Matematik doğası gereği diğer bilimlerden bağımsız ve yaşam boyu kullanılan bir bilimdir. Matematik tarihi, öğrencilerin tarihi bakış açısıyla öğrenmesini sağlar. Matematik tarihi, karmaşık problem çözme ve mantıksal düşünmeyi geliştirir
TÜBİTAK 2204-A, B, C ve D yarışmaları lise öğrencilerine yönelik düzenlenmektedir. Yarışmalar bilimsel araştırma ve teknoloji projelerini desteklemektedir
"Eğitim Gündemi" programında İlhan Seven'in sunduğu bu röportajda, MEF Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Profesör Dr. Mustafa Özcan ile Türkiye'deki eğitim sistemi ve öğretmen eğitimi konuları ele alınmaktadır.. Program, terör olaylarının eğitim sistemine etkisiyle başlayıp, Türkiye'deki eğitim sistemindeki kalite sorunlarına odaklanmaktadır. Konuşmacılar, üniversite giriş sınavlarındaki düşük puanlar, uluslararası sınavlardaki başarısızlıklar ve KPSS alan sınavlarında öğretmen adaylarının düşük doğru cevap oranları gibi sorunları tartışmaktadır. Ayrıca, öğretmenin üç temel niteliği (bilgi, yöntem bilgisi ve mesleki değerler) üzerinde durulmakta ve Mustafa Özcan'ın geliştirdiği "Okulda Üniversite" adlı öğretmen eğitim modeli hakkında bilgi verilmektedir.. Röportajda, çocukların okul başarısının aile faktörlerine bağlı olduğu, Türkiye'de ortalama eğitim seviyesinin düşük olduğu ve öğretmen eğitiminin kalitesinin eğitim sisteminin lokomotifi olduğu vurgulanmaktadır. Konuşmacılar, eğitim sistemindeki reform ihtiyacı konusunda görüşlerini paylaşmaktadır.
Eğitime ayrılan bütçe, güvenliğe ayrılan bütçenin 1,5 katı kadardır. Öğretmen eğitimi 4 yıl lisans eğitimi ve 2 yıl yüksek lisans gerektirir. Öğretmen adayları iki aşamalı sınav ve mülakat sürecinden geçer. Öğretmenler kadrolu olarak atanır ve ömür boyu iş güvencesi vardır
Kitap on iki üniteden oluşmaktadır. Her ünite giriş, amaç, örnek olay ve anahtar kavramlarla başlamaktadır. Ünitelerde özet, sorular ve kaynaklar yer almaktadır
Model 2024-2025 eğitim yılında beş farklı kademede uygulanacak. Hak ve gelişim temelli, esnek öğrenme ortamları hedefleniyor. Eğitici eğitimleri 3 Haziran'da, öğretmen eğitimleri 2-6 Eylül'de başlayacak
Bu video, European School platformu üzerinden sunulan bir öğretmen eğitimi semineridir. Konuşmacılar, öğretmen adaylarına ve deneyimli öğretmenlere yönelik fen bilgisi eğitimi, ölçme değerlendirme ve kavramsal öğrenme yöntemleri hakkında bilgiler vermektedir.. Seminer, öğrenme ve öğretme kavramlarının tartışılmasıyla başlayıp, ölçme değerlendirme sürecinin doğası ve önemine odaklanmaktadır. Kavram haritaları, öğrenme amaçlı yazma ve argümantasyon gibi alternatif değerlendirme yöntemleri detaylı olarak anlatılmakta, etkinlik raporları ve rubriklerin kullanımı gibi pratik uygulamalar paylaşılmaktadır. Video, öğretmenlerin sorularını yanıtlayan bir soru-cevap bölümüyle devam edip teşekkür konuşmasıyla sona ermektedir.. Seminerde özellikle kavram haritalarının nasıl kullanılacağı, STEM uygulamalarının değerlendirilmesi, kalabalık sınıflarda etkili uygulamalar ve öğretmenlerin profesyonel etkileşim için forum kullanımı gibi konular ele alınmaktadır. Etkinliğin sonunda katılımcılarla yazılı iletişim üzerinden tartışma ortamının devam edeceği belirtilmektedir.
Eğitim, doğumdan ölüme kadar devam eden yaşamsal bir süreçtir. Eğitim, bireyin davranışlarında kasıtlı olarak istendik değişme meydana getirme sürecidir. Eğitim, toplumsal, ekonomik, siyasal ve bireysel işlevleri yerine getirir. Eğitim günümüzde hızla gelişmekte olan bir teknolojidir
Alanya Posta TV'de Prof. Dr. Ayhan Aydın ile yapılan bir söyleşide, eğitimin sevgi ve insani boyutu konusu ele alınıyor. Söyleşi, Önder Hoca'nın da bahsettiği sevginin hayatın en önemli parçası olduğu vurgusuyla başlıyor.. Söyleşide aile içi şiddet ve toplumsal sevgisizlik sorunları tartışılıyor. Prof. Dr. Aydın, bu sorunların eğitim sisteminin başarısızlığı, medya organlarının kötü haberleri öne çıkarması ve şiddet odaklı içeriklerin yayılması gibi faktörlerle ilişkili olduğunu belirtiyor. Ayrıca öğretmenlerin felsefe, sosyoloji ve psikoloji ağırlıklı eğitim alması, medyanın güzel haberleri öne çıkarması ve anne-baba-çocuk eğitimi bağlamında yeni etkinliklerin yapılması gerektiği vurgulanıyor.
