Küflenme, nemli ortamlarda mantar hücrelerinin bölünmesiyle oluşur. Proje için nem alıcı granüller ve su geçirmez kaplama malzemeleri gereklidir. Havalandırma sistemleri ve nem sensörleri de projede yer almalıdır
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan eğitimde proje hazırlama dersinin temel kavramlarını anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, YÖK'e göre proje hazırlama dersinin içeriğini açıklayarak başlıyor ve ardından eğitimin amacı, 21. yüzyıl becerileri, Bloom taksonomisi, PISA sınavları, LGS ve YKS sınavları, proje yazmanın önemi ve proje türleri gibi konuları ele alıyor. İçerikte proje hazırlama dersinin sadece proje yazma değil, aynı zamanda araştırma yapma, bilimsel yöntem ve öğretim ilke yöntemleri konularını da kapsadığı vurgulanıyor. Ayrıca 21. yüzyıl becerilerinin üç bileşeni (öğrenme ve yenilenme becerileri, bilgi-medya-teknoloji becerileri, yaşam ve meslek becerileri) ve Bloom taksonomisinin beş basamağı (bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme) detaylı olarak açıklanıyor.
Bu video, mezun olacak bir mimarlık öğrencisinin sektöre giriş için portfolyo hazırlama sürecini anlattığı bir eğitim içeriğidir. Öğrenci, dört yıllık eğitim sürecinde öğrendiği maket, plan, çizim, kesit, görünüş, cephe, detay, render ve modelleme becerilerini portfolyosuna aktarmayı hedeflemektedir.. Video, portfolyo hazırlama sürecini adım adım göstermektedir. Önce portfolyo örneği incelemesi, ardından dört farklı proje (tesis binası, bungalov, uygulama projesi, karma kullanımlı yaşam merkezi ve Galata Kulesi'nin yanındaki arsa projesi) için görselleştirmelerin hazırlanması, sayfa düzeninin oluşturulması, CV'nin hazırlanması ve son olarak portfolyonun flipbook formatına dönüştürülmesi anlatılmaktadır. Ayrıca portfolyonun İngilizce olması, dikey A4 sayfa boyutu, en fazla 10 MB boyutu gibi teknik detaylar da paylaşılmaktadır.
Projeler soyut, amaç, hedefler, kapsam ve literatür özetinden oluşmalıdır. Başlangıç maliyeti, yöntem ve proje yönetimi bölümleri gereklidir. Grup çalışmaları ve araştırma fırsatları belirtilmelidir
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı TÜBİTAK projelerinin nasıl hazırlanacağını anlatmaktadır.. Video, öncelikle çeşitli TÜBİTAK projelerinin örneklerini göstererek başlıyor (uydu antenleriyle güneş enerjisi kullanımı, çizgi izleyen robotlar, akülü araçlar, mıknatıslı füzeler, tren modelleri, pervane sistemleri, paten aydınlatma sistemleri ve şırıngalardan elektrik motoru yapımı). Ardından konuşmacı, TÜBİTAK projelerini hazırlamak için yedi adımlı bir yöntem sunuyor: özgün projeler tasarlamak, günlük hayatta kullanılabilecek projeler yapmak, karşılaşılan problemleri tespit etmek, bu problemlerin çözümlerini araştırmak, en uygun çözümleri belirlemek, çözümleri birleştirmek ve daha özgün projeler için mevcut çözümlerin dezavantajlarını gidermek.
Proje, belirli sürede değişim yaratmayı hedefleyen, birbiriyle ilişkili amaçlara sahip çalışmadır. Bilimsel proje, gözlem, düzenleme ve neden-sonuç ilişkisini inceler
"Özel Öğretmen" kanalında yayınlanan bu eğitim videosunda, bir öğretmen 9. sınıf proje hazırlama dersi için sınav sorularını çözmektedir.. Video, 1. dönem 1. yazılı sınav sorularının çözümünü içermektedir. Öğretmen, çoktan seçmeli soruları tek tek ele alarak doğru cevapları açıklamakta ve konuları örneklerle pekiştirmektedir. İçerikte bilimsel bilginin özellikleri, bilim ve teknoloji arasındaki ilişki, bilgi türleri (gündelik, bilimsel, dini, teknik, felsefi) ve proje hazırlama süreci gibi konular ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca araştırma yöntemleri, bilimsel proje hazırlama özellikleri, araştırma teknikleri ve bilimsel buluşlar hakkında bilgiler de bulunmaktadır. Bu içerik, sınav hazırlığı yapan öğrenciler için faydalı bilgiler sunmaktadır.
