• Buradasın

    Kur'an Tefsiri

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • Kur'an-ı Kerim Tefsiri: Bakara Suresi

      Bu video, bir Kur'an tefsiri dersidir. Eğitmen, "Kur'an Ufku" kitabının on birinci sayfasından Bakara Suresi'nin 25-29. ayetlerini açıklamaktadır.. Videoda ayetlerin Arapça metinleri okunup Türkçe'ye çevrilmekte, dilbilgisi yapısı detaylı şekilde incelenmektedir. İlk bölümde iman edenlerin cennet müjdesi, cennetin özellikleri ve Allah'ın misal verme yeteneği anlatılırken, ikinci bölümde Allah'ın varlığı, yaratılış hikayesi, insanların diriltildiği ve yeryüzündeki her şeyin insanlar için yaratıldığı konuları ele alınmaktadır.. Ders, yedi gök kavramı ve bunların düzenlenmesi hakkında bilgiler vererek, iman edenlerin sadece iman etmekle kalmayıp salih ameller yapması gerektiği vurgusuyla sona ermektedir.

      • youtube.com
    • Duha Suresi Tefsiri

      Bu video, Diyanet TV'de yayınlanan "Necdet Çağla Kur'an Sohbetleri" programının bir bölümüdür. Programda Necdet Hoca, Ömer Bey ve Müjde Hoca gibi alimler Duha Suresi'nin tefsirini yapmaktadır.. Videoda Duha Suresi'nin nüzul sebebi, surenin ilk ayetlerinin tefsiri ve surenin genel manaları ele alınmaktadır. Konuşmacılar, surenin erken dönem Mekki surelerden biri olduğunu, vahiy kesintisinin sebeplerini ve "Vedduha kuşluk vaktine yemin olsun", "Ma veddaaa rabbüke rabbin seni asla terk etmedi" gibi ayetlerin anlamlarını detaylı şekilde açıklamaktadır.. Programda ayrıca vahiy kesintisinin köpek yavrusunun ölümü nedeniyle 12-40 gün arasında kesildiği, Peygamber Efendimizin Uhud Savaşı'nda yaralanması ve kanayan parmağını terennüm etmesiyle vahyin kesildiği gibi farklı görüşler de paylaşılmaktadır. Video, Duha Suresi'nin ikinci bölümünün bir sonraki bölümde devam edeceği bilgisiyle sona ermektedir.

      • youtube.com
    • Taberî'nin Hayatı ve Eserleri

      839'da Taberistan'da doğdu, babası ona ilim için arazi bıraktı. On iki yaşında Rey'e giderek hadis ve tefsir eğitimi aldı. Bağdat, Basra, Kûfe ve Mısır'da önemli âlimlerden ders aldı. Bağdat'ta elli yıldan fazla yaşadı, kadılık tekliflerini reddetti. 923'te vefat etti, cenaze töreni gizlice yapıldı

      • islamansiklopedisi.org.tr
    • Kur'an-ı Kerim Tefsir Dersi: Fatiha Suresi ve İslam'da Önemli Kavramlar

      Bu video, bir din eğitmeni tarafından sunulan Kur'an-ı Kerim tefsir dersidir. Eğitmen, Fatiha Suresi'nin tefsiri ve İslam'da önemli kavramların anlamlarını açıklamaktadır.. Video, Kur'an-ı Kerim'in tefsiriyle ilgili bir girişle başlayıp, "Euzu billahi mineşşeytanirracim" ve "Bismillahirrahmanirrahim" ifadelerinin anlamlarını açıklamaktadır. Ardından besmele'nin günlük hayatta kullanımı, Fatiha Suresi'nin özellikleri ve önemi, "Elhamdülillah" ifadesinin anlamı ve doğru kullanımı detaylı şekilde ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca Fatiha Suresi'nin her ayetinin detaylı açıklaması yapılmakta, "Rabbil Alemin" ifadesinin Allah'ın terbiye eden sıfatını, "Sıratı Müstakim" ifadesinin Peygamber Efendimiz'in yürüdüğü doğru yolu gösterdiğini vurgulanmaktadır. Fatiha Suresi'nin namaz kılarken okunduğu ve günlük hayatta nasıl uygulanması gerektiği konuları da işlenmektedir.

