Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan tarih dersi formatında olup, Türk tarih eğitimcileri ve tarih öğretiminde kullanılan ilkeler hakkında bilgiler içermektedir.. Video, Osmanlı ve Türkiye Cumhuriyeti dönemlerindeki önemli tarih eğitimcilerini tanıtmaktadır. İlk bölümde Abdurrahman Şeref Bey, Ahmet Refik Altınay, Ali Reşat Bey gibi 10-15 önemli eğitimci ele alınırken, ikinci bölümde Muallim Cevdet, Mustafa Çağatay Uluçay, İhsan Şerif Saru gibi diğer önemli tarihçiler anlatılmaktadır. Son bölümde ise Selim Sabit Efendi'nin tarih eğitimindeki katkıları, okullarda ödül sistemi getirmesi ve "Tarih Tedrisinin Usul Esas" adlı kitabının önemi vurgulanmaktadır.. Videoda ayrıca tarih öğretiminde kullanılan kişilik ilkesi, ortam ilkesi, çalışma ilkesi ve verim ilkesi gibi temel ilkeler de açıklanmaktadır. Her bir tarihçinin önemli eserleri, Türkiye'deki eğitim sistemindeki yeri ve tarihsel önemi sınavlarda çıkabilecek önemli bilgiler olarak vurgulanmaktadır.
Bu video, zihin haritaları formatında tarih kaynakları hakkında bilgi veren bir eğitim içeriğidir.. Video, tarihçilerin geçmişe dair bilgileri nasıl topladıklarını ve değerlendirdiklerini anlatmaktadır. İçerikte kaynakların oluşum biçimine göre sınıflandırılması (yazılı, sözlü, görsel, maddi kalıntılar) ve özellikle birinci elden (olayların yaşandığı dönemde veya hemen sonrasında oluşan) ve ikinci elden (olayların yaşanmasından sonra birinci elden kaynaklara dayandırılarak ortaya konan) kaynaklar arasındaki farklar açıklanmaktadır.
At least 118 Egyptian pyramids have been identified. Approximately 80 pyramids were built in the Kingdom of Kush. Most pyramids were built as tombs for pharaohs during Old and Middle Kingdoms
Bu video, bir öğretmenin 2024-2025 eğitim öğretim yılı 9. sınıf tarih dersi için 1. dönem 1. yazılı sınavının soru örneklerini ve çözümlerini anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Video, tarih öğrenmenin önemi üzerine Goethe'nin sözüyle başlayıp, tarihin günümüz toplumsal sorunlarına katkı sağlayabilmesi, tarihsel olayların sebep-sonuç zinciri, bilimsel tarih yazıcılığı ve Atatürk'ün tarih yazımına dair görüşleri gibi konuları ele almaktadır. Her bir soru için detaylı açıklamalar yapılarak, tarih bilgisinin önemi ve doğru tarih yazımının gerekliliği vurgulanmaktadır.
Tarih, geçmişte yaşamış insan topluluklarının olaylarını belgelere dayalı inceleyen sosyal bilimdir. Tarih bilimi tarama, tasnif, tahlil, tenkit ve terkip aşamalarından oluşur. Tarih, coğrafya, arkeoloji, antropoloji gibi bilimlerden yararlanır
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan KPSS ve AÖF sınavlarına hazırlananlar için hazırlanmış İnkılap Tarihi dersidir. Eğitmen, görsel materyaller kullanarak Osmanlı İmparatorluğu'nun ilahat ve yenilik sürecini anlatmaktadır.. Video, Osmanlı İmparatorluğu'nun 19. ve 20. yüzyıllardaki gerileme dönemi ile başlayıp, Lale Devri'ndeki ilahatlardan başlayarak, İkinci Mustafa, Birinci Mahmut, III. Selim ve II. Mahmut dönemlerindeki yenilikleri, Tanzimat Fermanı, Kanuni Esasi ve Gülhane Hattı Hümayunu gibi önemli ilahatları kronolojik olarak ele almaktadır. Ders, soru-cevap formatında ilerleyerek konuları pekiştirmektedir.. Videoda ayrıca Osmanlı İmparatorluğu'nun modernleşme sürecindeki ekonomik krizler, yeniçeri ocağının bozulması, çocuk yaşta padişahların yönetimi gibi ıslah etme ihtiyacını yaratan faktörler ve ilahatların içeriği, ilan edilme tarihleri ve amaçları detaylı olarak açıklanmaktadır. Katip Çelebi'nin eserleri, Çelebiler Çağı, Sefirler ve Reisi Kütaplar Çağı, Münevverler-Aydınlar Çağı ve Kahramanlar Çağı gibi önemli dönemler ve bu dönemlerin önemli isimleri (Sadık Rıfat Paşa, Namık Kemal, Mustafa Kemal Atatürk) hakkında da bilgiler verilmektedir.
