• Buradasın

    PISA

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Soru Bankası İçeriği

      Kitap konu testleri ve beceri temelli testlerden oluşmaktadır. Testler kolay, orta ve zor olmak üzere üç seviyede sunulmaktadır. Mobil kütüphane uygulaması Android ve iOS işletim sistemleriyle uyumludur

      • ankarayayincilik.com.tr
    • Eğitim Değerlendirmesi: PISA Sonuçları Üzerine Sohbet

      Bu video, bir röportaj formatında olup, sunucu Mehmet ile eğitim uzmanı Cihat Şener arasında geçen bir sohbeti içermektedir. Cihat Şener, eğitim konusunda uzman bir görüş sunmaktadır.. Videoda PISA (Programme for International Student Assessment) sonuçları değerlendirilmektedir. Türkiye'nin PISA'da 81 ülke arasında 39. sırada olduğu, matematik başarılarında 39. sırada olduğu, yaşam memnuniyeti endeksinde 73. sırada olduğu ve merak endeksinde ilk on sırada olduğu belirtilmektedir. Konuşmacılar, Türkiye'nin matematik başarılarındaki düşük sıralamasını, yaşam memnuniyeti endeksindeki düşük sıralamasını ve çocukların merak endeksindeki yüksek sıralamasını analiz ederek, eğitim sistemindeki eksiklikleri ve ilerleme alanlarını tartışmaktadır.

      • youtube.com
    • Eğitim Sistemi ve PISA Değerlendirmesi Hakkında Bilgilendirme

      Bu video, bir eğitim uzmanının PISA (Programme for International Student Assessment) değerlendirmesi ve eğitim sistemi hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Video, PISA değerlendirmesinin nasıl yapıldığını "pizza yapımı" benzetmesiyle açıklamaktadır. Türkiye Cumhuriyeti'nin bir evren olduğu, bu evreni temsil eden örneklemlerin nasıl seçildiği anlatılmaktadır. Eğitim sisteminin temel amacı, öğrencilerin okuma, fen ve matematik becerilerini geliştirmek ve bunları günlük hayatta kullanabilmeleri için ezber yerine problem çözme becerilerini kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilerin altı farklı kategoride değerlendirildiği ve modern dünyada yaşayabilmek için en az 5. dereceye ulaşmaları gerektiği vurgulanmaktadır.

      • youtube.com
    • Damla Yayınevi'nin PISA Destekli Dört Boyutlu Soru Bankaları Tanıtımı

      Bu video, Damla Yayınevi'nin yeni ürünü olan PISA destekli dört boyutlu ortaokul soru bankalarını tanıtan bir ürün tanıtım videosu formatındadır.. Video, dört boyutlu soru bankalarının ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve bu sistemin bilişsel süreçleri basitten karmaşığa doğru sınıflandırdığı soruları içeren bir sistem olduğunu belirtiyor. Ardından soru bankalarının yapısı, pratik konu anlatım bölümleri, "hatırla çöz" özelliği ve kazanım takibi anlatılıyor. Dört boyutlu soruların dört farklı boyutu (bilgi hatırlatma, bilgi ölçme, analiz-sentez becerileri ve yeni soru üretme) detaylı olarak açıklanıyor. Son olarak PISA'nın ne olduğu, neden önemli olduğu ve soru bankalarının dijital ortamda nasıl kullanılacağı anlatılıyor.

      • youtube.com
    • Ölçme ve Değerlendirme Temel Kavramları

      Ölçme, bireylerin özelliklerini belirleme ve sembollerle ifade etme işlemidir. Değerlendirme, ölçme sonuçlarını ölçütle kıyaslayarak karar verme sürecidir. Ölçme betimleme, değerlendirme ise yargılama işlemidir

