• Buradasın

    Kamulaştırma

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kamulaştırma kanununun 2 maddesi nedir?

    2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu'nun 2. maddesi, bu kanunun uygulanmasında kullanılan bazı tanımları içerir. Bu tanımlardan bazıları şunlardır: İdare: Yararına kamulaştırma hak ve yetkisi tanınan kamu tüzelkişilerini, kamu kurum ve kuruluşlarını, gerçek ve özel hukuk tüzelkişilerini ifade eder. Taşınmaz mal veya kaynağın bulunduğu yer: Taşınmaz malın tapuda kayıtlı olduğu, değilse tapu siciline kayıtlı olması gereken il veya ilçeyi ifade eder.

    Kamulastirma bedeli kesinleşmeden tahsil edilebilir mi?

    Anayasa Mahkemesi'nin 2021 tarihli kararına göre, kamulaştırma bedeli veya tazminat, mahkeme kararı kesinleşmeden tahsil edilebilir. 2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu'na eklenen Geçici Madde 14, malikin rızası olmaksızın fiili veya hukuki el koyma nedeniyle açılan davalarda verilen kararların kesinleşmeden icraya konulamayacağını belirtiyordu. Uygulamada, bu tür süreçlerin detaylı hukuki bilgi gerektirdiği göz önünde bulundurularak, bir avukattan profesyonel destek alınması tavsiye edilir.

    Kamulaştırmanın diğer adı nedir?

    Kamulaştırmanın diğer adı istimlaktır.

    Kamulaştırma yapılmayan yeşil alan ne olur?

    Kamulaştırma yapılmayan yeşil alan, taşınmaz malikinin mülkiyet hakkını kısıtlar. Bu durumda, aşağıdaki sonuçlar ortaya çıkabilir: Mülkiyet hakkının bedele çevrilmesi. İdari yargıda dava. Ayrıca, imar planlarında yeşil alan olarak belirlenen taşınmazlarda, imar planının kesinleştiği tarihten itibaren 5 yıl içinde kamulaştırma yapılması zorunludur. Yasal süreçler ve haklar konusunda bir avukata danışılması önerilir.

    Kamulastirma parası e-devletten nasıl alınır?

    Kamulaştırma parasının e-devlet üzerinden nasıl alınacağına dair doğrudan bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak, kamulaştırma bedeli ile ilgili bilgilere şu yollarla ulaşılabilir: Kamulaştırmayı yapan idareye başvuru. Tapu ve Kadastro Müdürlüğü. Mahkeme dosyası. e-Devlet ve UYAP Vatandaş Portalı.

    Kamulastirma davalarında değer tespitinde hangi tarih esas alınır?

    Kamulaştırma davalarında değer tespitinde esas alınan tarih, dava tarihi değil, karar tarihidir. 2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu'nun 24.4.2001 tarih ve 4650 sayılı Kanun ile değiştirilen 15. maddesinin son fıkrasına göre, bilirkişilerce yapılan değer tespitinde, idarenin belgeleri mahkemeye verdiği gün esas tutulur. Ayrıca, 4650 sayılı Kanunla değişik 2942 sayılı Kanun’un 10. maddesi gereğince açılan tespit ve tescil davalarında değerlendirmenin, aynı Kanunun 15/11 maddesi uyarınca dava tarihi itibariyle yapılması gerekir.

    Danıştay'ın 20345 sayılı kararı nedir?

    Danıştay'ın 20345 sayılı kararına dair iki farklı bilgi bulunmaktadır: Danıştay 6. Daire, 2019/20345 E., 2021/8643 K. sayılı karar. Yargıtay 4. Ceza Dairesi, 2021/20345 E., 2023/2338 K. sayılı karar.

    Bedel artırımı davası itiraz süresi ne kadar?

    Bedel artırımı davası itiraz süresi, taşınmaz malikinin, idarece belirlenen kamulaştırma bedeline karşı otuz gündür. Bu süre, kıymet takdir bedelinin mal sahibi adına bankaya yatırıldığı tarih ile başlar.

    Kamulaştırma yetkisi kime aittir?

