Bu video, iki konuşmacının Atatürkçülük, tarihsel süreç ve Türkiye'nin kuruluşu hakkında bir sohbetini içermektedir. Konuşmacılardan biri Erhan Hoca olarak anılmaktadır.. Sohbet, 1951 yılında çıkarılan Atatürk'ü Koruma Kanunu'nun arka planıyla başlayıp, Atatürkçülük kavramının zaman içinde nasıl algılandığını ele almaktadır. Konuşmacılar, Atatürkçülük adına yapılan aşırı propagandaların, 28 Şubat süreci ve 12 Eylül sonrası Atatürk anlatımının nasıl değiştiğini tartışmaktadır. Ayrıca, Osmanlı İmparatorluğu'nun son döneminde yaşanan parçalanma süreci, Türkçülük politikasının ortaya çıkışı ve Türk kavramının tarihsel gelişimi hakkında bilgiler verilmektedir. Video, tarihin ideolojik amaçlarla kullanılmaması gerektiği vurgusuyla sonlanmaktadır.
İslam öncesi Türklerde âlem tasavvuru ve kurgan kültürü incelenecek. Gök Tanrı, yer-su inancı ve atalar kültü ele alınacak. Felsefi, bilimsel ve siyasi düşünce incelenecek
CHP, 9 Eylül 1923'te Atatürk'ün liderliğinde kurulmuştur. Parti, Atatürkçülüğün altı temel ilkesine bağlıdır. Çağdaş demokratik sol bir siyasal partidir. Hukukun üstünlüğü ve insan haklarını temel alır
Planlar kılavuz kitap kazanımları doğrultusunda hazırlanmıştır. TEGM'in çerçeve plan şablonu kullanılmıştır. Atatürkçülük ve Değerler Eğitimi konuları eklenmiştir. Planlar 08.09.2024 saat 23:59'da güncellenmiştir
"İşin Aslı" programında sunucu Şafak'ın yazar Emrah Safa Gürkan ile yaptığı bu röportajda, Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşu, tarih yazımı ve toplumsal değişim konuları ele alınmaktadır.. Röportajda Gürkan, "Cumhuriyetin Yüz İsmi" ve "Cumhuriyetin Yüz Günü" adlı kitaplarının yazım süreci, tarih yazımındaki nesnellik tartışmaları ve Türkiye'deki kitap okuyucu kitlesi hakkında görüşlerini paylaşmaktadır. Ayrıca Atatürkçülük, din ve milliyetçilik gibi konuların günlük düşünce ile yazar görüşleri arasındaki farkları, tarihçiliğin önemi ve Türkiye'nin sanayileşme sürecindeki zorlukları ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca 1900'lerden günümüze kadar olan dönemde yaşanan ekonomik değişimler, kuşak arası yaşam koşulları, 1979 petrol krizi sonrası dünyadaki ekonomik kriz ve para değerinin değersizleşmesi gibi konular da tartışılmaktadır. Konuşmacılar, farklı toplumları anlamak için tarih, antropoloji ve sosyolojinin önemini vurgulayarak, Türkiye'nin tarihsel gelişimini ve dünya tarihi içindeki yerini açıklamaktadır.
