Tutumlar bireyin faydasını en üst düzeye çıkarır ve saygısını korur. Otomatik düşünme hızlı ve bilinçsiz gerçekleşir. Tutum gücü ve bilgi düzeyi tutum-davranış ilişkisini etkiler
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere AYT psikoloji sınavlarına hazırlık amacıyla sunduğu kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, psikolojinin temel süreçlerini ve kavramlarını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, davranışın oluşum süreci ve uyarıcı-tepki ilişkisiyle başlayıp, kalıtım ve çevre ilişkisi, yaşam boyu gelişim kavramları, duyum ve algı süreçleri, güdülenme, Maslow'un ihtiyaç hiyerarşisi ve sosyal psikoloji konularını ele almaktadır. Son bölümde ise önyargılar konusu işlenmektedir.. Her konu için günlük hayattan örnekler verilerek konular somutlaştırılmakta ve sınavlarda çıkabilecek soru tipleri hakkında bilgi verilmektedir. Video, psikoloji konularını pekiştirmek ve sınav hazırlığı yapmak isteyen öğrenciler için hazırlanmıştır.
Seniha, kırk yaşında, hiç evlenmemiş çirkin bir kadındır. Halit, Seniha'nın ağabeyi ve ailesinin öncelik verdiği kişidir. Mükerrem, Halit'in evli ve oğlu Nüzhet'in eşidir. Nüzhet, Mükerrem'in Halit'i aldattığı genç adamdır
Geert Hofstede created cross-cultural psychology framework in 1980. IBM employee survey between 1967-1973 revealed cultural differences. Original model included four dimensions: power distance, individualism, uncertainty avoidance, masculinity
Home is a permanent or semi-permanent residence for humans and sometimes animals. Physical forms include houses, mobile structures like houseboats and yurts. Concept extends from micro-scale to macro-scale geographic areas
Bu video, bir kişinin eleştiri ve linç konusundaki düşüncelerini paylaştığı bir sohbet formatındadır.. Konuşmacı, eleştiriye açık olduğunu ancak linçin dozajına bağlı olarak tepki verdiğini belirtiyor. Kendisi yedi ayaklı olduğunu ve bu durumun kendisinin tercihinde olmadığını, ancak bu nedenle linç yediğini anlatıyor. Video, eleştiriye karşı tepki verme ve linç konusundaki kişisel deneyimleri ve düşüncelerini yansıtmaktadır.
Bu video, iki kişinin Doğu ve Batı toplumlarında sorumluluk algısı ve ifade özgürlüğü konusundaki görüşlerini paylaştığı bir sohbet formatındadır.. Konuşmacılar, Doğu toplumlarında sorumluluk almak veya kendi iradesini hayata geçirmek veya kendi düşüncesini söylemekin ayıp sayıldığı görüşünü tartışmaktadır. Batı toplumlarında ise modernizm ve bireyin evrenin merkezine oturtulmasıyla bu durumun farklılaştığı belirtilmektedir. Ayrıca, postmodern dönemde ekonomide davranışsal ekonomi, kültürde popüler kültür ve siyasette post-truth gibi kavramların ortaya çıktığı, Doğu toplumlarında ise karar alma sorumluluğundan kaçınma eğilimi ve geleneksel ahlak kurallarının daha katı olduğu vurgulanmaktadır.
Bu video, bir sosyal deney formatında çekilmiş olup, Bülent adlı bir kişi fakir zengini rolünü oynamaktadır. Bülent, takım elbise giymiş ve beş lira isteyerek sokakta dolaşmaktadır.. Videoda Bülent, "karnım aç", "yolda kaldım", "beş liraya ihtiyacım var" gibi ifadelerle sokakta dolaşarak insanlardan para istemektedir. Bazı insanlar ona beş lira verirken, bazıları reddeder. Bülent, her para aldığında "bu sosyal deney" diyerek kamera şakası yaptığını belirtir. Video, insanların farklı tepkilerini göstermektedir.