Bu belgesel, Türkiye Cumhuriyeti'nin eğitim sistemindeki köy enstitüleri hareketini kronolojik olarak anlatmaktadır. Videoda Adana Osmaniye Düzici Köy Enstitüsü'nün kampüsü ziyaret edilmekte ve eski öğrenciler, öğretmenler ve yetkililer anılarını paylaşıyor. Konuşmacılardan biri İsmail Hakkı Tonguç olarak tanımlanıyor.. Belgesel, Mustafa Kemal Atatürk'in başlattığı eğitim hareketini, 1936'da eğitmen kurslarının, 1937'de köy öğretmen okullarının ve 1940'dan itibaren köy enstitülerinin kurulmasını, 1943'te resmi statü kazanmasını ve 1953 yılına kadar 17.341 köy öğretmeni yetiştirmesini anlatıyor. Ayrıca, köy enstitülerinin kapatılmasıyla yaşanan olumsuz etkiler ve bunların "komünist yuvası" olarak ele alınıp kapatıldığı görüşleri de paylaşılıyor.. Videoda köy enstitülerinin eğitim yöntemleri, öğrencilerin hem okuma hem de inşaata katılmaları, kültür ve sanat dersleri, kütüphane çalışmaları gibi detaylar da ele alınıyor. Konuşmacılar, köy enstitülerinin köylerde eğitim yaygınlaşmasındaki önemini ve öğretmen yetiştirme sürecini değerlendirmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, öğretmenlere yönelik bir eğitim içeriğidir. Eğitimci, Fabrika uygulaması kullanarak etkileşimli etkinlikler oluşturma ve bu etkinlikleri EBA sistemine yükleme sürecini adım adım göstermektedir.. Video, Fabrika uygulamasının nasıl indirileceği ve kurulacağı ile başlayıp, şablonlardan kare bulmaca etkinliği oluşturma sürecini detaylı şekilde anlatmaktadır. Eğitimci, dosya uzantıları konusunu örnek olarak kullanarak, uygulamada kelime ekleme, görsel düzenleme ve etkinlik oluşturma adımlarını göstermektedir. Daha sonra oluşturulan etkinliğin EBA sistemine nasıl yükleneceği, içerik paketi oluşturma ve öğrencilere nasıl gönderileceği adım adım açıklanmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan öğretmenlere yönelik öğretim teknikleri hakkında kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Eğitimci, öğretmen adaylarına çeşitli öğretim tekniklerini detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, çeşitli öğretim tekniklerini adım adım açıklamaktadır. İlk olarak balık kılçığı diyagramı (neden-sonuç diyagramı) ve Vee diyagramı (V diyagramı) tanıtılmakta, ardından anlam çözümleme tablosu, tahmin-gözlem-açıklama tekniği, bilgi haritası ve öğrenme halkası teknikleri ele alınmaktadır. Her teknik için uygulama örnekleri verilmekte ve ÖSYM sınavlarında bu tekniklerin nasıl sorulabileceği hakkında bilgiler sunulmaktadır.. Videoda özellikle bilgi haritası kavramı elektrik devresi, çiçekli bitki ve kasaplık örnekleri üzerinden açıklanmakta, bu tekniklerin öğrencilerin analitik, nesnel ve derinlemesine düşünme becerilerini nasıl geliştirdiği vurgulanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan ölçme değerlendirme konulu eğitim içeriğidir. Eğitmen, öğretmenlere yönelik değerlendirme kavramlarını açıklamaktadır.. Video, değerlendirme türlerini üç başlıkta incelemektedir: ölçütüne göre değerlendirme, amacına göre değerlendirme ve kişi sayısına göre değerlendirme. Özellikle ölçütüne göre değerlendirme ve amacına göre değerlendirme türleri detaylı olarak ele alınmaktadır. Mutlak değerlendirme (kriter referanslı değerlendirme) kavramı üzerinde durularak, bu değerlendirme türünün ölçütünün sınavdan önce belli, net ve kesin olması gerektiği açıklanmaktadır.. Eğitmen, bir sonraki videoda bağıl değerlendirme kavramını anlatacağını belirterek, bu videoda mutlak değerlendirme kavramının temel özelliklerini vurgulamaktadır. Mutlak değerlendirme için müfredat, sınav soru sayısı, öğrenme eksikliği, hazır bulmuşluk ve öğretmen kanısı gibi önceden belli olan net ve kesin durumların kullanıldığı örneklerle anlatılmaktadır.
