Bu videoda, İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Makine Mühendisliği Bölümü'nden Dr. Öğretim Üyesi Boğaç Bilgiç, kendi eğitim geçmişi ve bölüm hakkında bilgi veriyor.. Video, makine mühendisliği bölümünün eğitim programını detaylı şekilde anlatıyor. Bölümün biyomekanik ana bilim dalı olduğu, dört yıllık eğitim süresi olduğu ve hazırlık sınıfı olmadan direkt dört yıllık eğitime başlanabileceği belirtiliyor. İlk iki sınıfta ortak dersler ve teknik resim gibi özel dersler, üçüncü sınıfta akışkanlar mekaniği ve makine elemanları gibi zor dersler, dördüncü sınıfta ise tamamen seçmeli derslerden oluşan bir program sunuluyor. Bölüm, öğrencilerin kendi seçimlerine göre ders seçmelerine olanak sağlıyor ve piyasaya dönük seçmeli dersler de sunuyor.
Yıllık planlar, MEB müfredatına göre hazırlanan ders konu ve etkinlik dokümanlarıdır. Planlar ders bilgileri, öğrenme alanları, etkinlikler ve değerlendirme yöntemlerini içerir. Öğretmenler tarafından hazırlanabilir veya MEB'in hazır planlarından yararlanılabilir
Bölümde toplam 132 kredi ve 250 AKTS değerinde ders bulunmaktadır. Dersler bölüm dersleri, seçmeli dersler ve üniversite derslerinden oluşmaktadır. Bölüm seçmeli dersleri İİBF dışından açılabilir
Açıksa TV'de Handan Hoca ve Ahmet Hoca, yeni müfredat değişikliklerini öğrencilere anlatıyor. Video, seçmeli psikoloji dersinin yeni müfredatındaki değişiklikleri detaylı şekilde ele alıyor.. Videoda, seçmeli psikoloji dersinin yeni müfredatındaki değişiklikler açıklanıyor. Psikoloji bir (seçmeli psikoloji) ve psikoloji iki derslerinin içerikleri, eklenen ve çıkarılan konular detaylı şekilde anlatılıyor. Özellikle gelişim dönemleri, sosyal psikoloji ve zeka gibi yeni eklenen konular vurgulanıyor. Ayrıca, sınav stratejileri ve psikoloji dersinin diploma puanına katkı sağladığı bilgisi de paylaşılıyor.
11. sınıfta toplam 40 saat ders bulunmaktadır. Dersler ortak dersler ve seçmeli dersler olarak ikiye ayrılır. Ortak dersler 21 saat, seçmeli dersler 18 saat, rehberlik 1 saat
Bu video, iki konuşmacının (biri Burcu olarak anılan) İstanbul Darülmuallim'in tarihini ve eğitim sistemini anlattığı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacılar, Osmanlı'daki modernleşme sürecini ve özellikle Darülmuallim kurumunun gelişimini ele almaktadır.. Video, 1848 yılında kurulan ve 1924'e kadar devam eden İstanbul Darülmuallim'in Tanzimat dönemi, Meşrutiyet ve Erken Cumhuriyet dönemlerini kapsayan tarihsel gelişimini anlatmaktadır. Konuşmacılar, Maarif Nezareti'nin açılması, Maarif-i Umumiye Nizamnamesi'nin hazırlanması, Ahmet Cevdet Paşa'nın kuruma getirilmesi ve özellikle Satı Bey'in 1910 yılında "Tedrisat-ı İtadiye Mecmuası" çıkarması ve eğitim sistemindeki reformları detaylı şekilde ele almaktadır.. Videoda ayrıca Darülmuallim'in hem Batı bilimine hem de İslam bilimini içine alan bir öğretmen profili yetiştirmek amacıyla kurulduğu, öğrencilere burs ve yatılı imkan sağladığı, mezunlarının Türkiye Cumhuriyeti'ndeki önemli eğitimciler arasında yer aldığı ve Hasan Ali Yücel gibi önemli isimlerin bu kurumdan mezun olduğu bilgileri de paylaşılmaktadır. Satı Bey'in coğrafya öğretimindeki yenilikçi yaklaşımları, projeksiyon kullanımı, müzik ve resim derslerinin getirilmesi, seçmeli derslerin oluşturulması ve felsefe dersinin ilk kez Darül Muallim'de görülmesi gibi eğitim sistemindeki önemli değişimler de anlatılmaktadır.
