• Buradasın

    Öğretmen Eğitimi

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • Akıllı Tahta Sağlık Programı Kullanım Eğitimi

      Bu video, Öğretim Teknolojisi Öğretmenliği 3. sınıf öğrencisi Cihançin ve diğer öğrenciler tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Fatih projesi kapsamında gelen akıllı tahtalarda kullanılan Sağlık programının kullanımını anlatmaktadır.. Video, Sağlık programının indirme ve kurulumundan başlayarak, programın arayüzünü, menüleri ve temel özelliklerini detaylı şekilde açıklamaktadır. Programın kalem araçları, büyüteç, dikdörtgen bölme, aksesuar kutusu gibi fonksiyonları ile ekran kaydı yapma, kronometre kullanımı, hazır materyalleri ekleme, şekilleri doldurma, resim ve bağlantılar eklemek, sayfaları düzenleme ve paylaşım gibi özelliklerini adım adım göstermektedir.. Video ayrıca programın geometri, matematik formülleri ve insan vücutu gibi farklı konularda nasıl kullanılabileceğini örneklerle anlatmakta ve öğretmenlerin ve öğrencilerin akıllı tahtayı etkili bir şekilde kullanmalarına yardımcı olacak pratik bilgiler içermektedir.

      • youtube.com
    • Fabrika Uygulaması ile Etkileşimli Etkinlik Oluşturma ve EBA'ya Yükleme Eğitimi

      Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, öğretmenlere yönelik bir eğitim içeriğidir. Eğitimci, Fabrika uygulaması kullanarak etkileşimli etkinlikler oluşturma ve bu etkinlikleri EBA sistemine yükleme sürecini adım adım göstermektedir.. Video, Fabrika uygulamasının nasıl indirileceği ve kurulacağı ile başlayıp, şablonlardan kare bulmaca etkinliği oluşturma sürecini detaylı şekilde anlatmaktadır. Eğitimci, dosya uzantıları konusunu örnek olarak kullanarak, uygulamada kelime ekleme, görsel düzenleme ve etkinlik oluşturma adımlarını göstermektedir. Daha sonra oluşturulan etkinliğin EBA sistemine nasıl yükleneceği, içerik paketi oluşturma ve öğrencilere nasıl gönderileceği adım adım açıklanmaktadır.

      • youtube.com
    • Öğretmen Eğitimi: Yapılandırmacı Anlayış ve Beşe Kuramı

      Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan öğretmen eğitimi dersinin kaydıdır. Eğitmen, öğretmen adaylarına yapılandırmacı anlayış ve beşe kuramı konularını anlatmaktadır.. Videoda öncelikle yapılandırmacı anlayışın sınavlarda nasıl sorulduğu açıklanmakta, ardından beşe kuramının beş aşaması (giriş, keşfetme, açıklama, derinleştirme ve değerlendirme) detaylı şekilde ele alınmaktadır. Eğitmen, her bir aşamanın alt bileşenlerini günlük hayattan örneklerle açıklamakta ve ÖSYM sınavlarında çıkabilecek soru tiplerini göstermektedir.. Video ayrıca üç e (öğrenme halkası) ve yedi e kuramlarının karşılaştırmasını içermekte, her bir kuramın aşamalarını detaylı olarak açıklamaktadır. Bir sonraki derste proje tabanlı öğrenme konusunun işleneceği bilgisiyle video sonlanmaktadır.

      • youtube.com
    • Eğitimin Sevgi ve İnsani Boyutu Üzerine Söyleşi

      Alanya Posta TV'de Prof. Dr. Ayhan Aydın ile yapılan bir söyleşide, eğitimin sevgi ve insani boyutu konusu ele alınıyor. Söyleşi, Önder Hoca'nın da bahsettiği sevginin hayatın en önemli parçası olduğu vurgusuyla başlıyor.. Söyleşide aile içi şiddet ve toplumsal sevgisizlik sorunları tartışılıyor. Prof. Dr. Aydın, bu sorunların eğitim sisteminin başarısızlığı, medya organlarının kötü haberleri öne çıkarması ve şiddet odaklı içeriklerin yayılması gibi faktörlerle ilişkili olduğunu belirtiyor. Ayrıca öğretmenlerin felsefe, sosyoloji ve psikoloji ağırlıklı eğitim alması, medyanın güzel haberleri öne çıkarması ve anne-baba-çocuk eğitimi bağlamında yeni etkinliklerin yapılması gerektiği vurgulanıyor.

