• Buradasın

    Kamulaştırma

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kamulaştırmada fazla ödeme faizi nasıl hesaplanır?

    Kamulaştırmada fazla ödeme faizinin nasıl hesaplanacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, kamulaştırma hukukunda faiz hesaplamasına dair bazı bilgiler şu şekildedir: Taksitli ödemelerde faiz: 2942 Sayılı Kamulaştırma Kanunu'na göre, taksitli ödeme durumunda taksitlere uygulanacak faiz oranı, devlet borçlarına uygulanacak en yüksek faiz olarak belirlenmiştir. Dört ay içinde sonuçlandırılamayan davalarda faiz: Kamulaştırma bedelinin tespiti için açılan davanın dört ay içinde sonuçlandırılamaması durumunda, tespit edilen bedele kanuni faiz uygulanır. Geri ödeme faiz başlangıcı: Yapılan bir ödemenin olması ve bedel tespiti yönünden dosyanın istinaf veya temyizi sonucu kamulaştırma bedelinin tapu malikine ödenenden bedelden daha az olduğunun tespiti durumunda, aradaki fark için ödeme gününden, farkın iadesi talebinin tebliğ tarihine kadar faiz alınmaz. Kamulaştırma işlemleri ve faiz hesaplamaları karmaşık olabileceğinden, bir avukata danışılması önerilir.

    Hukuki ve fiili el atmanın birlikte olması halinde harç ve vekalet ücreti nasıl hesaplanır?

    Hukuki ve fiili el atmanın birlikte olması halinde harç ve vekalet ücretinin nasıl hesaplanacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, el atma tarihine göre harç ve vekalet ücreti hesaplaması şu şekilde yapılır: 04.11.1983 tarihinden önce el atılan taşınmazlar. 04.11.1983 tarihinden sonra el atılan taşınmazlar. Ayrıca, hukuki el atmada, uygulama imar planlarında kamuya özgüleme suretiyle getirilen kısıtlamalar söz konusuysa, vekalet ücreti maktu olarak belirlenir. Harç ve vekalet ücreti hesaplaması, dava konusu taşınmaza fiilen el atma tarihinin tespit edilmesi ve buna göre yapılması gereken bir işlemdir. Bu konuda bir avukata danışılması önerilir.

    Acele kamulaştırma bedel tespiti kesinleştikten sonra ne yapılır?

    Acele kamulaştırma bedel tespiti kesinleştikten sonra şu adımlar izlenir: 1. Tapuda Ferağ Verme: Taşınmaz sahibi, tapuda taşınmazdan feragat vererek bankaya yatırılan parayı alır ve kamulaştırma işlemi kesinleşir. 2. Bedel Tespiti ve Tescil Davası: Anlaşma sağlanamazsa idare, kamulaştırma bedelinin tespiti ve tescil davası açar. 3. Denkleştirme: Dava sonucu belirlenen bedel esas alınır ve başlangıçta bankaya depo edilen bedelle arasında denkleştirme yapılır. 4. Taşınmazın Boşaltılması: El koyma kararı sayesinde idare, taşınmazda kamu yararı için gerekli olan işlemleri yapabilir. Acele kamulaştırma kararına karşı 30 gün içinde Danıştay'a yürütmeyi durdurma iptal davası açılabilir.

    Kamulaştırmasız el atma davalarında arabuluculuk ne zaman zorunlu hale geldi?

    Kamulaştırmasız el atma davalarında arabuluculuk zorunlu değildir. 2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu'nun Geçici 6. maddesi uyarınca, 9.10.1956 tarihi ile 4.11.1983 tarihleri arasında yapılan el atmalar hariç, dava yoluna gidilmeden önce uzlaşma için idareye başvurma zorunluluğu bulunmamaktadır. Ancak, 2019 yılına kadar bu davalarda uzlaşma prosedürü zorunlu idi; Anayasa Mahkemesi'nin iptali kararı sonrası bu ön şart kaldırılmıştır.

    Oldubitti zihniyet kamulaştırma nedir?

