Bu video, Fırat Üniversitesi Yazılım Mühendisliği 1. sınıf öğrencisi Samet Yeşildot tarafından hazırlanan bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, yazılım mühendisliği oryantasyon dersi kapsamında akış şeması çizimi ve Java programlama konularını anlatmaktadır.. Videoda toplam 10 algoritma sorusu çözülmektedir. İlk olarak akış şeması çizimi için kullanılan semboller tanıtılmakta, ardından çeşitli programların akış şemaları adım adım çizilmektedir. Çözülen sorular arasında ekrana yazdırma, not ortalaması hesaplama, tek/çift sayı kontrolü, beden kitle endeksi hesaplama ve kilolu/kilolu değil durumunu belirleme programları bulunmaktadır.. Her program için gerekli değişken tanımlamaları, kullanıcıdan bilgi alma, hesaplama ve ekrana yazdırma adımları detaylı olarak açıklanmaktadır. Video, akış şemasının tamamlanmasıyla sona erer ve bir sonraki videoda bu akış şemasının Java koduna nasıl döküleceği anlatılacağı belirtilir.
Bu video, İslam dünyasının önemli bilim insanlarından biri olan El-Harezmi'nin hayatını ve bilimsel katkılarını anlatan bir belgesel formatındadır. Horasan bölgesindeki Harezm'de doğan ve Bağdat'taki Bilgelik Evi'nde (Beytülhikmet) çalışan El-Harezmi, matematikçi, astronom ve coğrafyacı olarak tanınmaktadır.. Video, El-Harezmi'nin eğitim hayatı, Bağdat'taki Bilgelik Evi'ndeki görevi ve bilimsel çalışmaları hakkında bilgiler sunmaktadır. Özellikle cebir ilminin mucidi olarak bilinen El-Harezmi'nin ikinci dereceden denklemlerin çözümünü sistematik hale getirmesi, sıfırı kullanması, ondalık sistemi geliştirmesi ve kendi adıyla anılan algoritmayı ortaya çıkarması gibi önemli bilimsel katkıları vurgulanmaktadır. Ayrıca Sincar Ovası'na yaptığı yolculuk ve yerkürenin meridyen yayının uzunluğunu ölçme çalışmaları da anlatılmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı 9. sınıf öğrencilerinin kullandığı flowchart uygulamasının kurulumunu ve kullanımını adım adım göstermektedir.. Video, uygulamanın indirme ve kurulum aşamalarıyla başlayıp, kurulum sonrası programın nasıl çalıştırılacağını anlatmaktadır. Ardından basit bir örnek olarak iki sayının toplamını hesaplayan bir flowchart tasarımı gösterilmektedir. Uygulama, giriş-algoritma öğrenmek için kullanılan bir program olarak tanıtılmaktadır.
YouTube Shorts grows 135% yearly with over 1.5 billion monthly users. View drops after initial surge are common among creators
Bu video, bir eğitmenin köpek karakteriyle birlikte kemiği toplama oyunu üzerinden kodlama konseptlerini anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Video, "repeat" döngüsü konusunu ele almaktadır. Eğitmen, 21. bölümden başlayarak 30. bölümüne kadar olan bölümleri adım adım çözerek, tekrar eden kod bloklarını "repeat" bloğu kullanarak nasıl kısaltabileceğimizi göstermektedir. Oyunda karakterin hareketlerini "forward up/down", "turn left/right", "getbone" gibi temel komutlarla kodlayarak algoritmalar oluşturmayı anlatmaktadır.. Videoda özellikle tekrar eden hareketleri "repeat" bloğu kullanarak kodlamayı vurgulamakta ve bu sayede kodun daha kısa ve daha anlaşılır hale getirilmesini göstermektedir.
Bu video, Selim Hoca tarafından sunulan 9. sınıf matematik dersinin yazılı sınavına hazırlık içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere interaktif bir şekilde ders anlatmaktadır.. Video, 2. dönem yazılı sınavına hazırlık için çeşitli konuları kapsamaktadır. İçerikte eşlik, benzerlik, Pisagor ve Öklid bağıntıları, üçgenler, algoritma, akış şeması, düğüm problemleri, istatistik (medyan, mod, aritmetik ortalama, çeyrekler açıklığı, kutu grafiği) ve olasılık konuları ele alınmaktadır. Her konu adım adım açıklanmakta ve örnek sorular çözülmektedir.. Videoda ayrıca robot seçimi için akış şeması, çizginin çizilebilir durumunu belirleme, istatistiksel kavramların hesaplanması ve bileşik olmayan olayların olasılığı gibi pratik uygulamalar da bulunmaktadır. Öğretmen, pazar akşam 8'de canlı yayında öğrencilerin anlamadığı konuları tekrar edeceğini belirtmektedir.
