Akvaryum tekniği, öğrencilerin tartışma ve grup çalışması becerilerini geliştiren bir yöntemdir. Çemberin ortasına sandalye konularak öğrenciler dışarıda kalır. İç çemberdeki öğrenciler görüşlerini paylaşır, dış çemberdekiler dinler
Bu video, bir öğretmen ve öğrencilerin (Barbie, Eni, Ay ve diğerleri) yer aldığı okul mezuniyet gününü konu alan komedi sketçisidir.. Video, okul son günlerinde gerçekleşen çeşitli aktiviteleri göstermektedir. İlk bölümde öğrencilerin çantalarının kontrolü ve içlerindeki kişisel eşyalar, ikinci bölümde "Küçük-Büyük" adlı oyun ve son bölümde sakız sayma, nefes egzersizi ve yemek yeme gibi yarışmalar yer almaktadır.. Videoda öğrenciler arasında yaşanan rekabet, şakalaşmalar ve haksızlık iddiaları gibi okul ortamında tipik olaylar komik bir dille anlatılmaktadır. Ayrıca Eni'nin annesinin hasta olduğu yalanının gerçek olması gibi beklenmedik durumlar da sketçide yer almaktadır.
Cooperative learning involves small group work for shared learning goals. Teachers act as facilitators rather than controllers. Students take active roles and share materials. Classrooms are arranged in small groups or pairs
Bu video, bir sınıfta geçen bir sahneyi göstermektedir. Videoda yeni gelen öğretmen Hürren (35 yaşında) ve öğrenciler yer almaktadır.. Videoda yeni gelen öğretmen Hürren, kendisini tanıtarak sınıfa hoş geldin der ve öğrencilere hitap eder. Öğrenciler arasında bazı gerginlikler yaşanır ve Hürren'in kendini "kız" olarak tanımlaması ve "iffetimi koruyacağım" gibi ifadeleri, sınıf ortamında bir tartışma yaratır. Video, öğrencilerin birbirleriyle ve öğretmenle olan diyaloglarıyla ilerler.
Bu video, bir grup arkadaşın okul ortamında yaşadığı bir sahneyi göstermektedir. Videoda Elçin adında bir kişi ve diğer arkadaşları yer almaktadır.. Videoda arkadaşlar şalgam suyu ve çemenle ekmeği yiyerek sohbet ediyorlar. Konuşmaları sırasında bir grup arkadaşın uzaklaştırma cezası almış olup olmadığı hakkında konuşuyorlar. Ayrıca videoda bir karakterin "varoş kılığına girdim" diyerek bir plan yapması ve paraları almak istemesi gibi komik bir durum yaşanıyor.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere derse hazırlıklı gitmenin önemini anlattığı eğitim içeriğidir. Konuşmacı kendi deneyimlerinden de örnekler vererek konuyu açıklamaktadır.. Video, derse hazırlıklı gitmenin neden önemli olduğunu ve bunun başarıya nasıl katkıda bulunduğunu anlatmaktadır. Konuşmacı, derse hazırlanmadan gitmenin öğrenme sürecini nasıl bozduğunu, sadece sınava dönük ezberleme yapmanın başarısızlığa yol açtığını açıklar. Aksine, derse hazırlıklı gitmenin notların yükselmesine, öğretmenin dikkatini çekmesine ve sınıftaki diğer arkadaşlardan ayrılmasına nasıl yardımcı olduğunu örneklerle anlatır. Video, izleyicilere bir derse hazırlıklı gitmelerini tavsiye ederek sona erer.
Özel, devlet, anaokulu, ilkokul, ortaokul gibi farklı okul türleri mevcuttur. Yatılı, meslek, açık öğretim ve çift dilli okullar bulunmaktadır
Bu video, bir sınıf ortamında geçen bir dizi veya film sahnesini göstermektedir. Karakterler arasında Asalet Hanım, bir öğretmen ve öğrenciler bulunmaktadır.. Videoda, bir öğrencinin sınıfta rahatsız edici davranışları ve diğer öğrencilerle olan ilişkileri gösterilmektedir. Öğrenci, diğerleriyle alay eder, yer değiştirme konusunda çekişmeler yaşar ve kendini "kral" olarak görür. Ayrıca, bir gazete okuma sahnesi ve çay içme isteği de videoda yer almaktadır. Video, sınıf ortamında yaşanan günlük olayları ve karakterler arasındaki ilişkileri konu almaktadır.
Bu video, bir grup arkadaşın (Eray dahil) öğretmenlerin giyim tarzı hakkında yaptığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacılar, mini etekli bir öğretmenin sınıfta ders anlattığı ve öğrencilerin bu durumu kaydettiği tartışmalı bir videoyu değerlendiriyorlar.. Videoda, öğretmenlerin sınıfta dikkat çekmeyecek şekilde giyinmesi gerektiği konusu ele alınmaktadır. Konuşmacılar, mini etek giymenin yasal olarak bir suç olmadığını ancak okullarda kıyafet kurallarının okuldan okula değiştiğini belirtmektedir. Ayrıca, öğretmenlerin ders sırasında mini etek giymemesi gerektiği, ancak eğlence veya gezi gibi etkinliklerde ortama uyum sağlayarak giyinebilecekleri vurgulanmaktadır.. Konuşmacılar, öğretmenlerin davranışlarının sadece Türkiye'de değil, neredeyse tüm dünyada geçerli olduğunu ve Avrupa'daki öğretmenlerin böyle giyinmediğini belirtmektedirler. Ayrıca, bir öğretmenin Instagram'da paylaştığı video nedeniyle ceza alması konusunda eleştirel bir bakış açısı sunulmaktadır.