    "Oldubitti zihniyet kamulaştırma" ifadesi hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, kamulaştırma, devletin veya yetkili kamu tüzel kişilerinin, kamu yararı amacıyla özel mülkiyete tabi taşınmazlara el koyması veya bu taşınmazlar üzerinde irtifak hakkı tesis etmesidir. Bu işlem, 2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu hükümlerine göre gerçekleştirilir ve bazı temel şartlara bağlıdır: Yetkili idare: Kamulaştırma işlemi sadece kanunla yetkilendirilmiş idareler tarafından yapılabilir. Kamu yararı: Kamulaştırmayı zorunlu kılan somut bir kamu yararı kararı bulunmalıdır. Özel mülkiyet konusu taşınmaz: Kamulaştırma, gerçek ve özel hukuk tüzel kişilerine ait taşınmaz mallar üzerinde gerçekleşir. Peşin ve nakit bedel: Kamulaştırılan taşınmazın bedeli, anayasal bir gereklilik olarak peşin ve nakit ödenmelidir. Yasaya uygunluk: Kamulaştırma süreci, Kamulaştırma Kanunu’nda belirlenen esaslara uygun olarak yürütülmelidir.

    Bedel artırım dilekçesine itiraz nasıl yapılır?

    Bedel artırım dilekçesine itiraz etmek için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Tebligatın Beklenmesi: Kamulaştırmayı yapan kamu kurumu, taşınmaz sahibine kamulaştırma bedelini yazılı olarak bildirmelidir. 2. Dava Açma Süresi İçinde Başvuru Yapılması: Tebligat yapıldıktan sonra malik, 30 gün içinde dava açmalıdır. 3. Dava Dilekçesinin Hazırlanması: Mahkemeye sunulacak dilekçede şu bilgiler yer almalıdır: - Taşınmazın tapu kaydı ve konumu. - Kamulaştırmayı yapan kamu kurumu. - Belirlenen kamulaştırma bedeli ve malik tarafından talep edilen bedel. - Emsal taşınmaz fiyatları ve bilirkişi talepleri. 4. Bilirkişi İncelemesi: Mahkeme, taşınmazın gerçek değerini belirlemek için bilirkişi heyeti görevlendirir. 5. Yeni Bedelin Belirlenmesi: Bilirkişiler tarafından hazırlanan rapora göre mahkeme, yeni bir kamulaştırma bedeli belirler. Bu süreçte gayrimenkul hukuku ve idare hukuku alanlarında deneyimli bir avukattan destek almak hak kaybını önlemek açısından önemlidir.

    Kamulaştırma bedeli hangi tarihteki rayiç bedel üzerinden hesaplanır?

    2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu'na göre, kamulaştırma bedeli taşınmazın kamulaştırıldığı tarihteki rayiç piyasa değeri üzerinden hesaplanır. Bu değer, taşınmazın bulunduğu yer, cinsi, kullanım durumu, imar durumu, arsa/arazi niteliği, gelir getirip getirmediği gibi pek çok kriter göz önüne alınarak tespit edilir.

    Kamulaştırmasız el koyma nedir?

    Kamulaştırmasız el koyma, idarenin özel mülkiyete tabi bir taşınmaza, kamulaştırma sürecini tamamlamadan fiilen el koyması veya tasarruf hakkını kısıtlamasıdır. İki türü vardır: 1. Fiili el koyma: İdarenin taşınmaza fiilen müdahale etmesi, üzerine yapı inşa etmesi, yol, park veya yeşil alan olarak kullanması gibi durumları kapsar. 2. Hukuki el koyma: Fiili bir müdahale olmaksızın, taşınmazın imar planlarında yeşil alan, okul, sağlık tesisi veya yol olarak ayrılması gibi durumları ifade eder. Bu durum, mülkiyet hakkının ihlali olarak kabul edilir ve taşınmaz maliklerine tazminat hakkı doğurur.

    Kamulaştırma hangi anayasa maddesinde düzenlenmiştir?

