8. Sınıf İnkılap Tarihi Müfredatı
İnkılap Tarihi dersi, LGS'nin kilit derslerinden biridir. Ders, ulusal bilinç ve vatandaşlık sorumluluklarını öğretir. İçerikler kronolojik ve tematik bütünlük içinde ilerler
- testkolik.com
İnkılap Tarihi dersi, LGS'nin kilit derslerinden biridir. Ders, ulusal bilinç ve vatandaşlık sorumluluklarını öğretir. İçerikler kronolojik ve tematik bütünlük içinde ilerler
Millet olmak için ortak kültür ve dayanışma gereklidir. Milli birlik için objektif ve sübjektif faktörler birbirini tamamlamalıdır. Atatürk sınıf mücadelesini reddedip sosyal dayanışmayı esas almıştır. Halkçılık, meşruiyetin kaynağını halkta gören demokratik bir fikirdir
Millet olmak için ortak kültür ve dayanışma gereklidir. Milli birlik için objektif ve sübjektif faktörler birbirini tamamlamalıdır. Atatürk sınıf mücadelesini reddedip sosyal dayanışmayı esas almıştır. Halkçılık, meşruiyetin kaynağını halkta gören demokratik bir fikirdir
Bu video, bir konuşmacının Atatürkçü düşünce ve laiklik konusunda yaptığı bir konuşmayı içermektedir. Konuşmacı, "değerli abiler" ve "değerli arbililer" diye hitap ederek izleyicilere seslenmektedir.. Video, 677 sayılı kanunla yasaklanan tarikatların güçlenmesi ve bunun ulus devlet yapısına zarar verdiği iddiasıyla başlamaktadır. Konuşmacı, laikliğin korunması, dinin siyasal ve ekonomik amaçlarla kullanılmasının önlenmesi ve Atatürkçü düşünce sisteminin cumhuriyetin korunmasının tek yolu olduğunu vurgulamaktadır. Video, bu konuşmanın ardından "Duvardaki Resminle" adlı bir şarkı performansıyla devam etmektedir.
Bu video, bir röportaj formatında olup, sunucu Ceren Hanım ile sohbet ediyor. Ceren Hanım, kıyafet, saç ve makyaj konusunda sürekli değişiklikler yapan, iş odaklı bir sanatçı olarak görünüyor.. Röportajda Ceren Hanım'ın kişisel tercihleri, aşk hayatı ve iş hayatı hakkında sorular soruluyor. Ayrıca Ankara'daki popülerliği, Alişan ile çektiği klip ve arabesk müzik hakkındaki görüşleri paylaşılıyor. Röportajın sonunda Cumhuriyet'in 100. yılı ve Atatürkçülük konularına değiniliyor.
"Sosyal Bilgiler Dersleri" kanalından bir öğretmenin sunduğu bu eğitim videosu, 8. sınıf öğrencilerine İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinin 1. dönem 2. yazılı sınavına hazırlık amacıyla hazırlanmıştır.. Video, yazılı sınavının dört bölümünden oluşmaktadır: boşluk doldurma, doğru-yanlış, kavram eşleştirme ve test soruları. İçerikte Milli Kongre Cemiyeti, İngiliz Muhipleri, Kilikyalılar Cemiyeti, Mavi Mira Rum Cemiyeti, Hınçak ve Taşnak gibi cemiyetler, Kurtuluş Savaşı'nın amacı, Erzurum ve Sivas Kongreleri, Misak-ı Milli, Temsil Heyeti, Kuvayi Milliye, TBMM, Gümrü Barış Antlaşması ve Londra Konferansı gibi Milli Mücadele dönemindeki önemli olaylar ele alınmaktadır.. Öğretmen, her soru için şıkları analiz ederek doğru cevaba nasıl ulaşılacağını detaylı şekilde açıklamakta ve Mustafa Kemal'in kişilik özellikleri ile Selanik şehri hakkında test soruları da çözülmektedir.
SDRİpekyolu Yayıncılık tarafından hazırlanan ders kitabı, Cumhuriyet'in kuruluş sürecini anlatır. Osmanlı'nın çöküşünden II. Dünya Savaşı'na kadar olan dönemi kapsar. Her ünitede Cumhuriyet kazanımları ve Atatürkçü düşünce detaylı işlenir
Bu video, Türkiye'nin 1986 Türkiye Güzeli Meltem Doğanay'ın hayatını anlatan bir biyografik belgeseldir. 26 Temmuz 1970'de Kütahya'da doğan Doğanay, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği bölümünde eğitim almış ve Türk sanat müziği eğitimi almıştır.. Video, Doğanay'ın güzellik kraliçesi seçildikten sonra sinema ve müzik dünyasına girişini, oyunculuk deneyimlerini ve müzik kariyerini anlatmaktadır. Ardından evliliği, yaşadığı kaza, eşi Süleyman Turan Yüceer'in ölümü ve sonrasında restoran işletmeciliği gibi yeni hayatına geçişini aktarmaktadır. Ayrıca Atatürkçülüğü, manevi görüşleri ve kızı Melike Su Yüceer hakkında bilgiler de paylaşılmaktadır.
CHP, 9 Eylül 1923'te Atatürk tarafından kuruldu. Parti, Türkiye'nin kurucu ve ilk yasal siyasi partisidir. 1923-1950 arası kesintisiz iktidarda kaldı. 1924'te Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası kuruldu
Bu video, bir konuşmacının Melih ve Meliha adlı kişilerle birlikte sosyal medya, aile kurumu ve kültürel yozlaşma konularında düşüncelerini paylaştığı bir sohbet formatındadır.. Videoda konuşmacı, sosyal medyada karşılaştığı cahilce görüşleri eleştirerek başlıyor ve ardından evlilik kurumunun son yıllarda yaşadığı değişim, kadın hakları ve boşanma oranlarının artması gibi konuları tartışıyor. Daha sonra Atatürkçülük kavramı, Cadılar Bayramı'nın İslam toplumundaki yeri ve kültürel yozlaşmanın aile kurumuna etkisi gibi konulara değiniyor.. Konuşmacı, son on yılda sosyal medyada paylaşılan evlilik modellerinin aile kurumuna zarar verdiği görüşünü savunurken, görücü usulünün evlilikte daha mutlu sonuçlar verdiğini bilimsel kanıtlarla destekliyor. Ayrıca, Cadılar Bayramı'nın İslam toplumunda nasıl kutlandığını eleştirerek, "ne onlar gibi olabiliyorsun, ne kendin gibi kalabiliyorsun" diyerek toplumsal değişim hakkındaki endişelerini dile getiriyor.
Kurtuluş Savaşı'nın gerekçesi Amasya Genelgesi'nde belirtilmiştir. Temsil Heyeti'nin görevi Misak-ı Millî'nin kabulüyle sona ermiştir. Mustafa Kemal ataşemiliter olarak İstanbul, Sofya, Şam ve Manastır'da görev yapmıştır
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersinin bir bölümüdür. Konuşmacı, Mustafa Kemal Atatürk ve diğer milli liderlerin Kurtuluş Savaşı dönemindeki faaliyetlerini anlatmaktadır.. Video, Mustafa Kemal Paşa'nın İstanbul'dan Samsun'a çıkışı ve sonrasında hazırladığı genelgelerden başlayarak, Erzurum ve Sivas Kongreleri, Amasya Görüşmeleri, Misak-ı Milli'nin kabulü ve Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin açılmasına kadar olan süreci kronolojik olarak ele almaktadır. Her bir olayın tarihi, içeriği ve milli mücadeledeki önemi detaylı şekilde açıklanmaktadır.. Videoda özellikle Havza ve Amasya Genelgeleri, milli sınırlar, manda ve himaye reddi, Misak-ı Milli'nin maddeleri ve İstanbul'un işgali gibi önemli tarihsel olaylar vurgulanmaktadır. Bu olayların Türk varlığının kurtarılmasında ve yeni Türk devletinin kuruluşunda oynadığı rol tarihsel bağlamda anlatılmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 8. sınıf öğrencileri için İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinin 2. dönem 1. yazılı sınavına hazırlık amacıyla soru çözümleri yaptığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda öğretmen, yazılı sınavında çıkabilecek 15 adet çoktan seçmeli soruyu ve açık uçlu soruları detaylı şekilde çözmektedir. Sorular, Yeni Türk Devleti'nin siyasi inkılapları, Atatürk'ün ilkeleri, Kurtuluş Savaşı, TBMM'nin anlaşmaları, Çanakkale Savaşı ve Cumhuriyet'in ilanı gibi konuları kapsamaktadır. Video, öğrencilerin sınav hazırlığı için faydalı bilgiler sunmakta ve doğru cevapları açıklamaktadır.
