler içermektedir.. Videoda ayrıca Türklerin kullandığı alfabeler, takvimler, dinleri, inanışları ve ekonomik faaliyetleri gibi konular da incelenmektedir. Dersin sonunda öğretmen, öğrencileri konuyu pekiştirmek için 15 soruluk bir sınav yaparak konuyu test etmektedir.
İlk insanlar MÖ 6000'de Neolitik dönemde avcılık ve çömlekçilikle uğraştı. Miken Uygarlığı'nın düşüşü (MÖ 1100-750) Karanlık Çağı başlattı. Dorların saldırıları Yunan uygarlığının ilk çöküşünü getirdi. MÖ 800'den sonra şehir devletleri kuruldu ve demokrasi başladı
Bu video, bir eğitim içeriği olup, bir öğretmen tarafından "Kültür ve Medeniyetimize Yön Verenler" dersinin 1. dönem 1. yazılı sınavının sorularının çözümlerini sunmaktadır.. Videoda toplam sekiz soru ele alınmaktadır. Sorular kültürü oluşturan unsurlar, kültürün gelecek kuşaklara aktarılmasını sağlayan unsurlar, kültürel miras, medeniyeti oluşturan unsurlar, kültür ve medeniyet arasındaki farklar, Ahmet Yesevi ve Ahi Evran gibi önemli gönül erleri hakkında bilgiler ve Mevlana'nın "Ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol" sözünün açıklaması şeklinde düzenlenmiştir. Her soru için doğru cevaplar ve açıklamalar detaylı şekilde verilmiştir.
Kültür maddi (mimari, kıyafetler) ve manevi (dil, din, tarih) unsurlardan oluşur. Kültürel miras somut (tarihi kentler, arkeolojik alanlar) ve soyut (bayramlar) değerlerdir. Medeniyet eğitim, bilim, din, hukuk, sanat, teknoloji ve ticaretten oluşur
Öğrencilere kültürel miras ve medeniyetin temel taşlarını öğretir. Geçmişten günümüze kültürümüze yön veren kişileri tanıtır. Öğrencilerin tarihsel farkındalıklarını artırır
Bu video, Mogli adlı vahşi çocuğun hikayesini anlatan bir film veya dizi bölümüdür. Hikayede Mogli, ormanda yaşayan ve hayvanlarla konuşan bir çocuk olarak karşımıza çıkar. Ayrıca Catherine (İngiltere'den Hindistan'a gelen bir kız), Yüzbaşı William, Dr. Pet, Albay ve diğer askeri personel karakterler de hikayede yer almaktadır.. Video, Mogli'nin ormanda yaşadığı ve medeniyete tanıtılması sürecini konu alır. İlk bölümde Mogli'nin hayvanlarla kurduğu ilişkiler ve medeniyete uyum sağlama çabaları anlatılırken, ikinci bölümde Catherine'in babasının onu İngiltere'ye göndermek istemesi ve Mogli'nin onu kurtarmak için harekete geçmesi gösterilir.. Hikaye, Mogli'nin vahşi ormanda yaşadığı, orman kanunlarını koruduğu ve Catherine ile olan ilişkisini detaylı şekilde anlatır. Ayrıca Catherine'in Yüzbaşı William ile evlenme teklifi ve babasının bu evliliği onaylaması da hikayenin önemli bir parçasıdır.
Kitap korkusu, insan düşüncesinden ve sorumluluk hissinden mahrumiyettir. İnsanı kendi düşüncesinin mahremiyetinden korumak mümkün değildir
Bu video, Mogli adlı vahşi bir çocuğun hikayesini anlatan bir film veya dizi bölümüdür. Hikayede Mogli, ormanda hayvanlar tarafından büyütülmüş ve hayvanlarla konuşabilmektedir. Diğer önemli karakterler arasında Catherine, William (İngiliz subayı), Albay Sahip, Yüzbaşı ve İngiliz ordusu askerleri bulunmaktadır.. Video, Mogli'nin ormanda yaşadığı maceraları, medeniyete dönüşünü ve Catherine ile olan ilişkisini konu almaktadır. Hikaye, Mogli'nin medeniyete alışmaya çalışması, Catherine'in İngiltere'ye gönderilmesinden endişe duyması ve onu kurtarmaya çalışmasıyla gelişir. Ayrıca, ormanda kaybolan bir şehir efsanesi ve hazine arayışı da hikayenin önemli unsurlarıdır.. Hikayede Mogli'nin medeniyete dönüşünün bilimsel bir araştırma olarak görülmesi, İngiliz ordusu askerlerinin ihanetle karşı karşıya kalması ve "büyük ya da küçük canlıların koruyucusu vahşi ormanın kralı oldu" sözleriyle sona eren bir panterle karşılaşmalar da yer almaktadır.
Bu video, bir konuşmacının medeniyet ve direniş temalarını ele aldığı kısa bir anlatımdır.. Videoda konuşmacı, medeniyet ve düzenin getirdiği etkileri ve insanların bu duruma karşı direnişini anlatmaktadır. "Biz medeniyet ve düzen getiririz, direnirlerse ateş ve çelik getiririz" ifadesi tekrarlanarak, medeniyetin getirdiği değişim ve bu değişime karşı gösterilen tepkiler vurgulanmaktadır. Ayrıca, bu insanların burada nesiller boyunca yaşadıkları belirtilmektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, bir öğretmen tarafından "Kültür ve Medeniyetimize Yön Verenler" dersinin 1. dönem 1. yazılı sınavının sorularının çözümlerini sunmaktadır.. Videoda toplam sekiz soru ele alınmaktadır. Sorular kültürü oluşturan unsurlar, kültürün gelecek kuşaklara aktarılmasını sağlayan unsurlar, kültürel miras, medeniyeti oluşturan unsurlar, kültür ve medeniyet arasındaki farklar, Ahmet Yesevi ve Ahi Evran gibi önemli gönül erleri hakkında bilgiler ve Mevlana'nın "Ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol" sözünün açıklaması şeklinde düzenlenmiştir. Her soru için doğru cevaplar ve açıklamalar detaylı şekilde verilmiştir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, ilk Türk devletlerindeki kültür ve medeniyet hakkında bilgiler içeren eğitici bir içeriktir. Eğitimci, konuları anımsatıcı senaryolar ve görsellerle açıklamaktadır.. Video, ilk Türk devletlerindeki kültürel öğeleri eğlenceli bir şekilde anlatmaktadır. İçerikte balbal ve kurgan (mezar taşı) kavramları, cenaze töreni (yuh töreni), ölümlerin eşyalarıyla birlikte gömüldüğü gelenek, din adamları (şaman, boxı, kam), cehennem (tamu) kavramı ve kadın tanrıça (Umai) gibi konular eğlenceli senaryolarla açıklanmaktadır. Eğitimci, bu konuları sınavlarda sıkça karşılaşılan bilgiler olarak tanımlamakta ve öğrencilerin bunları kolayca anımsayabilmeleri için hafıza teknikleri kullanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin Eyüp adlı öğrencisiyle birlikte Osmanlı Devleti Kültür ve Medeniyeti ünitesini anlattığı kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, konuyu detaylı bir şekilde anlatmak yerine önemli kısımları vurgulayarak ve bazı yerleri atlayarak anlatmayı amaçlamaktadır.. Video, Osmanlı Devleti'nin kültür ve medeniyetinin oluşumundan başlayarak devlet yönetimi, merkez teşkilatı, eyalet sistemi, hukuk sistemi, kadın görevleri, millet sistemi, vakıf teşkilatı, askeri yapısı, toprak yönetimi, eğitim sistemi, ekonomik sistemi ve mimari özellikleri gibi konuları ele almaktadır. Video yaklaşık bir buçuk saat sürmekte ve son bölümde soru çözümleriyle devam etmektedir.. Videoda ayrıca Osmanlı Devleti'nin önemli şahsiyetleri (Hazerfen Ahmet Çelebi, Lagari Hasan Çelebi, Naima Efendi, Ahmet Cevdet Paşa), dönemin önemli bilim insanları (Davudu Kayseri, Molla Fenari, Akşemsettin, Sabuncuoğlu Şerafettin, Ali Kuşçu, Piri Reis, Seyyidi Ali Reis, Taktin Er-Raşit, Evliya Çelebi ve Katip Çelebi) ve Osmanlı sanatlarını (hat, minyatür, nakkaşlık, resim, tezhip, müzik, çinicilik, telkari, vitra, maden işlemeciliği, heykel, ahşap işlemeciliği, ciltçilik, ebru) detaylı şekilde anlatılmaktadır.