      • atilim.edu.tr
    • Milli Eğitim Bakanı ile PISA Raporu Hakkında Röportaj

      Bu video, bir röportaj formatında olup, konuşmacılardan biri Milli Eğitim Bakanı Ziya Bey'dir. Röportajda çeşitli sorular sorulmakta ve özellikle PISA raporu üzerine detaylı bir tartışma yapılmaktadır.. Röportajda Türkiye'nin PISA raporlarında 70 ülke arasında 50. sırada olduğu belirtilmekte ve Ziya Bey, PISA'nın önemini vurgulamaktadır. Bakan, PISA'nın ekonomik durum ve yatırım miktarlarına göre ülkelerin karşılaştırılmasını sağladığını, ancak Türkiye'nin bu tür sınavlarda daha yüksek sıralara çıkabilmesi için eğitim sisteminde kaliteye önem verilmesi gerektiğini, öğretmen eğitimine destek verilmesi gerektiğini ve elektronik sınav deneyimine sahip öğrencilerin yetiştirilmesi gerektiğini belirtmektedir.

      • youtube.com
    • Türkiye'nin Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları Üzerine Röportaj

      Bu video, bir televizyon programında Türk Eğitim Derneği Genel Başkanı Selçuk Pehlivanoğlu ile yapılan röportajı içermektedir. Programda ayrıca Selçuk Bey Aladağ ve diğer konuklar da yer almaktadır.. Röportajda Türkiye'nin eğitim sistemi, PISA sonuçları ve eğitim politikaları ele alınmaktadır. Konuşmacılar, Türkiye'nin eğitim sistemindeki temel sorunları (imam hatipleştirme, sınavlara odaklı sistem, değerler çatışması, eğitim eşitsizliği) tartışmakta ve çözüm önerileri sunmaktadır. Ayrıca, eğitim bütçesinin dağılımı, öğretmen yetiştirme programları ve eğitim sisteminin siyasi müdahalelerden bağımsız olması gerektiği gibi konular da tartışılmaktadır.. Röportajda ayrıca köşe yazarlarının (Uğur Dündar, Mehmet Teskan ve Emre Kongar) PISA sonuçları hakkındaki değerlendirmeleri paylaşılmakta ve Soma'daki çocukların eğitimine yönelik sivil toplum örgütünün çalışmaları da ele alınmaktadır. Konuşmacılar, Türkiye'nin geleceği için yetkinlikler geliştirmenin ve ara elemanların önemini vurgulayarak, eğitim sisteminin bütüncül bir bakış açısıyla ele alınması gerektiğini belirtmektedir.

      • youtube.com
    • Mozaik Yayınları Türkçe Görseli Bol Yeni Nesil Soru Bankası Tanıtımı

      Bu video, bir eğitim kaynağı tanıtımıdır. Konuşmacı, Facebook'taki "Türkçe ve Öğretmen Grubu" katkılarıyla hazırlanan Mozaik Yayınları'nın "Türkçe Görseli Bol Yeni Nesil Soru Bankası" kitabını tanıtmaktadır.. Video, kitabın içeriğini ve yapısını anlatmaktadır. Kitapta iki tip test bulunmaktadır: mavi renkteki kazanım testleri ve turuncu renkteki konu değerlendirme sınavları. Kazanım testleri her bir kazanım için ayrı ayrı hazırlanırken, konu değerlendirme sınavları ünitenin tamamını 20 soruda tekrar etmektedir. Kitap, görsel okuma, sözel yetenek ve akıl yürütme becerilerini geliştirmeye yönelik PISA mantığında yeni nesil sorular içermektedir.

      • youtube.com
    • PISA 2012 Ulusal Nihai Raporu Özeti

      PISA, OECD'nin 15 yaş öğrencilerinin matematik, fen ve okuma becerilerini ölçen araştırmasıdır. Türkiye 2003'ten beri düzenli olarak araştırmaya katılmaktadır. Araştırma üç yılda bir yapılmaktadır

      • academia.edu
    • PISA Başarısı ve Eğitim Finansmanı Karşılaştırması

      OECD'nin PISA 2015'te en başarılı 10 ülke ve Türkiye incelenmiştir. Araştırma nitel yöntemle, doküman analizi tekniğiyle gerçekleştirilmiştir. Veriler OECD, BM, Dünya Bankası ve TÜİK kaynaklarından toplanmıştır

      • dergipark.org.tr
    • Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri

      Ölçme, bir özelliğin gözlenip sayı veya sembolle ifade edilmesidir. Değerlendirme, ölçme sonuçlarını ölçütle karşılaştırarak yargıya varma sürecidir. İyi bir ölçme aracı geçerli, güvenilir ve ayırt edici olmalıdır

      • corlu.meb.gov.tr
    • PISA Okuma Becerileri Soruları ve Özellikleri

      Bu video, öğretmenlere yönelik hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, PISA okuma becerileri soruları ve özellikleri hakkında bilgi vermektedir.. Video, PISA'nın ne olduğu, amacı ve hangi öğrencileri ölçtüğü konularını ele almaktadır. PISA'nın OECD tarafından üç yıllık dönemlerde 15 yaş grubundaki öğrencilere uygulanan bir eğitim araştırması sınavı olduğu, öğrencilerin okulda öğrendikleri bilgileri günlük yaşamlarına aktarma becerilerini ölçtüğü anlatılmaktadır. Ayrıca PISA'nın okuryazarlık kavramını nasıl tanımladığı ve Türkçe'nin ilgilendiği okuma becerileri alanının önemi vurgulanmaktadır.

      • youtube.com
    • Eğitimde Fırsat Eşitliği ve Ekonomik Nedenleri

      Eğitimde fırsat eşitliği, olması gereken kadar uygulama yapılmasıdır. Fırsat eşitliğinin ekonomik nedenleri ailenin eğitim giderleridir. Ailenin eğitim giderlerini karşılayabilmesi tarafların fırsat oluşturmasına bağlıdır

      • dergipark.org.tr
    • Türkiye'nin Eğitim Sistemi ve PISA Değerlendirmesi

      Bu video, bir televizyon programı formatında olup, sunduğu konuklar arasında Prof. Dr. Sinan Vatanan, Prof. Dr. Cemil Yücel, Batuhan Aydagül, Atilla Abdulkadiroğlu ve Tayfun Sönmez bulunmaktadır.. Program, Türkiye'nin eğitim sisteminin durumunu ve PISA değerlendirme sonuçlarını ele almaktadır. Konuşmacılar, Türkiye'nin PISA'daki performansının gerilediğini, 72 ülke arasında 52. sıraya düştüğünü ve özellikle üst düzey becerilerde yetersiz kaldığını vurgulamaktadır. Ayrıca, kaynaştırma eğitim sistemi, öğretmen maaşları, eğitim politikaları ve öğretmen yetiştirme yöntemleri gibi konular da tartışılmaktadır.. Programda ayrıca Türkiye'deki Suriyeli mültecilerin eğitim durumu önümüzdeki programlarda ele alınacak bir konu olarak belirtilmiştir. Eğitimde kaynakların nasıl harcanması gerektiği, öğretmenlerin profesyonel olarak algılanması ve motivasyonlarının artırılması gibi sorunlar için öneriler sunulmaktadır.

      • youtube.com
    • Aklın İzinde: Türkiye'nin Eğitim ve Ekonomi Analizi

      Bu video, 30 yıllık habercilik ve 20 yıllık televizyonculuk deneyimine sahip bir sunucunun "Aklın İzinde" adlı programının bir bölümüdür. Sunucu, eğitim ve ekonomi arasındaki ilişkiyi detaylı bir şekilde incelemektedir.. Program, Türkiye'nin eğitim sistemi ve ekonomik durumu üzerine kapsamlı bir analiz sunmaktadır. İlk olarak eğitimün bir ülkenin geleceği için temel olduğu vurgulanmakta, ardından Türkiye'nin teknoloji düzeyi, yüksek teknoloji ihracatı ve PISA testlerindeki kötü performansı ele alınmaktadır. Son bölümde ise Milli Eğitim Müsteşarı Tekin'in açıklamalarına karşı eleştirel bir değerlendirme yapılmakta ve yarın yapılacak bir toplantı davet edilmektedir.. Sunumda Türkiye İstatistik Kurumu, Dünya Bankası ve Dünya Ekonomik Forumu gibi kaynaklardan veriler kullanılarak, Türkiye'nin 2023'te dünyanın en gelişmiş on ekonomisi arasına giremeyeceği matematiksel bir analiz sunulmaktadır. Ayrıca, 72 ülke arasında okuma yeterliliği, fen bilimleri ve matematik alanlarında Türkiye'nin düşük sıralamaları (okuma yeterliliğinde 50., fen bilimlerinde 52., matematikte 49.) ve bunların nedenleri detaylı şekilde incelenmektedir.

      • youtube.com
    • Türkiye'nin Eğitim Sistemi ve Dünya'daki Lider Ülkeler

      Bu video, Haluk Tatar'ın Ali Koca adlı bir öğretmenle birlikte Türkiye'nin eğitim sistemi hakkında yaptığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, makine mühendisliği alanında bilgi sahibi olduğunu belirtmektedir.. Videoda Türkiye'nin eğitim sisteminin geçmiş ve günümüz durumu ele alınmakta, dünya'daki eğitim lideri ülkeleri (Singapur, Finlandiya, Japonya, Belçika) ile karşılaştırmalar yapılmaktadır. Konuşmacı, Türkiye'nin PISA testlerindeki düşük sıralamasını, cinsiyet bazlı başarı farklarını ve eğitim sistemindeki eksiklikleri vurgulayarak, müfredat değişiklikleri, öğretmen özerkliği, ev ödevi uygulamaları ve eğitim bütçesi gibi konularda çözüm önerileri sunmaktadır.. Videoda ayrıca din eğitiminin kalitesi, merkezi sınav sisteminin yerine olgunluk sınavlarının kullanılması, dershanelerin kapatılması ve öğrencilerin yaşam şartlarının iyileştirilmesi gibi konular da tartışılmaktadır. Konuşmacı, Türkiye'nin eğitim sistemini nasıl güzelleştirebileceğimiz konusunda eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmeler yapmaktadır.

      • youtube.com
    • Türkiye'nin Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları Üzerine Bir Değerlendirme

      Bu video, bir konuşmacının Türkiye'nin eğitim sistemi ve PISA sonuçları hakkında yaptığı bir konuşmayı içermektedir.. Konuşmacı, öğretmenlere yönelik saygısızlık ve şiddet göstermenin Türkiye'nin eğitim kalitesine olumsuz etkilerini vurgulamaktadır. Türkiye'nin OECD ülkeleri ortalamasının altına düşmüş durumda olduğunu, matematik, Türkçe ve okuduğunu anlamada en düşük notları alan ülkelerden biri olduğunu belirtmektedir. Ayrıca, Türkiye'nin eğitim kalitesi konusunda geçmişte büyük bir ilerleme kaydetmiş olmasına rağmen, günümüzdeki durumun bu ilerlemeyi geri çevirdiğini ifade etmektedir.

      • youtube.com
    • Türkiye'nin Eğitim Sistemi Analizi

      Bu video, Adalet ve Kalkınma Partisi'nin Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın eğitim sistemi hakkındaki eleştirilerini ve Türkiye'nin eğitim sisteminin 2002'den bu yana yaşadığı değişimleri analiz eden bir belgesel formatındadır.. Video, 17 yıllık süreçte Milli Eğitim Bakanlığı'nın yedi farklı bakan tarafından yönetildiğini ve her bakanın eğitim sistemini en az bir kez değiştirdiğini belirtiyor. Eğitim bütçesinin artmasına rağmen, eğitim sisteminin genel bütçe içindeki payının %2,18 ile %3,20 arasında kaldığını, özel eğitim kurumlarına ve imam hatip liselerine giden öğrenci sayısındaki artışın çok daha fazla olduğunu gösteriyor. Ayrıca, öğrencilerin akademik becerileri, üniversiteye yerleşme oranları ve uluslararası öğrenci değerlendirme programı PISA'daki sıralamalar gibi istatistiksel veriler de paylaşılıyor.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor