Bu videoda Çiğdem Taşkaya, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Şekillendirme Fakültesi 3. sınıf öğrencisi olarak diş hekimliği bölümü hakkında bilgilendirme yapıyor.. Video, diş hekimliği eğitiminin sınıflara göre nasıl yapılandırıldığını detaylı şekilde anlatıyor. İlk üç sınıfta teorik ve pratik dersler, klinik öncesi çalışmalar, diş morfolojisi gibi konular işleniyor. Dördüncü sınıfta hasta bakma ve staj başlıyor, beşinci sınıfta ise stajın büyük bir kısmını oluşturuyor. Ayrıca bölümün zorlukları, maddi yükü, mezuniyet sonrası kariyer seçenekleri (BUSA, klinik açma, devlette çalışma) ve fakültenin özel bir avantajı olan alttan alma sistemi hakkında bilgiler veriliyor.
Yabancı dil mezunları öğretmenlik, akademisyenlik ve çevirmenlik yapabilir. Turist rehberliği, tercümanlık ve online ders eğitmenliği imkanları mevcuttur. Dilbilim mezunları 4500-7000 TL arası maaş alabilir
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, 2021 YKT sonuçlarına göre ilahiyat bölümüne giren öğrencilerin netlerini analiz eden bir eğitim içeriğidir.. Videoda, ilahiyat bölümüne giren öğrencilerin TYT, AYT ve okul puanları detaylı olarak incelenmektedir. Eğitimci, 210 devlet üniversitesinde ilahiyat bölümüne giren öğrencilerin ortalama netlerini (TYT'de 18,1, AYT'de 15,8, okul puanı 72) paylaşarak, hangi netlerle hangi üniversitelere girilebileceğini açıklamaktadır. Ayrıca, ilahiyat bölümünün matematik ve fen derslerine göre daha az önem verdiği, Türkçe ve sosyal derslerde daha fazla çalışma gerektiği vurgulanmaktadır. Video, ilahiyat bölümünün iş imkanları ve mezuniyet sonrası kariyer seçenekleri hakkında da bilgiler içermektedir.
Bu video, altı yıldır özel okullarda din kültürü öğretmenliği yapan ve 2013 yılında ilahiyat fakültesini bitiren bir eğitimcinin ilahiyatla ilgili sorularını yanıtladığı bir bilgilendirme içeriğidir.. Videoda ilahiyat fakültesi ile ilgili yedi farklı konu ele alınmaktadır. DGS (Dikey Geçiş Sınavı), hazırlıksız ilahiyat fakülteleri, ilahiyat ve İslam ilimleri fakülteleri arasındaki farklar, KPSS sonrası din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenliği ile imam hatip liselerinde meslek dersi öğretmenliği arasındaki farklar gibi konular detaylı şekilde açıklanmaktadır. Ayrıca üniversite sınavları, atama durumu ve mezunların kariyer seçenekleri hakkında bilgiler sunulmaktadır.. Konuşmacı, 2014 yılında 50'nin üzerinde alan tüm ilahiyat mezunlarının atanabildiğini, ancak 2021'e kadar 50 bin ilahiyat mezunu olmasına rağmen sadece 4 bin kişinin atanabildiğini belirtmektedir. Mezunların KPSS ile MEB'de öğretmenlik yapma, üniversitede öğretim görevlisi olma, Diyanet'te imam, vaiz veya Kur'an kursu öğreticisi olma ve manevi bakım uzmanlığı gibi farklı kariyer seçenekleri hakkında da bilgi verilmektedir.
Doğuştan gelen sahne yıldızı potansiyeli vardır. Doğru eğitim ve deneyimle profesyonel kariyer mümkündür. Sahne arkasında kostüm, yönetmen veya teknik ekipte çalışılabilir
Bu videoda Eyüp Harputlugil, moleküler biyoloji alanında eğitim ve kariyer yolculuğunu anlatıyor. Sabancı Üniversitesi'nde biyoloji bilimleri ve biyomühendislik alanında lisans eğitimi almış, Bilkent Üniversitesi'nde yüksek lisans yapmış ve Harvard Üniversitesi'nde doktora yapmış bir bilim insanı.. Video, Eyüp'ün akademik kariyerinden başlayarak lisans, yüksek lisans ve doktora çalışmalarını detaylı şekilde anlatıyor. Lisans döneminde işlemsel biyoloji alanında araştırmalar yapmış, yüksek lisansında karaciğer kanseri üzerine epigenetik regülasyonları incelemiş ve doktora döneminde yaşlanma mekanizmalarında sinyal yolaklarının rolünü araştırmış. Doktora sonrası akademi'den ayrılıp McKinsey danışmanlık firmasında yaşam bilimleri alanında çalışmaya başlamış. Video, moleküler biyoloji alanında ilgilenenlere akademik olmayan kariyer seçeneklerini de göstermek amacıyla hazırlanmış.