Bu video, bir sunucu ve Tuğçe Hanım adlı bir konuk arasında geçen bir sohbet programıdır. Konuşmacılar, Mustafa Kemal Atatürk ve İslam arasındaki ilişkiyi tartışmaktadır.. Videoda Atatürkçülük ve kemalizm kavramları arasındaki farklar ele alınmaktadır. Konuşmacı, Atatürkçülük ve kemalizm kavramlarının nasıl kullanıldığını, İslam'a karşı tutumlarını ve bu kavramların İslam'dan uzaklaştırıcı bir zihniyet yarattığını tartışmaktadır. Ayrıca, Mustafa Kemal Atatürk'ün İslam'a karşı tutumu ve "Mustafa" isminin İslam'daki anlamı da konuşulmaktadır. Video, Kürt meselesi ve tweetlerle ilgili bir tartışma ile devam etmektedir.
Bu video, 2023-2024 öğretim yılı birinci dönem sınavı için hazırlanmış bir sınav sorularını içeren eğitim içeriğidir. Sınav, Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi kapsamında düzenlenmiştir.. Video, iki farklı oturumda (23 Aralık 2023 ikinci oturum ve 24 Aralık 2023 üçüncü oturum) toplam 20 soru ve cevap içermektedir. Sorular, Birinci Dünya Savaşı, Milli Mücadele, Atatürk'ün ilkeleri, İkinci Dünya Savaşı, Soğuk Savaş ve Türkiye'nin kültürel gelişimi gibi konuları kapsamaktadır. Her soru için dört seçenek sunulmuş ve doğru cevaplar belirtilmiştir.
"Mevzular" adlı programda bir konuşmacı ve babası, Oğuzhan Uğur'un da yer aldığı bir diyalog formatında Türk tarihi, Atatürkçülük ve güncel siyasi konular hakkında konuşmaktadır.. Video, FETÖ mensuplarının Atatürkçülük kisvesi altında iktidara saldırdığı iddiasıyla başlayıp, Atatürk'ün Ayasofya'nın müze yapılması ve Boğazlar meselesindeki stratejik kararlarını anlatmaktadır. Konuşmacı, Osmanlı İmparatorluğu'nun gerçek yapısını, Fatih Sultan Mehmet'in önemini ve Atatürk'ün Anadolu kültürünü Türk milletine yerleştirme çabalarını ele almaktadır. Son bölümde ise Türkiye'nin güncel siyasi ve coğrafi sorunlarına değinerek, Mustafa Kemal Atatürk'ün yolundan yürümenin önemini vurgulamaktadır.. Konuşmacı, tarihsel gerçekleri anlatarak Atatürkçülük ve Türk tarihi hakkındaki yanlış anlaşılmaları düzeltmeye çalışmakta, Ayasofya'nın tapusunda "vasfı türbe, hakaret, muvakkithane ve medrese-i müştemil, Ayasofya'yı kebir camii şerifi" yazdığını belirtmektedir. Ayrıca, Osman Aydoğan, Nihat Genç ve Erdem Atay gibi yazarların çalışmalarından yararlandığını ve izleyicilere bu yazarların yazılarını okumalarını tavsiye ettiğini ifade etmektedir.