Bu video, bir konuşmacının retorik ve etkili konuşma sanatı hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, Oğuz adında bir kişiyle de kısa bir diyalog kurmaktadır.. Video, insanların neden etkili konuşma becerisini kullanmadıklarını sorgulayarak başlıyor ve bu becerinin önemi üzerine odaklanıyor. Konuşmacı, çocukluk deneyimlerinin ve korkuların etkili konuşma becerisini engellediğini anlatıyor. Ardından tavuk yumurtası örneği üzerinden retorik sanatının önemini vurguluyor ve Büyük İskender'in retorikle ilgili bilgilerini paylaşarak, retorikin günümüzde de geçerli bir sanat olduğunu gösteriyor. Video, retorikin kişiliğin üzerine çalışmak ve hayatın sağlam temeller üzerine inşa etmek için en önemli becerilerden biri olduğunu vurgulayarak sona eriyor.
Bu video, Prof. Dr. Doğan Günay'ın Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü'nde yaptığı akademik bir sunumun kaydıdır. Prof. Günay, Yabancı Dil olarak Türkçe anabilim dalı başkanlığı görevini de yürütmektedir.. Sunumda söylem çözümlemesi ve söylem çözülmemesi kavramları detaylı şekilde ele alınmaktadır. Prof. Günay, bu alanın tarihsel gelişimini, Ferdinand de Saussure'nin dil-söz ayrımı fikrini ve farklı söylem yaklaşımlarını (tümce ötesi yapı, ideolojik söylem, Fransız okulu, Edinburgh okulu) açıklamaktadır. Ayrıca, söylem çözülmemesinin siyasi parti analizleri, dinler arası diyalog ve reklamcılık gibi alanlardaki uygulamaları da incelenmektedir.. Sunum, yüksek lisans öğrencilerine hitap edilerek hazırlanmış olup, dilbilim ve retoriğe ilgi duyanlar için faydalı bilgiler içermektedir. Prof. Günay'ın bir yıl çalıştığı "söylem çözülmemesi" kitabı üzerine yapılmış olan sunum, konunun günümüzdeki gelişimini de ele almaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan akademik bir ders formatında hazırlanmış eğitim içeriğidir. Konuşmacı, manipülasyon teknikleri ve retorik hakkında detaylı bilgiler vermektedir.. Video, korelasyon-nedensellik kavramlarını açıklayarak başlıyor ve ardından olumsuz genelleme tekniklerini ele alıyor. Özellikle "dindar bilinç" söylemi üzerinden manipülasyon örnekleri sunuluyor ve "müslümanlar genellikle felsefe sevmezler" gibi genelleme örneklerinin neden yanlış olduğu açıklanıyor. Ayrıca dindarlık ve fakirlik arasındaki ilişki gibi toplumsal mukayeselerde dikkat edilmesi gereken noktalar vurgulanıyor.. Video, medya manipülasyonlarının nasıl yapıldığını ve toplumsal mukayeselerde dikkat edilmesi gereken noktaları anlatarak, bireylerin ve toplulukların özelliklerinin nasıl yanlış yorumlandığını örneklerle açıklıyor.
MÖ 5. yüzyıl ortalarında etkili olan düşünürler topluluğudur. Protagoras, Gorgias, Antiphon ve Hippias en önemli temsilcileridir. Gezgin öğretmenler olarak eğitim vermişlerdir
Bu eğitim videosunda Almanya'da retorik, sözlü ve sözsüz iletişim alanında eğitim almış Oğuz Benlioğlu, Deniz Akademi bünyesinde ikna becerileri hakkında bilgi vermektedir.. Video, ikna sürecinin üç temel bileşenini detaylı şekilde ele almaktadır: ethos (güven), logos (teknik bilgiler) ve patos (duygusal etki). Her bir bileşenin alt başlıkları ve etkili kullanım şekilleri örneklerle anlatılmaktadır. Konrad Adenauer örneği üzerinden başlayarak, özgüven, beden tepkileri, kıyafet seçimi, bordering, uygunluk ilkesi, teknik bilgiler, övgü ve duyguların yönetimi gibi konular ele alınmaktadır.. İkna sürecinin üç ana kolonunun oranları (%50 ethos, %25 logos, %25 patos) ve bunların nasıl etkili bir şekilde kullanılacağı da videoda açıklanmaktadır. Özellikle patos bölümünde somut övgü tekniği ve duyguların yönetimi gibi pratik ipuçları sunulmaktadır.
