Bu video, yaratıcı düşünme becerisini test eden bir bilmece serisidir. Sunucu, izleyicilere analitik ve yaratıcı düşünme becerilerini karşılaştırmak için 17 farklı bilmece sunmaktadır.. Video, her bir bilmeceyi kısa bir süre içinde çözmenizi isteyerek başlıyor ve ardından çözümü açıklıyor. Bilmeceler arasında kibritlerle rakam yazma, hastanede kalan bebek, sayı dizileri, nehirden geçme, aslan ve jaguar hikayesi, sayı bulmacaları, kibrit çöpü şekilleri ve günlük hayattan mantık problemleri bulunmaktadır. Video sonunda, 12 bilmeceyi çözen kişilerin yaratıcı düşünen, 12'den azını çözenlerin ise analitik düşünen kişiler olduğu belirtiliyor.
"Aile Ekonomisi" adlı programda sunucu, editör Cem ve konuk Profesör Doktor Sadi Uzunoğlu arasında geçen bir sohbet formatında sunulan bu video, üniversite sınavları ve tercih sürecinde gençlerin meslek seçimleri üzerine odaklanmaktadır.. Program, geleceğin meslekleri, teknolojik gelişmeler ve işsizlik sorunu üzerine kapsamlı bir tartışma sunmaktadır. Sürücüsüz araç mühendisliği, yapay zeka uzmanlığı, geriatri, aktüerya uzmanlığı, enformatik, robot teknolojileri, tarım mühendisliği, gıda uzmanları ve hackerlar gibi geleceğin önemli meslekleri ele alınmaktadır. Ayrıca, eğitim sistemindeki kontenjanların yanlış belirlenmesinin işsizlik sorununa neden olduğu ve küresel ısınma, savaşlar, artan nüfus ve göç gibi faktörlerin dünyayı yaşanamaz bir noktaya götüreceği endişeleri de dile getirilmektedir.. Programda ayrıca Cemre Karaca'nın sokakta yaptığı röportajlar yer almakta ve Profesör Doktor Sadi Uzunoğlu'nun "analitik düşünme eğitimi" olarak kendini tanımlamasıyla sona ermektedir. Konuşmacılar, üniversite öğrencilerine teknik, teknolojik, sağlık ve mühendislik alanlarına yönelmelerini tavsiye etmektedir.
Test 16 farklı mantıksal sorudan oluşmaktadır. Sorular harfler, sayılar, şekiller ve analitik düşünme becerilerini ölçmektedir
Bu video, analitik düşünme becerisini tanıtan eğitici bir içeriktir.. Video, analitik düşünmenin tanımını açıklayarak başlıyor ve ardından bu becerinin neden önemli olduğunu ve kişilere neler kazandırdığını inceliyor. Analitik düşünme becerisinin mantık ve muhakeme gerektiren derslerde başarı, doğru-yanlış ayırt etme, duygusal güçlüklerle başa çıkma ve iş hayatında başarı sağladığı belirtiliyor. Video, bu becerinin nasıl geliştirilebileceği konusunda bilgi verileceğini söyleyerek sona eriyor.
Bu video, bir eğitim içeriği olup konuşmacı iş başvurularında aranan nitelikler hakkında bilgi vermektedir. Konuşmacı daha önce CV oluşturma ve başvuru yaparken dikkat edilmesi gereken hususlar hakkında videolar paylaştığını belirtiyor.. Video, iş başvurularında sıkça aranan niteliklerden biri olan "analitik düşünebilme yeteneği" üzerine odaklanıyor. Konuşmacı, bu yeteneğin ne olduğunu, nasıl geliştirilebileceğini ve iş başvurularında neden önemli olduğunu açıklıyor. Analitik düşünebilme yeteneğinin tümdengelim düşünme, problem çözme, inisiyatif alma ve sonuç odaklı olma gibi diğer yetenekleri de içeren bir yetkinlik olduğu vurgulanıyor. Ayrıca, bu yeteneği geliştirmek için bulmaca çözme, bilim kurgu kitapları okuma ve polisiye filmler izleme gibi öneriler sunuluyor.