TikTok algorithm analyzes user signals to determine content recommendations. Algorithm prioritizes engagement, user interactions, and video information. Content relevance matters more than creator popularity. Algorithm won't recommend unsafe or "not interested" content
Klavyeden girilen X'den N'e kadar tüm doğal sayıları listeleyen algoritma. Fibonacci dizisini 111'den başlayarak hesaplayan algoritma. Bir sayının tüm tam bölenlerini bulup listeleyen algoritma. Üç sayının büyüklük sıralamasına göre ortadakini bulan algoritma
Bu video, bir içerik üreticisinin Instagram hesabına giriş yaparken karşılaşılan sorunları ve çözüm yollarını anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Video, Instagram hesabına giriş yapılamadığında veya hesap kapandığında uygulanabilecek adımları açıklamaktadır. İçerik üreticisi, önce tarayıcıdan Instagram'a giriş yaparak sorunun hesapla mı yoksa uygulamayla mı ilgili olduğunu kontrol etmenin önemini vurgulamaktadır. Ardından uygulamayı silip tekrar yükleme, Instagram ile iletişime geçme gibi çözüm yöntemlerini anlatmaktadır. Ayrıca, Türkiye'de hesapların kapanma oranının arttığı ve bunun sebeplerinden birinin Instagram'ın yeni algoritması olduğu belirtilmektedir.
Yapay zeka destekli masaüstü finansal veri ve analiz terminalidir. BIST Pay Senedi, VIOP ve Binance piyasalarında işlem yapılabilir. Yüzlerce indikatör ve hazır grafik periyodu sunar. Otomatik emir ve strateji oluşturma imkanı sağlar
Yandex, 2000 yılından beri Asya pazarında aktif olan bir arama motorudur. Video odaklı özel aramalar standart aramaların yanında yapılabilir. Sonuçlar tarih sıralaması gözetmeksizin görüntülenir
Bu video, Abbasi döneminde yaşamış büyük İslam bilgini El-Harizmi'nin hayatını ve bilimsel katkılarını anlatan bir belgesel formatındadır.. Video, El-Harizmi'nin 780 yılında Özbekistan'ın Harezm şehrinde doğuşundan başlayarak, Bağdat'taki eğitim hayatı, Beyitülhikme'deki çalışmaları ve saray kütüphanesindeki yöneticiliği hakkında bilgiler sunmaktadır. Özellikle matematik alanında sıfır rakamını açıklaması, ondalık sayı sistemini geliştirmesi, logaritma kavramlarını oluşturması ve Hint rakamları hakkında yazdığı eserle algoritma kavramını matematiğe kazandırması vurgulanmaktadır. Ayrıca astronomi ve coğrafya alanlarındaki çalışmaları da detaylı olarak anlatılmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 9. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı fizik ve matematik yazılıya hazırlık dersidir. Öğretmen, Ankara Cumhuriyet Fen Lisesi'nde 9. sınıfı 2003-2004 yıllarında okuduğunu belirtiyor.. Videoda öğretmen, 2. dönem 2. yazılıya hazırlık için iki farklı zorluk seviyesindeki prova yazılılarını çözmektedir. İçerik, fizik konularından teleferik kabinler arasındaki mesafe hesaplaması ile başlayıp, matematik konularına geçerek geometri, algoritma, istatistik, olasılık, grafikler ve akış şeması gibi konuları kapsamaktadır. Her problem için adım adım çözüm yöntemleri gösterilmekte ve formül hatırlatmaları, püf noktaları paylaşılmaktadır.. Videoda ayrıca EBOB bulma algoritması, servis aracının alacağı en kısa mesafe hesaplama, kutu grafiği çizme, nokta grafiği çizme, açıklık ve çeyrekler açıklığını bulma, ağaç şeması oluşturma, standart ortalama hesaplama ve deneysel olasılık hesaplaması gibi çeşitli matematik problemleri çözülmektedir. Video, öğretmenin öğrencilere yazılı sınavlarından sonra gelecek çalışmalar hakkında bilgi vermesiyle sona ermektedir.