Chauvinism is unreasonable belief in superiority of one's own group. Term originated from French soldier Nicolas Chauvin in 1830s. Chauvinism extends to fanatical devotion to any group despite opposition
Xenophobia is the fear of strangers and foreigners. Cultural xenophobia involves rejecting symbols associated with other groups. Immigrant xenophobia targets people who don't belong in the ingroup
Bu video, sosyal psikoloji alanında tutum değişimi ve ikna konusunu anlatan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, bu konuyu detaylı bir şekilde açıklamaktadır.. Video, tutumların neden değiştiği ve nasıl değiştirilebileceği konusunu ele almaktadır. İçerikte Heider'in denge kuramı, Rosenberg ve Ableson'ın bilişsel dengeleme kuramı, Festinger'ın bilişsel çelişki kuramı ve Bem'in kendini algılama kuramı gibi temel kuramsal yaklaşımlar açıklanmaktadır. Ayrıca iletişim süreci, ikna teknikleri (merkezi ve çevresel ikna yolları) ve kabul ettirmeye yönelik taktikler (kapıya ayak koyma, kapıyı yüzüne çarpma ve fiyat kırma) detaylı olarak anlatılmaktadır. Video, sosyal psikoloji birinci ders kitabının beşinci ünitesinde daha ayrıntılı bilgi bulunabileceğini belirterek sonlanmaktadır.
Bu video, birkaç kişinin çocukluk anılarını ve psikopat deneyimlerini paylaştığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacılar arasında "Psikopat" olarak kendini tanımlayan bir kişi ve diğer katılımcılar bulunmaktadır.. Videoda katılımcılar çocukluk dönemlerinde yaşadıkları çeşitli olayları anlatıyorlar. Bazıları kurbağa sünnet etme, bıçakla parmak kesme, muhabbet kuşunu öldürme, camdan kaçma, çocukları odaya kapatma, evi yakma gibi psikopat deneyimlerini paylaşıyor. Diğer katılımcılar ise daha sakin çocukluk geçirmiş, yaramazlık yapmamış ve daha sonra deli çocuk ortaya çıkmışlarını belirtiyorlar. Video, çocukluk anılarının ve davranışlarının zaman içinde nasıl değiştiğini konu alıyor.
Bu video, bir röportaj formatında olup, konuşmacılardan biri Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi mezunu olan radyoloji ve fizyoloji uzmanı Aytun Hoca, diğer konuşmacı ise otizm spektrumu olan ve sosyal psikoloji alanında bilgi sahibi bir hasta olarak tanımlanmaktadır.. Röportajda tıp bilimine olan ilgi, modern tıp teknolojileri, otizm spektrumu, Asperger sendromu ve ADHD gibi psikiyatrik bozuklukların özellikleri, kanser deneyimi ve kişisel yaşam tarzı gibi konular ele alınmaktadır. Video, konuşmacının tıp eğitimi, otizm tanısı, kanser tedavisi ve sosyal psikoloji bilgisiyle nasıl sosyal etkileşimler kurduğu gibi kişisel deneyimlerini paylaşmaktadır.. Röportajda ayrıca otizmin farklı seviyeleri, sosyal zekadaki zorluklar, kontrol ihtiyacı, takıntılar ve bu durumun günlük hayattaki yansımaları detaylı olarak anlatılmaktadır. Konuşmacı, duygusal bağlardan uzak durma, hedonizm ve faydacılık prensiplerine bağlılığını, aile ilişkilerini ve sosyal medya kullanımını da kişisel bakış açısıyla paylaşmaktadır.
Bu video, bir komedyenin İngilizce ve yabancı dil korkusu hakkında yaptığı monolog formatındaki bir performanstır. Komedyen, Türk toplumunun yabancı dil konusundaki durumunu ve bu konudaki travmatik deneyimlerini anlatmaktadır.. Monolog, Türkiye'deki İngilizce bilme oranının Avrupa ortalamasına göre yüksek olduğunu belirterek başlıyor ve ardından yabancı dil korkusunun kökenlerini inceliyor. Özellikle Anadolu Lisesi hazırlık travması, pasaport kontrolü deneyimleri ve yabancı dil konuşurken yaşanan komik durumlar ele alınıyor. Komedyen, yabancı dil korkusunun aslında dil bilmeyi bilenlerin yaşadığı bir sorun olduğunu ve bu korkunun insanları nasıl ezdiğini vurguluyor.