Millet olmak için ortak kültür ve dayanışma gereklidir. Milli birlik için objektif ve sübjektif faktörler birbirini tamamlamalıdır. Atatürk sınıf mücadelesini reddedip sosyal dayanışmayı esas almıştır. Halkçılık, meşruiyetin kaynağını halkta gören demokratik bir fikirdir
"Her Şey Serbest" adlı televizyon programında sunucu ve konuklar (Ahmet Hoca ve Haluk) yer almaktadır. Program Amasya'da çekilmiş olup, sunucu İstanbul'dan Kocaeli'ye döndüğünü belirtmektedir.. Program üç ana konuyu ele almaktadır: İlk olarak "Kuruluş Orhan" dizisinde Orhan karakterini canlandıran Mert Yazıcıoğlu'nun uyuşturucu operasyonu nedeniyle gözaltına alınması ve bu durumun diziye etkileri tartışılmaktadır. İkinci bölümde Türkiye'de yaşayan ve askerlik yapan İsrail askerleri hakkında konuşulmakta, Smooth ve Somut filosu gibi gruplarda yer alan İsrail askerlerinin vatandaşlık durumu ele alınmaktadır. Son bölümde ise Devlet Tiyatroları Genel Müdürü Tamer Karadağlı'nın atanması, Gezi olaylarına katılımı ve belediyelerdeki iş atama politikaları tartışılmaktadır.. Programda ayrıca Türkiye'de torpil kullanımı, siyasi partilerin destekçileri ve Atatürkçülük maskesi takan gericiler hakkında da görüşler paylaşılmaktadır. Konuşmacılar, Karadağlı'nın işini yaparak yuvalanan ender bürokratlardan biri olduğunu ve çalışmayan oyuncuların maaşlarını keserek "bankamatik memurları" olarak nitelendirdiği kişileri çıkardığını vurgulamaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 8. sınıf öğrencileri için LGS sözel kitapçığındaki İnkılap Atatürkçülük dersi sorularını çözdüğü eğitim içeriğidir.. Videoda öğretmen, "Bir Kahraman Doğuyor" ünitesindeki soruları adım adım açıklamaktadır. İçerik, Osmanlı Devleti'nin son dönemlerindeki siyasi, askeri ve sosyal sorunları, Mustafa Kemal'in kişisel özellikleri ve fikir hayatı, Balkan Savaşları, Trablusgarp Savaşı, Jön Türklerin reform önerileri ve Sanayi İnkılabı gibi konuları kapsamaktadır.. Öğretmen her soru için doğru cevabı açıklamakta, yanlış seçeneklerin neden yanlış olduğunu detaylı şekilde anlatmakta ve gerekirse haritalar kullanarak konuyu pekiştirmektedir. Video, bir ünitenin sonunda ve ikinci üniteye geçişle sona ermektedir.
Bu video, Türkiye'nin 1986 Türkiye Güzeli Meltem Doğanay'ın hayatını anlatan bir biyografik belgeseldir. 26 Temmuz 1970'de Kütahya'da doğan Doğanay, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği bölümünde eğitim almış ve Türk sanat müziği eğitimi almıştır.. Video, Doğanay'ın güzellik kraliçesi seçildikten sonra sinema ve müzik dünyasına girişini, oyunculuk deneyimlerini ve müzik kariyerini anlatmaktadır. Ardından evliliği, yaşadığı kaza, eşi Süleyman Turan Yüceer'in ölümü ve sonrasında restoran işletmeciliği gibi yeni hayatına geçişini aktarmaktadır. Ayrıca Atatürkçülüğü, manevi görüşleri ve kızı Melike Su Yüceer hakkında bilgiler de paylaşılmaktadır.
CHP, 9 Eylül 1923'te Atatürk tarafından kuruldu. Parti, Türkiye'nin kurucu ve ilk yasal siyasi partisidir. 1923-1950 arası kesintisiz iktidarda kaldı. 1924'te Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası kuruldu
Atatürkçü düşünce sistemini oluşturan 6 temel ilke vardır. İlkeler Türk milletinin ihtiyaçlarından doğmuştur. İlkeler birbirini tamamlayıcı ve milli bağımsızlık temellerine dayanır. İlkeler taklitçi değil, milli kültürden doğmuştur
Bu video, Mutlu Akademik kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, Milli Eğitim Bakanlığı'nın paylaştığı Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi için örnek açık uçlu sınav sorularını çözmektedir.. Videoda, basit ve karmaşık bilişsel süreçleri ölçmeye yönelik sorular ele alınmaktadır. İçerikte Rauf Bey'in Mondros Ateşkes Antlaşması hakkındaki açıklamaları, Mustafa Kemal'in Trablusgarp'taki faaliyetleri, Birinci Dünya Savaşı'nın nedenleri, Kuvayi Milliye'nin kuruluşu gibi konular işlenmektedir. Sunucu, her soruyu detaylı bir şekilde açıklamakta ve doğru cevapları vermektedir.
