Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, öğretmen adaylarına yönelik eğitim içeriğidir. Konuşmacı, eğitimde aktivite (iş) ilkesi ve öğretim yöntemleri hakkında bilgi vermektedir.. Video, aktivite ilkesinin temel prensiplerini, "yaparak, yaşayarak öğrenme" prensibini ve öğrencinin aktif rol almasını gerektirdiğini açıklamaktadır. Ayrıca, öğrenciye görelik ilke, farklı öğretim yöntemlerinin kullanım amacı ve öğrencilerin bilişsel, duyusal ve somato yönlerinin dikkate alınması anlatılmaktadır.. Videoda etkin katılım ilkesiyle aktivite ilkesi arasındaki farklar örneklerle açıklanmakta ve öğretmenlerin sadece bilgi aktarmak yerine öğrencilerin araştırmalarını, sorgulamalarını ve çözümlerini teşvik etmesi gerektiği vurgulanmaktadır. Ayrıca, öğretmen adaylarının sınavlarda karşılaşabilecekleri soru tipleri ve bu sorularda dikkat etmeleri gereken noktalar da ele alınmaktadır.
Program 2006-2007 eğitim yılından itibaren uygulanmaya başlanmıştır. Programda toplam 240 kazanım bulunmaktadır. Her sınıf düzeyi için 15 haftalık etkinlik örneği sunulmuştur
Bu video, sosyal bilgiler öğretmenliği 2. sınıf öğrencisi Melike'nin sosyal bilgiler öğrenme ve öğretim yaklaşımları dersinin final ödevi olarak hazırladığı bir eğitim sunumudur. Melike, istasyon tekniğini doğal afetler konusu üzerinden uygulamalı olarak göstermektedir.. Video, istasyon tekniğinin ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve ardından üç istasyonlu (slogan, şiir ve öykü) bir uygulama sunuyor. Melike, tekniğin nasıl uygulandığını adım adım gösteriyor, ardından istasyon tekniğinin yararlarını ve sınırlılıklarını detaylı şekilde anlatıyor. Video, öğrencilerin farklı zeka alanlarını kullanmalarına olanak tanıyan, işbirlikli ve öğrenci merkezli bir öğrenme yaklaşımı olan istasyon tekniğinin avantajlarını vurgulayarak sona eriyor.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan jigsaw tekniklerini anlatan bir eğitim içeriğidir. Eğitimci, öğrencilere jigsaw tekniğinin nasıl uygulanacağını adım adım açıklamaktadır.. Video, jigsaw bir ve jigsaw iki tekniklerini detaylı olarak anlatmaktadır. İlk olarak jigsaw bir tekniği Türkiye'nin coğrafi bölgeleri konusu üzerinden uygulamalı olarak gösterilmekte, ardından jigsaw iki tekniğinin farkları açıklanmaktadır. Her iki teknikte de öğrencilerin gruplar halinde çalışması, uzmanlık gruplarına ayrılması ve bilgi paylaşımı yapması vurgulanmaktadır. Ayrıca, tekniklerin değerlendirilmesi için sınav uygulaması ve puanlama sistemi de anlatılmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan eğitim dersi formatında olup, öğretim yöntemlerinden tartışma yöntemi hakkında detaylı bilgiler içermektedir.. Video, tartışma yönteminin tanımı ve özellikleriyle başlayıp, bu yöntemin öğrenci merkezli ve demokratik bir öğrenme ortamı sağladığını açıklamaktadır. Ardından tartışma yönteminin büyük grup ve küçük grup tartışması olarak iki farklı şekilde yönetilebileceği belirtilmekte ve panel, zıt panel, sempozyum, kollekyum, münazara, forum, açık oturum, vızıltı grupları, Philips grupları, büyücü grupları, fikir taraması ve workshop gibi farklı teknikler detaylı olarak anlatılmaktadır.. Dersin sonunda, tartışma yönteminin küçük bir grubun belli bir yerde kısa sürede toparlanarak belirli konular üzerinde çalışması, tartışması ve problemlerle ilgili çözümler üretmesi şeklinde açıklanmakta ve bir sonraki derste görüşmek üzere veda edilmektedir.