Bu video, Prof. Dr. Sadettin Ökten tarafından sunulan "Medeniyet Ufkunda" adlı bir ders formatındadır. Konuşmacı, medeniyet tarihi ve modernite konularını ele almaktadır.. Ders, modernitenin kökenlerinden başlayarak gelişimini, bilimsel keşiflerin rolünü ve toplumsal değişim sürecini incelemektedir. Video, 1914 Saraybosna olayından başlayarak Galileo, Kopernik gibi bilim insanlarının çalışmaları, 19. yüzyılın sonundaki Avrupa durumu, Nietzsche, Munch gibi sanatçıların modernitenin çöküşünü fark etmesi ve Birinci-İkinci Dünya Savaşları'nın modernitenin iç savaşı olduğu konularını kapsamaktadır.. Dersin son bölümünde kutsallık kavramı ve modernite arasındaki ilişki ele alınmakta, 1400-1600'lerde kutsallığın yitirilmesinin coğrafi keşifleri, sömürgecilik ve ticaret devrimini nasıl yarattığı açıklanmaktadır. Ayrıca modernitenin ölüm sonrası hakkında bir şey söylemediği ve sadece bu dünyada var olan şeyleri vurguladığı belirtilmektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, bir öğretmen tarafından "Kültür ve Medeniyetimize Yön Verenler" dersinin 1. dönem 1. yazılı sınavının sorularının çözümlerini sunmaktadır.. Videoda toplam sekiz soru ele alınmaktadır. Sorular kültürü oluşturan unsurlar, kültürün gelecek kuşaklara aktarılmasını sağlayan unsurlar, kültürel miras, medeniyeti oluşturan unsurlar, kültür ve medeniyet arasındaki farklar, Ahmet Yesevi ve Ahi Evran gibi önemli gönül erleri hakkında bilgiler ve Mevlana'nın "Ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol" sözünün açıklaması şeklinde düzenlenmiştir. Her soru için doğru cevaplar ve açıklamalar detaylı şekilde verilmiştir.
Bu video, bir tarihçi tarafından sunulan eğitim içeriği formatında hazırlanmış tarih dersidir.. Video, Türklerin İslam'a geçiş sürecini ve İslam medeniyetine katkılarını iki ana bölüme ayrılarak ele almaktadır. İlk bölümde "yüzkırkbir yıl kayıp" olarak adlandırılan 650-751 yılları arasındaki Türk-Arap ilişkileri, Talha ve Curca katliamları gibi olaylar ve Türklerin İslam'a kılıç zoruyla değil, dinin içeriğine inandıkları için İslamiyet'i kabul etmeleri anlatılmaktadır. İkinci bölümde ise Türklerin İslam medeniyetine Farabi ve İbni Sina gibi bilim adamlarıyla felsefe ve tıp alanlarındaki katkıları, İtil Bulgarları ve Karahanlılar gibi ilk Müslüman Türk devletlerinin rolü incelenmektedir.. Video ayrıca resmi ve gayri resmi tarih arasındaki farkları tartışarak, Türklerin İslam'a geçiş sürecinin doğru anlatımının önemini vurgulamakta ve Türklerin İslam medeniyetindeki rolünü Araplar ve Çinlilerle olan ilişkileri bağlamında değerlendirmektedir.