Bir ildeki 9 okulda 191 proje sergilenmiş, bunların 24'ü Türkçe dersi projeleriydi. Projelerde 18 öğretmen danışmanlık yapmış, 84 öğrenci yürütücü olarak görev almıştır
Öğrenme, bireyin yaşantıları aracılığıyla yeni davranışlar kazanmasıdır. Öğrenme görsel, işitsel ve kinestetik olmak üzere üç ana grupta toplanır. Görsel öğrenenler görerek ve okuyarak, işitsel öğrenenler dinleyerek öğrenir
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan bilimsel proje hazırlama ve başvuru sürecini anlatan kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, bilimsel proje fikrinin olgunlaşma sürecini ve proje hazırlama aşamalarını adım adım ele almaktadır. İlk bölümde bilim, bilimsel araştırma ve proje kavramlarının tanımı yapılarak proje sürecinin dört aşaması (fikir aşaması, araştırma konusu belirleme, hipotez ve araştırma sorularının kurgulanması) açıklanırken, ikinci bölümde proje amacının belirlenmesi, SMART kriterlerinin uygulanması ve proje başvurusunda dikkat edilmesi gereken noktalar anlatılmaktadır.. Video ayrıca problem belirleme, literatür taraması, proje fikrinin özgünlük, yenilik, yapılabilirlik, etik uygunluk ve genellenebilirlik ölçütleriyle değerlendirilmesi, proje çıktılarının yaygın etkisi ve dil bilgisi kuralları gibi önemli konuları da kapsamaktadır. Bilimsel araştırma yapmak isteyenler için kapsamlı bir rehber niteliğindedir.
Yönetmelik, elektrik tesisat projelerinin hazırlanmasına dair usul ve esasları düzenler. Kuvvet, aydınlatma, koruma, haberleşme ve güvenlik sistemlerini kapsar. Yeni tesislere veya mevcut tesislerde değişiklik yapılacak kısımlara uygulanır
Bu video, TÜBİTAK proje hazırlama sürecini adım adım anlatan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, proje hazırlama sürecini örnek bir proje üzerinden açıklamaktadır.. Video, TÜBİTAK proje hazırlama sürecini üç ana bölüme ayırarak ele almaktadır: proje türü (araştırma, inceleme ve tasarım), proje alanı ve proje içeriği. Konuşmacı, "Halk Sağlığı ve Koruyucu Sağlık Hizmetleri" projesi örneği üzerinden proje başlığı, amacı, yöntemi ve beklenen sonuç gibi bölümlerin nasıl hazırlanacağını göstermektedir. Ayrıca, anket hazırlama durumunda ilce milli eğitim müdürlüğünden izin alma ve sisteme yükleme gibi önemli detaylar da paylaşılmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan Ewing video serisinin beşinci bölümü olup, E-Twinning Live platformunda etwinning projesi oluşturma ve hazırlama sürecini anlatan kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, etwinning projesi oluşturma sürecini adım adım göstermektedir. İlk bölümde okul seçimi, kurucu ortak belirleme, proje hakkında bilgi doldurma ve başvuru süreci anlatılırken, ikinci bölümde ortaklarla çalışma, düzenli etkinlikler, teknoloji kullanımı ve proje fikrinin orijinalliği gibi önemli noktalar ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca proje kabul edildikten sonra partner ekleme, twinspace kullanımı, farklı okullardan öğrencilerin forumlar üzerinden iletişim kurması, online toplantılar planlanması ve projenin sonunda final ürünleri oluşturulması gerektiği gibi pratik bilgiler de sunulmaktadır.
"Özel Öğretmen" kanalında yayınlanan bu eğitim videosunda, bir öğretmen 10. sınıf proje hazırlama dersi ve bilim teknoloji konularındaki sınav sorularını çözmektedir.. Video, 1. dönem 1. yazılı sınavına hazırlık amacıyla çoktan seçmeli soru örneklerini içermektedir. Öğretmen, proje konusu seçimi, araştırma teknikleri, bilgi türleri, problem çözme özellikleri, araştırma yöntemleri, proje tamamlama süreci, bilim insanları ve buluşları, denencenin güvenilirliği, bilimsel bilgi ve teknoloji arasındaki ilişki gibi konuları içeren soruları adım adım açıklamaktadır.. Videoda günlük, teknik, dini ve felsefi bilgi türleri gibi konular da ele alınmakta ve her soru için doğru cevaplar verilmektedir. Bu içerik, sınav hazırlığı yapan öğrenciler için faydalı bilgiler sunmaktadır.