82 soruluk matematik ödevi Kasım 2024 ara tatilinde hazırlanmıştır. Problem çözme, mantıksal akıl yürütme ve analitik düşünme becerileri test edilmektedir
Matematik, analitik düşünme ve problem çözme yeteneklerini geliştirir. Analitik düşünme, karmaşık sorunları parçalara ayırma becerisidir. Problem çözme, stratejik düşünme ve yaratıcı çözümler üretmeyi gerektirir. Mantıksal düşünme, olaylar arası ilişkileri anlama becerisidir
Matematik, sayısal beceriler ve yaşam başarısı için temel araçtır. Analitik düşünme yeteneği ve problem çözme becerisi kazandırır. Disiplin ve sabır gerektiren bir süreçtir
Bu videoda bir matematik mühendisi, üniversite eğitimi deneyimlerini ve matematik eğitiminin iş hayatındaki faydalarını anlatıyor.. Konuşmacı, matematik eğitiminin ilk iki yılının ispatlar ve teoremlerle dolu olduğunu, ancak iş hayatına girdikten sonra bu eğitimin çok yönlü düşünme, kompleks problemleri çözme, derinliğe inme ve analiz etme becerilerini geliştirdiğini belirtiyor. Üniversite eğitiminin "universal" (evrensel) anlamına geldiği vurgulanarak, eğitim sürecinin sadece diploma almak değil, bireyin kendine ne kattığını değerlendirmek olduğu anlatılıyor. Konuşmacı, matematik eğitiminin iş analistliği gibi alanlarda çok faydalı olduğunu ve zor problemleri basite indirgeyip yönetme becerisini geliştirdiğini ifade ediyor.
Düşünme Eğitimi, analitik ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeyi hedefler. Ders, öğrencilerin olaylara farklı açılardan bakmalarını sağlar. Problem çözme yeteneklerini artırır
Bu video, "Soru Bükücü" olarak kendini tanıtan bir eğitimcinin sınav hazırlığı konusunda tavsiyeler veren bir içeriktir. Konuşmacı, uzun bir süre ders çalışma tavsiyeleri videosu hazırlamadığını belirterek, izleyicilerden gelen acil soruları yanıtlamak için bu videoyu hazırladığını ifade etmektedir.. Video, sınav hazırlığı sürecinde alınan tavsiyelerin nasıl değerlendirilmesi gerektiğini anlatmaktadır. Konuşmacı, konsere gitme örneği üzerinden, farklı kişilerin farklı yollardan hedefe ulaşabileceğini ve bu nedenle bir kişinin tavsiyesinin kesinlikle doğru olmayabileceğini açıklamaktadır. Sınav hazırlığı sürecinde kendi durumunu bilmek, deneme sınavları çözmek ve kendi yolunu çizmek gerektiğini vurgulamaktadır. Video, izleyicilere analitik düşünme ve eleştirel değerlendirme becerilerini geliştirmeleri konusunda rehberlik etmektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, teknik bireylerde çoklu düşünme ve objektif düşünme becerisini geliştirmeye yönelik bir teknik hakkında bilgi vermektedir.. Video, balık kılçığı tekniğini tanıtmaktadır. Bu teknik, bir sistemin en alt birimlerine kadar işleyişini analiz ederek ortaya koyma ve neden-sonuç ilişkisi kurma yöntemini içermektedir. Video, bu teknik hakkında soru-cevap formatında ilerlemekte ve doğru cevabın "balık kılçığı" olduğunu belirtmektedir.
Bu video, bir konuşmacının denetçiler için gerekli özellikler hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Video, denetçilerin sahip olması gereken üç temel özelliği ele almaktadır: iletişim, sürekli eğitim ve öğrenme, analitik düşünme yeteneği. Konuşmacı, denetçilerin belirli sorular sorarak sonuç üretmeyi amaçladığını, sürekli öğrenme ve gelişimin kariyerlerine katkı sağlayacağını ve ham verilerin analiz edilmesinin günümüzde çok önemli olduğunu vurgulamaktadır.
Matematik dersi analitik düşünce yapısını geliştirmeye katkı sağlar. Ders, sayısal becerileri ve rakamsal düşünmeyi geliştirmeyi hedefler. Problem çözme yeteneğini sistematik şekilde öğretir
Bu video, bir konuşmacının izleyicilere kişisel gelişim ve hazırlık konusunda tavsiyelerde bulunduğu bir konuşmadır. Konuşmacı kendisini "aciz bir kardeş" olarak tanımlamaktadır.. Konuşmacı, izleyicilere kişisel hayat planlarını düzenlemeleri, analitik ve kritik düşünmeyi öğreten kitaplar okumaları, çocuklarını en önemli yatırım aracı olarak görmeleri, doğal beslenme konusunda bilgi edinmeleri ve sürekli kendilerini geliştirmeleri gibi tavsiyelerde bulunmaktadır. Video, konuşmacının izleyicilere saygı ve sevgiyle selamlamasıyla sona ermektedir.
Bu videoda bir gıda mühendisliği mezunu, ekibindeki farklı mesleklerden bahsediyor. Ekibinde matematik, ekonomi, kimya, işletme, endüstri mühendisliği ve kimyager gibi farklı alanlardan kişiler bulunuyor.. Video, iş hayatında başarılı olmak için gerekli özellikler üzerine odaklanıyor. Konuşmacı, analitik düşünme, stratejik düşünme, müzakere becerisi ve yüksek insan ilişkileri gibi özelliklerin iş hayatında önemli olduğunu vurguluyor. Ayrıca, iş hayatında başarılı olmanın okuduğu okuldan ziyade kendini o alanda nasıl geliştirebildiğine bağlı olduğunu belirtiyor.