9. sınıfta toplam 40 saat ders bulunmaktadır. Dersler zorunlu ve seçmeli olarak ikiye ayrılır. Seçmeli dersler 5 saat, rehberlik 1 saat olarak belirlenmiştir
Hogwarts'ta yedi ana ders (Başkalaşım, Tılsımlar, İksirler, Tarih, Savunma, Astronomi, Bitkioloji) öğretilir. İkinci yıldan itibaren seçmeli dersler (Aritmancy, Muggle Çalışmaları, Kehanet, Eski Runes, Bakım) eklenir. Beşinci yılda öğrenciler N.E.W.T. (Nastily Exhausting Wizarding Test) sınavına girer
Öğrenciler ilgi alanlarına göre dal eğitimi alabilir. Dal seçmeyen öğrenciler tüm dallardan seçmeli dersler seçebilir. Dal eğitimi yapanlara özel belge verilir
Bu videoda bir ODTÜ işletme öğrencisi, kendi eğitim deneyimini paylaşıyor.. Konuşmacı, ODTÜ işletme bölümünün ilk iki yılında genel dersler (tedarik zinciri, pazarlama, insan kaynakları, finans, muhasebe) alındığını, üçüncü sınıftan itibaren ise ilgi alanlarına göre seçmeli dersler seçildiğini anlatıyor. Ayrıca ODTÜ'nün sadece akademik bir kurum olmadığını, sosyal kulüpler, topluluklar ve grup çalışmaları sayesinde sunum yapma, grup içi iletişim gibi becerilerin geliştirildiğini vurguluyor.
Bu video, Cumhuriyet Üniversitesi'nde bilgisayar mühendisliği bölümünü tanıtan bir röportaj formatındadır. İlk bölümde Halil Güler ve Fulya Er adlı dördüncü sınıf öğrencileri ile bir sunucu yer alırken, ikinci bölümde mezun öğrenciler röportaj vermektedir.. Video, bilgisayar mühendisliği bölümünün laboratuvarını tanıtarak başlıyor ve öğrencilerin TÜBİTAK projesi hakkında bilgi veriyor. Daha sonra bölümün eğitim içeriği, yazılım alanında özellikle web alanında daha iyi olduğu, seçmeli derslerdeki yetersizlikler ve bölüm seçim motivasyonları ele alınıyor.. Videoda ayrıca bölümün yabancı dil eğitimi eksikliği, laboratuvar imkanları, Erasmus programı ve mezuniyet sonrası özel şirket veya KPSS gibi farklı kariyer seçenekleri hakkında bilgiler de paylaşılıyor. Öğrenciler, bilgisayarla ilgilenmesi, mühendis olma isteği ve teknolojinin sürekli gelişmesi nedeniyle bu bölümü seçtiklerini anlatıyorlar.
Bu video, İletişim Fakültesi'nde bulunan Medya ve İletişim Sistemleri bölümünü tanıtan bir bölüm tanıtımıdır. Bölümün öğretim üyeleri ve danışmanları tarafından sunulmaktadır.. Video, bölümün uygulamalı yapısını, birinci sınıftan itibaren öğrencilerin uygulamalı dersler aldıklarını ve fakülte bünyesindeki çeşitli atölyelerde (özellikle medya atölyesi) uygulamalar yaptıklarını anlatmaktadır. Bölümün %30 İngilizce olduğu, öğrencilerin kariyer planlarını öğretim üyelerinin gözetiminde gerçekleştirdikleri ve ikinci sınıftan itibaren seçmeli derslerini seçtikleri belirtilmektedir. Ayrıca, iletişim alanında çalışacak öğrencilerin aktif, dinamik, meraklı, sorgulayan, eleştiren ve yaratıcı olmaları gerektiği vurgulanmaktadır.
Bu video, ortaokul hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, ortaokulun ne olduğunu ve öğrencilerin bu eğitim kademesinde karşılaşabilecekleri durumları anlatmaktadır.. Video, ortaokulun tanımı ve özellikleri ile başlayıp, normal ortaokul ve imam hatip ortaokulları arasındaki farkları açıklamaktadır. Ardından her iki ortaokul türünde görülen dersler, seçmeli dersler ve LGS sınavı hakkında bilgiler verilmektedir. Son bölümde ise başarılı bir ortaokul serüveni için öğrenciler ve ebeveynlerin yapması gerekenler anlatılmaktadır. Video, ortaokul sürecini anlamak ve başarılı bir şekilde tamamlamak isteyen öğrenciler ve ebeveynler için faydalı bilgiler içermektedir.
Bu video, bir öğretmenin Seçmeli Şehirler dersinin 2. dönem 1. yazılı sınavı için hazırladığı doğru yanlış etkinliğini anlattığı eğitim içeriğidir.. Videoda öğretmen, 10 soruluk bir doğru yanlış etkinliğini adım adım açıklamaktadır. Sorular şehirlerin özellikleri, nüfus yoğunluğu, tarım ve hayvancılık, Türkiye'nin en kalabalık şehirleri, imece faaliyetleri, iletişim, turizm, sosyal ve kültürel yaşantı, sosyal ortamlar ve birlikte yaşama kültürü gibi konuları kapsamaktadır. Her soru için doğru veya yanlış cevabı vererek açıklamalar yapmaktadır.