      • youtube.com
    • İbn Kesîr'in Hayatı ve Eserleri

      701'de Busrâ'da doğdu, 707'de ailesiyle Dımaşk'a göç etti. Genç yaşta Kur'an'ı ezberledi ve çeşitli hocalardan fıkıh eğitimi aldı. 736'da Dımaşk'ta Necîbiyye Medresesi'nde müderrisliğe başladı. 774'te Dımaşk'ta vefat etti ve İbn Teymiyye'nin yanına defnedildi

      • islamansiklopedisi.org.tr
    • Ebussuûd Efendi'nin Hayatı ve Hizmetleri

      1490'da İstanbul yakınlarındaki Metris-Müderris köyünde doğdu. Babası Şeyh Muhyiddin Muhammed Yavsî, Sultan 2. Beyazıt'ın yakın dostuydu. Müeyyedzâde Abdurrahman Efendi ve Mevlânâ Seydî-i Karamânî'den ders aldı

      • islamveihsan.com
    • Elmalılı Hamdi Yazır'ın Hayatı ve Eserleri

      1878'de Elmalı'da doğdu, Arapça, Farsça ve Fransızca biliyordu. 1895'te İstanbul'a gelerek İslami ilimler eğitimi aldı. Mekteb-i Nuvvab'dan birincilikle mezun olup kadılık icazeti aldı. 1908'de dersiâm oldu ve çeşitli medreselerde dersler verdi

      • tr.wikipedia.org
    • Kur'an Okuma Dersi: Medd-i Arz

      Bu video, Kur'an okuma dersinin bir bölümüdür ve medd-i arz konusunu anlatmaktadır.. Video, medd-i arzın ne olduğunu açıklayarak başlar ve örneklerle (alim, tatil, müfredimine, nesteinu, selamun, bir din) gösterir. Ardından medd-i arzın en az bir elif olmak üzere dört elif miktarı uzatılabileceği, ancak ayet ortasındaki duruşlarda, sonunda veya okumayı bitirme halindeki son duruşta uzatma ölçüsünün dört eliften fazla olmaması gerektiği vurgulanır. Video, Kur'an'ın sese veya melodiye tabi olmadığını, diğer unsurların ise Kur'an'a tabi olması gerektiğini belirterek sona erer.

      • youtube.com
    • İbnü'l-Cezeri'nin Harf Sıfatları Sistemi

      Sıfat, bir şeyi nitelemek veya keyfiyetini belirtmek anlamına gelir. Harflerin sıfatı, mahrecinden çıkarken meydana gelen arızi özelliktir. Sıfatlar zıddı olan ve olmayan olmak üzere ikiye ayrılır

      • tecvid.org
    • Taha Suresi 124. Ayetin Tefsiri

      Bu video, Kur'an-ı Kerim'deki Taha suresinin 124. ayetinin okunması ve tefsiri şeklinde bir dini içerik sunmaktadır. Videoda Hz. Muhammed'in duası olan "Rabbi zidni ilmen" ayeti ele alınmaktadır.. Video, ayetin Arapça okunuşu ve Türkçe anlamı ile başlayıp, ardından tefsirine geçmektedir. Ayet, Allah'ın yüce olduğunu, Hz. Muhammed'in vahiy alırken acele etmemesi gerektiğini ve ilmi artırmasını dilemesini öğretilmiştir. Ayrıca Abdullah bin Abbas'ın anlattığına göre, Hz. Muhammed'in vahiy geldiğinde titizlik gösterdiği ve Cebrail'in ayetleri okurken onunla birlikte okuması üzerine Allah'ın bu ayeti indirdiği belirtilmektedir.

      • youtube.com
    • Hadis İlimi ve Kur'an-ı Kerim Tefsiri Dersi

      Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan hadis ilmi ve Kur'an-ı Kerim tefsiri dersidir. Eğitimci, hadis ilminin temel kavramlarını ve Kur'an tefsirinde sünnetin yöntemlerini detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, hadislerin ravi sayısına göre sınıflandırılması ile başlayıp, mütevatir ve ahat rivayetlerin özellikleri, hadis senedindeki kopukluklar ve sıhhat derecelerini ele almaktadır. Ardından zayıf hadis çeşitleri, tasnif dönemi eserleri ve Kütübü Sitte kitapları incelenmektedir. Son bölümde ise sünnetin Kur'an-ı Kerim'i tefsirinde kullandığı beş temel yöntem (mücmel, mutlakın taklidi, müphem, müşkil ve umum-husus) açıklanmaktadır.. Video, ÖSYM sınavlarında sıkça sorulan konuları içermekte ve hadis ilmini öğrenmek isteyenler için faydalı bir kaynak niteliğindedir. Kütübü Sitte'nin altı kitabı (Buhari, Müslim, Tirmizi, Ebu Davud, Nesai ve İbn-i Mace) tek tek incelenmekte ve her birinin özellikleri, yazım süreci ve önemi açıklanmaktadır.

      • youtube.com
    • Enfal Suresi 48. Ayet Tefsiri

      Bu video, bir kişinin Enfal Suresi 48. ayetini tefsir ettiği bir dini anlatımdır. Konuşmacı, ayetin anlamını ve Bedir Savaşı ile ilişkisini açıklamaktadır.. Videoda, şeytanın insanların göremediği şeyleri görebildiği konusu ele alınmaktadır. Konuşmacı, ayetin Bedir Savaşı sırasında Allah'ın meleklerle Müslümanlara yardım ettiğini, şeytanın bu durumu görebildiğini ancak Mekke'den gelen orduyu göremediğini anlatmaktadır. Ayrıca, şeytanın önce insanları kafir yaparak sonra da onlardan uzaklaştığını ve Allah'ın cezasının şiddetli olduğunu vurgulamaktadır.

      • youtube.com
    • Zemahşerî'nin Hayatı ve Eserleri

      1075'te Harezm'de doğdu, ilk eğitimini babasından aldı. 1109'da Mekke'ye giderek önemli âlimlerden ders aldı. 1124'te tekrar Mekke'ye gelip eserlerini burada yazdı. 1143'te Harezm'de vefat etti

      • sorularlaislamiyet.com
    • Kur'an Ayetleri Tefsiri ve İslam Dini Üzerine Dini Bir Sohbet

      Bu video, Mustafa İslamoglu tarafından Hilal TV'de sunulan ve Samsun'daki Doster derneğinde on bir yıldır tefsir dersi veren bir din eğitmeninin Kur'an ayetlerini yorumladığı dini bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, kırk yıldır Kur'an'ı okuyan ve anlamaya çalışan, 11 yaşında Kur'an-ı Kerim'i 5 saat 40 dakikada okuyabilen bir hafız olduğunu belirtmektedir.. Videoda Alak Suresi'nin tefsiri ile başlayıp, Hz. Muhammed'in "ümmi" olarak nitelendirilmesi, Allah'ın ilim sıfatı, Kur'an'ın kolaylığı ve anlamlı okunması gibi konular ele alınmaktadır. Konuşmacı, Kur'an'ı anlamak için meallerden başlamak, tefsir okumak ve Kur'an'daki peygamber kıssalarını anlamak gerektiği vurgusunda bulunmaktadır.. Sohbet boyunca "ümmi" kavramının okuma yazma bilmemek anlamına gelmediği, Allah'ın her şeyi bildiği, Kur'an'ın insan diline uyarlanarak kolaylaştırıldığı ve her ayetin hayatımıza peyderpey inmesi gerektiği gibi konular detaylı şekilde açıklanmaktadır. Konuşmacı ayrıca Hz. Muhammed'e dair altı görevimiz olduğunu (iman etmek, tanımak, anlamak, tabi olmak, örnek almak ve peygamberliğine şahit olmak) ve Kur'an'ı hayatımıza taşımak için çaba göstermemiz gerektiğini vurgulamaktadır.

      • youtube.com
    • İnsanlar ve Cinler Arasındaki İlişki Hakkında Dini Açıklama

      Bu video, İslam dini perspektifinden insanlar ve cinler arasındaki ilişki konusunu ele alan bir dini açıklamadır. Videoda İmam Kurtubi, Şeyhülislam İbn Teyime gibi alimlerin görüşleri aktarılmaktadır.. Video, cinlerle insanlar arasındaki ilişki olup olmadığını sorgulayarak başlar ve Kur'an-ı Kerim'den ayetler ve alimlerin tefsirlerini referans göstererek konuyu detaylandırır. Cinlerle insanlar arasındaki ilişki şekilleri (ihtilal, gizli birliktelik, kılık değiştirme ve münasebet), cinlerin insanlarla evlenmesinin haram olduğu, cinlerin insanlara dokunmasının etkileri ve bunlardan korunma yöntemleri (Kur'an-ı Kerim'den ayetler okuma) gibi konular ele alınmaktadır.

      • youtube.com
    • Melaikelerin Varlığı ve Beşer Hakkındaki Fikirleri

      Bu video, Kur'an-ı Kerim'den ayetlerin tefsiri ve melaikelerin varlığı, özellikleri ve beşer hakkındaki fikirleri hakkında dini bir anlatımdır.. Video, melaikenin varlığını tasdik etmenin imanın rükünlerinden biri olduğunu vurgulayarak başlıyor ve ardından melaikelerin semavatın sakinleri olduğu ve insanlarla olan ilişkisini açıklıyor. İkinci bölümde ise "Kalu ec ila ahir" ifadesinin tefsiri yapılarak melaikelerin beşer hakkındaki tereddüdleri ve Allah'ın bu tereddüdleri nasıl izale ettiği inceleniyor.. Anlatımda melaikelerin beşer hakkındaki fikirlerinin beşerdeki maslahatlar, beşerdeki hayrın kesire nisbeten mefsedetleri, beşerdeki hilafet olan sırr-ı liyakatı ve beşerdeki onlara tercih hakkını veren hikmet gibi konuları ele alınmaktadır. Ayrıca Allah'ın beşerin yaratılmasının hikmeti ve beşerin melaikeye göre konumu da açıklanmaktadır.

