Fen Bilimleri dersi doğa, bilim ve teknoloji hakkında temel bilgiler sunar. Fizik, kimya, biyoloji ve astronomi alanlarında kapsamlı bilgi sağlar. Öğrencilerin analitik düşünme ve problem çözme yeteneklerini geliştirir
Bu video, bir öğretmenin 9. sınıf öğrencilerine yeni müfredat kapsamında bilimsel araştırmaların bilim etiğine uygunluğu konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, MEB kitabının sıralamasını takip eden detaylı bir döküman hazırladığını belirtiyor.. Video, bilimsel araştırmalarda bilim insanlarının uyması gereken kuralları (tarafsızlık, dürüstlük, saygı, doğruluk, verilerin doğru toplanması ve analiz edilmesi, başkalarının çalışmalarını kaynak göstermeden kullanmamak, insan, hayvan ve çevreye zarar vermemek, toplum yararını gözetmek, bilimi kişisel çıkar aracı haline getirmemek, gizli bilgileri korumak, ekip içinde işbirliği yapmak ve adaletli davranmak) ve etik ilkelerine uyulmamasının doğuracağı sonuçları açıklıyor. Ayrıca örnek bir ödev çalışması üzerinden bilimsel etik dışı davranışları (işbölümü eksikliği, anket sonuçlarının değiştirilmesi, intihal) tespit ediyor ve sınıflandırıyor.. Video, öğrencilerin yazılı sınavlarına hazırlık için faydalı bilgiler içermekte ve bilimsel etik kuralları, bilim dünyasında karşılaşılabilecek etik dışı davranışlar ve bunların tespit edilmesi konularını ele almaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 5. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı İngilizce ders anlatımıdır. Videoda Tina ve Linda adlı iki karakter arasında geçen diyaloglar da bulunmaktadır.. Video, İngilizce dilbilgisi ve temel ifadeleri kapsamlı şekilde ele almaktadır. İlk olarak tanışma selamlama ifadeleri, ülkeler ve milletler, beğeni ifadeleri anlatılmakta, ardından "have" ve "has" fiilleri, "on" ve "at" zaman zarfları, insanları tanıtma ve beğeni ifadeleri açıklanmaktadır. Son bölümde ise sınavlarda çıkabilecek soru tipleri ve çözüm yöntemleri örneklerle gösterilmektedir.. Videoda MEB kitaplarından seçilen cümleler kullanılmakta ve 30 soruluk bir test bulunmaktadır. Ayrıca yeni nesil soru tipleri hakkında bilgi verilmekte, "nerede okuyor", "favori ders nedir", "kaç tane dil biliyorsun" gibi soruların nasıl cevaplanacağı ve tablo sorularının nasıl çözüleceği anlatılmaktadır.
2024-2025 MEB müfredatına uygun DYK planları word formatında indirilebilir. Planlar Türkçe'den beden eğitimine kadar tüm branşları kapsamaktadır
Sınav süresi 40 dakikadır. Sorular Yıldırım Yayınları'na aittir. Sınav 14.10.2024 tarihli MEB müfredatına göre hazırlanmıştır
"Coğrafyanın Kodları" kanalında Yunus Hoca tarafından sunulan bu eğitim videosu, 10. sınıf coğrafya dersinin birinci ünitesine giriş yaparak jeolojik zamanlar konusunu anlatmaktadır.. Video, dünyanın 4,59 milyar yıllık geçmişi ve jeolojik zamanların kronolojik sıralamasını ele almaktadır. Prekabrien, Paleozoik, Mezozoik ve Senozoik dönemler detaylı olarak açıklanmakta, her dönemdeki önemli olaylar (kıta çekirdeklerinin oluşumu, suyun meteorlarla oluşumu, atmosferin oluşumu, ilk canlıların ortaya çıkışı, dinozorların yaşamı ve yok oluşu, Türkiye'nin ortaya çıkışı) anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca Türkiye'nin jeolojik zamanlardaki değişimleri, genç oluşumlu arazi özellikleri ve fosillerin jeolojik zamanlar hakkında bilgi edinme yöntemlerindeki önemi vurgulanmaktadır. MEB müfredatına uygun olarak sunulan ders, jeolojik zamanların Türkiye'nin jeolojik geçmişiyle ilişkisini kodlayarak anlatmaktadır.