Bu video, Ahmet Arıkan tarafından sunulan eğitim içerikli bir rehberdir. Ahmet Arıkan, 2021 yılının ilk videosu olarak ortaokullarda seçmeli derslerin nasıl yapılacağını anlatmaktadır.. Video, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü'nün 2021-2022 eğitim öğretim yılı için seçmeli dersler hakkında gönderdiği yazıyı ve okul web sitesindeki açıklamaları detaylı şekilde açıklamaktadır. Normal ortaokul ve imam hatip ortaokullarında seçmeli ders seçim süreci, dilekçe doldurma adımları ve ders saatleri hakkında bilgiler verilmektedir. Ayrıca, 4. sınıfı bitirip 5. sınıfa geçen öğrencilerin normal ortaokulda devam edeceklerse 6 saatlik, imam hatip ortaokulunda okuyacaklar ise 2 saatlik seçmeli ders seçmeleri gerektiği belirtilmektedir.
Bu video, Eneslan adlı bir içerik üreticisinin Anayasa Mahkemesi'nin zorunlu din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin insan hakları ihlali olduğuna karar verdiği haberi üzerine yaptığı bir analiz videosu.. Videoda öncelikle Anayasa Mahkemesi'nin kararı detaylı olarak aktarılmakta, ardından konuşmacı bu kararın yorumlanması ve din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin nasıl olmalı olduğu konusunda görüşlerini paylaşmaktadır. Konuşmacı, dersin sadece İslam kültürü ve öğretisi değil, tüm dinleri içermesi gerektiğini ve seçmeli olması gerektiğini savunmaktadır. Ayrıca, ilkokul eğitiminin zorunlu olması gerektiğini, lise eğitiminin ise zorunlu olmaması gerektiğini savunmaktadır. Video, mevcut eğitim sisteminin bireylerin birey olmayı öğrenememesine neden olduğu iddiasıyla sonlanmaktadır.
Bu videoda Baran Deniz Bağtur, 2. sınıf öğrencisi olarak tarih bölümü hakkında bilgi veriyor.. Baran, tarih bölümünün emek isteyen, zorlu ancak keyifli bir bölüm olduğunu anlatıyor. Bölümün temel bilim olduğu için akademik kariyer planlayanlar tercih ediyor, ancak özel sektörde özellikle medyada yayın ve basımda iş bulma olanakları da var. Ayrıca bölümde 3. ve 4. sınıfta seçmeli dersler alınabiliyor ve okul, öğrencilere farklı düşüncelere saygılı olmayı ve kendilerini değiştirebilmeyi öğretiyor.
Bu video, Manisa Celal Bayar Üniversitesi'nde disiplinler arası seçmeli ders havuzunun tanıtımını yapan bir sunum formatındadır. Videoda üniversite yöneticileri ve çeşitli bölümlerden öğretim üyeleri yer almaktadır.. Video, üniversitenin disiplinler arası seçmeli ders havuzu oluşturma kararını ve bu uygulamanın ilk adımının Fen-Edebiyat ve Mühendislik fakültelerinde pilot olarak uygulanacağını açıklamaktadır. Ardından üniversite yöneticileri ve çeşitli bölümlerden öğretim üyeleri (Genel Sanat Tarihi, Sosyoloji, Eleştirel Düşünce, Bilgisayar Bilimi, İmmünoloji ve Biyomedikal Sinyal İşleme dersleri) kendi derslerini tanıtarak öğrencilere bu derslerin içeriğini ve faydalarını anlatmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan ders seçim işlemleri hakkında adım adım bir eğitim rehberidir. Eğitimci, öğrencilere ders seçme sürecini detaylı olarak anlatmaktadır.. Video, ders seçim sisteminin nasıl kullanılacağını göstermektedir. Öğrenci kimlik numarası ve şifre ile sisteme giriş yapıldıktan sonra, seçmeli derslerin nasıl seçileceği, kredi sayısının nasıl tamamlanacağı ve sınav oturumlarının nasıl planlanacağı anlatılmaktadır. Eğitimci, seçmeli fizik, kimya, biyoloji ve matematik derslerinin zorluğundan bahsederek, sözel seçmeli derslere odaklanmanın önemini vurgulamaktadır. Ayrıca, ders kitaplarının nasıl alınacağı ve ders seçiminin 9 Ekim tarihine kadar devam edeceği bilgisi de paylaşılmaktadır.
Bu video, İstanbul Gelişim Üniversitesi Bilgisayar Programcılığı bölümünden iki öğrenci (Bora Ömer Bölük ve Kerim Varol) ve program başkanı öğretim görevlisi Adnan Kürşat Tek'in bölüm hakkında bilgi verdiği bir tanıtım videosu.. Videoda öğrencilerin bölüm tercih nedenleri, hocaların desteği ve bölümün sunduğu imkanlar anlatılıyor. Bilgisayar programcılığı programının uygulamalı derslerle ilerlediği, farklı seçmeli dersler sunduğu ve Erasmus+ programı ile yurtdışı eğitim imkanı sağladığı belirtiliyor. Ayrıca üniversitenin yedi bilgisayar laboratuvarı ve kütüphaneleri hakkında bilgi veriliyor.