      • youtube.com
    • Kur'an-ı Kerim Tefsiri ve Dini Konular Üzerine Dini Sohbet

      Bu video, bir din adamının Kur'an-ı Kerim'den çeşitli sureleri tefsir ettiği ve dini konuları ele aldığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, Almanya'da yaptığı seyahatten ve Suriye'den gelen muhacir kardeşlere destek olmak için yaptığı projelerden bahsetmektedir.. Videoda öncelikle Nas Suresi'nin okunması ve mesajları üzerine bir tartışma yapılmakta, ardından zulüm, mazlumlar ve ensarlık konuları ele alınmaktadır. Daha sonra Kur'an-ı Kerim'deki kelime kullanımının seslerin manaya etkisi, Allah'ın sıfatları, zikir kavramı, Allah'a sığınma, vesvese, dua ve namaz gibi konular detaylı olarak açıklanmaktadır. Video, Sebe suresinin tefsiri ve çeşitli surelerden ayetlerin açıklanmasıyla devam etmekte ve konuşmacının Suriye'deki kardeşler için dua etmesiyle sona ermektedir.. Konuşmacı, Kur'an'ın sadece bir ahlak kitabı olmadığını, aynı zamanda devletlerde adaleti tesis etmeyi ve zulme direnmeyi öğreten bir kitap olduğunu vurgulamaktadır. Ayrıca, "Rab", "Melik" ve "İlah" gibi Allah'ın sıfatlarının doğru kullanımını, dua yapmanın doğru şeklini ve namazın beş vakit farz kılınmış bir ibadet olduğunu açıklamaktadır.

      • youtube.com
    • Prof. Dr. Mehmet Okuyan ile Dostluk Hikayesi

      Bu videoda Mustafa Öztürk, Ramazan Bayramı'nda çektiği bir sohbet formatında Prof. Dr. Mehmet Okuyan ile olan kişisel ilişkisini anlatıyor. Konuşmacı, Samsun İlahiyat Fakültesi'nde asistanlık yapmış ve daha sonra doçentlik sınavına girmiş bir akademisyendir.. Video, farklı görüşlere sahip akademisyenlerin birbirlerini sevmesinin mümkün olduğunu vurguluyor. Konuşmacı, Mehmet Okuyan Hoca ile olan dostluğunu, ancak Kur'an tefsir perspektiflerindeki temel farklılıkları anlatıyor. Mehmet Okuyan Hoca'nın Kur'an'ı merkeze alan, lafız-mana ekseninde anlamaya çalışan bir bakış açısına sahip olduğu, konuşmacının ise Kur'an'ın kendi dünyası hakkında bir örneklem olduğunu ve tarihsel bir perspektiften yaklaşmakta olduğu belirtiliyor.. Konuşmacı, farklı düşüncelere sahip insanların birbirlerini kırıp geçirmeden, birbirlerine sarılarak dost olabildiklerini vurguluyor. İnsanın ne kadar insan olabildiği, merhamet ve vicdan taşıyabildiği, adalet duygusundan nasiplenebildiği ve vefalı, hesapsız, kitapsız, ivazsız garassız bir dost olup olamadığı meselesinin önemli olduğunu anlatıyor. Video, konuşmacının Mehmet Okuyan Hoca'ya selam ve dua ile sona eriyor.

      • youtube.com
    • Kur'an-ı Kerim Tefsiri ve İslam'da Hayat Anlayışı

      Bu video, bir din adamının Kur'an-ı Kerim'den ayetler açıkladığı ve İslam'ın temel prensiplerini anlattığı dini bir sohbet formatındadır.. Videoda, insanın yeryüzündeki yeri, ahiret inancının önemi ve İslam'da üç farklı hayat anlayışı (dünya hayatı, kabir hayatı ve ahiret hayatı) ele alınmaktadır. Konuşmacı, Tevbe Suresi'nin 29. ayetini yorumlayarak ehl-i küfrün sadece dünya hayatının zahirini bildiklerini, ahiret hayatından tamamen gafil olduklarını açıklamakta ve çevre temizliğinin imanla ilişkisini vurgulamaktadır.. Konuşmacı ayrıca, Türkiye Cumhuriyeti'nde din ile devletin ilişkisini eleştirerek halkın inandığı gibi yaşayabilmesi için anayasada "insanlar inandıkları gibi yaşasınlar" maddesinin yazılması gerektiğini savunmaktadır. Video, Ümraniye'deki müftülerin görevden alınması gibi güncel olaylara değinilerek ve bir hasta için yardım çağrısıyla sonlanmaktadır.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor