Standart sapma, veri setinin yayılımını ve değişkenliğini tanımlayan istatistiksel ölçüdür. Küçük standart sapma, verilerin ortalamaya yakın olduğunu gösterir. Standart sapma, varyansın kareköküdür
Calculator determines minimum sample size needed for statistical constraints. Population is sampled to infer information about its characteristics. Sample proportion (p̂) is normally distributed with mean p and variance p(1-p)/n
Margin of error measures random sampling error in survey results. Larger margin indicates less confidence in poll results. Positive margin occurs with incomplete sampling and varying measures
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir eğitmen tarafından istatistiksel güven aralığı hesaplama konusu anlatılmaktadır.. Videoda, standart hatası beş olan bir sınavdan altmış puan alan bir öğrencinin yüzde altmışsekiz olasılıkla puanlarının güven aralığı formülü açıklanmaktadır. Eğitmen, güven aralığı formülünü (SS çarpı kök içinde bir rj) kullanarak hesaplama yöntemini göstermekte ve öğrencinin puanına göre güven aralığını hesaplamaktadır.
Z-tablosu, güven aralığı kestirimi için kullanılan bir araçtır. Standart sapma (σ) ve aritmetik ortalama (m) temel değişkenlerdir. Z-skoru, bir değerin ortalamadan sapma oranını gösterir
Nedensel ilişkileri saptamak için kullanılan analitik araştırma yöntemidir. Hastalıklı vaka grubu ve sağlıklı kontrol grubu karşılaştırılır. Hastalık sonuç, etken ise neden olarak adlandırılır
Study conducted by Ahmet and Mehmet (2023), Ali et al. (2023), and Walker and Allen (2023). Research model includes universe, sample, and data collection tools. Data collected using XXXXX scale (XXS) and YXS
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan matematik dersidir. Eğitmen, öğrencilerin kafasını karıştıran standart normal tablosu (z tablosu) konusunu pratik bir yöntemle anlatmaktadır.. Videoda, z tablosunun nasıl okunacağı adım adım gösterilmektedir. Eğitmen, güven aralıkları (örneğin %95 veya %90) verildiğinde z değerinin nasıl bulunacağını, tablonun nasıl kullanılacağını ve farklı durumlarda hangi tablonun (z veya t) kullanılması gerektiğini açıklamaktadır. Özellikle örneklem boyutu 30'dan büyükse z tablosunun, 30'dan küçükse t tablosunun kullanılması gerektiği vurgulanmaktadır.
Bu video, Doçent Doktor Akın Efendioğlu tarafından sunulan "Eğitimde Ölçme Değerlendirme" dersinin bir bölümüdür. Öğretmen, öğrencilere yönelik hazırlanmış bir ders formatında konuyu açıklamaktadır.. Videoda standart hata ve güven aralığı kavramları detaylı şekilde ele alınmaktadır. İlk olarak hata kavramı tanımlanarak standart hata kavramı açıklanmakta, ardından güven aralığı formülü, z puanı hesaplamaları ve normal dağılım grafiği üzerinden örnekler verilmektedir. Video, üç farklı örnek soru çözümüyle devam ederek güven aralığı hesaplamalarının basit olduğunu vurgulamaktadır.. Videoda ayrıca standart hata ile güvenirlik arasındaki ters yönlü ilişki formüllerle ve grafiklerle gösterilmekte, standart sapma ile standart hata arasındaki ilişki incelenmektedir. Video, bir sonraki konunun geçerlilik konusuyla ilişkili olacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, istatistik eğitimi formatında hazırlanmış bir ders anlatımıdır. Konuşmacı, iki popülasyon arasındaki ortalama farkı için güven aralığı kurma konusunu açıklamaktadır.. Video, golden retriever ve şivava köpeklerinin ortalama ağırlıklarını örnek alarak iki popülasyon arasındaki ortalama farkı için güven aralığı kurma yöntemini anlatmaktadır. Konuşmacı, örneklem alma, örneklem ortalamalarını hesaplama, standart sapmaları bulma ve güven aralığı formülünü oluşturma adımlarını detaylı şekilde açıklamaktadır. Ayrıca, örneklem ortalamalarının farkının örnekleme dağılımının standart sapmasını tahmin etmek için t değerinin neden daha iyi olduğu ve serbestlik derecesi hesaplaması gibi konulara da değinilmektedir. Video, daha detaylı örnekler için gelecek videolara işaret ederek sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan istatistik dersinde aralık tahminlemesi konusunda soru çözümüdür. Eğitmen, sınavda çıkabilecek farklı tarzda bir soruyu adım adım çözmektedir.. Videoda, 500 ailenin yaşadığı bölgede seçilen 200 aileden 30'unun ev sahibi olduğu ve %90 güven düzeyi olduğu bir soru ele alınmaktadır. Eğitmen, aritmetik ortalama ve standart sapma bilgisi olmadan oransal yöntemle aralık tahminlemesi yapma yöntemini göstermektedir. Önce verilen bilgileri (ana kütle, örneklem, ev sahibi olma oranı, güven düzeyi) yazıp, ardından oransal formül (p + z × √(pq/n)) kullanarak aralık tahminini hesaplamaktadır. Video, sorunun çözümünün ardından genel bir özetle sonlanmaktadır.