    Kamulaştırma, Türkiye Cumhuriyeti Anayasası'nın 46. maddesi ile düzenlenmiştir. Bu maddeye göre, devlet ve kamu tüzel kişileri; kamu yararı gerektirdiğinde, özel mülkiyette bulunan taşınmazları, gerçek bedelini peşin ödemek şartıyla kamulaştırabilir.

    Kamulaştırmada bedel artırım davası nasıl açılır?

    Kamulaştırmada bedel artırım davası açmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Dava Dilekçesi Hazırlama. 2. Yetkili Mahkemeye Başvuru. 3. Delillerin Sunulması. Dava açma süresi, kamulaştırma işleminin kesinleşmesinden itibaren 30 gündür. Hukuki süreçlerin karmaşıklığı nedeniyle, bir avukattan destek almak faydalı olabilir.

    Geçici 9. madde hangi davalara uygulanır?

    Geçici 9. maddenin hangi davalara uygulandığına dair bilgi, kullanılan bağlama göre değişiklik gösterebilir. İnfaz Kanunu Geçici Madde 9. İdari Yargılama Usulü Kanunu Geçici Madde 9. Kamulaştırma Kanunu Geçici Madde 9.

    Kamulaştirma davasinda cevap süresi uzatılabilir mi?

    Evet, kamulaştırma davasında cevap süresi uzatılabilir. 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu'nun 127. maddesine göre, cevap süresinin bitiminden itibaren işlemeye başlamak üzere, bir defaya mahsus ve en fazla bir ay olmak üzere ek süre verilebilir. Ek süre talebi, dava dilekçesinin davalıya tebliğinden itibaren iki hafta içinde yapılmalıdır.

    B ile ilgili ne demek hukuk?

    B harfi ile ilgili bazı hukuk terimleri: Bey’i bât: Kesin satış. Bey’i bi-l vefâ: Kararlaştırılan süre içinde satılanı geri almak koşulu ile yapılan satış sözleşmesi. Bey’i mukayaza: Malı mal ile değiştirmek, trampa. Bey-i sarf: Parayı paraya satmak, para bozmak. Beyn: Ara. Beyn’en-nâs: Halk arasında. Beytülmal: Maliye hazinesi. Beyyine: Bir olayın veya işlemin doğruluğunu ortaya koyabilmek için hakimi iknaya yönelik yöntem veya her türlü vasıta, delil, şahit. Bidâyet: Başlama, başlangıç. Bidâyet mahkemesi: İlk mahkeme, davaları birinci derecede gören ve çözümleyen mercii.

    İstimlak faizi nasıl hesaplanır?

    İstimlak faizi hesaplama hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, istimlak bedelinin hesaplanmasında dikkate alınan bazı faktörler şunlardır: Piyasa değeri. Konum. Gayrimenkulün türü ve alanı. Üzerindeki yapılar. Resmi kurum incelemeleri. Mülk sahipleri, taşınmazlarının istimlak kapsamında olup olmadığını ve belirlenen istimlak bedelini öğrenmek için Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü’ne başvurabilir.

    Kamulaştırma cezası kaç yıl?

    2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu'na göre, kamulaştırma işleminin şartlarına aykırı hareket eden kişiler için öngörülen hapis cezaları şu şekildedir: 2 yıldan az olmamak üzere hapis cezası: Kanunun 31. maddesinin (a) bendine aykırı hareket edenler için. 1 yıldan az olmamak üzere hapis cezası: Kanunun 31. maddesinin (d), (e) ve (f) bentlerine aykırı hareket edenler için. 6 aydan 2 yıla kadar hapis cezası: Kanunun 31. maddesinin (b) ve (c) bentlerine aykırı hareket edenler için. Ayrıca, kamulaştırma bedelinin kesinleşmesi tarihinden itibaren beş yıl içinde taşınmazın amacı dışında kullanılması veya belirlenen kamu yararı amacına uygun şekilde kullanılmaması durumunda, mal sahipleri veya mirasçıları geri alma hakkına sahiptir.

    Kamulaştırma bedeli nereden öğrenilir?

    Kamulaştırma bedelinin öğrenilebileceği bazı yerler: Kamulaştırmayı yapan idare: İlgili kuruma dilekçe ile başvuru yapılabilir. Tapu ve Kadastro Müdürlüğü: Tapu kaydında "kamulaştırma şerhi" varsa, taşınmazın kamulaştırıldığı öğrenilebilir, ancak bedel için idareye yönlendirme yapılır. Mahkeme dosyası: Bedel konusunda uzlaşma sağlanamazsa, idare Asliye Hukuk Mahkemesi'nde dava açar ve bilirkişi raporu ile bedel belirlenir. e-Devlet ve UYAP Vatandaş Portalı: Kamulaştırma davası açılmışsa, e-Devlet üzerinden UYAP Vatandaş Portalı aracılığıyla dava detaylarına ve bedel miktarına ulaşılabilir. Ayrıca, kararın açıklanması sonrasında idarenin ödeme yaptığı banka da bedel bilgisi verebilir.

    Kamulaştirmasiz el atmada idarenin sorumluluğu nedir?

    Kamulaştırmasız el atmada idarenin sorumluluğu, taşınmaz maliklerinin mülkiyet haklarının ihlali nedeniyle tazminat ödemektir. İdarenin sorumluluklarından bazıları: Tazminat ödeme: Malikin haksız fiil nedeniyle uğradığı zararları ve taşınmazın bedelini tazmin etmek. Kamulaştırma işlemlerini yapma: 5 yıl içinde gerekli kamulaştırma işlemlerini gerçekleştirmek. Uzlaşma başvurusu: Malikin zararının giderilmesi için ilgili kuruma başvurmasını sağlamak. Kamulaştırmasız el atmada açılabilecek davalar: Tazminat davası: Asliye hukuk mahkemesinde taşınmaz bedelinin ödenmesi için açılır. Tapu iptali ve tescil davası: İdarenin taşınmazı kendi adına kaydetmesi durumunda açılır. Ecrimisil (haksız işgal tazminatı) davası: İdarenin taşınmazı hukuka aykırı kullanması nedeniyle açılır.

    Kamulastirma pazarlik tutanağı kaç gün içinde imzalanır?

    Malik veya yetkili temsilcisi tarafından idareye yapılan başvuru sonrasında, uzlaşma görüşmeleri için belirlenen tarihte pazarlık görüşmeleri yapılır ve tespit edilen tahmini değeri geçmemek üzere bedelde veya trampada anlaşmaya varılması hâlinde, anlaşma tutanağı en geç 45 gün içinde imzalanır. Anlaşma tutanağının düzenlenmesinden itibaren, idarenin bedeli ödemeye hazır hale gelmesi ve taşınmaz sahibinden tapuda ferağ (vazgeçme) işlemini gerçekleştirmesi için belirtilen süre de 45 gündür.

    Yargıtay 4546 sayılı karar nedir?

    Yargıtay 4546 sayılı karar ifadesi, farklı bağlamlarda çeşitli kararlara işaret edebilir. İşte bazı örnekler: 1. HD., E. 2024/978 K. 2024/4546 T. 2.7.2024. 2023/4546 E., 2023/3207 K.. 2022/4546 E., 2022/14538 K.. 4546 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı. Bu kararlar, farklı hukuki süreçleri ve konuları kapsamaktadır. Daha fazla bilgi için ilgili kaynaklara başvurulması önerilir.

    Anayasa Mahkemesi kamulaştırma hak düşürücü süre ne zaman başladı?

    Anayasa Mahkemesi'nin kamulaştırma hak düşürücü süreye ilişkin kararı, 04.11.2003 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanan 10.04.2003 gün ve 2002/112 Esas, 2003/33 Karar sayılı kararına dayanmaktadır. Hak düşürücü sürenin başlangıcı ise, taşınmaz mala el koyma tarihidir. Bu karardan sonra, 20 yıllık süreye tabi olmadan dava açmak mümkün hale gelmiştir.