Bu video, bir öğretmenin Recep adlı öğrencisiyle birlikte sınav sonrası matematik ve fen bilgisi sorularını çözdüğü eğitim içeriğidir. Öğretmen, sınavın önceki yıllara nazaran daha zor olduğunu belirterek öğrencilere yardımcı olmaktadır.. Videoda öncelikle matematik soruları (parseller, alan hesaplamaları, cetvel soruları, sıralama problemleri, aralarında asal sayılar, doğrusal denklemler, olasılık, üçgenler, daire grafikleri, eğim hesaplamaları) adım adım çözülmektedir. Ardından fen bilgisi soruları (genetik, çevre etkileri, besin zinciri, biyolojik birikim, iklim haritası oluşturma, basınç) ele alınmakta ve son olarak fizik dersinde basit makineler konusu işlenmektedir.. Öğretmen, sınav sonrası öğrencilere bol soru çözmeleri, analitik düşünme becerilerini geliştirmeleri, sınav sonrası stres yönetimi yapmaları ve sonuçların açıklanmasını beklemeleri tavsiyesinde bulunmaktadır. Video, öğrencilerin sınav sorularını değerlendirmelerine ve sınav sonrası hazırlık sürecine yardımcı olacak şekilde hazırlanmıştır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan öğretmenlere yönelik öğretim teknikleri hakkında kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Eğitimci, öğretmen adaylarına çeşitli öğretim tekniklerini detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, çeşitli öğretim tekniklerini adım adım açıklamaktadır. İlk olarak balık kılçığı diyagramı (neden-sonuç diyagramı) ve Vee diyagramı (V diyagramı) tanıtılmakta, ardından anlam çözümleme tablosu, tahmin-gözlem-açıklama tekniği, bilgi haritası ve öğrenme halkası teknikleri ele alınmaktadır. Her teknik için uygulama örnekleri verilmekte ve ÖSYM sınavlarında bu tekniklerin nasıl sorulabileceği hakkında bilgiler sunulmaktadır.. Videoda özellikle bilgi haritası kavramı elektrik devresi, çiçekli bitki ve kasaplık örnekleri üzerinden açıklanmakta, bu tekniklerin öğrencilerin analitik, nesnel ve derinlemesine düşünme becerilerini nasıl geliştirdiği vurgulanmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan eğitim içerikli bir ders formatında olup, öğretmen adaylarına yönelik bilgi verilmektedir.. Video, iki farklı öğretim tekniğini detaylı olarak ele almaktadır. İlk bölümde bilişsel çıraklık tekniği tanıtılmakta, usta-çırak ilişkisinden esinlenen bu tekniğin ilkokul programlarında okuma yazma öğretiminde kullanımı, temel prensipleri ve uygulama aşamaları açıklanmaktadır. İkinci bölümde ise balık kılçığı tekniği anlatılmakta, bir problemin nedenlerini ve alt kategorilere ayrıştırma yöntemini, KPSS sınavlarında ve eğitim ortamlarındaki kullanımını ve analitik düşünme becerisini geliştirmekteki önemini vurgulanmaktadır.. Videoda ayrıca bilişsel çıraklık tekniğinin gösterip yaptırma yöntemiyle karşılaştırması ve balık kılçığı tekniğinin kavram haritası bir çeşidi olduğu, özellikle sosyal bilimlerde toplumsal olaylarla ilgili analizlerde kullanıldığı bilgisi de paylaşılmaktadır.
Bu video, Laz kökenli bir oyunculuk kariyeri olan konuşmacının kendi deneyimlerinden yola çıkarak izleyicilere yönelik yaptığı motivasyonel bir konuşmayı içermektedir.. Konuşmanın ana teması farklılıkların değerli olduğu, önyargılar ve kavga etmemenin önemi üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacı, kendi burnuyla ilgili yaşadığı deneyimleri paylaşarak farklılıkların değerini vurgulamakta, eğitim sisteminin kavga etmeyi öğretmediğini ve bunun yerine analitik düşünme ve iletişim becerilerini geliştirmesi gerektiğini belirtmektedir.. Konuşmacı ayrıca, kendi yeteneklerini keşfetmek, rekabet yerine kendisiyle rekabet etmek ve gülümsemeyi önemsemek gibi kişisel gelişim konularına değinmektedir. Tevfik Gelen ve Mustafa ayakkabı boyacısı hikayesi gibi örneklerle, kendi işini sanat gibi yapmanın önemini anlatmaktadır.