Bu video, SPSS programında istatistiksel grafiklerin nasıl çizileceğini gösteren bir eğitim içeriğidir.. Video, öncelikle kutu grafiğinin ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve ardından SPSS ekranında erkeklerin ve kadınların boy uzunlukları verisi kullanılarak kutu grafiğinin nasıl çizileceğini adım adım gösteriyor. Daha sonra güven aralığı grafiğinin ne olduğu anlatılıyor ve aynı veri seti kullanılarak %95 ve %99 güven aralığı grafiklerinin nasıl çizileceği gösteriliyor. Video, her iki grafik türünün de SPSS programında nasıl oluşturulacağını pratik örneklerle açıklıyor.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan istatistik dersinin kaydıdır. Eğitmen, Zeki Aslantürk'ün kitabından alıntılar yaparak konuları anlatmaktadır.. Ders, istatistik biliminin temel kavramlarını ele alarak başlamakta ve Türkiye İstatistik Kurumu (TUİK) ile Eurostat gibi resmi istatistik kurumları hakkında bilgi vermektedir. Ardından evren ve örneklem kavramları açıklanmakta, farklı örnekleme teknikleri (tesadüfi olmayan örneklemeler: kota örneklemesi, tabakalı örnekleme, küme örneklemesi, kolay örnekleme, sistematik örnekleme, kartopu örnekleme) günlük hayattan örneklerle anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca örneklem büyüklüğü hesaplamaları için formüller, güven düzeyi ve hata payı kavramları da ele alınmaktadır. Eğitmen, hangi durumlarda hangi örnekleme yönteminin kullanılması gerektiğini belirterek, öğrencilerin yüksek lisans ve doktora tezlerinde anket yaparken kullanabilecekleri pratik bilgiler sunmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan istatistik eğitimi kapsamında aralık tahmini konusunu anlatan eğitim içeriğidir.. Video, aralık tahmini konusunun iki ana gövdeden oluştuğunu detaylı şekilde açıklamaktadır: tek popülasyon için aralık tahmini ve iki popülasyon için aralık tahmini. Tek popülasyon için ortalama, varyans/standart sapma ve oran için aralık tahminleri yapılmakta, iki popülasyon için ise ortalamaların farkı, varyansların oranı ve varyansların ortalaması için aralık tahminleri ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca hangi tabloların (z, t, f ve chi kare) hangi durumlarda kullanılacağı açıklanmakta ve konunun "güven aralığı" olarak da adlandırıldığı belirtilmektedir. Türkiye'deki üniversitelerin bu konuları nasıl işlediği ve öğrencilerin müfredatlarına göre hangi başlıkları takip etmeleri gerektiği de vurgulanmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, bir eğitmen tarafından istatistik konularından güven aralığı ve hipotez testi arasındaki ilişkiyi anlatan bir ders formatındadır.. Videoda, bir ülkedeki yaş dağılımının standart sapmasının 17 olduğu ve rastgele 100 kişinin yaş ortalamasının 27 olduğu bir örnek üzerinden güven aralığı hesaplaması yapılmaktadır. Eğitmen, güven aralığını hipotez testi için nasıl kullanabileceğimizi göstermekte ve güven düzeyi ile anlamlılık düzeyi arasındaki ilişkiyi açıklamaktadır. Özellikle iki kuyruklu testler için güven aralığı ve anlamlılık düzeyi arasındaki ilişki üzerinde durulmakta ve bu mantığın örneklem, iki örneklem ve oran testlerinde de geçerli olduğu belirtilmektedir.