Bu video, Mehmet Hoca tarafından sunulan bir matematik eğitim içeriğidir. Öğretmen, İstanbul'da bir otel odasından ders anlatmakta ve öğrencilere hitap ederek konuyu adım adım açıklamaktadır.. Videoda 9. sınıf matematik müfredatına uygun üslü sayılar konusu ele alınmaktadır. İçerik, üslü sayıların temel kuralları (çarpma, bölme, toplama, çıkarma işlemleri), tabanları aynı olan üslü ifadelerde işlemler, üslü ifadelerin sadeleştirilmesi ve basamak sayısı hesaplamaları gibi konuları kapsamaktadır. Video, konu anlatımı ve soru çözümü şeklinde yapılandırılmıştır.. Öğretmen, MEB'in istediği şekilde konuyu anlatmakta ve öğrencilere adım adım çözüm yöntemlerini göstermektedir. İçerikte kolay sorulardan başlayarak giderek zorlaşacak şekilde ilerleyecek şekilde planlanmıştır. Video sonunda öğretmen, bir sonraki derste kendi ofisinde buluşacaklarını belirtmektedir.
Bu video, Rehber Matematik kanalında 9. sınıf öğrencilerine yönelik içerik hazırlayan bir matematik öğretmeninin 10. sınıf yeni Maarif Model matematik dersinin içeriğini tanıttığı eğitim içeriğidir.. Videoda 10. sınıf matematik müfredatının konuları detaylı şekilde ele alınmaktadır. Öğretmen, MEB'in yayınladığı temaları (geometrik şekiller, istatistiksel araştırma süreci, sayılar, nicelikler ve değişimler, sayma, algoritma ve bileşim, analitik inceleme, veriden olasılığa) sıralayarak her birinin içeriğini açıklamaktadır. Ayrıca, eski müfredatta 11. sınıf konuları olan sayma, algoritma ve bileşim konularının 10. sınıfa kaydırıldığı belirtilmektedir.. Video, öğrencilerin yeni müfredata hazırlık sürecinde rehberlik etmeyi amaçlamakta ve ücretsiz PDF kaynakları ile soru bankası ile nasıl çalışılacağı hakkında bilgi vermektedir. Ayrıca, öğrencilerin üniversite sınavlarına hazırlık sürecinde de destek olunacağı vurgulanmaktadır.
Limit Yayınları tarafından MEB müfredatına uygun olarak hazırlanmıştır. Feyzullah Çelikbağ ve Mehmet Saylan tarafından kaleme alınmıştır. 9-12. sınıf edebiyat müfredatını kapsamaktadır. Video anlatımlar ve QR kod ile erişilebilir
MEB ve ÖSYM müfredatına %100 uygun olarak hazırlanmıştır. Sorular uzman kadro tarafından titizlikle incelenerek hazırlanmıştır. Ezbere değil, kavramaya dayalı eğitim hedeflenmektedir
Bu video, bir öğretmenin 9. sınıf öğrencilerine fizik dersi için yazılı hazırlık yaptığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, yeni müfredat kapsamında fizik bilimi ve kariyer keşfi konularını ele almaktadır.. Videoda öğretmen, MEB'nin sunduğu senaryolara dayanarak birinci yazılı örneğini çözmektedir. İçerikte fizik biliminin alt dalları, bilim araştırma merkezleri, fizikteki temel büyüklükler ve birimleri, skaler ve vektörel büyüklükler gibi konular ele alınmaktadır. Öğretmen, çoktan seçmeli soruları çözerek doğru cevaba nasıl ulaşılacağını ve puan alma stratejilerini açıklamaktadır.. Videoda ayrıca fizik biliminin diğer disiplinlerle ilişkisi, bilim araştırma merkezleri (Aselsan, TUA, TENMAK, NASA, ESA, CERN) ve bunların çalışma alanları hakkında bilgiler verilmektedir. Öğretmen, öğrencilerin yazılı hazırlık sürecinde destek olmak ve fizik bilimini sevdirmek amacıyla bu videoyu hazırladığını belirtmektedir.
Bu video, "Bıyıklı Matematik" olarak kendini tanıtan bir matematik öğretmeninin 10. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı trigonometri dersidir. Selim Hoca olarak da anılan öğretmen, tahtada çizimler yaparak ve öğrencilere sorular sorarak konuyu açıklamaktadır.. Videoda trigonometrinin temel kavramları (sinüs, kosinüs, tanjant, kotanjant) hatırlatılarak başlanmakta ve ardından ikizkenar üçgen, dik üçgen, özel üçgenler (3-4-5, 7-24-25, 30-60-90) üzerinden çeşitli problem çözümleri sunulmaktadır. Ders, trigonometrik cetvel kullanımı, benzerlik kavramı ve yeni nesil soruların çözüm yöntemlerini içermektedir.. Video, MEB kitaplarında bulunan soruların benzerlerini içermekte olup, kolay, orta ve zor seviyedeki sorular çözülmektedir. Öğretmen, öğrencilerin üniversite sınavına hazırlanırken sadece yazılıya değil, her senaryoya hazırlanmaları gerektiğini vurgulamaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 5. sınıf Türkçe dersi için yeni müfredata göre MEB'in birinci dönem birinci yazılı örneğini çözdüğü eğitim içeriğidir.. Videoda öğretmen, yazılı sınavının beş sorusunu adım adım çözmektedir. Sorular arasında kelimelerin metindeki anlamlarına ilişkin tahminler, metnin ana fikrini yazma, anahtar kelimeleri belirleme, bilinçsiz kullanım ifadesiyle ne anlatıldığını açıklama, yazım kurallarını örnekleyen cümleler yazma ve noktalama işaretlerini örnekleyen cümleler yazma bulunmaktadır. Her soru için detaylı açıklamalar yapılarak doğru cevaplar verilmektedir.
YKS'de matematik dersinin ağırlığı artırılmış ve MEB müfredatı kullanılmıştır. Sorular kolaydan zora 3D tekniğine uygun hazırlanmıştır. Her bölüm için çok sayıda alt başlık ve ÖSYM testleri bulunmaktadır
Bu video, bir öğretmenin dokuzuncu sınıf öğrencilerine yönelik akışkanlar ünitesinin katı basıncı konusunu anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, basınç kavramının tanımı ve özellikleri üzerine odaklanmaktadır. Öğretmen önce kütle, hacim ve özkütle kavramlarını hatırlatmakta, ardından basınçın birim yüzeye etki eden kuvvetin büyüklüğü olduğunu açıklamaktadır. Ders boyunca basınç formülü (P = F/A) ispatlanmakta, günlük hayattan örneklerle (bıçak keskinleştirme, çivi çakma, kar ayakkabıları) basıncın nasıl artırıldığı veya azaltıldığı gösterilmekte ve çeşitli soru çözümleriyle konu pekiştirilmektedir.. Videoda ayrıca kare prizma ve silindir örnekleri üzerinden basınç hesaplamaları yapılmakta, çivi örneği üzerinden katıların kuvveti, doğrultusunu ve büyüklüğünü değiştirmeden aynen ilettiği, ancak basıncı aynı büyüklükte iletmediği açıklanmaktadır. Dersin sonunda MEB müfredatındaki kazanımlar özetlenmekte ve bir sonraki derste sıvılarda basınç konusunun işleneceği belirtilmektedir.
Bu video, bir eğitim materyali incelemesi formatında olup, konuşmacı Mikro Orijinal Yayınları'nın 12. sınıf matematik fasiküllerini tanıtmaktadır.. Videoda toplam dört fasikül incelenmektedir: logaritma ve diziler, trigonometri ve dönüşümler, limit, süreklilik ve türev, integral ve çemberin analitiği. Her fasikülde %50 kolay, %40 orta ve %10 ÖSYM tarzında sorular bulunmaktadır. Fasiküllerin yapısı, hücreleme sistemi ile alt bölümlere ayrılmış olup, yazar notları, hatırlatıcı bilgiler, çözümlü örnek sorular, alıştırma soruları, testler, ÖSYM tarzı sorular ve çıkmış sorular içermektedir. Tüm sorular MEB müfredatına göre hazırlanmış ve video çözümlüdür.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan Morpa Kampüsü dijital öğrenme platformunun detaylı bir tanıtımını içermektedir.. Video, Morpa Kampüsü'nün MEB müfredatına uygun olarak kendi içinde barındırdığı dijital kütüphaneleri, etkinlikleri ve sınavları tanıtmaktadır. Platformun ana sayfası, dersler, sınavlar, eğitsel oyunlar, raporlar, e-kütüphane, etkileşimli coğrafya atlası ve deneme sınavları gibi bölümlerini adım adım göstermektedir. Her bölümde platformun nasıl kullanılacağı, videolu konu anlatımları, yazdırılabilir etkinlikler, konu tarama testleri ve üç boyutlu belgeseller gibi farklı içerik türleri tanıtılmaktadır.
Bu video, Mehmet Hoca tarafından sunulan bir eğitim dersidir. Öğretmen, güncel müfredatta öğretmeninden öğrencisine en çok zorlanılan ve merak edilen konu olan "algoritma ve bilişim" konusunu anlatmaktadır.. Video, algoritmanın temel tanımı ve işlem adımlarını ele almaktadır. Öğretmen, algoritmik doğal dil kavramını açıklayarak, karenin alanını bulma, dikdörtgenin alanını hesaplama, bölme işleminin kalanını bulma, bisikletle parkuru tamamlama, petshop'a giderek mama alma ve robot tamiri için maliyet hesaplama gibi çeşitli problem örnekleri üzerinden adım adım algoritma yazma tekniklerini göstermektedir.. Videoda her problem beş adımlı bir yapıda (başla, veri girişi, işlem, çıktı, bitir) ele alınmakta ve ÖSYM, MEB sınavlarında çıkabilecek soru tipleri üzerinden örnekler verilmektedir. Video sonunda, öğrencilere sorunun çözümünü yorumlarda yazmaları için bir yarışma düzenlenmektedir.