Tarih belgelere dayanır ve asla tekrarlanamaz. Tarihte kesin mutlak bilgi yoktur, olaylar sebep-sonuç ilişkisi içindedir. Tarih, geçmişteki siyasal, toplumsal ve kültürel olayları inceler
Bu video, ilk Amerikalıların Amerika'ya nasıl geldiğini anlatan eğitici bir animasyon filmidir. Videoda bir aile ve onların ataları yer almaktadır.. Video, Alaska ve Sibirya'nın bir zamanlar ayrı olmadığı, soğuk hava dalgası nedeniyle deniz seviyesinin 100 metre düştüğü ve bu sayede ilk Amerikalıların Sibirya'dan Amerika'ya göç ettiği bilgisiyle başlar. Ardından, bu insanların yiyecek bulmak için doğuya doğru göç etmeleri, hayvanları avlamaları, birlikte çalışarak hayatta kalmaları ve sonunda Bering Boğazı'na ulaşmaları gösterilir. Video, ilk Amerikalıların Amerika'ya geçişini engelleyen buzdan duvarların ortadan kalkması için binlerce yıl gerekeceğini ve deniz yeniden kapanacağını belirterek sona erer.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan tarih alan ve metodoloji konularıyla ilgili soru çözümlerini içeren eğitim içeriğidir.. Videoda, BT tarih sınavı ve tarih öğretmenliği sınavlarında çıkmış sorular çözülmektedir. İçerikte tarihsel empati, tarih öğretiminde etkinlik uygulamaları, müze gezilerinin önemi, yerel tarih öğretimi, simülasyon ve yaratıcı drama yöntemleri gibi konular ele alınmaktadır.. Videoda 2013, 2014 ve 2015 yıllarında çıkmış sorular çözülmekte ve her soru için detaylı açıklamalar yapılarak doğru cevaplar verilmektedir. Ayrıca yapılandırıcı öğrenme anlayışı ve tarihsel sorun analizi gibi konular da işlenmektedir.
Bu video, Mutlu Akademi kanalında bir öğretmenin 4. sınıf sosyal bilgiler ders kitabının ikinci ünite değerlendirme etkinliklerini anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, ders kitabının sayfa 59'dan 64'e kadar olan değerlendirme etkinliklerini kapsamaktadır. İçerikte A bölümünde doğru-yanlış soruları, B bölümünde boşluk doldurma soruları ve C bölümünde açık uçlu sorular ele alınmaktadır. Ayrıca soru-cevap formatında bilgiler verilmekte, harita incelemesi yapılmakta ve zihin haritası doldurma etkinliği sunulmaktadır.. Sorular aile tarihi, geleneksel çocuk oyunları, milli kültür, milli mücadele kahramanları ve Türk dilinin gelişim dönemleri gibi konuları kapsamaktadır. Öğretmen, öğrencilerin kendi şehirlerine göre milli kültür ögelerini ve kahramanları yazmalarını önermektedir.
Tarih öğretimi her dönemde dini ve saraylarda başlamıştır. Osmanlı'da Tanzimat'tan sonra genel tarih dersleri verilmeye başlanmıştır. 1980'lerden sonra tarih öğretim programları yeniden değerlendirilmeye başlanmıştır
Tarih Ana, uçsuz bucaksız bir ülkede yaşayan bilgili bir nine. Kitaplardan ve gezdiği ülkelerden edindiği bilgileri insanlara anlatırmış. İnsanların tarih boyunca neler icat ettiğini ve geliştiğini bilirmiş
High school history lesson template features mature design for adult students. Holocaust Remembrance Day presentation offers creative design options. Grimm Brothers' Fairy Tales template includes historical illustrations. Columbus presentation designed for elementary school education. Papyrus-based history lesson template adds visual interest
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan Osmanlı tarih öğretimi ve tarihsel düşünme becerileri hakkında kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde Osmanlı'da tarih öğretiminin 19. yüzyılda nasıl başladığı ve geliştiği kronolojik olarak anlatılmaktadır. İkinci bölümde ise tarihsel kavramlar (historizm, diyokronizm, senkronizm, anakronizm, anoloji, histomap, analitik düşünme) ve tarihsel düşünme becerileri (kronolojik düşünme, tarihsel analiz ve yorum, tarihsel sorun analizi, karar verme, tarihsel sorgulamaya dayalı araştırma) detaylı şekilde ele alınmaktadır.. Eğitimci, her kavramı günlük hayattan ve tarihsel olaylardan örneklerle pekiştirmekte, öğrencilerin bu becerileri nasıl geliştirebileceklerini göstermekte ve Milli Eğitim Bakanlığı'nın öğrencilere kazandırmak istediği önemli beceriler arasında tarihsel düşünme becerilerinin önemi vurgulanmaktadır.
