Eğitimde fırsat eşitliği, olması gereken kadar uygulama yapılmasıdır. Fırsat eşitliğinin ekonomik nedenleri ailenin eğitim giderleridir. Ailenin eğitim giderlerini karşılayabilmesi tarafların fırsat oluşturmasına bağlıdır
Bu video, bir eğitim uzmanının PISA (Programme for International Student Assessment) değerlendirmesi ve eğitim sistemi hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Video, PISA değerlendirmesinin nasıl yapıldığını "pizza yapımı" benzetmesiyle açıklamaktadır. Türkiye Cumhuriyeti'nin bir evren olduğu, bu evreni temsil eden örneklemlerin nasıl seçildiği anlatılmaktadır. Eğitim sisteminin temel amacı, öğrencilerin okuma, fen ve matematik becerilerini geliştirmek ve bunları günlük hayatta kullanabilmeleri için ezber yerine problem çözme becerilerini kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilerin altı farklı kategoride değerlendirildiği ve modern dünyada yaşayabilmek için en az 5. dereceye ulaşmaları gerektiği vurgulanmaktadır.
Bu video, öğretmenlere yönelik hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, PISA okuma becerileri soruları ve özellikleri hakkında bilgi vermektedir.. Video, PISA'nın ne olduğu, amacı ve hangi öğrencileri ölçtüğü konularını ele almaktadır. PISA'nın OECD tarafından üç yıllık dönemlerde 15 yaş grubundaki öğrencilere uygulanan bir eğitim araştırması sınavı olduğu, öğrencilerin okulda öğrendikleri bilgileri günlük yaşamlarına aktarma becerilerini ölçtüğü anlatılmaktadır. Ayrıca PISA'nın okuryazarlık kavramını nasıl tanımladığı ve Türkçe'nin ilgilendiği okuma becerileri alanının önemi vurgulanmaktadır.
PISA evaluates 15-year-olds' performance in mathematics, science, and reading. First conducted in 2000, repeated every three years. OECD sponsors, countries pay for participation. Each country must test at least 5,000 students
Bu video, bir akademik sunum formatında olup, konuşmacı özel yetenekli öğrencilerin matematik okuryazarlık performanslarını inceleyen bir araştırma çalışmasını sunmaktadır.. Sunum, özel yeteneklilik, üstün zeka ve PISA kavramları hakkında genel bilgilerle başlayıp, araştırma amacını, yöntemini ve araştırma grubunu açıklamaktadır. Çalışma, Bursa ilinin bir bilim sanat merkezine kayıtlı 12 özel yetenekli öğrencinin (11. ve 9. sınıf) matematik okuryazarlık performanslarını incelemekte ve 2000 yılından itibaren seçilen soruların sınıflandırılmasını içermektedir.. Sunumda özellikle "petrol sızıntısı" ve "gazete satmak" sorularının öğrencilerin zorlandığı konular olduğu belirtilmekte ve özel yetenekli öğrencilerin matematiksel olarak verilen tüm sorularda başarılı oldukları ancak açık uçlu ve nitelikli soruların ders kitaplarına dahil edilmesi gerektiği vurgulanmaktadır.
Eğitim sistemi hedefler, girdiler, süreç ve çıktılardan oluşur. Ölçme, ölçüt ve karar eğitim sisteminin temel bileşenleridir. Niteliklerin ölçülmesi zor ancak eğitim artışı ekonomik büyümeyi %0,7 artırır
Bu video, bir eğitim kaynağı tanıtımıdır. Konuşmacı, Facebook'taki "Türkçe ve Öğretmen Grubu" katkılarıyla hazırlanan Mozaik Yayınları'nın "Türkçe Görseli Bol Yeni Nesil Soru Bankası" kitabını tanıtmaktadır.. Video, kitabın içeriğini ve yapısını anlatmaktadır. Kitapta iki tip test bulunmaktadır: mavi renkteki kazanım testleri ve turuncu renkteki konu değerlendirme sınavları. Kazanım testleri her bir kazanım için ayrı ayrı hazırlanırken, konu değerlendirme sınavları ünitenin tamamını 20 soruda tekrar etmektedir. Kitap, görsel okuma, sözel yetenek ve akıl yürütme becerilerini geliştirmeye yönelik PISA mantığında yeni nesil sorular içermektedir.
Bu video, bir konuşmacının Türkiye'nin eğitim sistemi ve PISA sonuçları hakkında yaptığı bir konuşmayı içermektedir.. Konuşmacı, öğretmenlere yönelik saygısızlık ve şiddet göstermenin Türkiye'nin eğitim kalitesine olumsuz etkilerini vurgulamaktadır. Türkiye'nin OECD ülkeleri ortalamasının altına düşmüş durumda olduğunu, matematik, Türkçe ve okuduğunu anlamada en düşük notları alan ülkelerden biri olduğunu belirtmektedir. Ayrıca, Türkiye'nin eğitim kalitesi konusunda geçmişte büyük bir ilerleme kaydetmiş olmasına rağmen, günümüzdeki durumun bu ilerlemeyi geri çevirdiğini ifade etmektedir.
Bu video, Adalet ve Kalkınma Partisi'nin Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın eğitim sistemi hakkındaki eleştirilerini ve Türkiye'nin eğitim sisteminin 2002'den bu yana yaşadığı değişimleri analiz eden bir belgesel formatındadır.. Video, 17 yıllık süreçte Milli Eğitim Bakanlığı'nın yedi farklı bakan tarafından yönetildiğini ve her bakanın eğitim sistemini en az bir kez değiştirdiğini belirtiyor. Eğitim bütçesinin artmasına rağmen, eğitim sisteminin genel bütçe içindeki payının %2,18 ile %3,20 arasında kaldığını, özel eğitim kurumlarına ve imam hatip liselerine giden öğrenci sayısındaki artışın çok daha fazla olduğunu gösteriyor. Ayrıca, öğrencilerin akademik becerileri, üniversiteye yerleşme oranları ve uluslararası öğrenci değerlendirme programı PISA'daki sıralamalar gibi istatistiksel veriler de paylaşılıyor.
PISA, OECD tarafından 15 yaş grubu öğrencilerin becerilerini değerlendiren üç yıllık araştırmadır. Türkiye 2003'ten beri araştırmaya katılmaktadır. Sonuçlar 2023 Aralık'ta uluslararası, eş zamanlı olarak ulusal raporla açıklanacaktır
PISA, OECD tarafından üçer yıllık dönemlerde 15 yaş grubu öğrencileri değerlendiren araştırmadır. Öğrencilerin günlük yaşamda öğrendikleri becerileri ölçmeyi amaçlar. 2000'den beri uygulanan program, Türkiye 2003'ten beri katılmaktadır
PISA, OECD tarafından üçer yıllık dönemlerde 15 yaş grubu öğrencileri değerlendiren araştırmadır. Öğrencilerin gerçek hayattaki bilgi ve beceri kullanımını ölçmeyi amaçlar. Matematik, fen ve okuma becerileri ile motivasyon ve öğrenme tercihlerini değerlendirir
Bu video, bir televizyon programı formatında olup, sunduğu konuklar arasında Prof. Dr. Sinan Vatanan, Prof. Dr. Cemil Yücel, Batuhan Aydagül, Atilla Abdulkadiroğlu ve Tayfun Sönmez bulunmaktadır.. Program, Türkiye'nin eğitim sisteminin durumunu ve PISA değerlendirme sonuçlarını ele almaktadır. Konuşmacılar, Türkiye'nin PISA'daki performansının gerilediğini, 72 ülke arasında 52. sıraya düştüğünü ve özellikle üst düzey becerilerde yetersiz kaldığını vurgulamaktadır. Ayrıca, kaynaştırma eğitim sistemi, öğretmen maaşları, eğitim politikaları ve öğretmen yetiştirme yöntemleri gibi konular da tartışılmaktadır.. Programda ayrıca Türkiye'deki Suriyeli mültecilerin eğitim durumu önümüzdeki programlarda ele alınacak bir konu olarak belirtilmiştir. Eğitimde kaynakların nasıl harcanması gerektiği, öğretmenlerin profesyonel olarak algılanması ve motivasyonlarının artırılması gibi sorunlar için öneriler sunulmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan eğitimde proje hazırlama dersinin temel kavramlarını anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, YÖK'e göre proje hazırlama dersinin içeriğini açıklayarak başlıyor ve ardından eğitimin amacı, 21. yüzyıl becerileri, Bloom taksonomisi, PISA sınavları, LGS ve YKS sınavları, proje yazmanın önemi ve proje türleri gibi konuları ele alıyor. İçerikte proje hazırlama dersinin sadece proje yazma değil, aynı zamanda araştırma yapma, bilimsel yöntem ve öğretim ilke yöntemleri konularını da kapsadığı vurgulanıyor. Ayrıca 21. yüzyıl becerilerinin üç bileşeni (öğrenme ve yenilenme becerileri, bilgi-medya-teknoloji becerileri, yaşam ve meslek becerileri) ve Bloom taksonomisinin beş basamağı (bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme) detaylı olarak açıklanıyor.
Bu video, Haluk Tatar'ın Ali Koca adlı bir öğretmenle birlikte Türkiye'nin eğitim sistemi hakkında yaptığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, makine mühendisliği alanında bilgi sahibi olduğunu belirtmektedir.. Videoda Türkiye'nin eğitim sisteminin geçmiş ve günümüz durumu ele alınmakta, dünya'daki eğitim lideri ülkeleri (Singapur, Finlandiya, Japonya, Belçika) ile karşılaştırmalar yapılmaktadır. Konuşmacı, Türkiye'nin PISA testlerindeki düşük sıralamasını, cinsiyet bazlı başarı farklarını ve eğitim sistemindeki eksiklikleri vurgulayarak, müfredat değişiklikleri, öğretmen özerkliği, ev ödevi uygulamaları ve eğitim bütçesi gibi konularda çözüm önerileri sunmaktadır.. Videoda ayrıca din eğitiminin kalitesi, merkezi sınav sisteminin yerine olgunluk sınavlarının kullanılması, dershanelerin kapatılması ve öğrencilerin yaşam şartlarının iyileştirilmesi gibi konular da tartışılmaktadır. Konuşmacı, Türkiye'nin eğitim sistemini nasıl güzelleştirebileceğimiz konusunda eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmeler yapmaktadır.
Bu video, bir televizyon programında Türk Eğitim Derneği Genel Başkanı Selçuk Pehlivanoğlu ile yapılan röportajı içermektedir. Programda ayrıca Selçuk Bey Aladağ ve diğer konuklar da yer almaktadır.. Röportajda Türkiye'nin eğitim sistemi, PISA sonuçları ve eğitim politikaları ele alınmaktadır. Konuşmacılar, Türkiye'nin eğitim sistemindeki temel sorunları (imam hatipleştirme, sınavlara odaklı sistem, değerler çatışması, eğitim eşitsizliği) tartışmakta ve çözüm önerileri sunmaktadır. Ayrıca, eğitim bütçesinin dağılımı, öğretmen yetiştirme programları ve eğitim sisteminin siyasi müdahalelerden bağımsız olması gerektiği gibi konular da tartışılmaktadır.. Röportajda ayrıca köşe yazarlarının (Uğur Dündar, Mehmet Teskan ve Emre Kongar) PISA sonuçları hakkındaki değerlendirmeleri paylaşılmakta ve Soma'daki çocukların eğitimine yönelik sivil toplum örgütünün çalışmaları da ele alınmaktadır. Konuşmacılar, Türkiye'nin geleceği için yetkinlikler geliştirmenin ve ara elemanların önemini vurgulayarak, eğitim sisteminin bütüncül bir bakış açısıyla ele alınması gerektiğini belirtmektedir.
Bu video, bir röportaj formatında olup, konuşmacılardan biri Milli Eğitim Bakanı Ziya Bey'dir. Röportajda çeşitli sorular sorulmakta ve özellikle PISA raporu üzerine detaylı bir tartışma yapılmaktadır.. Röportajda Türkiye'nin PISA raporlarında 70 ülke arasında 50. sırada olduğu belirtilmekte ve Ziya Bey, PISA'nın önemini vurgulamaktadır. Bakan, PISA'nın ekonomik durum ve yatırım miktarlarına göre ülkelerin karşılaştırılmasını sağladığını, ancak Türkiye'nin bu tür sınavlarda daha yüksek sıralara çıkabilmesi için eğitim sisteminde kaliteye önem verilmesi gerektiğini, öğretmen eğitimine destek verilmesi gerektiğini ve elektronik sınav deneyimine sahip öğrencilerin yetiştirilmesi gerektiğini belirtmektedir.
Bu video, sunucu Batuhan Aydagül ile Eğitim Reformu Girişimi'nin direktörü Selçuk Bey arasında geçen bir röportaj formatındadır. Ayrıca diğer eğitim uzmanları da konuşmacılar arasında yer almaktadır.. Röportajda Türkiye'nin PISA sonuçları, eğitim sistemindeki sorunlar ve çözüm önerileri ele alınmaktadır. 2003-2015 yılları arasında Türkiye'nin matematik, fen ve okuma alanlarındaki başarı oranlarının OECD ülkelerine göre düşük olduğu, 2012'den sonra alınan yanlış kararların bu duruma etkisi ve çözüm önerileri tartışılmaktadır.. Konuşmacılar, öğretmenlerin özerkliğinin artırılması, eğitimdeki merkezi idareye doğru kayışın olumsuz etkileri, ortaöğretim sisteminin yeniden yapılandırılması, akademik seçici okulların sayısının azaltılması ve öğretmen eğitiminin önemi gibi konuları da değerlendirmektedir. Ayrıca, eğitimdeki ideolojik yaklaşımların Türkiye'deki derinliğini ve bunun toplumsal yaşama etkilerini de tartışmaktadırlar.
Bu video, 30 yıllık habercilik ve 20 yıllık televizyonculuk deneyimine sahip bir sunucunun "Aklın İzinde" adlı programının bir bölümüdür. Sunucu, eğitim ve ekonomi arasındaki ilişkiyi detaylı bir şekilde incelemektedir.. Program, Türkiye'nin eğitim sistemi ve ekonomik durumu üzerine kapsamlı bir analiz sunmaktadır. İlk olarak eğitimün bir ülkenin geleceği için temel olduğu vurgulanmakta, ardından Türkiye'nin teknoloji düzeyi, yüksek teknoloji ihracatı ve PISA testlerindeki kötü performansı ele alınmaktadır. Son bölümde ise Milli Eğitim Müsteşarı Tekin'in açıklamalarına karşı eleştirel bir değerlendirme yapılmakta ve yarın yapılacak bir toplantı davet edilmektedir.. Sunumda Türkiye İstatistik Kurumu, Dünya Bankası ve Dünya Ekonomik Forumu gibi kaynaklardan veriler kullanılarak, Türkiye'nin 2023'te dünyanın en gelişmiş on ekonomisi arasına giremeyeceği matematiksel bir analiz sunulmaktadır. Ayrıca, 72 ülke arasında okuma yeterliliği, fen bilimleri ve matematik alanlarında Türkiye'nin düşük sıralamaları (okuma yeterliliğinde 50., fen bilimlerinde 52., matematikte 49.) ve bunların nedenleri detaylı şekilde incelenmektedir.