    Kamulaştırma yetkisi, Anayasa ve 2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu'na göre devlet ve kamu tüzel kişilerine aittir. Kamulaştırma yapabilecek kurum ve kişiler: Kamu tüzel kişilikleri: Belediyeler, il özel idareleri, bakanlıklar gibi kamu kurumları. Kanunla yetkilendirilmiş özel tüzel kişiler: Enerji projeleri kapsamında elektrik, doğal gaz ve petrol iletim şirketleri gibi. Özel hukuk tüzel kişileri veya gerçek kişilerin kamulaştırma yapma yetkisi yoktur.

    Kamulaştırma şerhini hangi kurum koyar?

    Kamulaştırma şerhini, idarenin talebi üzerine tapu müdürlüğü koyar. İdare, kamulaştırma kararı verdikten sonra, kamulaştırmanın tapu siciline şerh verilmesini, kamulaştırmaya konu taşınmaz malın kayıtlı bulunduğu tapu idaresine bildirir. Kamulaştırma şerhi, ancak kamulaştırma kararı alındıktan sonra tapu siciline konulabilir, öncesinde konulması mümkün değildir.

    Rezerv alanlar kamulaştırma mı?

    Rezerv alanlar, kamulaştırma kapsamına girebilir. Kamulaştırma, kamu yararının gerektirdiği durumlarda, devlet veya kamu tüzel kişilerinin, özel mülkiyete konu olan taşınmaz malları bedelini ödeyerek tamamen veya kısmen kendi mülkiyetine geçirmesidir. Rezerv yapı alanları, 6306 sayılı Kanun uyarınca gerçekleştirilecek uygulamalarda kullanılmak üzere, Toplu Konut İdaresi Başkanlığının veya İdarenin talebine bağlı olarak veya resen Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından belirlenen alanlardır. Ancak, rezerv alan ilanının mülkiyet haklarına etkisi, malikler tarafından kamulaştırmanın iptali veya kamulaştırma bedelinin yetersiz olduğu gerekçesiyle yargıya taşınabilmektedir.

    Kamulaştirma parası kime ödenir?

    Kamulaştırma bedeli, taşınmazın maliki veya hak sahiplerine ödenir. Ancak, taşınmaz sahibi süreci bir avukat aracılığıyla takip ediyorsa, vekaletname şartlarına bağlı olarak avukata ödeme yapılması gerekebilir.

    31 B şerhi ne demek?

    31/B şerhi, 2942 Sayılı Kamulaştırma Kanunu'nun 31. maddesinin (b) bendine göre tapu kütüğüne konulan bir şerhtir. Bu şerhin bazı sonuçları şunlardır: Devir yasağı: Şerh konulmuş bir taşınmazın devri, temliki ve diğer hakların tesisi engellenir. Parselasyon: Taşınmazın parselasyon yapılmasına engel teşkil etmez. Kamu yararı: Kamu yararının tesisi ilkesi gereği, taşınmaz imar uygulamalarına konu olabilir. 31/B şerhi, idarenin kamulaştırma yapmak için asliye hukuk mahkemesinde dava açtığını gösterir.

    Toprak reformu iade yasası nedir?

    Toprak reformu iade yasası, 1970'li yıllarda Toprak Reformu Kanunu kapsamında kamulaştırılan ancak bedeli ödenmeyen veya geri verilmeyen arazilerin, belirli koşullar altında, kamulaştırılan kişilere iade edilmesini sağlayan yasal düzenlemedir. Bu tür yasalar genellikle, arazileri kullanmaya devam eden köylülerin açtıkları davaların kazanılması ve "davadan vazgeç" şartı gibi koşulları içerir. Türkiye'de bu konuda öne çıkan yasa, 25 Haziran 1973 tarihinde çıkarılan 1757 sayılı Toprak ve Tarım Reformu Yasası'dır. Ayrıca, Kolombiya'da 2011 yılında kabul edilen 1448 sayılı "Mağdurlar ve Toprakların İadesi Yasası" da toprak reformu iade yasalarına örnek olarak gösterilebilir.

    İmar planlarında 14 ve 15 madde uygulamaları nedir?

    İmar planlarında 14. ve 15. madde uygulamaları, 3194 sayılı İmar Kanunu'nun ilgili maddelerine göre şu şekildedir: Madde 14: Belediye veya valilikler, imar planlarının uygulanması sırasında, bir gayrimenkulün belirli bir kısmının üzerinde kamu yararı amacıyla irtifak hakkı tesis edebilir. Madde 15: İmar planlarına göre yol, meydan, yeşil alan, park ve otopark gibi umumi hizmetlere ayrılan yerlere rastlayan gayrimenkullerin bu kısımlarının ifrazına veya tevhidine izin verilmez. Ayrıca, 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 15. maddesinin 5. fıkrasına göre; var olan durumuyla yapılaşmaya elverişli olmayan imar parsellerinde, paydaşlardan birinin istemi üzerine ya da doğrudan, parsel sahiplerine kendi aralarında anlaşmaları için yapılacak bildirimden başlayarak üç ay içerisinde anlaşma sağlanamazsa, ilgili yönetim birimi birleştirme ve ayırma yoluyla işlem yapmaya yetkilidir.

    Kamulaştırmada en yüksek teklifi kim verir?

    Kamulaştırmada en yüksek teklifi kimin verdiği bilgisine ulaşılamadı. Ancak, kamulaştırma sürecinde teklif ve bedelle ilgili bazı bilgiler şu şekildedir: Teklif. Bedel. Teklifin kabulü. Trampa.

    TCDD kamulaştırma bedelini nasıl öder?

    TCDD, kamulaştırma bedelini nakit ve peşin olarak öder. Kamulaştırma bedelinin ödenme süreci şu adımları içerir: 1. Değerleme ve Uzlaşma Teklifi: Taşınmazın değeri belirlenir ve malike uzlaşma teklifi yapılır. 2. Anlaşma Durumu: Eğer malik teklifi kabul ederse, idare 45 gün içinde bedeli hazırlar ve tapu ferağı karşılığında bedeli öder. 3. Anlaşma Sağlanamaması: Malikin teklifi kabul etmemesi durumunda, idare "kamulaştırma bedelinin tespiti ve tescil" davası açar. 4. Mahkeme Süreci: Mahkeme, taşınmazın kamulaştırma tarihindeki rayiç bedelini belirler. 5. Ödeme: Mahkeme kararı ile belirlenen bedel, malik adına açılan banka hesabına peşin olarak yatırılır.

    Kamulaştırma ve devlet yolu yapmak için gerçek kişilerin tarlalarını almasına ne ad verilir?

    Kamulaştırma, devlet veya yetkili idari kurumlar tarafından, kamu yararı amacıyla, gerçek kişilere veya özel hukuk tüzel kişilerine ait taşınmaz malların, mal sahibinin rızası aranmaksızın, bedel ödenerek alınması veya bu taşınmazlar üzerinde irtifak hakkı tesis edilmesi işlemidir. Devlet yolu yapmak için gerçek kişilerin tarlalarını alma işlemi, bu bağlamda kamulaştırma olarak adlandırılır.

    Hukuki el atma 5 yıl içinde kamulaştırma yapılmazsa ne olur?

    Hukuki el atma durumunda, 5 yıl içinde kamulaştırma yapılmazsa taşınmaz maliki, taşınmazın bedelinin ödenmesi talebiyle dava açabilir. Bu dava, taşınmazın bulunduğu yer asliye hukuk mahkemesinde açılır. Ayrıca, malikin taşınmazı, imar planında yeşil saha, park, okul gibi kamuya ayrılan bir alan üzerinde bulunuyorsa veya imar uygulaması sebebiyle düşen düzenleme ortaklık payı yüzde kırk beşin üzerindeyse, 5 yıllık süre her malik yönünden ayrıca değerlendirilir. Dava açmadan önce idareye başvurma ve uzlaşma görüşmelerinin yapılması zorunlu değildir. Her dava farklı koşullara sahip olduğu için kesin bir süre vermek zor olabilir. Hukuki konularda doğru bilgi ve yönlendirme için bir avukata danışılması önerilir.

    Kamulaştırma davasında kazanmak mümkün mü?

    Kamulaştırma davasında kazanmak mümkündür, ancak bu, davanın koşullarına ve tarafların hukuki stratejilerine bağlıdır. Kazanma ihtimali olan durumlar: Uzlaşma sürecinin başarısız olması. Mahkemenin bedel tespiti. Kazanma ihtimalini düşüren durumlar: Malikin idari yargıda dava açması. Kamulaştırma süreçlerinde hukuki destek almak, bireylerin haklarını korumaları açısından önemlidir.