Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan eğitim içeriğidir. Konuşmacı, geleneksel ölçme araçları serisinin son bölümü olan çoktan seçmeli testleri detaylı olarak anlatmaktadır.. Video, çoktan seçmeli testlerin Bloom taksonomisindeki bilişsel hedef alanlarını ölçme kapasitesi, hazırlanması ve uygulanması için gerekli uzmanlık, şans başarısı ve bunu önleme yöntemleri hakkında bilgiler sunmaktadır. Ayrıca, çoktan seçmeli testlerin puanlama güvenilirliği, madde yazım ilkeleri ve dikkat edilmesi gereken noktalar (soru kökünde ipucu bulunmaması, seçenek uzunluklarının dengeli olması, soru kökünün seçeneklerle uyumlu olması) detaylı olarak açıklanmaktadır. Video, geleneksel ölçme araçlarının genel özellikleriyle sonlanarak, bir sonraki bölümde çağdaş ölçme değerlendirme araçlarına geçileceği bilgisiyle sona ermektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan ölçme değerlendirme konulu bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, ölçme değerlendirme soru çözümü serisinin üçüncü bölümüdür.. Videoda geçerlilik ve standart hata soruları çözülmektedir. Eğitmen, aynı soruyu farklı olasılık değerleriyle (yüzde 68, 95 ve 99) çözerek konuyu pekiştirmektedir. Ayrıca korelasyon, kapsam geçerliliği, yordama geçerliliği, belirti tablosu ve test yapısı gibi ölçme değerlendirme kavramları açıklanmaktadır. Video, bir sonraki bölümde güvenilirlik ve test türleri konularının işleneceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan ölçme değerlendirme konulu bir eğitim dersidir. Eğitimci, önceki derslerde kontrol listesi ve dereceleme ölçeği konularını anlattığını belirtiyor.. Video, rubrik (dereceleme puanlama anahtarı) kavramını detaylı şekilde açıklıyor. Rubrik'in tanımı, faydaları (objektiflik sağlama, standart ölçütler sunma, öğrenmede sorumluluğu kişiye bırakma), kullanım alanları ve türleri (analitik ve holistik rubrikler) anlatılıyor. Eğitimci, rubrik'in özellikle psikomotor alanda kullanıldığı ancak bilişsel ve duyuşsal alanlarda da kullanılabileceğini vurguluyor ve bu konunun sınavlarda sıkça sorulabileceğini belirtiyor. Video, alternatif ölçme araçlarına geçiş yaparak sona eriyor.
Yönetmelik, MEB'in ölçme değerlendirme faaliyetlerini düzenler. Sınavlar güvenirlik, gizlilik ve tarafsızlık ilkeleri çerçevesinde yapılır. Bir dönemde her dersten iki yazılı sınav yapılır. Bir günde yapılacak sınav sayısı ikiyi geçemez
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, konuşmacı ölçme- değerlendirme araçları hakkında bilgi vermektedir.. Video, tanılayıcı dallanmış ağaç ölçme aracı hakkında detaylı bilgi sunmaktadır. Konuşmacı, doğru- yanlış testlerinin dezavantajlarını açıklayarak, tanılayıcı dallanmış ağaçın şans başarısını minimalize eden ve öğrenme eksikliğini belirleyebilen bir alternatif olduğunu anlatmaktadır. Bu araç, temelden ayrıntıya doğru bağlantılı sorularla hazırlanarak, bir konuyu gerçek anlamda bilip bilmediğini ölçmeye yönelik kullanılmaktadır. Video, bu aracın özellikleri, avantajları ve kullanım alanları hakkında bilgi vererek, bir sonraki videoda yapılandırılmış gride konusuna geçileceğini belirterek sona ermektedir.
Bu video, Doçent Doktor Akın Efendioğlu tarafından sunulan "Eğitimde Ölçme Değerlendirme" dersinin bir bölümüdür. Öğretmen, öğrencilere yönelik hazırlanmış bir ders formatında konuyu açıklamaktadır.. Videoda standart hata ve güven aralığı kavramları detaylı şekilde ele alınmaktadır. İlk olarak hata kavramı tanımlanarak standart hata kavramı açıklanmakta, ardından güven aralığı formülü, z puanı hesaplamaları ve normal dağılım grafiği üzerinden örnekler verilmektedir. Video, üç farklı örnek soru çözümüyle devam ederek güven aralığı hesaplamalarının basit olduğunu vurgulamaktadır.. Videoda ayrıca standart hata ile güvenirlik arasındaki ters yönlü ilişki formüllerle ve grafiklerle gösterilmekte, standart sapma ile standart hata arasındaki ilişki incelenmektedir. Video, bir sonraki konunun geçerlilik konusuyla ilişkili olacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Sorular cevaplanma, değerlendirme, içerik ve ölçüm tekniğine göre sınıflandırılır. Farklı yetkinlikler farklı soru tipleriyle daha verimli ölçülür. Ölçme değerlendirme süreçlerinde birden çok soru tipi kullanılır
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan istatistik veya ölçme değerlendirme dersidir. Eğitimci, ölçme düzeyleri konusunu detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Videoda öncelikle sınıflama ölçeği tanıtılarak, hiyerarşi ve üstünlük olmadığı, sadece gruplama işlemleri yapıldığı açıklanmaktadır. Ardından sıralama ölçeği ele alınarak, hiyerarşi ve üstünlük olduğu ancak miktar bilgisi sağlamadığı vurgulanmaktadır. Eğitimci, her iki ölçek türünü örneklerle (öğrenci boy sıralaması, sınav puanları, beden numaraları, ayakkabı numaraları, Likert ölçekleri) karşılaştırmakta ve sıralama ölçeğinin özellikleri hakkında bilgi vermektedir.. Eğitmen, dersin sonunda öğrencilerin konuyu daha iyi anlamaları için bir tablo hazırlamayı planladığını belirtmektedir. Ayrıca sıralama ölçeğinin medyan hesaplanabildiği, ancak sıra farklı korelasyonun hesaplanamadığı gibi istatistiksel özellikler de videoda ele alınmaktadır.
