Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir eğitmen tarafından öğretim ilkeleri hakkında bilgi verilmektedir.. Videoda iş, aktivite, etkin katılım öğretim ilkesi detaylı olarak anlatılmaktadır. Eğitmen, bu ilkeyi Good isimli aktif öğrenme kuramıyla ilişkilendirerek, öğretmenin öğrenciyi aktif kılma yöntemlerini açıklamaktadır. Ayrıca, bu ilkeyi hikayelerde nasıl tespit edebileceğinizi ve öğrencinin öz düzenleme, öz denetim, özgüven gibi becerilerini nasıl geliştirdiğini anlatmaktadır. Video, bir sonraki ilke olan yaşama yakınlık hayatilik ilkesine geçişle sona ermektedir.
Bu video, Yelda Gürbüz Erdoğan tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Yelda, LEGO Series Play uygulamasının ne olduğunu, faydalarını ve hangi alanlarda kullanıldığını anlatmaktadır.. Video, LEGO Series Play'in aktif öğrenme ve öğretmeyi sağlayan yapısal bir süreç olduğunu açıklayarak başlıyor. Uygulamanın temel özellikleri, materyalleri (LEGO setleri), adımları (inşa etme, anlam yükleme ve paylaşma) ve faydaları detaylı şekilde anlatılıyor. Ayrıca, LEGO Series Play'in 1990'larda LEGO firmasının kendi içinde strateji geliştirme, iş planları oluşturma gibi konularda kullanıldığı ve günümüzde verimli takım olma, liderlik, proje yönetimi gibi çeşitli alanlarda nasıl uygulandığı örneklerle açıklanıyor.
Bu video, özel öğretim yöntemleri dersi kapsamında hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, öğretmenlik alanında ve KPSS sınavlarında önemli olan öğrenme-öğretim yaklaşımlarını ve modellerini anlatmaktadır.. Video, aktif öğrenme modeli konusunu detaylı şekilde ele almaktadır. Aktif öğrenmenin üç temel koşulu (öğrenme kararları, zihinsel yeteneklerin kullanımı ve sosyal etkileşim), dört yapı (konuşma, dinleme, yazma, yansıma) ve çeşitli stratejileri açıklanmaktadır. Ayrıca aktif öğrenmenin etkinliği, farklı alanlardaki etkileri ve önündeki engeller (öğrenci, ortam ve öğretmen açısından) hakkında bilgiler verilmektedir. Video, aktif öğrenmenin sınıf ortamında nasıl uygulanabileceği ve öğrencilerin üst düzey beceriler kazanmasına nasıl yardımcı olabileceği konusunda pratik bilgiler sunmaktadır.
Eğitim felsefesi, eğitimin amacını ve yöntemlerini mantıksal olarak açıklar. Eğitimin öznesi ve nesnesi insandır. Eğitimin temeli öğrenmektir, öğretmek öğrenmeye dayanır. Eğitim, kültür aktarımı ve derinleşmesini amaçlar
AYT Biyoloji, 40 sorudan oluşan Fen Bilimleri testinde yer alır. Her yıl 14 fizik, 13 kimya ve 13 biyoloji sorusu sorulur. Biyoloji, canlıların yapılarından ekosistem dinamiklerine kadar geniş bir alanı kapsar
Bu video, bir konuşmacının eğitim hakkındaki düşüncelerini paylaştığı bir konuşmadır. Konuşmacı, kendi eğitim deneyimlerinden de örnekler vererek görüşlerini desteklemektedir.. Konuşmacı, modern eğitim anlayışının nasıl olması gerektiğini anlatmaktadır. Klasik bilgi aktarma modelinin artık geçerliliğini yitirdiğini, öğrencilerin aktif katılımcı olmalı, öğretmenlerin ise mentör ve kılavuz rolüne geçmeli olduğunu vurgulamaktadır. Eğitimin sadece bilgi aktarma değil, değerlerin öğretimi, görsel desteklerin kullanımı, multitasking toplumuna uyum sağlama ve hayatın içine çıkarak pratik öğrenme gibi yönleri de ele alınmaktadır. Konuşmacı, kendi eğitim deneyimlerinden örnekler vererek, sevgi ve merakla öğrenmenin önemini ve sınav sisteminin insancıllaştırılması gerektiğini belirtmektedir.