Aristoteles (İÖ 384-322), antik Yunan felsefesinin en önemli isimlerindendir. Platon'la diyaloglar yapmış, sonra Assos'ta ve Atina'da akademiler kurmuştur. Metafizik için "protophilosophia" (ilk felsefe) adını kullanmıştır
"Kabe" programının ikinci sezonunda gerçekleşen bu söyleşi, Mimar Sinan Üniversitesi'nden Prof. Dr. Kaan Göktende ve Maltepe Üniversitesi'nden Prof. Dr. Sayın Sevgi'nin katılımıyla gerçekleşmektedir.. Söyleşi, Aristoteles'in felsefe ve eğitim anlayışını ele alarak retorikteki eos (etik/karakter), patos (heyecan/duygusal) ve logos (mantık/akıl) kavramlarının eğitimdeki uygulamalarını incelemektedir. Ayrıca eğitimde insan değerlerinin önemi, Avrupa uygarlığının temelleri ve insanın kendi insanlaşmasının önemi gibi konular da tartışılmaktadır.. Söyleşi, 15 dakikalık bir ara verilerek devam etmekte ve sonrasında izleyici sorularına cevap verilmektedir. Konuklar, günümüz eğitim sistemindeki sorunlar, öğretmenin rolü ve öğrencilere etki etme yöntemleri hakkında görüşlerini paylaşmaktadır.
Argümanlar, insanları ikna etmeye yönelik neden sunan girişimlerdir. Argümanlar sonuç ve öncüllerden oluşan önermeler kümesidir. Argümanlar günlük hayatta, akademik çalışmalarda ve iş hayatında sıkça görülür
Aristoteles MÖ 384'te Makedonya'da doğdu, MÖ 322'de Khalkis'te öldü. Platon'un Akademia'sında çalıştı ve Assas'ta yeni bir Akademia kurdu. Büyük İskender'in öğretmeni oldu ve Lykeion okulunu kurdu. Metafizik, Poetika, Politika ve Retorik başlıca eserleridir
"Kitap Okuyorum" programında sunucu ve çeşitli konuklar (Osman Bilen, Akif Hoca, Ömer Bey, Barbar ve Abdullah gibi) katıldığı bir felsefi sohbet sunulmaktadır.. Video, "Söz" kavramı etrafında dönen kapsamlı bir tartışmayı içermektedir. Sohbet, logos kavramının dil, varlık ve düşünce boyutlarını ele alarak başlamakta, müzik ve sözün önceliği üzerine tartışılmakta, dilin birleştirici ve ayrıştırıcı gücüne değinilmekte, retorik ve hitabet üzerine Aristoteles'in kavramları incelenmekte ve son olarak sözün ve yazının kültürlerdeki farklı etkileri tartışılmaktadır.. Programda Yunus Emre'den bir kıta ile başlanmakta, Herakleitos'un logos kavramı, İslam kelamı ve tefsirindeki söz kavramı, Osman Bilen'in anlama ve yorumlama derslerindeki beş çerçeve teorisi, Tevrat'taki Babil Kulesi hikayesi, İslam mantığında beş sanat ve Kur'an-ı Kerim'in şifailikten kitabilik'e geçişin bir örneği olduğu gibi konular ele alınmaktadır. Program sonunda Gasparsans'ın "Danza Ispanyola" eseri çalınmaktadır.