Bu video, Haber Artı programında sunulan, Türkiye'nin eğitim sistemi ve PISA sonuçları hakkında yapılan bir röportajdır. Programda New York Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Selçuk Şirin ve Eğitim Reformu Girişimi'nin direktörü Batuhan Aydagül konuk olarak yer almaktadır.. Video, Türkiye'nin 2015 PISA sonuçlarındaki performansı, eğitim sistemindeki kriz ve çözüm önerileri üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacılar, Türkiye'nin matematik, fen ve okuma puanlarının düştüğünü, ilk 50 ülke arasında yer almadığını belirterek, eğitim reformları için siyasi partilerin bir araya gelmesi gerektiğini vurgulamaktadır.. Röportajda ayrıca öğretmen eğitiminin güçlendirilmesi, öğretmen strateji belgesinin hazırlanmasına rağmen uygulamaya geçmemesi, seçici akademik okulların sayısını sınırlama, erken çocukluk eğitiminin önemi, güçlü okulların sosyal sorunlara duyarlı olması ve velilerin eğitim sürecine daha aktif katılımının gerekliliği gibi konular ele alınmaktadır. Türkiye'nin genç nüfusu ve bu demografik fırsat penceresinin önemi de vurgulanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan eğitim dersi formatında olup, öğretmenlere yönelik bilişsel alanın uygulama ve analiz basamakları hakkında bilgi vermektedir.. Video, bilişsel alanın uygulama basamağından başlayarak analiz, sentez ve değerlendirme basamaklarını detaylı şekilde incelemektedir. Her basamak için tanım, özellikleri ve örnekler sunulmakta, matematik, fen, coğrafya, Türkçe ve müzik derslerinden örnekler verilmektedir.. Videoda ayrıca bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alanların hedeflerinin nasıl belirleneceği konusunda bilgiler sunulmakta ve hedeflerin nasıl yazılacağı açıklanmaktadır. Bilişsel alanın hiyerarşisi analiz, sentez ve değerlendirme basamakları olarak sıralanmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan öğretmen eğitimi dersinin kaydıdır. Eğitmen, öğretmen adaylarına yapılandırmacı anlayış ve beşe kuramı konularını anlatmaktadır.. Videoda öncelikle yapılandırmacı anlayışın sınavlarda nasıl sorulduğu açıklanmakta, ardından beşe kuramının beş aşaması (giriş, keşfetme, açıklama, derinleştirme ve değerlendirme) detaylı şekilde ele alınmaktadır. Eğitmen, her bir aşamanın alt bileşenlerini günlük hayattan örneklerle açıklamakta ve ÖSYM sınavlarında çıkabilecek soru tiplerini göstermektedir.. Video ayrıca üç e (öğrenme halkası) ve yedi e kuramlarının karşılaştırmasını içermekte, her bir kuramın aşamalarını detaylı olarak açıklamaktadır. Bir sonraki derste proje tabanlı öğrenme konusunun işleneceği bilgisiyle video sonlanmaktadır.
Bu video, bir röportaj formatında olup, sunucu Doçent Doktor Ufuk Balaban ile Hacettepe Üniversitesi Sosyal Etkileşim Mikro Analiz ve Öğrenme Uygulama ve Araştırma Merkezi'nin (Human) müdürü arasında geçmektedir. Ufuk Balaban, Hacettepe Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı'nda öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır.. Röportajda Human araştırma merkezinin kuruluş hikayesi, konuşma çözümlemesi yöntemi ve bu yöntemin ikinci dil edinimi ve öğretmen yetiştirme süreçlerindeki önemi ele alınmaktadır. Ayrıca, "Digits in Pedagogical Task Design for Interactional Computes" adlı proje ve geliştirilen "Digitask" adlı web uygulaması hakkında bilgiler verilmektedir.. Videoda konuşma çözümlemesinin 1990'ların ortasından itibaren sosyal etkileşim araştırmalarında önem kazandığı, kayıtların nasıl çevrilip analiz edildiği ve bu yöntemin öğretmen yetiştirme açısından sağladığı avantajlar anlatılmaktadır. Ayrıca, konuşma çözümlemesinin sadece yabancı dil eğitimi değil, tıp, eczacılık gibi diğer eğitim alanlarında da nasıl kullanılabileceği konusunda bilgiler paylaşılmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin ölçme ve değerlendirme konusunda eğitim verdiği bir ders formatındadır. Öğretmen, önceki videoda sınıflama ölçeğini anlattığını belirterek, bu videoda sıralama ölçeğini açıklamaktadır.. Video, sıralama ölçeğinin temel özelliklerini ve sınıflama ölçeğinden farklarını detaylı şekilde ele almaktadır. Sıralama ölçeğinin temel anahtarı "bir özellik bakımından karşılaştırma ve üstünlük ilişkisi" olarak vurgulanmaktadır. Öğretmen, "daha", "en", "çok" gibi kelimelerin cümlelerde kullanıldığında sıralama ölçeğini işaret ettiğini, bu ölçekte sayıların miktar bilgisi vermediğini ve aritmetik işlemlerin yapılamayacağını açıklamaktadır. Video, gelişmiş ölçekler olan aralıklı ve oranlı ölçeklerin anlatılacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.