Konu soru dağılım tabloları her sınav için il zümreleri ve Ölçme Değerlendirme Merkezi tarafından hazırlanır. İl/ilçe genelinde 20 çoktan seçmeli soru planlanmıştır. Okul genelinde açık uçlu sorular kullanılacaktır
Bu video, bir öğretmenin matematik dersinde ölçme, değerlendirme ve mutlak değer eşitsizlikleri konularını ele aldığı eğitim içeriğidir.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde sayfa 82 ve 83'teki sorular çözülmekte, gök cisimlerinin kütleleri, Dünya, Mars ve Ay'ın kütlesinin toplamı, Güneş'in Dünya'nın kütlesinin kaç katı olduğu ve bahçe-otopark problemi ele alınmaktadır. İkinci bölümde ise mutlak değer eşitsizlikleri konusu işlenmekte, A ve B şehirlerindeki sıcaklık değerleri üzerinden mutlak değer eşitsizlikleri sayı doğrusu üzerinde gösterilmekte ve futbol toplarının standart ölçülerini içeren bir tablo üzerinden çevre uzunluğu, kütlesi ve iç basıncı değerlerinin mutlak değer eşitsizlikleri olarak nasıl yazılacağı anlatılmaktadır.. Videoda her soru için detaylı matematiksel işlemler ve açıklamalar yapılmakta, mutlak değer eşitsizliklerinin çözümünde ortalama ve sapma miktarının nasıl kullanılacağı vurgulanmaktadır.
Konu soru dağılım tabloları, sınavlardaki soru dağılımlarını gösteren önceden bildirilmiş tablolardır. MEB Ölçme ve Değerlendirme Yönetmeliği'ne göre her sınav için ayrı tablolar hazırlanır. Örnek tablolar il zümrelerine yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır
Test 12 sorudan oluşmaktadır. İlk 12 soruda 11. sınıf fizik dersinden sorular yer almaktadır. Her testte 1-2 arası doğru cevap bulunmaktadır. Testler Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanmıştır
Ölçme, nesnelerin özelliklerinin sayı ve sembollerle ifade edilmesidir. Değişken, en az iki değer alan ve durumdan duruma farklılık gösteren özelliklerdir. Ölçme kuralı, ölçülecek özelliğin miktarını belirleme yöntemidir
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan "Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi" dersinin anlatımını içeren eğitim materyalidir.. Videoda ölçme değerlendirme kavramları detaylı olarak ele alınmaktadır. İçerik, ölçme değerlendirmenin temel işlevleri ile başlayıp, ölçme kavramı, ölçme türleri, değişken türleri, ölçme birimleri, ölçme kuralı, mutlak sıfır, ölçüt kavramı ve değerlendirmenin üç temel öğesi (ölçme, ölçüt ve karar) gibi temel kavramları kapsamaktadır.. Her kavram günlük hayattan örneklerle açıklanmakta ve çeşitli soru çözümleri yapılmaktadır. Video, eğitim fakültelerinde bazı öğretmenlik bölümlerinde seçmeli veya zorunlu olarak verilen dersin ilk konusunu oluşturmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan ölçme değerlendirme dersinin bir bölümüdür. İlk bölümde eğitimci tek başına, ikinci bölümde ise İbrahim adında bir öğrenciyle etkileşim halinde konuyu anlatmaktadır.. Video, ölçme değerlendirme temel kavramlarından biri olan "birim" konusunu ele almaktadır. İlk bölümde doğal birim ve tanımlanmış birim kavramları karşılaştırılırken, ikinci bölümde ölçme birimlerinin üç temel özelliği (eşitlik, genellik ve kullanışlılık) günlük hayattan örneklerle açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca sınavlarda karşılaşabilecek ölçme kuralı kavramı da ele alınmakta ve bir sonraki derste ölçekler konusunun işleneceği belirtilmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından Ankara'da sunulan ölçme değerlendirme dersinin temel kavramlarını anlatan eğitim içeriğidir. Eğitimci, konuyu günlük hayattan örneklerle açıklamaktadır.. Video, ölçme kavramının tanımı ve önemi ile başlayıp, ölçme işleminin altı temel basamağını detaylı şekilde anlatmaktadır. Ardından üç temel ölçme türünü (doğrudan, dolaylı ve türetilmiş) örneklerle açıklamakta ve her birinin ne anlama geldiği, nasıl uygulandığı konusunda bilgiler vermektedir.. Eğitimci, ölçme işleminin neden yapıldığını, nicel ifadelerin önemini ve ÖSYM sınavlarında çıkabilecek soru tiplerine dikkat çekmektedir. Video, birinci temel kavramların sonu olarak sunulmuş olup, bir sonraki videoda görüşmek üzere veda edilmektedir.