Bu video, bir sınıf ortamında geçen komik bir diyalog sahnesini göstermektedir. Karakterler arasında Ceyda, Ay ve diğer öğrenciler bulunmaktadır.. Videoda öğrenciler arasında geçen günlük konuşmalar yer almaktadır. Konuşmalar arasında tişört alımı, görünüş yorumları, çikolata isteği ve yeni bir öğrencinin sınıfa gelmesi gibi konular ele alınmaktadır. Diyaloglar genellikle komik ve şakalaşan bir dille ilerlemektedir.
Sınıf yönetimi, sınıf öğelerinin örgüt amaçları doğrultusunda etkili kullanımıdır. Yapılandırmacı yaklaşım, bilgi oluşumu ve öğrenci katılımını vurgular. İyi yönetilen sınıfta başarı duygusu ve öğrenci katılımı ön plandadır
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan sınıf yönetimi konulu kapsamlı bir eğitim dersidir. Öğretmen adaylarına ve KPSS sınavına hazırlanan öğretmenlere yönelik hazırlanmıştır.. Video, sınıf yönetimi konusunun temel bileşenlerini sistematik bir şekilde ele almaktadır. İlk olarak istenmeyen davranışlara müdahale yöntemleri (görmezden gelme, uyarı, birebir görüşme, ek görev verme, derste değişiklik yapma, ortamdan uzaklaştırma, destek alma ve ceza) detaylı olarak anlatılmakta, ardından farklı liderlik türleri (öğretimsel, dönüşümcü, etik, kültürel, süper vizyoner ve vizyoner) açıklanmaktadır. Son bölümde ise disiplin modelleri ve KPSS sınavlarında çıkabilecek soru çözümleri sunulmaktadır.. Videoda ayrıca sınıf yönetimi modelleri (gelişimsel, tepkisel, önlemsel ve bütünsel), öğrenci oturma düzeni, demokratik sınıf ortamı oluşturma ve etkili sınıf yönetimi yöntemleri gibi konular da ele alınmaktadır. Eğitimci, son beş-altı yılda çıkmış sınav sorularını çözerek konuyu pekiştirmekte ve öğretmen adaylarının sınav hazırlığı için faydalı bilgiler sunmaktadır.
Bu video, ilköğretim 4. sınıf İngilizce dersinin bir eğitim içeriğidir. Bir öğretmen tarafından sunulan ders, İngilizce'de emir cümlelerinin (imperatives) yapısını ve kullanımını anlatmaktadır.. Video, emir cümlelerinin temel yapısını açıklayarak başlıyor ve ardından çeşitli örnekler üzerinden konuyu pekiştiriyor. Öğretmen, "look at the board please", "be quiet please", "clean the board please" gibi günlük kullanımda bulunan emir cümlelerini ve bunların Türkçe karşılıklarını gösteriyor. Ayrıca olumsuz emir cümlelerinin nasıl oluşturulduğu da anlatılıyor. Video, öğrencilerin sınıf ortamında karşılaştıkları emir cümlelerini anlamalarına yardımcı olacak pratik bilgiler sunuyor.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere hitap ettiği kısa bir içeriktir. Öğretmen, öğrencilere "öğretmen öğrenci değiliz" diyerek yeni bir ilişki kurduğunu belirtiyor.. Videoda öğretmen, öğrencilerin kendisini anlamadığını düşünerek farklı bir yöntemle anlatmaya çalışacağını söylüyor. Ayrıca "sınav yapmayacaksın ben kaçarım" gibi bir diyalog geçiyor ve video "Öğretmen Yakında Fox'ta" ifadesiyle sona eriyor.
Lev Vygotsky introduced this concept in 1930s. Standardized tests measure current knowledge, not potential learning. Learning happens automatically with maturation but requires social interaction
Ders programları öğrenci özelliklerine uyarlanmalıdır. Eğitsel çevre ders kitapları, laboratuvarlar ve internet odasından oluşur. Çevre bilgileri diğer kaynaklarla desteklenmeli ve tartışılmalıdır
Bu video, bir sınıf ortamında geçen, öğrencilerin "tiksinçubılm" adı verilen bir kelime oyunu sunumlarını içeren eğlenceli bir içeriktir. Öğretmen ve öğrenciler arasında geçen diyaloglar yer almaktadır.. Videoda öğrenciler sırayla kendi "tiksinçubılm"lerini sunmakta ve bunlar değerlendirilmektedir. Öğretmen, kötü bir sunum için öğrencilere bir ay boyunca fazladan ev ödevi vereceğini belirtirken, öğrenciler arasında rekabet vardır. Video, bir kelime oyunu etrafında kurulmuş eğlenceli bir sınıf ortamını göstermektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, izleyicilere sınıf ortamında kullanılabilecek İngilizce cümleleri öğretmektedir.. Video, öğretmenlerden duyabileceğimiz komutlar ve cümlelerle başlayıp, öğrencilerin ihtiyaç duyabileceği İngilizce ifadeleri detaylı şekilde anlatmaktadır. Öğretmenin "parmağını kaldır", "tahtaya bak", "defterine yaz" gibi komutları ile öğrencinin "pencereyi açabilir miyim?", "tuvalete gidebilir miyim?", "bana yardım eder misin?" gibi günlük ihtiyaçlarını ifade etmek için gerekli İngilizce cümleler sunulmaktadır. Video, öğrendiklerin test edilmesi için hazırlanmış bir quiz ile sonlanmaktadır.