Algoritma, problemleri çözmek için tasarlanan sonlu işlemler kümesidir. Problem çözümünde algoritmik ve sezgisel olmak üzere iki yaklaşım vardır. Algoritmalar metinsel ifade veya akış diyagramı ile belirtilir
Bu video, algoritma kavramını açıklayan eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, algoritmanın ne olduğunu ve nasıl kullanıldığını anlatmaktadır.. Video, algoritmanın tanımıyla başlayıp, problem çözme sürecini adım adım açıklamaktadır. Lambanın çalışmaması, evden çıkarken şemsiye alıp almama ve iki sayıyı toplama gibi günlük hayattan örneklerle algoritma ve akış şemaları gösterilmektedir. Ayrıca akış şemalarında kullanılan elips, paralelkenar, dikdörtgen, eşkenar üçgen ve döngü blokları gibi şekillerin anlamları detaylı olarak anlatılmaktadır.
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir öğretmen tarafından metinsel algoritma ve sözde kod kavramları anlatılmaktadır.. Video, metinsel algoritma ve sözde kod kavramlarının tanımıyla başlayıp, günlük ifade edilmiş problemlerin programlama yaklaştırılmış halini açıklamaktadır. Öğretmen, konuyu dört farklı örnek üzerinden anlatmaktadır: girilen sayının karesini bulan algoritma, iki sayı çarpıp sonucu ekrana yazdıran algoritma, öğrencinin matematik dersinden aldığı iki notun ortalamasını hesaplayan algoritma ve dik üçgenin alanını hesaplayan algoritma. Her örnek için metinsel algoritma, sözde kod ve Python kodu gösterilmekte, değişkenlerin kullanımı ve atama işlemleri detaylı olarak açıklanmaktadır. Video, bir sonraki dersin mantıksal algoritmalar olacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, algoritma ve akış şeması konusunu anlatan eğitici bir içeriktir.. Video, algoritmanın tanımı ve özellikleriyle başlayıp, akış şemalarının ne olduğunu ve nasıl kullanıldığını detaylı şekilde açıklamaktadır. Akış şemasında kullanılan temel simgeler (başla, dur, veri girişi, işlem, koşul, yazdırma) tanıtılmakta ve her birinin işlevi örneklerle anlatılmaktadır. Video, "ekrana 15 defa merhaba yazdıran programın akış şemasını çizme" örneğiyle konuyu pekiştirmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan algoritma ve akış şeması konulu kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, öğrencilere algoritma konusunu adım adım ve anlaşılır bir şekilde aktarmayı amaçlamaktadır.. Video, algoritmanın temel kavramlarından başlayarak, matematiksel işlemler, koşullu ifadeler, akış şeması oluşturma teknikleri ve sözde kod kavramlarını detaylı şekilde ele almaktadır. İçerik, teorik bilgilerin yanı sıra kahvaltı hazırlama, sayıların pozitif/negatif olma durumlarını belirleme, dikdörtgenin alanını hesaplama, sınav notlarının ortalamasını bulma gibi çeşitli pratik örnekler üzerinden algoritma yazma ve akış şeması çizme tekniklerini göstermektedir.. Video, sınavlarda çıkabilecek soru tiplerini içermekte ve yazılıya hazırlık için iki ayrı video daha hazırlanacağını belirtmektedir. Akış şeması oluşturma için kullanılan semboller (başla, bitir, dikdörtgen, paralelkenar, karar sembolü, yazdırma sembolü) ve bunların nasıl kullanılacağı detaylı şekilde açıklanmaktadır.
Bu video, matematik ve algoritma konularını anlatan eğitim içeriğidir. Video, çeşitli etkinlikler ve örnekler üzerinden konuyu açıklamaktadır.. Video, sayılarla ilgili bir etkinlikle başlayıp, algoritma oluşturma ve akış şeması çizme konularını ele almaktadır. İçerikte ayran yapımı, adım sayma, duvar örme, peynir fiyat hesaplama ve şifreleme gibi günlük hayattan örnekler kullanılarak algoritma oluşturma süreci adım adım gösterilmektedir. Ayrıca bölme işlemi ile tekrarlanan çıkarma işlemi arasındaki ilişki ve çarpma işleminin toplama işlemine göre avantajları da açıklanmaktadır.
Bu video, Instagram keşfet bölümünü nasıl sıfırlayabileceğinizi adım adım gösteren bir eğitim içeriğidir.. Video, Instagram algoritmasının kullanıcı davranışlarını nasıl analiz ettiğini açıklayarak başlıyor ve ardından keşfet bölümünü sıfırlamak için üç temel adımı detaylı şekilde anlatıyor. İlk adım arama butonundan tüm aramaları temizleme, ikinci adım profil simgesinden etkileşimler kısmından beğenileri kaldırma ve üçüncü adım keşfet bölümünden ilgilenmediğiniz içerikleri silme şeklinde ilerliyor. Bu adımlar sayesinde kullanıcılar istedikleri içerikleri keşfet bölümünden uzaklaştırabilirler.