Trivium, gramer, mantık ve retorikten oluşan yedi özgür sanatın alt bölümüdür. Latince "üç yolun birleştiği yer" anlamına gelir. Terim ilk kez Martianus Capella'nın eserinde kullanılmıştır
Bu video, bir konuşmacının Aristoteles'in mantığını ve felsefesini anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde Aristoteles'in mantığının günlük hayata uygulanışı, doğru nedensellik ilişkilerini kurmanın önemi ve manipülatif argümanların tespit edilmesi anlatılırken, ikinci bölümde retorik ve Aristoteles'in erdem anlayışı ele alınmaktadır. Konuşmacı, Aristoteles'in "orta karar" prensibini vurgulayarak, doğru kararlar verme ve düşünsel özgürlük kazanma becerilerini geliştirmenin yollarını açıklamaktadır.. Video, izleyicilere mantık kurallarını kullanarak hatalı önermeleri tespit etme, doğru bilgiye erişme ve insanların ikna edilmesi gibi pratik bilgiler sunmakta, ayrıca retorikte duygusal etkilerin önemi ve çelişkilerle karşılaşıldığında varsayımların gözden geçirilmesi gerektiği konularını da içermektedir.
Bu video, bir akademik ders formatında sunulan siyasal iletişim ve ikna dili konularını ele alan kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, öğrencilere siyasal iletişimdeki temel kavramları ve stratejileri anlatmaktadır.. Ders, siyasal iletişimdeki temel kavramları (kamuoyu, politik psikoloji, özne) ile başlayıp, ikna stratejilerinin çekiciliğini artıran on iki maddeye odaklanmaktadır. Ardından Platon, Makyavelli ve Aristo'nun retorik kavramları, propaganda taktikleri ve tarihsel liderlerin (Churchill, Hitler, Kennedy, Atatürk) ikna stratejileri incelenmektedir.. Videoda ayrıca ikna dilinin temel unsurları (ses kullanımı, tonlama, tekrarlama, ulusal gurur ve heyecan uyandırma), retorik üç ana ayakta (geçmiş, şimdiki ve gelecek) nasıl kullanıldığı ve başarılı bir ikna konuşmasının nasıl yapıldığı örneklerle anlatılmaktadır. Ders, sınavlarda sorulabilecek önemli noktaları vurgulayarak öğrencilerin dikkat etmesi gereken noktaları belirtmektedir.
Bu video, bir konuşmacının etkili sunum ve retorik konusunda bilgi verdiği eğitici bir içeriktir.. Konuşmacı, topluluk önünde konuşma ve etkili sunum için retorik (eski ismiyle belagat) konusunun önemini vurguluyor. Video, retorik üçlemesi olan ets, patos ve logos kavramlarını açıklamak üzere devam edeceğini belirterek izleyicileri videoya davet ediyor. Her meslekte çalışan herkesin bu konudaki bilgisinin önemini vurguluyor.
Liste A'dan E'ye kadar Latince deyişlerden oluşmaktadır. Deyimlerin çoğu Yunanca kökenli olup, Antik Roma'da retorik gelişmeden önce kullanılmıştır. Listede A'dan E'ye kadar olan deyişler yer almaktadır
Bu video, terör kavramının retorik olarak nasıl kullanıldığını inceleyen akademik bir sunumdur. Konuşmacı, terörün tarihsel gelişimini ve farklı tanımlarını ele almaktadır.. Video, terörün 1789 Fransız Devrimi'nde pozitif bir anlam taşıdığı ancak günümüzde negatif bir kavram haline geldiği bilgisiyle başlar. Ardından terörün retorik kullanımının nasıl yapıldığı, farklı grupların (Hizbullah, Taliban, El Kaide) terör kavramını nasıl meşrulaştırdıkları ve bu kullanımın toplumsal etkileri incelenir. Son bölümde, terörün retorik kullanımının zararları, farklı grupların şiddet eylemleri etrafında birleşmesi ve bu durumun dünya barışına etkileri ele alınır.