Program 7. ve 8. sınıflarda haftada iki saat seçmeli olarak okutulmaktadır. Dört temel ünite bulunmaktadır: Bilişim Teknolojileri, Etik ve Güvenlik, İletişim, Ürün Oluşturma. Program ünite temelli yaklaşım ve sarmal öğrenme yaklaşımı benimsemektedir
Bu video, bir konuşmacının İngilizce öğrenmek için cep telefonlarını nasıl verimli kullanabileceğimizi anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, beş farklı İngilizce öğrenme uygulamasını tanıtarak başlıyor: Cambly, Antidot sözlük uygulaması, BBC ve Amazon Kindle okuma platformları, Apple Podcast ve Audible podcast/sesli kitap dinleme platformları, ve not alma uygulamaları. Daha sonra dil öğrenmenin aktif ve pasif yönleri ele alınıyor ve dil öğrenme sürecinde kullanılabilecek uygulamalar ve yöntemler paylaşılıyor.. Konuşmacı, özellikle Corona döneminde fiziksel İngilizce kurslarına erişim zorluğu yaşanması durumunda bu uygulamaların faydalı olabileceğini vurguluyor. Ayrıca not alma, dil dergileri okuma ve günlük hayatta dil maruziyeti sağlama gibi pratik öneriler sunuluyor.
Anlatım yöntemi öğretmen merkezli, soyut kavramların aktarılmasında kullanılır. Sunuş stratejisi, anlatıma araç-gereç ve kavram haritalarını da ekler
Bu video, Habertürk'te yayınlanan "Yolun Başındayken" programının bir bölümüdür. Programda sunucu Görkem İldaş, MEF Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Muhammed Şahin ve Maltepe Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Müdürü Öğretim Görevlisi Rıza Gürler Akgün ile üniversite seçimi ve eğitim modelleri hakkında röportajlar yapılmaktadır.. Video, üniversite sınav sonuçlarının açıklandığı dönemde üniversite tercih sürecini ele almaktadır. İlk bölümde yeni dünya düzeninin gençlerden beklentileri ve MEF Üniversitesi'nin aktif öğrenme modeli (flipped learning) anlatılırken, ikinci bölümde MEF Üniversitesi'nin yeni eğitim modeli detaylandırılmaktadır. Son bölümde ise Maltepe Üniversitesi'nin sivil havacılık ve önlisans programları, dikey geçiş imkanları ve mesleki uygulama fırsatları ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca MEF Üniversitesi'nin mezunlarının iş bulma oranının %72 olduğu, Maltepe Üniversitesi'nin uçak teknolojisi, sivil havacılık kabin hizmetleri ve sivil hava ulaştırma işletmeciliği programlarındaki akreditasyon durumu ve önlisans programlarının artık sadece düşük puanlı öğrenciler için değil, meslek hedefine ulaşmak isteyenler için de değerli bir seçenek olduğu vurgulanmaktadır.
Bu video, MIT'de fizik profesörü Walter Lovin ve kimya profesörü Sylvia Siir'in yaratıcı öğretim yöntemlerini gösteren bir eğitim içeriğidir. Lovin "fizik sihirbazı" olarak anılırken, Siir "ayakları yere basan kimya profesörü" olarak tanıtılmaktadır.. Video, bu iki profesörün öğrencileri için oluşturduğu aktif öğrenme süreçlerini göstermektedir. Lovin amfide uçarcasına bir rekor denemesi yaparken sarkacın salınım periyodunu öğretirken, Siir tahtayı kimya üzerine dönüştürmektedir. Video, öğretmenlerin yaratıcı olmaları gerektiğini vurgulayarak, sadece bir tahta ve tebeşirle bile harikalar yaratabileceklerini belirtmektedir.
İçsel motivasyon, bireyin kendi hedeflerine duyduğu içsel arzudur. Hedef belirleme ve ilgi alanlarına odaklanma motivasyonu artırır. Başarıları takdir etmek ve özerklik vermek motivasyonu güçlendirir
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan öğrenme teknikleri hakkında bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, beceriyi kazanmanın kolay olduğunu ve öğrenme sürecini nasıl hızlandırabileceğimizi anlatmaktadır.. Video, "FAST" adlı öğrenme tekniğini detaylı olarak açıklamaktadır. FAST, "Fast" (hiçbir şeyi bilmiyormuşçasına çalışmak), "Active" (aktif olmak), "State" (durumunuzu hazırlamak) ve "Teach" (başkasına öğretmek) unsurlarından oluşmaktadır. Konuşmacı, bu teknikleri günlük hayatta nasıl uygulayabileceğimizi, not alma, zihnimizde canlandırma yapma, doğru çalışma ortamı hazırlama ve öğrendiklerimizi tekrar etme gibi pratik yöntemlerle açıklamaktadır.
