• Buradasın

    Rezerv alanlar kamulaştırma mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Rezerv alanlar, kamulaştırma kapsamına girebilir 14.
    Kamulaştırma, kamu yararının gerektirdiği durumlarda, devlet veya kamu tüzel kişilerinin, özel mülkiyete konu olan taşınmaz malları bedelini ödeyerek tamamen veya kısmen kendi mülkiyetine geçirmesidir 1.
    Rezerv yapı alanları, 6306 sayılı Kanun uyarınca gerçekleştirilecek uygulamalarda kullanılmak üzere, Toplu Konut İdaresi Başkanlığının veya İdarenin talebine bağlı olarak veya resen Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından belirlenen alanlardır 23. Rezerv yapı alanı olarak ilan edilen alanlarda, riskli yapılarda ikamet edenlerin nakledileceği rezerv konut ve işyerleri oluşturulabilir 3.
    Ancak, rezerv alan ilanının mülkiyet haklarına etkisi, malikler tarafından kamulaştırmanın iptali veya kamulaştırma bedelinin yetersiz olduğu gerekçesiyle yargıya taşınabilmektedir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kamulaştırma kanununun 2 maddesi nedir?

    2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu'nun 2. maddesi, bu kanunun uygulanmasında kullanılan bazı tanımları içerir. Bu tanımlardan bazıları şunlardır: İdare: Yararına kamulaştırma hak ve yetkisi tanınan kamu tüzelkişilerini, kamu kurum ve kuruluşlarını, gerçek ve özel hukuk tüzelkişilerini ifade eder. Taşınmaz mal veya kaynağın bulunduğu yer: Taşınmaz malın tapuda kayıtlı olduğu, değilse tapu siciline kayıtlı olması gereken il veya ilçeyi ifade eder.

    Kamulaştırma Kanunu 27. madde nedir?

    2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu'nun 27. maddesi, acele kamulaştırmayı düzenler. Bu maddeye göre, yurt savunması ihtiyacına veya aceleliğine Bakanlar Kurulunca ya da Cumhurbaşkanlığınca karar alınacak hallerde veya özel kanunlarla öngörülen olağanüstü durumlarda gerekli olan taşınmaz mallar, kıymet takdiri dışındaki işlemler sonradan tamamlanmak üzere ilgili idarenin istemi ile mahkemece yedi gün içinde tespit edilir. İdare, bu tespit edilen değeri mal sahibi adına bir bankaya yatırarak taşınmaz mala el koyabilir. Acele kamulaştırma, kamulaştırma sürecinin olağan yolundan farklı olarak, taşınmazın malikinde mülkiyet hakkını korurken idarenin taşınmaz üzerinde serbestçe tasarrufta bulunabilmesini sağlar. 27. madde davaları, bedel ve tescil yönünden bağlayıcı değildir.

    2942 sayılı kamulaştırma kanunu 3 maddesi nedir?

    2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu'nun 3. maddesi, idarelerin kanunlarla yapmak yükümlülüğünde bulundukları kamu hizmetlerinin veya teşebbüslerinin yürütülmesi için gerekli olan taşınmaz malları, kaynakları ve irtifak haklarını; bedellerini nakden ve peşin olarak veya belirli koşullarda taksitlerle ödemek suretiyle kamulaştırma yapabileceklerini düzenler. Ayrıca, Bakanlar Kurulunca kabul olunan, büyük enerji ve sulama projeleri ile iskan projelerinin gerçekleştirilmesi, yeni ormanların yetiştirilmesi, kıyıların korunması ve turizm amacıyla yapılacak kamulaştırmalarda, bir gerçek veya özel hukuk tüzelkişisine ödenecek kamulaştırma bedelinin o yıl Genel Bütçe Kanununda gösterilen miktarının, nakden ve peşin olarak ödeneceğini belirtir. Bu maddenin tamamı için 2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu'nun ilgili maddesine veya mevzuat.gov.tr gibi kaynaklara başvurulabilir.

    Kamulastırma ve kamulaştırma arasındaki fark nedir?

    Kamulaştırma ve kamulaştırma terimleri genellikle aynı kavramı ifade eder: devletin veya kamu tüzel kişilerinin, kamu yararı gerekçesiyle özel mülkiyetteki taşınmazlara el koyması veya bu taşınmazlar üzerinde irtifak hakkı tesis etmesi. Farklar: - Kamulaştırma: Genel olarak kullanılan terimdir. - Kamulastırma: Yanlış bir yazım şekli olabilir. Temel unsurlar: - Kamu yararı: İşlem, kamu yararı amacıyla yapılmalıdır. - Bedel ödemesi: Maliklere adil bir bedel ödenmelidir, bu bedel genellikle peşin ödenir. - Malikin rızası: Malikin rızası aranmaz.

    Kamulaştırma bedelini kim belirler?

    Kamulaştırma bedelini öncelikle idarenin kıymet takdir komisyonu belirler. Eğer idare ve taşınmaz sahibi bedel konusunda anlaşamazsa, asliye hukuk mahkemesinde kamulaştırma bedelinin tespiti için dava açılır ve bu davada bilirkişiler tarafından taşınmazın değeri belirlenir.

    2942'ye göre kamulaştırma ne zaman yapılır?

    2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu'na göre kamulaştırma, aşağıdaki durumlarda yapılır: Kamu hizmetlerinin yürütülmesi: Kanunlarla ve Cumhurbaşkanlığı kararnameleriyle yükümlü olunan kamu hizmetlerinin veya teşebbüslerinin yürütülmesi için gerekli olan taşınmaz mallar, kaynaklar ve irtifak hakları kamulaştırılabilir. Büyük enerji ve sulama projeleri: Bakanlar Kurulunca kabul edilen büyük enerji ve sulama projeleri ile iskân projelerinin gerçekleştirilmesi için. Yeni ormanların yetiştirilmesi: Yeni ormanların yetiştirilmesi amacıyla. Kıyıların korunması: Kıyıların korunması ve turizm amacıyla yapılacak kamulaştırmalarda. İmar planları: Uygulama imar planlarında umumi hizmetlere ve resmî kurumlara ayrılmak suretiyle mülkiyet hakkının özüne dokunacak şekilde tasarrufu hukuken kısıtlanan taşınmazlar hakkında, imar programlarının yürürlüğe girmesinden itibaren beş yıllık süre içerisinde. Kamulaştırma işlemi, idarenin yeterli ödeneği temin etmesinden sonra başlatılabilir.

    Arazi kamulaştırma bedeli nasıl hesaplanır?

    Arazi kamulaştırma bedeli, bilirkişiler tarafından yapılan değerlendirme ve keşifler sonucunda belirlenir. Hesaplama sürecinde aşağıdaki yöntemler kullanılır: Kıymet Takdiri Yöntemi: Taşınmazın arsa ve yapı özellikleri, konumu ve çevresel faktörler dikkate alınarak ekspertiz raporu ile belirlenen bedeldir. Piyasa Değeri Yöntemi: Kamulaştırma bölgesindeki gayrimenkul piyasası ve benzer taşınmazların satış fiyatları esas alınır. Gelir Yöntemi: Arazinin net geliri ve bu gelirin kapitalizasyonu üzerinden hesaplama yapılır. Hesaplama adımları: 1. Değerleme Uzmanı Seçimi: Yetkin bir uzman atanır. 2. Taşınmazın Fiziksel Özellikleri: Büyüklük, konum ve yapı durumu incelenir. 3. Emsal Değerler ve Piyasa Araştırması: Benzer taşınmazların satış fiyatları araştırılır. 4. Bedelin Hesaplanması: Tüm veriler kullanılarak matematiksel formüllerle bedel belirlenir. 5. Raporlama: Çalışmalar ve hesaplamalar rapor haline getirilir. Kamulaştırma bedeli belirlenirken taşınmazın mevcut durumu, piyasa değeri, bölgedeki benzer taşınmazların fiyatları ve kamulaştırma amacı gibi unsurlar dikkate alınır.