Modern eğitim yöntemleri son yıllarda okullarda yaygın olarak kullanılmaktadır. Teknoloji toplumunda problem çözme ve aktif öğrenme becerileri önem kazanacaktır. Öğretim metodu, içerik ve araç-gereçlerle bütünlük içinde olmalıdır
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir eğitmen tarafından basamaklı öğretim modeli hakkında bilgi verilmektedir.. Video, basamaklı öğretim modelinin temel prensiplerini ve yapısını detaylı şekilde açıklamaktadır. Eğitmen, bu modelin Bloom'un bilişsel hedef alanlarına dayandığını, öğrencinin merkezde olduğunu ve öğretmenin rehber rolünü üstlendiğini anlatmaktadır. Basamaklı öğretimin beş basamaklı (CBA ve değerlendirme) bir süreç olduğu, her öğrencinin kendi seçebileceği görevler, materyaller ve etkinliklerle ilerlediği açıklanmaktadır. Video, bu modelin ÖSYM sınavlarında nasıl sorulabileceğine dair ipuçları da içermektedir.
Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan eğitim dersi formatında yapılandırmacı öğretim modelleri hakkında bilgi veren bir içeriktir.. Video, yapılandırmacılığın temel prensiplerini açıklayarak başlıyor ve üç farklı yapılandırmacılık türünü (bilişsel, sosyal ve radikal yapılandırmacılık) detaylı şekilde anlatıyor. Daha sonra yapılandırmacılıkta öğrenci merkezli yaklaşım, öğretmenin rolü ve ölçme değerlendirme yöntemleri ele alınıyor. İkinci bölümde ise beşe modeli (girme, keşfetme, açıklama, derinleştirme ve değerlendirme aşamaları) detaylı olarak açıklanıyor.. Konuşmacı, ÖSYM sınavlarında çıkabilecek konuları vurgulayarak yapılandırmacılık ekolünü anlatmakta ve öğrencilerin bu konuyu iyi anlamaları gerektiğini belirtmektedir. Video, yapılandırmacı modellere giriş yaparak sona ermektedir.
İşbirlikli öğrenme, 2-6 kişilik karma gruplarla ortak amaç doğrultusunda yapılan öğrenmedir. Grup üyeleri hem kendi hem de arkadaşlarının başarısından sorumludur. Gruplar heterojen yapıda olmalı ve olumlu bağlılık içermelidir
Kavram yanılgıları yanlış anlama ve yorumlamaya dayalı hatalardır. Öğrenciler önceki bilgilerini kullanarak yeni bilgiler edinirler. Matematik yığılmalı bir disiplin olduğundan, her kavram sonraki kavramları etkiler
Bu video, Gazimet İlkokulu'nda oluşturulan "Sınırsız Sınıf"ı tanıtan bir belgesel formatındadır. Videoda öğretmen Esin Sarıkaya ve ilçe milli eğitim müdürü Mustafa Cre ile öğrenci velileri yer almaktadır.. Video, Gazimet İlkokulu'nda öğrencilerin ve öğretmenlerin birlikte oluşturduğu sınırsız sınıfı konu alıyor. Sınıfta kitap ormanı, müzik köşesi, zeka oyunları bahçesi ve konuşan kürsü gibi çeşitli alanlar bulunmaktadır. Öğrencilerin sabahları okula gitmek için heyecanlandıkları ve okuldan ayrılmak istemedikleri belirtilirken, öğretmenin bu sınıfı öğrencilerin ilgileri ve yetenekleri doğrultusunda tasarladığını anlatıyor. İlçe milli eğitim müdürü ise öğrencilerin oyunla kendilerini yetiştirdiklerini ve is birliğinin güçlü olduğunu vurguluyor.
Bu video, Spor ve Yaşam Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Kerem Balyemez tarafından sunulan, öğretmen adaylarına yönelik hazırlanmış bir eğitim dersidir.. Videoda beden eğitimi ve spor dersinde kullanılan çeşitli öğretim yöntemleri detaylı olarak anlatılmaktadır. İçerik, komut yöntemi, alıştırma yöntemi, eşli çalışma yöntemi, sosyal ilişkileri geliştiren yöntemler, kendini değerlendirme yöntemi, katılım yöntemi, yönlendirilmiş buluş yöntemi, soru-cevap yöntemi, gösterip yaptırma yöntemi, öğrencinin tasarımı kişisel programlama yöntemi, öğrencinin başlatması yöntemi ve kendi kendine öğrenme yöntemi gibi konuları kapsamaktadır.. Her öğretim yöntemi için olumlu yönleri, sınırlamaları ve uygulama örnekleri sunulmakta, ayrıca John Dewey'in yansı düşünme modelindeki problem çözme yöntemi ve bu yöntemin faydaları ile sınırlamaları da açıklanmaktadır. Video, öğrencilerin fiziksel, zihinsel ve duygusal gelişimine katkı sağlayacak öğretim yöntemlerini vurgulamaktadır.
Hobiler, öğrencilerin problem çözme ve stres yönetimi becerilerini geliştirir. Hobiler, teorik bilgi ve pratik becerilerin birleşimiyle yetenek kazandırır. Düzenli hobi ilgisi, ustalaşmanın anahtarıdır
İlerlemecilik, pragmatizmin eğitime uyarlanmış biçimidir. Charles Sanders Peirce tarafından geliştirilmiş, Dewey tarafından yaygınlaştırılmıştır. Geleneksel katı disiplin ve öğretmen merkezli eğitime karşı çıkmıştır
Bu video, Büyük Reşit Paşa Ortaokulu'nun tanıtımını yapan bir film formatındadır. Videoda okulun yöneticileri ve öğretmenleri okulun eğitim anlayışını ve hedeflerini anlatmaktadır.. Video, okulun 1850 yılında sıbyan mektebi olarak eğitime açılıp 1948 yılında Büyük Reşit Paşa adını aldığı bilgisiyle başlar. Okulun temel amacı, bilim ve teknolojiye farkında, değişime açık, değerlerini yaşayan ve yaşatan, hoşgörü sahibi, farklılıkları zenginlik olarak kabul eden, kendine güvenen, araştırıp sorgulayan bireyler yetiştirmektir. Videoda okulun fiziksel özellikleri (17 derslik, fen laboratuvarı, görsel sanatlar atölyesi, yemekhane, konferans salonu ve özel etkinlik sınıfı) ve eğitim anlayışı (sorgulamaya dayalı, öğrenci merkezli, yaratıcılık ve üreticilik esasına dayalı) detaylı olarak anlatılmaktadır.
Bu video, Özel Luna Ortaokulu'nun 2018 yılından beri uyguladığı Uluslararası Bakalorya Orta Programı hakkında bilgi veren bir tanıtım videosudur.. Video, programın öğrenci merkezli, proje ve performansa dayalı yapısını anlatarak başlıyor. Programın temel hedefleri arasında araştıran, sorgulayan, açık fikirli, dengeli ve prensipli öğrenciler yetiştirmek bulunmaktadır. Programda her ders dört ana kriter üzerinden değerlendirilir ve kültürlerarası farkındalık ve uluslararası bakış açısı önemlidir. Özellikle toplum projeleri, öğrencilerin empati duygularını geliştirmelerine, inisiyatif almalarına ve çevreye duyarlı olmalarına yardımcı olmaktadır. Programın amacı, yerel düşünen ama küresel davranan bireyler yetiştirmek ve öğrencilerin rekabetçi olmaları ile yabancı dil bilgisi sahibi olmaları önemlidir.
Bu video, eğitim amaçlı hazırlanmış bir ders anlatımıdır. Konuşmacı, öğretim yöntemlerini detaylı bir şekilde açıklamaktadır.. Video, öncelikle tartışma yöntemini ele alarak bu yöntemin ne zaman kullanılabileceğini, öğrenci merkezli ve öğretmen merkezli tartışmayı, yararlarını ve sınırlılıklarını anlatmaktadır. Ardından tartışma tekniklerini (münazara, panel, forum, zıt panel, açık oturum, workshop, çalıştay, sempozyum, seminer, çember, fikir taraması) tek tek incelemektedir. Daha sonra gösterip yaptırma yöntemini tanıtarak bu yöntemin tanımını, yararlarını, sınırlılıklarını ve hangi öğrenme alanlarında etkili olduğunu açıklamaktadır. Video, her iki öğretim yöntemi için örnek performans soruları çözerek ve konuları özetleyerek sona ermektedir.
Bu videoda bir eğitimci, matematik dersinin öğrencinin isteklerine göre nasıl farklılaştırılabileceğini anlatan bir proje hakkında konuşuyor. Konuşmacı, bir konferansa katılarak edindiği fikirle bir anket oluşturduğunu ve bu ankete göre öğrencilerin isteklerine uygun matematik etkinlikleri tasarladığını belirtiyor.. Video, proje sürecinin nasıl ilerlediğini ve sonuçların nasıl değerlendirildiğini anlatıyor. Konuşmacı, projenin başarılı olduğunu ve farklı disiplinlerle ilişkilendirilebileceğini gösteriyor. Ayrıca, merakın öğrenmenin temelini oluşturduğunu vurgulayarak, bir İngilizce öğretmeninin bile bu işe gönül vererek başarılı olabildiğini örnek gösteriyor.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan eğitim dersi formatında hazırlanmış olup, öğretmenlere yönelik örnek olay yöntemi hakkında kapsamlı bilgiler içermektedir.. Videoda örnek olay yönteminin tanımı, avantajları, sınırlılıkları ve uygulanması için temel aşamalar detaylı şekilde ele alınmaktadır. Yöntemin günlük hayattaki problemlerin derslerle ilişkilendirilerek çözüme kavuşturulması amacıyla kullanıldığı, öğrencilerin aktif katılımıyla uygulandığı vurgulanmaktadır.. Örnek olay yönteminin aşamaları (örnek olay verme, anlaşılma kontrolü, yönlendirici sorular, çözüm önerilerinin oluşturulması, sınıfta sunulması ve tartışma) adım adım açıklanırken, yöntemin avantajları (öğrenci merkezli olma, problem çözme becerisi kazandırma, günlük hayata transfer etme) ve sınırlılıkları (ders hedeflerinin dışına çıkması, temel bilgi eksikliği, kalabalık sınıflarda etkili olmaması) da incelenmektedir.
Bu video, Mimar Sinan İlkokulu'nda düzenlenen bir eğitim seminerini konu alıyor. Videoda okul müdürü Abdulcabbar Uzun ve seminerin katılımcıları yer alıyor.. Video, Milli Eğitim Bakanlığı'nın 2023 Vizyonlu Projesi kapsamında düzenlenen öğretim yöntemleri ve teknikleri üzerine bir semineri anlatıyor. CASU'dan alınan uzman hocalar tarafından verilen seminerde, öğretmenlere öğrenci merkezi öğretim yöntemleri hakkında teorik ve pratik bilgiler sunuluyor. Öğretmenler, bu eğitimlerin sınıflarda uyguladıkları yöntemleri pekiştirmelerine ve uygulama aşamasındaki zorlukları gidermelerine yardımcı olduğunu belirtiyor.