Duyu organları, iç değişiklikleri ve çevresel uyarıları algılayan yapılardır. Duyu reseptörleri, uyarıları algılayan ve MSS'ye ileten yapılardır. Kemoreseptörler kimyasal, fotoreseptörler ışık, termoreseptörler sıcaklık, mekanoreseptörler basınç ve ses algılar
Ortak sınavlar açık uçlu veya açık uçlu-kısa cevaplı sorulardan oluşacak. Çoktan seçmeli, eşleştirme ve doğru/yanlış soruları kullanılmayacak. Soru örnekleri bilgilendirme amaçlıdır, sınav kağıtlarında yer almayacak
Bu video, çocukların beş duyularını öğrenmelerine yardımcı olmak için tasarlanmış eğitici bir içeriktir. Videoda bir öğretmen ve "Unutkan Balık" adında bir karakter bulunmaktadır.. Video, insanlarda beş duyuların ve duyu organlarının olduğunu açıklayarak başlar. Ardından bir oyun formatında, çocuklar gözlerini kapatarak dokunma, koklama, dinleme, tatma ve görme duyularını kullanarak çeşitli nesneleri (limon, tarçın, buz, oğlak ve çeşitli sesler) keşfetmeye çalışırlar. Video, çocukların duyu organlarını kullanarak dünyayı keşfetmelerini teşvik eden bir mesajla sona erer.
Sinir sistemi merkezi ve çevresel olmak üzere iki ana bölümden oluşur. Beyin yaklaşık 10-12 milyar nöron içerir ve üç zarla kaplıdır. Beyin kabuğu zeka, öğrenme ve istemli hareketleri kontrol eder. Ara beyin duyuları toplar ve değerlendirir
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan biyoloji ve tıbbi terminoloji konularında soru çözümü içeren eğitim içeriğidir.. Videoda tıbbi terminoloji ve biyoloji konularından çeşitli sorular ele alınmaktadır. İçerikte kalp kapakçıkları, duyu organları, kulak sistemi, deri tabakaları, kas türleri, kemikler, diş yapıları ve sinir sistemi gibi konular işlenmektedir. Eğitmen her soru için doğru cevabı açıklamakta ve tıbbi terimlerin Türkçe karşılıkları, etimolojik kökenleri ve anlamları hakkında bilgiler vermektedir.. Video, öğrencilerin biyoloji ve tıbbi terminoloji konularında kendilerini test etmelerine ve sınavlarda karşılaşabilecekleri soruları çözmelerine yardımcı olacak pratik bir kaynak niteliğindedir.
Duyu organlarında uyarıları alan özelleşmiş yapılara reseptör denir. Duyu organları beyindeki merkezlerde değerlendirilerek algı oluşur. Vücutta iç ve dış alıcılar bulunur
Bu video, çocuklara yönelik hazırlanmış eğitici bir içeriktir. Video, duyu organları, gezegenler ve mevsimler hakkında bilgiler içermektedir.. Video dört ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde görme, işitme, tat alma, koklama, dokunma, denge duyusu ve içsel duyular anlatılmaktadır. İkinci bölümde Satürn gezegeni hakkında bilgiler verilmekte, üçüncü bölümde kış mevsimi ve özellikleri açıklanmakta, son bölümde ise "Merhaba" şarkısı ile tanışma konusu işlenmektedir. Her bölüm, çocuklara eğitici ve eğlenceli bir şekilde bilgi aktarmayı amaçlamaktadır.
İnsan vücudunda beş duyu organı bulunur. Göz görme, kulak işitme, burun koku alma, deri dokunma ve tat alma işlevlerini yerine getirir
Göz, vücuttaki reseptörlerin %96.70'ini içerir ve ışığı algılar. Sert tabaka gözü korur ve ışığın ilk kırıldığı kısımdır. Damar tabaka gözü besler ve göz bebeğinin çapını ayarlar. Ağ tabaka (retina) ışığı elektriksel sinyallere çevirir
Bu video, Murat ve Seda adlı karakterlerin yer aldığı eğitici bir animasyon formatındadır. Video, duyu organlarını tanıtmak amacıyla hazırlanmıştır.. Video, elektrik kesintisi yaşanması sonucu karanlıkta kalan Murat'ın duyu organlarını kullanarak çevresini algılama sürecini göstermektedir. Önce Murat'ın görme duyusunu kullanamaması, ardından Seda'nın işitme duyusunu kullanması, Murat'ın dokunma duyusunu kullanması ve Seda'nın kardeşi koklama duyusunu kullanması gösterilmektedir. Video, duyuların ne olduğunu, duyu organlarının ne olduğunu ve görevlerini açıklayarak, duyu organlarının birlikte çalışarak çevremizi tam olarak algılamamıza nasıl yardımcı olduğunu anlatmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin biyoloji dersinde duyu organları konusunda soru çözümü yaptığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere duyu organları hakkında bilgi vererek soruları çözmektedir.. Videoda duyu organları konusu üzerinden çeşitli sorular çözülmektedir. Öncelikle gözün yapısı ve ışığın gözde izlediği yol, ardından göz kusurları (hipermetropi, katarakt, prespitlik), salyangozun yapısı ve işitme mekanizması, iç kulakta gerçekleşen işitme olayları, denge olayı ve tat alma süreci gibi konular ele alınmaktadır. Öğretmen, ÖSYM sınavlarında çıkabilecek soru tiplerini ve çözüm yöntemlerini detaylı şekilde açıklamaktadır.
Bu video, duyu organları konusunu anlatan bir eğitim içeriğidir. Video, duyu organlarının isimlerini, görevlerini ve sağlığını korumak için yapılması gerekenleri içermektedir.. Video, duyu organlarının (göz, kulak, dil, burun, deri) isimlerini ve görevlerini açıklayarak başlıyor. Ardından duyu organlarının sağlığını korumak için yapılması gerekenler anlatılıyor. Daha sonra ikinci ünite sonu değerlendirme soruları çözülüyor: duyu organlarının önemi, duyu organları arasındaki ilişki, doğru-yanlış ifadeler ve duyu organları ile ilgili metin oluşturma gibi sorular ele alınıyor. Video, duyu organları hakkında bilgi veren bir dörtlük ve görsellerle ilgili sorularla devam ediyor.
Bu video, bir öğretmen/eğitmen tarafından sunulan doku ve duyu organları hakkında bilgilendirici bir eğitim içeriğidir.. Video, deri organının yapısı ve görevleriyle başlayıp, epitel doku ve temel bağ doku hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. İlk bölümde derinin görevleri, epitel doku grupları ve temel bağ dokunun hücreleri anlatılırken, ikinci bölümde deri yapısının enine kesiti, epidermis ve dermis katları, korun tabakası, malpig tabakası, elastik ve kolajen lifler, yağ bezleri, ter bezleri gibi yapılar incelenmektedir.. Videoda ayrıca deride bulunan reseptörlerin (cisimci, termo reseptörler) görevleri ve hissiyat algılama mekanizmaları da açıklanmakta, soru-cevap bölümüyle sonlanmaktadır.