Bu eğitim videosunda TÜBİTAK Araştırma Destek Programları Başkanlığı'nda görevli Ebru Göncüoğlu, proje hazırlamada dikkat edilmesi gereken hususları anlatmaktadır.. Video, proje kavramının tanımıyla başlayıp, proje desteği başvurusunun önemi, bir proje için gerekli bölümler (özeti, amaç ve hedefler, konu, kapsam ve literatür özeti, özgün değer, yöntem bölümü, proje yönetimi, ekip ve araştırma olanakları, yaygın etki bölümü, çalışma takvimi, başarı ölçütleri ve risk yönetimi) detaylı olarak açıklanmaktadır. Ayrıca proje önerilerine eklenmesi gereken belgeler (etik kurul belgesi, yasal ve özel izin belgeleri, proje önerisi değişiklik bildirim formu) ve proje hazırlama sürecinde dikkat edilmesi gereken genel hususlar da sunulmaktadır.
Bu video, bir kişinin mimar ve inşaat mühendisi arasındaki farkları ve bir yapı inşaatı sürecini anlattığı bilgilendirici bir içeriktir.. Video, bir arsa sahibi olarak yapı yaptırmak isteyenlerin izlemesi gereken adımları adım adım açıklamaktadır. Önce mimarla görüşülüp imar durumu alınır, ardından harita çalışmaları yapılır. Ardından zemin jeoloji ve jeofizik mühendisleri sondajlar vururken, mimar mimari projeyi hazırlar. Daha sonra elektrik mühendisi elektrik projesini, makine mühendisi tesisat projesini ve inşaat mühendisi statik projesini hazırlar. Tüm bu projeler yapı denetim firmasına gider, onaylanır ve son olarak belediyeye ruhsat süreci başlatılır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, bir öğretmen tarafından proje hazırlama dersi için hazırlanmış yazılı soruların çözümlerini sunmaktadır.. Videoda proje hazırlama konusu kapsamında çeşitli sorular ele alınmaktadır. Öğretmen, proje konusu yazma, proje hazırlamanın gerekçeleri, bilgi türleri (gündelik bilgi, dini bilgi, teknik bilgi, bilimsel bilgi), bilimsel bilginin özellikleri, teknolojik ürünlerin zararları, proje hazırlama sürecinde dikkate alınması gereken unsurlar gibi konuları açıklamaktadır. Her soru için detaylı cevaplar verilmekte ve öğrencilerin sınavlarda başarılı olmaları için önemli bilgiler paylaşılmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan eğitim içeriğidir ve bilimsel proje hazırlama konusunu ele almaktadır.. Videoda iki ana bölüm bulunmaktadır: İlk bölümde proje hazırlama dersi 2. dönem 2. yazılı sınavının 20 sorusu çözülmekte, proje hazırlama sürecinin aşamaları, sunum araçları ve uygulama amaçları gibi konular işlenmektedir. İkinci bölümde ise bilimsel proje hazırlama sürecinde dikkat edilmesi gereken özellikler, bilimsel etik ilkeleri ve proje raporunun yapısı hakkında bilgiler verilmektedir.. Video, öğrencilerin yazılı sınavlarına hazırlanmalarına yardımcı olmayı amaçlamakta ve bilimsel çalışmaların orijinal olması, verilerin anlaşılır hale getirilmesi, proje özetinin içeriği ve literatür kullanımı gibi konuları açıklamaktadır.
Bu video, Mustafa adlı bir kişinin ilk kez çektiği eğitim videosudur. Mustafa, Aliko programında hazırlanan projelerin pafta dönüştürülmesi konusunda bilgi vermektedir.. Video, Aliko'da hazırlanan projelerin plan, cephe ve perspektif görünüşlerinin nasıl pafta haline getirileceğini adım adım göstermektedir. Mustafa önce modelin görünümünü ayarlayıp, ardından plan görünüşüne geçerek boyutlandırma, cephe görünüşüne geçerek duvar veya modül seçimi ve perspektif görünüşüne geçerek farklı açılardan görüntüleme işlemlerini detaylı şekilde anlatmaktadır. Ayrıca, pafta üzerinde müşteri bilgileri girilmesi ve pafta çıktısının alınması gibi temel işlemler de gösterilmektedir.