İlerlemecilik, pragmatizmin eğitime uyarlanmış biçimidir. Charles Sanders Peirce tarafından geliştirilmiş, Dewey tarafından yaygınlaştırılmıştır. Geleneksel katı disiplin ve öğretmen merkezli eğitime karşı çıkmıştır
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere verimli ders çalışma tekniği hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, kendi deneyimlerini ve öğrencilerinin başarılarını paylaşarak pratik bir yöntem sunmaktadır.. Video, verimli ders çalışma için üç temel adımı açıklamaktadır: yazarak çalışmak, konu özeti çıkarmak ve bu özeti duvara yapıştırarak "duvar gazetesi" oluşturmak. Öğretmen, bu yöntemin aktif öğrenme sağladığını, görsel hafıza geliştirdiğini ve kalıcı öğrenme sağladığını vurgulamaktadır. Ayrıca, soru çözme teknikleri ve kendi deneyimlerini de paylaşarak, öğrencilere pratik bir öğrenme stratejisi sunmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan öğretim yöntemleri ve teknikleri hakkında kapsamlı bir eğitim dersidir. Eğitimci, öğrencilere sınav hazırlığı için önemli konuları anlatmaktadır.. Video, çeşitli öğretim modellerini ve yaklaşımlarını sistematik bir şekilde ele almaktadır. İlk bölümde işbirlikçi kumaş öğrenme, problem çözme modeli ve proje tabanlı öğretim yaklaşımı anlatılırken, devamında programlı öğretim, Gakne'nin öğretim etkinlikleri modeli ve yapılandırmacı öğrenme kuramı açıklanmaktadır. Daha sonra aktif öğrenme, basamaklı öğretim, okulda öğrenme, etkili öğretim, temel öğrenme, beyin temelli öğrenme, kuantum öğrenme, yaşam boyu öğrenme ve harmanlanmış hibrit öğrenme modelleri detaylı olarak incelenmektedir.. Her model için temel prensipler, avantajlar, dezavantajlar, Türkiye'deki uygulamalar ve sınavlarda bu modelleri nasıl hatırlayabileceğiniz püf noktaları paylaşılmaktadır. Video yaklaşık 40 dakika sürmektedir.
Bu video, felsefeyi herkesin anlayabileceği dille anlatan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, Sokratik yöntemin ne olduğunu açıklamaktadır.. Video, Sokratik yöntemin tanımı ve özellikleri üzerine odaklanmaktadır. Sokrates'in bu yöntemi, bilginin öğrenme değil hatırlatma olduğunu iddia edenlere karşı kullandığı, Platon'un Menon diyaloğundan bilinen bir yöntemdir. Sokratik yöntem üç aşamalı olarak gerçekleşir: karşıdaki kişiye sorular sorarak neyi bilmediği tespit edilir, ironi uygulanır ve son olarak fikir doğurtulur. Ayrıca bu yöntem günümüzde aktif öğretim yöntemlerinden biri olarak eğitim sisteminde "Sokratik yöntem ve buldurma yöntemi" adıyla da uygulanmaktadır.
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir eğitmen tarafından aktif öğrenme anlayışı hakkında bilgi verilmektedir.. Video, aktif öğrenmenin temel özelliklerini detaylı şekilde ele almaktadır. Aktif öğrenmenin üç aşaması (planlama, uygulama ve değerlendirme) açıklanırken, özellikle öğrenme sorumluluğu ve karar verme anahtar sözcükleri üzerinde durulmaktadır. Ayrıca, aktif öğrenme anlayışının yapılandırmacı öğrenme kuramıyla arasındaki benzerlikler ve farklılıklar karşılaştırmalı olarak anlatılmaktadır. Video, aktif öğrenme sınıflarında öğrencilerin beklenen davranışları ve bu anlayışın öğrencilere sağladığı olumlu etkileri de içermektedir.
Bu videoda Mük Solmaz, Matazon eğitim programının yazarı ve kurucu ortağı olarak konuşuyor. Ayrıca Aydın Lider Okulları'nda gerçekleştirilen eğitimlerde yer alıyor.. Video, Matazon eğitim programının tanıtımını içeriyor. Program, yaklaşık 19 yıl önce araştırmalara başlanan ve 15 yıldır Dubai'de kullanılan, 5-6 yıl önce Türkiye'ye gelen bir eğitim modeli. Programın amacı, küçük yaşlardaki çocuklarda altyapıyı vererek gelecekteki problemleri çözebilme becerisini geliştirmek. Ayrıca videoda, okulun bilim, sanat, yaratıcılık, spor ve matematik programları ile aile eğitimine önem verileceği, aktif öğrenme yöntemleri uygulanacağı ve okulun her yerinin çocuklar için tasarlandığı belirtiliyor.