Bu video, bir eğitim dersi formatında ölçme değerlendirme konusunu anlatan bir öğretim materyalidir. Konuşmacı, modül iki ölçme değerlendirmeye kaldığı yerden devam etmektedir.. Video, ölçme değerlendirmesinde hata türlerini (sabit, sistematik ve tesadüfi hatalar) açıklayarak başlıyor ve ardından geçerlilik, güvenilirlik ve hata ilişkisini inceliyor. Daha sonra korelasyon kavramı, geçerlilik sorgulama yöntemleri (kapsam, ölçüt dayanıklı ve yapı geçerliliği) ve güvenilirlik kestirim yöntemleri anlatılıyor. Son bölümde ise geleneksel ve destekleyici ölçme yöntemleri karşılaştırılıyor ve uluslararası izleme çalışmaları (PISA, TIMSS, PIRLS, OECD Sosyal ve Duygusal Beceriler Araştırması, ABİDE, Türkçe Öğrenci Başarı İzleme Araştırması ve Türkçe Dil Becerilerinin İzlenmesi) hakkında bilgi veriliyor.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan KPSS sınavına hazırlanan öğrencilere yönelik ölçme değerlendirme dersinin genel tekrar videosudur.. Video, ölçme değerlendirme konusunun temel kavramlarını kapsamlı şekilde ele almaktadır. İlk olarak ölçme kavramı ve ölçme işleminin üç farklı şekli (doğrudan, dolaylı ve türetilmiş ölçme) açıklanmakta, ardından ölçüm, doğal ve yapay sıfır, ölçme kuralı, doğal ve yapay birimler ve dört temel ölçek (sınıflama, sıralama, eşit aralıklı ve eşit oranlı) detaylı olarak anlatılmaktadır.. Eğitmen, konuları günlük hayattan örneklerle pekiştirmekte ve KPSS sınavlarında çıkabilecek soru tiplerine dikkat çekmektedir. Video, temel kavramlar konusunun son bölümü olup, bir sonraki videoda görüşmek üzere sona ermektedir.
Bu video, bir öğretmenin 9. sınıf matematik kitabı ve ölçme değerlendirme sistemini anlattığı eğitim içeriğidir.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde Türkiye Yüzyılı Maruf Modeli 9. sınıf matematik kitabının yapısı, içeriği ve öğrencilerin yapacağı aktiviteler detaylı şekilde açıklanmaktadır. İkinci bölümde ise matematik dersinde kullanılan üç farklı ölçme değerlendirme yöntemi (performans görevi, araştırma ödevi ve proje ödevi) ve bunların nasıl değerlendirileceği anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca kitabın birinci dönem için üç tema (sayılar, nicelik ve değişimler, geometri şekiller) ve ikinci dönem için dört tema bulunduğu, çalışma kağıtları, örnekler, alıştırmalar, araştırmalar ve ölçme değerlendirme bölümleri bulunduğu belirtilmektedir. Dijital yazılımların (Co-Cebra, Excel) kullanımı ve soruların gerçek hayata uygun olması gibi yenilikler de vurgulanmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan öğretim yöntem teknikleri dersinin bir bölümüdür. Eğitimci, alternatif ölçme değerlendirme araçlarından biri olan kelime ilişkilendirme testini anlatmaktadır.. Videoda kelime ilişkilendirme testinin mantığı, uygulama şekli ve kullanım alanları detaylı olarak açıklanmaktadır. Bu test, bir konuyu anlattıktan sonra çocukların 30 saniye veya 1 dakika içinde o kavramla ilgili aklına gelen kavramları hızlıca yazmalarını isteyerek, öğrenme eksikliği ve kavram yanılgılarını belirlemede etkili bir araç olarak kullanılmaktadır. Ayrıca, bu testin zihin haritası ile arasındaki farklar da vurgulanmaktadır. Video, öğretim yöntem teknikleri dersinin bir parçası olarak sunulmuş olup, öğrencilere ders notlarını incelemeleri ve soru bankasını çözmeleri tavsiye edilmektedir.