Bu video, Enes adlı bir konuşmacı ve tarih konusunda bilgi sahibi bir diğer konuşmacının Türkiye'de tarih eğitimi ve tarih anlayışı hakkında tartıştığı bir sohbet formatındadır.. Video, "Türkiye'de tarih kimden öğrenilir?" sorusu etrafında şekillenmekte ve Atatürk'ün Kurtuluş Savaşı'ndaki rolü, diğer milli mücadele liderlerinin yerleri gibi konuları ele almaktadır. Ayrıca, Türkiye'de tarih anlatımının ideolojik saplantılara göre değiştiği iddiası ve tarih öğrenmek isteyenlere yönelik tavsiyeler sunulmaktadır.. Konuşmacılar, tarih öğrenmek isteyenlere YouTube'daki çeşitli tarihçileri (Emrah Sefa Gürkan, Tufan Gündüz, Ahmet Taşağıl, Erhan Afyoncu, Cavit Pancar) tavsiye ederken, Osmanlı tarihi için Halil İnalcık, Fahri Armaoğlu, İlber Ortaylı ve Ahmet Şimşirgil gibi tarihçilerin kitaplarının da önerildiğini belirtmektedir. Video, tarihin objektif bir şekilde değerlendirilmesi gerektiğini vurgulayarak, farklı bakış açılarından tarihin nasıl yorumlanabileceğini tartışmaktadır.
MEB ve Kültür Bakanlığı arasında imzalanan protokolle öğretmenlere müze eğitimi programı başlatıldı. Program, çocukların sosyal, kültürel ve zihinsel gelişimine katkıda bulunmayı hedefliyor. Tarih eğitimi başta olmak üzere farklı derslerin kazanımları müzelerde aktarılacak
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan tarih dersi formatında olup, Türk tarih eğitimcileri ve tarih öğretiminde kullanılan ilkeler hakkında bilgiler içermektedir.. Video, Osmanlı ve Türkiye Cumhuriyeti dönemlerindeki önemli tarih eğitimcilerini tanıtmaktadır. İlk bölümde Abdurrahman Şeref Bey, Ahmet Refik Altınay, Ali Reşat Bey gibi 10-15 önemli eğitimci ele alınırken, ikinci bölümde Muallim Cevdet, Mustafa Çağatay Uluçay, İhsan Şerif Saru gibi diğer önemli tarihçiler anlatılmaktadır. Son bölümde ise Selim Sabit Efendi'nin tarih eğitimindeki katkıları, okullarda ödül sistemi getirmesi ve "Tarih Tedrisinin Usul Esas" adlı kitabının önemi vurgulanmaktadır.. Videoda ayrıca tarih öğretiminde kullanılan kişilik ilkesi, ortam ilkesi, çalışma ilkesi ve verim ilkesi gibi temel ilkeler de açıklanmaktadır. Her bir tarihçinin önemli eserleri, Türkiye'deki eğitim sistemindeki yeri ve tarihsel önemi sınavlarda çıkabilecek önemli bilgiler olarak vurgulanmaktadır.
Yapay zekâ, 1950'de Alan Turing'in makalesiyle teorik çalışmalara başladı. 1966'da Stanford'da ilk mobil robot Shakey geliştirildi. 2011'de Siri, 2014'te Cortana ve Alexa kişisel asistanlar olarak piyasaya sürüldü. 2016'da Sophia adlı ilk insansı robot geliştirildi
Eğitim ücreti nakit veya kredi kartıyla ödenebilir. Kredi kartı taksitleri 1.08 veya 1.18 ile çarpılarak hesaplanır. Banka havalesi ile ödeme yapılabilir
Millî tarih ve kültür bilinci, milletin geçmişini ve kültürel mirasını koruma sorumluluğudur. Tarih, milletin geçmiş olayları ve kazanımlarını kapsar. Kültür, gelenekler, inançlar ve yaşam biçimlerini içerir
Bu video, Osmanlı Devleti'nin II. Meşrutiyet ve II. Abdülhamid dönemlerini anlatan tarih eğitimi formatında bir içeriktir. Videoda II. Abdülhamid'in yönetim anlayışı, İttihat ve Terakki Cemiyeti ile ilişkisi ve bu dönemde yapılan siyasi ve idari değişiklikler ele alınmaktadır.. Video, meşrutiyet rejiminin II. Mahmud döneminden başlayarak II. Abdülhamid dönemindeki gelişimini kronolojik olarak incelemektedir. İlk bölümde meşrutiyet rejiminin tarihsel gelişimi, meclis yapısı ve II. Abdülhamid'in Yıldız Sarayı'nda kurduğu yönetim sistemi anlatılırken, ikinci bölümde 31 Mart olayından sonra başlayan tensikat hareketi ve 30 Haziran 1909'da çıkarılan kanunla hukuki zemin kazanması ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca II. Abdülhamid'in Babıali'nin yetki ve görevlerini Yıldız Sarayı'na aktardığı yönetim anlayışı, İttihat ve Terakki'nin 1913-1914 yıllarında yaptığı düzenlemeler ve konuyla ilgili soru-cevap bölümleri de bulunmaktadır. Bu içerik, tarih sınavlarına hazırlanan öğrenciler için önemli bilgiler içermektedir.
Sanal gerçeklik, gerçek dünyayı bilgisayar tarafından yaratılmış üç boyutlu benzetme olarak sunar. Blended reality, fiziksel ve sanal ortamları birleştiren etkileşimli ortamdır. Augmented reality, gerçek dünyayı sanal nesnelerle tamamlar
1847/48'de açılan okul, Osmanlı'nın önemli komutanlarını yetiştirmiştir. Mustafa Kemal, Enver Paşa ve İbrahim Temo bu okuldan mezun olmuştur. Mehmet Tevfik Bey 1883-1911 arasında 28 yıl tarih öğretmenliği yapmıştır
Derin Tarih Dergisi'nde çalışan bir konuşmacının tarih müfredatı ve Atatürkçülük konusundaki görüşlerini paylaştığı bir sohbet formatındadır.. Konuşmacı, mevcut tarih kitaplarının ve müfredatın Türk zihniyetini yansıtmadığını, özellikle yakın tarih (1915 sonrası) ve Atatürkçülük konularındaki müfredat değişikliklerini eleştirmektedir. Video, tarih kitaplarındaki mitolojik ve efsanevi yapılar, Mustafa Kemal'in tek kahraman olarak gösterilmesi, diğer önemli tarihi olayların anlatılmaması ve 15 Temmuz sonrası tarih eğitiminin nasıl değişmesi gerektiği konularını kapsamaktadır.. Konuşmacı ayrıca, ilkokulda Atatürk'ün derslerinin kaldırılması olumlu bir adım olarak görülse de, ortaokul ve lisede Atatürk'ün yüceltilmesi üzerine kurulu müfredatın mitolojik bir yapıya sahip olduğunu belirtmektedir. Ayrıca, tarih kitaplarında Batı'nın soykırım tarihlerinin de anlatılması gerektiğini vurgulamaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından Zoom üzerinden sunulan, tarih öğretmeni adaylarına yönelik bir eğitim dersidir. Öğretmen, tarih biliminin temel kavramlarını ve önemli tarihçileri anlatmaktadır.. Video, tarihin tanımı ile başlayıp, Herodot, İbn-i Haldun, Edward Carr, Colinwood, Mark Bloch, Frederick Turner, Zeki Velidi Togan ve Bradle gibi önemli tarihçilerin tarih hakkındaki görüşlerini ele almaktadır. Daha sonra tarihin konusu, olay ve olgu kavramları, tarih öğrenmenin amaçları ve tarihin temel unsurları (insan, yer ve zaman) açıklanmaktadır.. Ders, tarihin bir zincir olduğunu, olayların kronolojik sırasının önemini ve tarihi bilgilerin değişebilirliğini örneklerle anlatmaktadır. Ayrıca tarihin değerlendirilmesinde empati kurmanın ve o dönemin şartlarına göre değerlendirmenin önemi vurgulanmaktadır. Video, KPSS, ÖABT ve LYS sınavlarına hazırlanan adaylar için önemli bilgiler içermektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmenlere yönelik sunulan, ÖSYM sınavlarına hazırlık amacıyla hazırlanmış tarih eğitimi dersidir.. Video, tarihin ne olduğu ile başlayıp tarihsel bağlam kavramını açıklamakta, ardından tarihsel empati kavramının tarihsel gelişimini, Wilhelm Dilthey ve Robin George Collingwood gibi tarihçilerin katkılarını anlatmaktadır. İçerik, tarihsel empatinin üç temel boyutunu (kanıt, imgeleme ve duygusal boyut), uygulama aşamalarını ve bağlamsallaştırma düzeylerini (aptal geçmiş, klişe genellemeler, günlük empati, sınırlı tarihsel empati ve bağlama uygun tarihsel empati) detaylı şekilde ele almaktadır.. Videoda ayrıca tarihsel empatinin özellikleri, tarihsel empati becerisini geliştirmek için kullanılan teknikler ve tarihsel empatinin sınırlılıkları da açıklanmaktadır. Eğitimci, ÖSYM sınavlarında bu konuların nasıl sorulabileceğine dair ipuçları da vermektedir. Video, bir sonraki derste tarih eğitiminin tarihsel gelişimine değinileceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilerine Atatürk'ü anma gününde Atatürk köşesini nasıl düzenleyeceklerini anlattığı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilerin Atatürk'ün annesi Zübeyde Hanım, babası Ali Rıza Bey ve kız kardeşi Makbule Hanım hakkında bilgi vermesini istemektedir.. Video, Atatürk köşesinin düzenlenmesi sürecini anlatarak başlıyor ve ardından altı farklı etkinlik sunuyor: kelime sandığı, cümle yazma, Atatürk'ün özelliklerini yazma, yazım hatalarını düzeltme ve Atatürk'ün kimliğini doldurma. Etkinlikler, Atatürk'ün hayatı, ailesi ve özellikleri hakkında bilgi vererek öğrencilerin Atatürk'ü daha iyi anlamalarına yardımcı olmayı amaçlıyor.
Bu video, "Eldivenli Hoca" olarak kendini tanıtan bir İngilizce öğretmeninin 5. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı eğitim içeriğidir.. Videoda, Milli Eğitim Bakanlığı'nın örnek yazılı sorularını çözerek İngilizce sınavlarına hazırlık yapılmaktadır. İçerik, mevsimsel hastalıklar ve tedavi yöntemleri hakkında tablo doldurma soruları, redd conversation (redd konuşma) soruları ve film hakkında soruların nasıl cevaplanacağı gibi konuları kapsamaktadır. Ayrıca, 1877-1878 Osmanlı-Rus Savaşı ve Türk kadın kahramanı Nene Hatun hakkında tarih anlatımı da yer almaktadır.. Öğretmen, soruları çözerken mantık yürütme teknikleri, boş bırakmamak ve şanslarını denemek gibi stratejileri paylaşmakta, öğrencilerin Instagram üzerinden cevap vermeleri istenmekte ve kupa kazanan öğrencinin açıklanmasıyla video sonlanmaktadır.
"Meraklısına Bilim" programında sunucu Şükran Şen Çekiş ile İstanbul Medeniyet Üniversitesi Tarih Bölümü öğretim üyesi ve Cambridge Üniversitesi'nden doktora mezunu Doç. Dr. Talha Çiçek arasında geçen bir söyleşidir.. Söyleşide tarihçilik disiplini, bilimsel bilgi üretim süreci ve Türkiye'deki tarihçilik pratiği ele alınmaktadır. Konuşmacılar, tarihçilikin sosyal bilim olarak niteliği, belgelerin tarih anlatımındaki rolü, Türkiye'deki tarihçilikteki çoğulculuk eksikliği ve popüler tarihçilikin toplumsal etkileri gibi konuları tartışmaktadır.. Ayrıca videoda, tarihçilikte motivasyon kaynakları, genç tarihçiler için öneriler ve tarihçilikle diğer sosyal bilimler arasındaki ilişkiler de ele alınmaktadır. Konuşmacı, Türkiye'de tarihçilik yapma zorlukları, Osmanlı tarihçiliğinin merkezinin İstanbul'un dışında olduğu ve tarih eğitiminin teorik beceriler konusundaki eksiklikleri gibi konuları da paylaşmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan tarih eğitimi konulu kapsamlı bir ders anlatımıdır. Konuşmacı, özellikle eğitim bilimleri alanındaki sınavlara hazırlık amacıyla tarih eğitimi konusundaki önemli bilgileri aktarmaktadır.. Video, tarih eğitimi teorilerini ve yöntemlerini sistematik bir şekilde ele almaktadır. Hornad Evans'ın tarih öğretmen tipleri, Craig Egan'ın tarihsel düşünme gelişimi aşamaları, Felton ve Allen'in fotoğraf basamakları, sözlü tarih yöntemi, Nicole de'nin resimsel kanıta ilişkin soru tipleri ve tarihsel empati çeşitleri gibi konular detaylı olarak açıklanmaktadır.. Ayrıca, John Dewey, Herbart, Jean-Jacques Rousseau gibi yabancı tarih eğitimcilerinin çalışmaları ve Türkiye'deki etkileri, Dede ve Hukuk'un öğrenme aşamaları, Erik Andreas'ın yaş gruplarına göre tarih öğrenimi aşamaları gibi sınavlarda sıkça çıkan konular da videoda yer almaktadır. Video, öğretmen adaylarına sınavlarda çıkabilecek soru tiplerini ve önemli bilgileri hatırlatmak amacıyla hazırlanmıştır.
Bu video, bir sunucu ve Ahmet adlı tarih öğretmeni arasında geçen soru-cevap formatında bir programdır. Ahmet, yıllardır tarih öğretmenliği yapmış ve halen bu işte olan bir uzmandır.. Videoda öncelikle okullarda öğretilen tarih eğitiminin sorunları ele alınmakta, tarih derslerinin zevksiz ve öğrencilerin tarihi sevmemesi sorununun tarih öğretmeninin anlatım tarzının sonucu olduğu vurgulanmaktadır. Ardından Osmanlı borçları konusu tartışılmakta ve son bölümde cumhuriyet kavramının kökeni, İslam'daki yeri ve Türkiye Cumhuriyeti'nin İngiliz projesi olmadığı açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca tarih derslerinin daha etkili anlatılması için öneriler sunulmakta, ders süresinin 20 dakika olması gerektiği ve öğrencilerin gezmeye götürülmesi gerektiği belirtilmektedir. Osmanlı'dan kalan borçların hangi hükümetler tarafından ödendiği konusunda da bilgi verilmekte ve Türkiye Cumhuriyeti'nin 1952'ye kadar borçları ödediği, Özal döneminde ise faizlerin ödendiği anlatılmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, Dikap, DHBT, MBS ve HL kademeleri için hazırlanmış kapsamlı bir İslam tarihi dersidir. Konuşmacı, Hz. Peygamber'in vefatından sonra ortaya çıkan dört halife döneminin kronolojik gelişimini anlatmaktadır.. Video, Hz. Ebubekir, Hz. Ömer, Hz. Osman ve Hz. Ali dönemlerini sırasıyla ele almaktadır. Her halife dönemindeki önemli olaylar, fetihler, savaşlar ve icraatlar detaylı şekilde anlatılmaktadır. Özellikle irtidat mücadeleleri, Kur'an-ı Kerim'in cem ve çoğaltılması, haraç vergisi uygulaması, divan teşkilatı ve son olarak Emeviler dönemiyle İslam tarihinin devam etmesi gibi önemli konular vurgulanmaktadır.. Video, tarih sınavlarına hazırlanan öğrenciler için önemli bilgileri kodlama teknikleriyle anlatarak hatırlatmayı amaçlamaktadır. Özellikle Hz. Ömer dönemindeki Irak, İran, Suriye, Bizans, Mısır ve Kuzey Afrika fetihleri ile Hz. Ali dönemindeki Cemel ve Sıffin savaşları gibi önemli tarihsel olaylar detaylı şekilde ele alınmaktadır.