Bu video, sağlık meslek liseli hemşireler hakkında bilgilendirici bir içeriktir. Video, hemşirelik mesleği hakkında çeşitli soruları ve cevaplarını içermektedir.. Video, hemşirelik mesleğinin atama durumu, puan aralıkları ve çalışma koşulları hakkında bilgiler sunmaktadır. Ayrıca sağlık meslek lisesi mezunlarının kariyer seçenekleri (dil öğrenme, yurtdışına başvuru, teknikerlik okuma, DGS ile lisansa geçiş) ve sağlık meslek liseleri platformunun bu konudaki rolü anlatılmaktadır. Video, lise hemşirelerinin kendi branşları için adımlar atması gerektiğini vurgulayarak sonlanmaktadır.
Yabancı dil öğretmenliği formasyonla yapılabilen en yaygın meslektir. Turist/tur rehberi olmak için sınav ve eğitim şartı yoktur. Editörlük hem dijital hem geleneksel medyada yapılabilir. Blog yazarlığı SEO bilgisi gerektiren ek iş olarak tercih edilir. Tercümanlık aylık 4500-7500 TL arası maaş imkanı sunar
Bankacılık ve finans sektöründe çeşitli pozisyonlarda çalışabilirler. Şirketlerin finans departmanlarında analist olarak görev alabilirler. Danışmanlık firmalarında ekonomi analisti olarak çalışabilirler. Kamu sektöründe ekonomi politikaları ve planlama alanlarında görev alabilirler
Bu video, Turgut İşık Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nin tanıtım toplantısını içeriyor. Toplantıda rehber öğretmeni, koordinatör müdür yardımcısı Kadir Bey, rehberlik öğretmeni Murat Arslan ve sağlık meslek lisesi öğretmenleri Aydın Bey gibi kişiler yer alıyor.. Toplantı, okulun tanıtım videosunun izlenmesiyle başlayıp, eğitim sistemi, dalları ve mezunların kariyer seçenekleri hakkında detaylı bilgiler sunuyor. Sağlık meslek lisesi mezunlarının hastanelerde çalışabileceği, sağlık kabinleri açabileceği, yaşlı bakım merkezleri kurabileceği ve girişimcilik yapabilecekleri anlatılıyor.. Toplantıda ayrıca sağlık meslek lisesinin 1992 yılında Turgut İşık Vakfı tarafından sağlık bakanlığına bağışlanmış ve 2000 metrekarelik alana kurulmuş olduğu, 10. sınıfta sağlık hizmetleri alanı seçilebileceği ve 11. sınıfta ebe yardımcılığı, hemşire yardımcılığı ve sağlık bakım teknisyenliği olmak üzere üç dal seçeneği sunulduğu belirtiliyor. Ön lisans ve iki yıllık sağlık meslek lisesi bölümlerinin iş imkanları ve yatay geçiş fırsatları hakkında da bilgiler veriliyor.
Bu videoda bir öğrenci, moleküler biyoloji ve genetik bölümü hakkında bilgi veriyor. Konuşmacı, üçüncü sınıf öğrencisi olarak kendi deneyimlerini paylaşıyor.. Video, moleküler biyoloji ve genetik mezunlarının kariyer seçenekleri üzerine odaklanıyor. Konuşmacı, Türkiye'deki üniversitelerin bu bölümlerinin durumunu, özellikle laboratuvar imkanları, hoca sayısı ve tıp, diş hekimliği gibi diğer bölümlerin varlığının önemi hakkında bilgi veriyor. Ayrıca, küçük üniversitelerde eğitim almanın avantaj ve dezavantajlarını, yatay geçiş yapma sürecini ve hocalarla iletişim kurmanın önemini anlatıyor.
