• Buradasın

    Kamulaştırmada en yüksek teklifi kim verir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kamulaştırmada en yüksek teklifi kimin verdiği bilgisine ulaşılamadı. Ancak, kamulaştırma sürecinde teklif ve bedelle ilgili bazı bilgiler şu şekildedir:
    • Teklif 5. Kamulaştırma talebi sahibi, taşınmaz mal sahibine yazılı bir teklif sunar 5. Mal sahibi bu teklifi kabul edebilir veya reddedebilir 5.
    • Bedel 25. Kamulaştırma bedeli, mahkeme tarafından atanmış bir bilirkişi heyeti tarafından değerlendirilir 5. Bu değerlendirme, taşınmazın cinsini, yüzölçümünü, vergi beyanını, resmi kıymet takdirlerini ve kullanımından kaynaklanan geliri göz önünde bulundurarak yapılır 5.
    • Teklifin kabulü 5. İdare tarafından önerilen tutar kabul edilirse, anlaşma tutanağı imzalanır, bedel hazırlanır, taşınmaz idare adına tescil edilir ve kabul edilen bedel sahibine ödenir 5.
    • Trampa 12. Mal sahibinin kabul etmesi halinde, kamulaştırma bedeli yerine idarenin kamu hizmetine tahsis edilmemiş taşınmaz mallarından, bu bedeli kısmen veya tamamen karşılayacak miktarda trampa yapılabilir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kamulaştırma oldubitti ne demek?

    Kamulaştırma oldubitti ifadesi, kamulaştırma sürecinin adil ve şeffaf bir şekilde yürütülmediği, mülkiyet sahiplerinin haklarının yeterince gözetilmediği durumları ifade edebilir. Kamulaştırma, devletin veya kamu otoritesinin, kamu yararı doğrultusunda özel mülkiyete ait bir mal veya mülkü, sahibinden rızası ile veya tazminat karşılığı edinme sürecidir.

    Kamulaştırma kanununun 2 maddesi nedir?

    2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu'nun 2. maddesi, bu kanunun uygulanmasında kullanılan bazı tanımları içerir. Bu tanımlardan bazıları şunlardır: İdare: Yararına kamulaştırma hak ve yetkisi tanınan kamu tüzelkişilerini, kamu kurum ve kuruluşlarını, gerçek ve özel hukuk tüzelkişilerini ifade eder. Taşınmaz mal veya kaynağın bulunduğu yer: Taşınmaz malın tapuda kayıtlı olduğu, değilse tapu siciline kayıtlı olması gereken il veya ilçeyi ifade eder.

    Kamulaştırma kanunu neden eleştiriliyor?

    2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu'nun eleştirilen bazı yönleri: Mülkiyet hakkının sınırlanması: Kanunun 38. maddesi, mülkiyet hakkının özüne dokunan bir sınırlama getirdiği ve hak arama özgürlüğünü kısıtladığı için Anayasa'nın 13., 35. ve 46. maddelerine aykırı bulunmaktadır. Kamulaştırmasız el koyma: İdarenin, kamulaştırma prosedürünü uygulamadan özel mülkiyete fiilen el koyması, hukuka aykırı olarak değerlendirilmekte ve mal sahiplerine tazminat hakkı doğurmaktadır. Eksik veya geç ödeme: İdarelerin bazen kamulaştırma bedelini geç ödemesi veya gerçek değerinden düşük belirlemesi, maliklerin bedelin artırılması için dava açmasına neden olmaktadır. Kamu yararı kavramının kötüye kullanılması: Kamulaştırma işlemlerinin rant veya kişisel çıkar amacıyla kamu yararı kisvesi altında gerçekleştirilmesi, kamu yararı ilkesine aykırı olarak değerlendirilmektedir. İstisnai düzenlemeler: Anayasa Mahkemesi, 2942 sayılı Kanun'un 38. maddesini, 4.11.1983 tarihinden sonraki dönem için de uygulanmasının haklı bir temeli bulunmadığı gerekçesiyle iptal etmiştir.

    Kamulaştırma bedelini kim belirler?

    Kamulaştırma bedelini, taşınmazın bulunduğu yer asliye hukuk mahkemesi belirler. Mahkemenin belirlediği bilirkişi kurulu, bedelin tespitini etkileyecek tüm ölçütleri dikkate alarak rapor düzenler. Ayrıca, sermaye piyasası kurulunun kabul ettiği değerleme standartlarına uygun, gerekçeli bir değerlendirme raporu hazırlanır. Kamulaştırma bedelinin tespiti ve tesciline ilişkin davalarda davacı, kamulaştırma işlemini yapan idaredir; davalı ise taşınmaz mal sahibidir.

    Kamulaştırma pazarlık süreci nasıl işler?

    Kamulaştırma pazarlık süreci şu şekilde işler: 1. Tebligat ve davet. 2. Uzlaşma komisyonu. 3. Pazarlık görüşmeleri. 4. Anlaşma sağlanması. 5. Ödeme ve tapu işlemleri. Anlaşma sağlanamazsa, idare Asliye Hukuk Mahkemesi’ne başvurarak “kamulaştırma bedelinin tespiti ve taşınmazın idare adına tescili” davası açar.

    Kamulaştırma Kanunu'na göre kamulaştırma bedeli nasıl hesaplanır?

    Kamulaştırma Kanunu'na göre kamulaştırma bedeli şu şekilde hesaplanır: 1. Taşınmazın piyasa değeri belirlenir. 2. Emsal değerler dikkate alınır. 3. Taşınmazın fiziksel durumu, imar durumu ve diğer özel koşulları değerlendirilir. Hesaplama süreci, genellikle bir değerleme uzmanı veya bilirkişi heyeti tarafından yürütülür. Kamulaştırma bedelinin tespiti ve artırılması için hukuki destek almak önemlidir.

    Kamulaştırma ihalesi nasıl yapılır?

    Kamulaştırma ihalesi, 2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu ve ilgili yönetmeliklere göre yapılır. İşlem genellikle şu adımları içerir: 1. Ön Hazırlık: - İdare, kamulaştırılacak taşınmazın sınırlarını, yüzölçümünü ve cinsini belirler. - Tapu kayıtları üzerinden taşınmaz sahiplerinin tespiti yapılır. - Vergi dairesinden taşınmazların vergi değerleri veya beyan yerine geçecek değerler istenir. 2. Satın Alma Usulü: - İdare, kendi bünyesinde bir kıymet takdir komisyonu oluşturarak taşınmazların tahmini bedelini tespit eder. - Uzlaşma komisyonu aracılığıyla pazarlıkla satın alma veya trampa usulü uygulanır. 3. Dava Süreci: - Anlaşma sağlanamazsa idare, taşınmazın kamulaştırma bedelinin tespiti ve belediye adına tescili için mahkemeye başvurur. 4. İhale: - Eğer kamulaştırma planı ihale usulü ile verilecekse, işin metodolojisi ve katılacak firmaları belirleyen idari ve teknik şartname hazırlanır. Detaylı bilgi için İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kamulaştırma Müdürlüğü veya ilgili hukuk bürolarına başvurulması önerilir.