Bu video, "Geniş Özetler" serisinin sekizinci modülü olup, öğretmenler için dijital yetkinlikler konusunu ele almaktadır.. Video, yetkinlik ve yeterlilik kavramlarının tanımıyla başlayıp, dijital yeterliliklerin önemi, dijital beceriler ve dijital okuryazarlık kavramlarını açıklamaktadır. Daha sonra dijital dönüşüm, dijital vatandaşlık, e-devlet, bilişim etiği, telif hakları ve kişisel verilerin korunması gibi konular ele alınmaktadır. Ayrıca 2023 Sanayi ve Teknoloji Stratejisi, Dijital Eğitim Eylem Planı ve 21. yüzyıl becerileri listesi gibi önemli belgeler hakkında bilgiler verilmektedir. Video, öğretmen yeterliliklerini geliştirmek için temel değerler olan Fryer, Gardner ve UNESCO'nun sunduğu değerler üzerine odaklanarak sona ermektedir.
21. yüzyıl becerileri, bireylerin iyi vatandaş ve nitelikli iş görenler olmalarını sağlayan özelliklerdir. Beceriler sadece teknik değil, genel ve karmaşık uzmanlık biçimlerini temsil eder. OECD'ye göre 2030'da öğrenciler yetişkin olacak ve yeni meslek alanları oluşacak
Bu video, Ulubey Okulları Şerif Ali Kampüsü'nün tanıtımını yapan bir reklam filmidir.. Video, okulun temizlik ve hijyen açısından Beyaz Bayrak ve sertifika sahibi olduğunu belirterek başlıyor. Ardından COVID-19 tedbirleri, eğitim politikaları, bireysel öğrenme metodu, yabancı dil eğitimi ve psikolojik danışmanlık programları hakkında bilgiler veriliyor. Okul, Atatürk İlkeleri doğrultusunda çağdaş, araştırmacı, özgüvenli ve mutlu bireyler yetiştirmeyi amaçlıyor ve 21. yüzyılın dijital çağında bilgiye ulaşmanın yanı sıra bilgiyi kullanmaya yönelik atölyeler sunuyor.
Bu video, Mareşal Fevzi Çakmak İlkokulu'nun tanıtımını yapan bir film formatındadır. Okulun kurucusu veya yöneticisi tarafından okulun özellikleri ve vizyonu anlatılmaktadır.. Video, okulun 1991 yılında eğitim öğretimine başladığını ve vizyonunu açıklayarak başlıyor. Ardından okulun fiziksel özellikleri detaylı olarak anlatılıyor: Z-kütüphane, konferans salonu, spor odası ve ana sınıfı gibi alanlar tanıtılıyor. Okulun vizyonu, 21. yüzyılın yaratıcı, dünyaya uyumlu, sorunlara çözüm getiren, yurtsever, yüksek donanımlı, üretken, ahlaklı, dinamik ve öğrenmeyi seven bireylerin yetiştirildiği Türkiye'nin önde gelen okulları arasında olmak ve uluslararası düzeyde adını duyurmaktır.
Kitap üç editör tarafından hazırlanmıştır. Eğitimin temel kavramlarını ve tarihsel gelişimini ele alır. Eğitimin felsefi, psikolojik ve sosyal temellerini inceler. Eğitimin ekonomik, hukuksal ve araştırma yöntemlerini açıklar. Eğitimin amaç ve işlevlerini detaylı şekilde inceler
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan eğitim alanında soru-cevap formatında hazırlanmış bir içeriktir. Eğitmen, çeşitli eğitim kavramlarını ve teorilerini açıklayarak soruları çözmektedir.. Video, eğitim alanında önemli kavramları ele almaktadır. İçerikte yabancı öğrencilerin motivasyonunu artırmak için Gardner'ın çoklu zeka teorisi, zorbalık tanımı, dijital yeterlilikler, 21. yüzyıl becerileri, ekolojik sistem yaklaşımı, özel yetenek kuramı, rehberlik işlevleri, değerlendirme türleri ve öğrenmeyi etkileyen faktörler gibi konular işlenmektedir. Her soru için doğru cevap verilmekte ve seçenekler detaylı olarak açıklanmaktadır.