Freelancing allows pursuing passions and creating work schedules. Starting a small business requires a business plan and legal documents. Trade schools teach skills for job opportunities. Internships provide hands-on experience without commitment. Apprenticeships offer skill development on the job
Bu video, "Mesleki Formasyon Programı" adlı bir röportaj serisinin ilk bölümüdür. Programda sunucu, İTÜ Bilgisayar Mühendisliği mezunu ve kurumsal bir firmada çalışan İlknur Meray ile sohbet etmektedir.. Röportajda bilgisayar mühendisliği mezunlarının kariyer seçenekleri, eğitim ile sektör arasındaki uyum ve uyumsuzluklar ele alınmaktadır. İlknur, bilgisayar mühendisliği mezunlarının hacker olmak zorunda olmadığını, front-end, back-end, full stack, akademik, embed, güvenlik, data science ve yapay zeka gibi çeşitli alanlara yönelebileceklerini anlatmaktadır.. Ayrıca çalışma ortamı, müzik dinleme alışkanlıkları, staj deneyimlerinin kariyerdeki önemi ve home office ortamında çalışma deneyimleri de paylaşılmaktadır. Video, bilgisayar mühendisliği sektöründe iş bulma konusunda bilgiler içermekte ve kariyerde sektör değişiminin kişiye göre değişen bir strateji olduğunu vurgulamaktadır.
Sims can work as Digital Artist, Programmer, Writer, or other freelance professionals. Freelancers must complete daily gigs with specific tasks. Higher skill levels lead to better clients and increased pay. Gigs have deadlines and can be completed multiple times daily
Bu video, bir eğitmen tarafından Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi öğrencileri için hazırlanmış eğitim içeriği ve soru-cevap formatındadır. Eğitmen kendi deneyimlerini paylaşarak öğrencilere yardımcı olmaktadır.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde "Okuduğum bölümü sevemedim" konusu ele alınarak sınavlı ve sınavsız seçenekler detaylı şekilde anlatılmaktadır. İkinci bölümde ise izleyicilerden gelen eğitim ve kariyer konulu sorular yanıtlanmaktadır.. Videoda tıbbi sekreterlikten çocuk gelişimine geçiş, açıköğretim mezunlarının öğretmen olma imkanları, engelli bakım ve rehabilitasyon bölümü mezunlarının kariyer seçenekleri, halkla ilişkiler-reklamcılık mezunlarının iş alanları gibi çeşitli konular ele alınmaktadır. Ayrıca dikey geçiş sınavı hakkında bilgi verilmekte ve DGS kılavuzu yayınlanınca tablo iki gösterileceği belirtilmektedir.
Bu video, bir diş hekimi olan sunucu, Nazlı Hoca ve Mert Hoca adlı diş hekimleri arasında geçen bir röportaj formatındadır. Konuşmacılar diş hekimliği branşlarını detaylı olarak değerlendirmektedir.. Videoda diş hekimliğindeki çeşitli uzmanlık dalları "çok iyi", "iyidir", "iyi değil" ve "çekilmez" kategorilerine yerleştirilerek ele alınmaktadır. Cerrahi, endodonti, pedodonti, ortodonti, radyoloji, protez, restoratif diş hekimliği ve periodontoloji gibi branşların avantaj ve dezavantajları, maddi kazançları, iş imkanları ve Türkiye'deki durumları tartışılmaktadır.. Konuşmacılar ayrıca pratisyenlik ve uzmanlık arasındaki farkları da ele alarak, her iki kariyer yolunun da değerli olduğunu ancak uzmanlık sürecinin zaman ve çaba gerektirdiğini vurgulamaktadırlar. Video, diş hekimliği branşlarının bir listesinin değerlendirilmesiyle sona ermektedir.
Bu video, bir röportaj formatında olup konuşmacı freelance çalışma konusunda tavsiyelerde bulunuyor. Konuşmacı, Tarık adında bir kişiyle sohbet ediyor.. Videoda öncelikle freelance çalışmak isteyenlere yönelik tavsiyeler veriliyor. Konuşmacı, freelance çalışmak isteyenlere önce yerel işletmelerle başlamalarını, kendi networklerinden faydalanmalarını ve portföy oluşturmalarını öneriyor. Daha sonra tam zamanlı çalışma ile freelance çalışma arasındaki farklar tartışılarak, Türkiye şartlarında herkesin kendi koşullarına göre karar vermesi gerektiği vurgulanıyor.
Bu videoda Sibel Çaymaz, Namık Kemal Üniversitesi Çorlu Mühendislik Fakültesi'nde biyomedikal mühendisliği son sınıf öğrencisi olarak bölümünü tanıtıyor.. Video, biyomedikal mühendisliği bölümünün 2009 yılında kurulduğu, tıp ve mühendislik bilimleri arasında bir köprü kurma amacıyla oluşturulduğu bilgisiyle başlıyor. Bölümün ders programı, insan fizyolojisi, temel mühendislik ve ileri matematik derslerinden oluştuğu, son yıllarda ise mesleki seçimlik derslerin yoğunlaştığı anlatılıyor. Mezunların kamu ve özel sektörde, bakanlıklarda ve il sağlık müdürlüklerinde iş bulabileceği, mezunların kariyer seçenekleri hakkında bilgi veriliyor.