Bu video, Excel'de güven aralığı hesaplama konusunda adım adım bir eğitim içeriğidir.. Video, sekiz örneklemli bir veri seti üzerinden güven aralığı hesaplama sürecini göstermektedir. İçerikte öncelikle standart sapma hesaplaması, ardından örneklem boyutu bulma, güvenilirlik hesaplama ve son olarak güven aralığının artı-eksi değerlerinin nasıl bulunacağı detaylı olarak anlatılmaktadır. Video, Excel'de istatistiksel analiz yapmak isteyenler için temel bir rehber niteliğindedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan istatistik dersi formatındadır. Ders sırasında bir öğrenci de sorular sorarak etkileşim kurmaktadır.. Video, istatistiksel çıkarım kavramlarını kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerik, ana kütle ve örneklem kavramları ile başlayıp, rassal örneklem, rassal değişkenler, örneklem ortalaması, yansız tahminci, merkezi sınır teoremi ve güven aralığı hesaplamaları konularını kapsamaktadır. Eğitmen, bu kavramları üniversitedeki öğrencilerin kiloları, barajdaki suyun saflık oranı ve bireylerin günlük gelirleri gibi pratik örneklerle açıklamaktadır.. Dersin son bölümünde, farklı örneklem büyüklüklerine (200, 500 ve 2000 kişi) göre güven aralığı hesaplamaları yapılarak, örneklem büyüklüğünün artmasıyla güven aralığının daralma hızının örneklem sayısının karekökü ile doğru orantılı olduğu vurgulanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan matematik dersidir. Eğitmen, z testi konusunu açıklayarak bir soru çözümü yapmaktadır.. Videoda öncelikle z testinin ne olduğu anlatılmakta, ardından bir örnek soru çözülmektedir. Örnek soruda 30 öğrenciye yapılan deney sonucunda aktifleşme enerjisinin 27,70 kilo kalori olduğu, standart sapmanın 5,20 olduğu ve literatür değerinin 30,80 olduğu belirtilmektedir. Eğitmen, %95 ve %99 güven seviyelerinde hipotezin uyumlu olup olmadığını hesaplayarak, her iki güven seviyesinde de hipotezin reddedildiğini göstermektedir.
Bu video, bir öğretim materyali formatında istatistiksel tahmin ve güven aralığı konularını anlatan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, teorik bilgileri pratik örneklerle destekleyerek konuyu açıklamaktadır.. Video, istatistiksel tahmin türlerini (nokta tahmini ve aralık tahmini) açıklayarak başlıyor ve özellikle aralık tahminine odaklanıyor. Anlamlılık düzeyi, güven düzeyi ve güven aralığı kavramları standart normal dağılım tablosu üzerinden anlatılıyor. Daha sonra Dünya Değerler Araştırması'ndan Türkiye'deki veriler üzerinden pratik bir örnek sunuluyor ve %95 güven düzeyinde gerçek oranın %90 ile %95 arasında olduğu hesaplanıyor.. Videoda ayrıca güven aralığının hesaplanma formülleri (evrenin standart sapması bilindiğinde ve bilinmediğinde) veriliyor ve örneklem oranları için güven aralığı hesaplama yöntemi anlatılıyor. Türkiye'deki katılımcıların %94,70'sinin dinin kendileri için çok önemli olduğunu belirttiği anket sonuçları üzerinden istatistiksel yorumlama yapılıyor.
Bu video, istatistikte güven aralığı hesaplama konusunu anlatan bir eğitim içeriğidir. Anlatıcı, bir örnek üzerinden güven aralığı hesaplama yöntemini adım adım göstermektedir.. Video, bir ülkede yıllık gelirin standart sapması 3000 dolar olan bir dağılımdan geldiği kabul edilerek, rastgele seçilen 100 kişinin ortalama geliri 15.000 dolar olduğu durumda, ülkedeki ortalama gelirin %95 güven düzeyiyle güven aralığının nasıl hesaplanacağını göstermektedir. Anlatıcı önce verilen verileri yorumlayarak ana kütle standart sapması (sigma), örneklem ortalaması (x) ve örneklem büyüklüğü (n) değerlerini belirleyip, ardından güven aralığı formülünü kullanarak hesaplamayı yapmaktadır. Video, z tablosunun nasıl kullanılacağını da açıklamaktadır.