Organizasyonun temel ilkeleri şunlardır: Amaç Birliği İlkesi: Organizasyonun her bölümü, işletmenin ana hedeflerini gerçekleştirecek şekilde organize edilmelidir. Kumanda Birliği İlkesi: Her birey sadece bir üstten emir almalı ve ona karşı sorumlu olmalıdır. Yeterlilik İlkesi: Organizasyon, belirlenmiş amaçlarını en az maliyetle yerine getirmelidir. İş Bölümü ve Uzmanlaşma İlkesi: İşler bölünerek, her bir kişiye daha dar kapsamlı işler verilerek uzmanlaşmaları sağlanmalıdır. Görevlerin Tanımı İlkesi: Her görev belirli bir mevki veya bölümde toplanmalıdır. Basamaklar İlkesi: Görevler belirli bir sırayla yapılmalı, bu nedenle görevliler birbirine ast ve üst biçiminde bağlanmalıdır. Yetki ve Sorumluluk Denkliği İlkesi: Yöneticilere, sorumluluklarıyla orantılı yetki verilmelidir. Ayrıklık İlkesi: Görevi yapan kişilerin, kendi işleri ile ilgili bağımsız karar alma yetkileri olmalıdır. Değişebilirlik İlkesi: Organizasyon, sosyal, teknolojik ve biyolojik değişikliklere uyum sağlayabilmelidir. Süreklilik İlkesi: Organizasyon kademelerinde yer alan yönetici adayları yetiştirilmeli ve çevredeki değişikliklere paralel olarak amaçlarda değişiklikler yapılmalıdır.