Bu video, çeşitli öğretmenlerin eğitim projelerini sunmaları için düzenlenen bir panel formatındadır. Videoda Hayriye, Yunus Servet Güngördü, Tunç Hoca, Kadriye Hanım, Lale Hanım, Mücahide Hanım, İşıl Hanım, Mehmet Akdemir ve Ayşe Kübra Günel gibi öğretmenler yer almaktadır.. Videoda öğretmenlerin sunduğu farklı eğitim projeleri adım adım anlatılmaktadır. Proje içerikleri arasında edebiyat derslerinde mektup yazma etkinlikleri, teknolojik sistem projeleri, akıllı cerrahi maske geliştirme, Minecraft oyunu üzerinden çevre sorunlarına çözüm üretme, pandemi koşullarında ev kavramını sorgulayan "Pant Evi" projesi ve COVID-19 salgınından yola çıkarak hazırlanan "Salgın Evreni" projesi bulunmaktadır.. Her proje, disiplinler arası bir yaklaşımla hazırlanmış olup, öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerine sahip bireyler olarak yetiştirilmesi hedeflenmektedir. Projelerin sunumları sonrası diğer öğretmenlerin değerlendirmeleri ve soru-cevap oturumları da videoda yer almaktadır.
Bu video, Bahçeşehir Kolejleri'nin tanıtımını yapan bir reklam filmidir. Videoda öğretmenlerin ve öğrencilerin sesleri duyulmaktadır.. Video, Bahçeşehir Kolejleri'nin kişiye özgü öğretim modeli, dil eğitimi, teknolojik gelişim ve akademik başarı üzerine odaklanmaktadır. Kolej, dört yaşından itibaren tam zamanlı İngilizce ve Fransızca dil edinimi sunmakta, Apple işbirliği ile dijital dünya okulu projesi gerçekleştirmekte ve öğrencilerin fiziksel ve zihinsel gelişimlerini desteklemektedir. Ayrıca sanat eğitimi ve 21. yüzyıl becerileri kazandırma çalışmaları da vurgulanmaktadır.
21. yüzyıl becerileri temel ve okuryazarlık becerileri olarak ikiye ayrılır. Temel beceriler eleştirel düşünme, problem çözme ve yenilikçiliği içerir. İş birliği, iletişim, liderlik ve küresel farkındalık temel becerilerdendir
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan eğitim öğretim teknolojileri dersinin son ünitesini içeren eğitim içeriğidir. Eğitimci, yaklaşık 50-55 videoluk bir eğitim serisinin son bölümünü anlatmaktadır.. Video, öğretim materyallerinin tanımı, özellikleri, kullanım avantajları ve dikkat edilmesi gereken hususlar üzerine odaklanmaktadır. İçerikte materyalin taşıması gereken özellikler (hedefe uygun, kolay kullanışlı, güvenilir, dayanıklı, ekonomik, esnek, ilgi çekici), materyal kullanımının faydaları ve materyal seçerken dikkat edilmesi gereken faktörler detaylı şekilde ele alınmaktadır.. Video ayrıca ÖSYM ve KPSS sınavlarında sorulan soru tiplerini içermekte, Richard Mayer'in çoklu öğrenme ortamı tasarım ilkelerini ve Dali'nin yaşantı konisi gibi konuları da kapsamaktadır. Materyal hazırlama ilkeleri ve 21. yüzyıl becerileri konularına geçileceği bilgisiyle video sonlanmaktadır.
SDÖ, duyguları yönetme ve pozitif ilişkiler kurma becerilerini içerir. CASEL modeline göre beş temel SDÖ becerisi vardır: öz-farkındalık, kendini yönetme, sosyal farkındalık, sorumlu karar verme ve kişilerarası ilişkiler. SDÖ becerileri akademik başarı ve ruh sağlığı üzerinde olumlu etkiler gösterir
Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl öğrenen ve öğreten becerileri incelenmiştir. Araştırma 1.159 öğretmen adayı ve 6 öğretmenle başlamıştır. Türkiye'nin 11 devlet üniversitesinden 2.506 öğretmen adayı katılmıştır
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan eğitimde proje hazırlama dersinin temel kavramlarını anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, YÖK'e göre proje hazırlama dersinin içeriğini açıklayarak başlıyor ve ardından eğitimin amacı, 21. yüzyıl becerileri, Bloom taksonomisi, PISA sınavları, LGS ve YKS sınavları, proje yazmanın önemi ve proje türleri gibi konuları ele alıyor. İçerikte proje hazırlama dersinin sadece proje yazma değil, aynı zamanda araştırma yapma, bilimsel yöntem ve öğretim ilke yöntemleri konularını da kapsadığı vurgulanıyor. Ayrıca 21. yüzyıl becerilerinin üç bileşeni (öğrenme ve yenilenme becerileri, bilgi-medya-teknoloji becerileri, yaşam ve meslek becerileri) ve Bloom taksonomisinin beş basamağı (bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme) detaylı olarak açıklanıyor.
Türkiye için 21. yüzyıl becerilerine yönelik sistematik model önerilmiştir. 616 kaynak taranarak 35 teorik çerçeve belirlenmiştir. Model, öğrencilerin yaşam boyu ihtiyaç duyduğu temel becerileri kapsamaktadır
Bu video, bir eğitimci tarafından üniversite öğrencilerine yönelik yapılan eğitim sunumudur. Konuşmacı, geleceğin eğitim sistemi ve STEM eğitimi hakkında kapsamlı bilgiler vermektedir.. Video üç ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde 21. yüzyılda bilginin önemi, teknolojik gelişmeler ve geleceğin eğitim ihtiyaçları anlatılmaktadır. İkinci bölümde STEM eğitiminin tanımı, felsefesi ve çatısı (bilimsel bilişsel düşünme, robotik, proje tabanlı öğrenme, sorgu tabanlı öğrenme, maker, problem çözme becerileri, kodlama) açıklanmaktadır. Son bölümde ise masal temelli sistem uygulamaları ve köprü projesi örneği üzerinden pratik uygulamalar gösterilmektedir.. Sunumda ayrıca Bloom'un taksonomisi, 21. yüzyıl yeterlilikleri, Milli Eğitim Bakanlığı'na yazılan beş E modeline göre hazırlanmış bir STEM eğitim programı örneği ve köprü projesi kapsamında öğrencilerle etkileşimli çalışma, resim çizme etkinlikleri ve farklı malzemelerden köprü yapma gibi pratik uygulamalar da yer almaktadır.
Bu video, Bursa'daki Kavram Okulları'nın eğitim imkanlarını tanıtan bir tanıtım filmidir.. Video, Kavram Okulları'nın ahşap atölye ve robotik atölyelerinin sunduğu inovatif eğitim imkanlarını anlatmaktadır. Atölyeler, öğrencilerin hayal gücünü, estetik algılarını ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ahşap atölyelerde el-göz koordinasyonu, ince kaslar ve malzeme işleme becerileri geliştirilirken, robotik atölyelerde Arduino, Microbit, Mbot robot seti ve Makemake ile elektroniğe giriş aktiviteleri uygulanmaktadır. Bu eğitimler, öğrencilerin 21. yüzyıl üretim becerilerine sahip, problem çözebilen ve güçlü bireyler olarak yetiştirilmesine katkıda bulunmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan uzman öğretmenlik başöğretmenlik sınavına hazırlık amaçlı bir deneme dersidir. Eğitimci, sınav haftasında öğrencilere yardımcı olmak amacıyla hazırladığı 17 denemeden birini çözmektedir.. Videoda 30 sorudan oluşan bir deneme sınavının çözümü sunulmaktadır. Sorular psikolojik kavramlar, değerlendirme yöntemleri, sınıf rehberlik programı, dijital yeterlilikler, araştırma yöntemleri, mülteci gruplarının eğitimi, kapsayıcı eğitim, küresel iklim değişikliği, sürdürülebilir kalkınma ve 21. yüzyıl becerileri gibi çeşitli eğitim konularını kapsamaktadır.. Eğitimci her soruyu detaylı bir şekilde açıklamakta ve doğru cevabı belirtmektedir. Video, yaklaşık 30 dakika içinde bitirmeye çalışılmakta olup, başöğretmenlik sınavına hazırlananlar için hazırlanmış kapsamlı bir deneme çözümü niteliğindedir.
Bu video, Kadıköy Alev Alatlı Bilim ve Sanat Merkezi'nde görev yapan Zehra Topal Altındiş tarafından üniversite öğrencilerine yönelik yapılan bir sunum formatındadır. Konuşmacı, Sakarya Üniversitesi'nde lisans, Bolabantzet Baysal Üniversitesi'nde yüksek lisans ve İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa'da doktora yapmış bir eğitimcidir.. Sunumda Bilsem (Bilim ve Sanat Merkezleri) hakkında kapsamlı bilgiler verilmekte, Bilsem'in tarihçesi, öğretmen olmanın artı-eksi yönleri ve Bilsem'in kendi içindeki farklılıkları ele alınmaktadır. Konuşmacı, Bilsem'de öğretmenlik yapmanın zorluklarını, öğrencilerin psikolojik durumlarını ve 21. yüzyıl becerileri gibi konuları kendi deneyimleri üzerinden anlatmaktadır.. Videoda ayrıca Bilsem'in zil sesinin olmaması, bilişsel ve sosyal-duygusal becerilerin harmanlanması, projeler ve üst düzey düşünme becerilerinin geliştirilmesi gibi özellikleri vurgulanmaktadır. Konuşmacı, öğrencilerin enerji seviyelerinin düşük olduğu saatlerde çalışmak, uzun yolculuklar, öğrencilerin aşırı beklentileri ve velilerin Bilsem hakkında iyimser yorumlar yapmasının olumsuz etkileri gibi zorlukları da paylaşmaktadır.