Bu video, bir öğretmenin 8. sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi 2. dönem 2. yazılı sınav sorularını çözdüğü eğitim içeriğidir. Öğretmen, yoğun istek üzerine hazırladığı test formatında 20 sorudan oluşan bir sınavı adım adım çözmektedir.. Video, Kurtuluş Savaşı dönemindeki önemli olayları ele almaktadır. Mondros Ateşkes Antlaşması, yararlı cemiyetler, cepheler, Gümrü Antlaşması, İstiklal Marşı'nın kabulü, TBMM'nin siyasi başarıları, Havza Genelgesi, Erzurum-Sivas Kongreleri, Tekalif-i Milliye emirleri, Mustafa Kemal'in özellikleri, Maarif Kongresi, Sarıkamış Harekatı, Misak-ı Milli ve Antep halkının milli mücadeledeki tutumu gibi konular işlenmektedir.. Öğretmen her soru için doğru cevabı açıklamakta ve ilgili tarihsel bilgileri aktarmaktadır. Ayrıca öğrencilerin sınavlarda başarılı olmaları için tavsiyelerde bulunmaktadır.
Bu video, bir röportaj formatında olup konuşmacı Atatürkçülük ve kemalizm kavramları hakkında görüşlerini paylaşıyor.. Konuşmacı, kendisini bir Atatürkçü olarak tanımlarken kemalist olmadığını belirtiyor. Atatürk'ün 1923'te devraldığı ekonomik durumu ve sonrasında yaşanan sanayi gelişimini anlatıyor. Ayrıca CHP'nin Atatürk'ün partisi olup olmadığı konusundaki endişelerini dile getiriyor ve Cumhuriyet'in dini olarak İslam'ı, mezhebi olarak Ebu Hanefi'yi ve itikatını İmam Maturidi'yi benimsediğini savunuyor. Video, İmam Maturidi'nin eceli kaza tartışması ve diyalektik materyalist felsefe hakkındaki görüşleriyle sona eriyor.
Bu video, bir öğretmenin 8. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinin birinci dönem birinci yazılı sınavına hazırlık amaçlı soru çözümlerini içermektedir.. Videoda öğretmen, Fransız İhtilali'nin Osmanlı Devleti'ne etkileri, Osmanlı'nın dağılma sürecini engellemeye yönelik reformlar, Mustafa Kemal'in harp okulundaki faaliyetleri, Trablusgarp Savaşı'ndaki teşkilatçılık özellikleri, Birinci Dünya Savaşı'nda Osmanlı'nın ittifak arayışları ve Süveyş Kanalı'nın stratejik önemi gibi konuları ele almaktadır. Her soru için detaylı açıklamalar yapılarak doğru cevaplar verilmektedir.
Bu video, bir öğretmenin 8. sınıf öğrencilerine Inkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinin 1. dönem 1. yazılı sınavı için hazırlık amacıyla sunduğu eğitim içeriğidir.. Videoda, Birinci Dünya Savaşı'nın nedenleri, Kuvayi Milliye, Osmanlı Devleti'nin savaş cepheleri, Çanakkale Savaşı, Mustafa Kemal Atatürk'ün eğitim hayatı ve vatanseverliği gibi konular ele alınmaktadır. Öğretmen, sınav sorularını açıklayarak tarihsel olayları detaylı şekilde anlatmakta ve öğrencilerin sınav hazırlığı için gerekli bilgileri sunmaktadır.. Eğitimci ayrıca tarih bilmenin önemini vurgulayarak, tarihin geleceğe doğru yönelmek için anlamanın gerekliliğini belirtmektedir. Video, bir sınav soruları formatında ilerlemekte ve bir sonraki derste görüşmek üzere sona ermektedir.
Bu video, bir öğretmenin 8. sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi için örnek yazılı senaryolarını çözdüğü eğitim içeriğidir.. Videoda Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan örnek yazılı senaryoları adım adım çözülmektedir. İlk senaryoda Sevr Antlaşması hakkındaki milletvekillerinin görüşleri, milli egemenlik kavramı ve Büyük Millet Meclisi'nin yetkileri ele alınırken, ikinci senaryoda Kuvayi Milliye'nin özellikleri, Osmanlı topraklarının işgal edilmesi ve Sevr Antlaşması hakkında sorular çözülmektedir. Video, öğrencilerin sınav hazırlığı için faydalı bilgiler içermektedir.