Bu video, bir sunucu ve Ahmet adlı tarih öğretmeni arasında geçen soru-cevap formatında bir programdır. Ahmet, yıllardır tarih öğretmenliği yapmış ve halen bu işte olan bir uzmandır.. Videoda öncelikle okullarda öğretilen tarih eğitiminin sorunları ele alınmakta, tarih derslerinin zevksiz ve öğrencilerin tarihi sevmemesi sorununun tarih öğretmeninin anlatım tarzının sonucu olduğu vurgulanmaktadır. Ardından Osmanlı borçları konusu tartışılmakta ve son bölümde cumhuriyet kavramının kökeni, İslam'daki yeri ve Türkiye Cumhuriyeti'nin İngiliz projesi olmadığı açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca tarih derslerinin daha etkili anlatılması için öneriler sunulmakta, ders süresinin 20 dakika olması gerektiği ve öğrencilerin gezmeye götürülmesi gerektiği belirtilmektedir. Osmanlı'dan kalan borçların hangi hükümetler tarafından ödendiği konusunda da bilgi verilmekte ve Türkiye Cumhuriyeti'nin 1952'ye kadar borçları ödediği, Özal döneminde ise faizlerin ödendiği anlatılmaktadır.
Bu video, 8. sınıf İnkılap Tarihi ders kitabının sayfa 63'ündeki bir sorunun çözümünü içeren eğitim içeriğidir. Videoda Nilüfer Kurtuluş'un yazdığı Atatürk'ün bir anısı aktarılmaktadır.. Video, Atatürk'ün bir delikanlıyla olan diyalogunu ve Atatürk'ün kişilik özelliklerini sorgulayan bir soruyu içermektedir. Sorunun cevabı olarak Atatürk'ün vatan sevgisini her şeyin üstünde tuttuğu, geleceği sağlam yorumladığı, karizmatik bir lider olduğu, iyi bir asker ve idareci olduğu belirtilmektedir.
Bu video, bir öğretmenin tarih bilimi konusunu öğrencilere anlattığı kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, konuları örneklerle pekiştirerek ve soru çözümleriyle destekleyerek anlatmaktadır.. Video, tarih biliminin temel kavramlarını, özellikleri ve önemini ele almaktadır. İçerikte tarihin ne olduğu, olay-olgu farkları, tarih kaynakları, tarihe yardımcı bilim dalları, tarihin faydaları ve zamanın taksimi (asır, çağ, devir) gibi konular detaylı şekilde anlatılmaktadır. Ayrıca Türklerin tarih boyunca kullandığı takvimler (oniki hayvanlı Türk takvimi, hicri takvim, rumi takvim ve celali takvim) ve yüz yıl hesaplaması gibi pratik bilgiler de sunulmaktadır.. Videoda her konu örnek sorularla pekiştirilmekte ve dersin sonunda öğretmen öğrencilere ödev vermektedir. Video, tarih biliminin temel kavramlarını öğrenmek isteyenler için kapsamlı bir kaynak niteliğindedir.
Bu video, "Harp Tarihi Ordusu" kanalının yorum cevap serisinin ikinci bölümü olup, Muhammed Yorulmaz Hoca ve Yasin Demir'in yer aldığı tarih konulu bir eğitim içeriğidir.. Video, Osmanlı tarihindeki önemli olayları ele almaktadır. İlk bölümde Yıldırım Bayezid'in adının anlamı, Karamanoğulları'nın Osmanlı'ya karşı tutumu ve Osmanlı padişahlarının kardeşlerine karşı davranışları tartışılmaktadır. İkinci bölümde ise Kosova Meydan Muharebesi sonrası Yıldırım Bayezid'in şehzade Yakup Çelebi'yi öldürme kararı, Ankara Muharebesi'nde Timur'a esir düşmesi ve intihar etme iddiaları anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca Roma İmparatorluğu'ndaki Andronikos ve babası arasındaki isyan örneği de karşılaştırmalı olarak ele alınmakta ve tarihçilerin Yıldırım Bayezid'in Ankara Muharebesi'ndeki durumu hakkındaki görüş ayrılıkları paylaşılmaktadır.
Bu video, bir öğretmen/eğitimci tarafından sunulan tarih bilimi hakkında kapsamlı bir eğitim dersidir.. Ders, tarih biliminin tanımı ile başlayıp, olay ve olgu kavramlarını açıklamaktadır. Ardından tarih biliminin temel özellikleri (geçmişteki olayları inceleme, insan faaliyetlerini konu alma, yer ve zaman belirtme, sebep-sonuç ilişkisi kurma, objektif olma) detaylı şekilde ele alınmaktadır. İkinci bölümde ise objektiflik prensibi, belge yorumlama yöntemleri ve kaynakların sınıflandırılması (birinci ve ikinci elden kaynaklar, yazılı ve sözlü kaynaklar, kalıntılar) anlatılmaktadır.. Video, Hitit yıllıklarının objektif tarih yazıcılığının temelini oluşturduğu bilgisiyle devam etmekte ve tarih biliminin kesinlik sınırlarını açıklamaktadır. Ayrıca anakronizm kavramı, tarihi olayların tekrarlanamazlığı ve tarih biliminin sosyal bir bilim olduğu vurgulanmaktadır.