      • youtube.com
    • CELTA Training at ITI Istanbul

      CELTA is a globally recognized English teaching qualification accredited by Cambridge English. Qualification is lifelong and never expires. Successful candidates receive certificates at Pass, Pass B, or Pass A levels

      • iti-istanbul.com
    • Norveç ve Türkiye Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırması

      Norveç'te eğitim merkezi değil, yerel yetkililer tarafından yönetilir. Zorunlu eğitim 10 yıl sürer ve daha fazla kaynak ayrılır. Okul öncesi eğitim 6 yıl sürer ve 1-6 yaş arası çocuklar için zorunludur. Yükseköğretim 3-6 yıl sürer ve ücretsizdir. Öğretmen eğitimi 3-5 yıl sürer ve ek program gerektirmez

      • academia.edu
    • Türkiye Cumhuriyeti'nin Köy Enstitüleri Hareketi Belgeseli

      Bu belgesel, Türkiye Cumhuriyeti'nin eğitim sistemindeki köy enstitüleri hareketini kronolojik olarak anlatmaktadır. Videoda Adana Osmaniye Düzici Köy Enstitüsü'nün kampüsü ziyaret edilmekte ve eski öğrenciler, öğretmenler ve yetkililer anılarını paylaşıyor. Konuşmacılardan biri İsmail Hakkı Tonguç olarak tanımlanıyor.. Belgesel, Mustafa Kemal Atatürk'in başlattığı eğitim hareketini, 1936'da eğitmen kurslarının, 1937'de köy öğretmen okullarının ve 1940'dan itibaren köy enstitülerinin kurulmasını, 1943'te resmi statü kazanmasını ve 1953 yılına kadar 17.341 köy öğretmeni yetiştirmesini anlatıyor. Ayrıca, köy enstitülerinin kapatılmasıyla yaşanan olumsuz etkiler ve bunların "komünist yuvası" olarak ele alınıp kapatıldığı görüşleri de paylaşılıyor.. Videoda köy enstitülerinin eğitim yöntemleri, öğrencilerin hem okuma hem de inşaata katılmaları, kültür ve sanat dersleri, kütüphane çalışmaları gibi detaylar da ele alınıyor. Konuşmacılar, köy enstitülerinin köylerde eğitim yaygınlaşmasındaki önemini ve öğretmen yetiştirme sürecini değerlendirmektedir.

      • youtube.com
    • Reggio Emilia Yaklaşımı ve Türk Eğitimine Entegrasyonu

      Reggio Emilia, II. Dünya Savaşı sonrası İtalya'da Loris Malaguzzi tarafından geliştirilmiştir. Çocuklar aktif öğrenenler olarak görülür ve çevre üçüncü öğretmen olarak kabul edilir. Ebeveynler ve toplum eğitim sürecine aktif katılım gösterir. Yaratıcı ifade ve dokümantasyon yaklaşımın önemli unsurlarıdır

      • 7renkakademi.com
    • Türkiye'nin Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları Üzerine Röportaj

      Bu video, Haber Artı programında sunulan, Türkiye'nin eğitim sistemi ve PISA sonuçları hakkında yapılan bir röportajdır. Programda New York Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Selçuk Şirin ve Eğitim Reformu Girişimi'nin direktörü Batuhan Aydagül konuk olarak yer almaktadır.. Video, Türkiye'nin 2015 PISA sonuçlarındaki performansı, eğitim sistemindeki kriz ve çözüm önerileri üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacılar, Türkiye'nin matematik, fen ve okuma puanlarının düştüğünü, ilk 50 ülke arasında yer almadığını belirterek, eğitim reformları için siyasi partilerin bir araya gelmesi gerektiğini vurgulamaktadır.. Röportajda ayrıca öğretmen eğitiminin güçlendirilmesi, öğretmen strateji belgesinin hazırlanmasına rağmen uygulamaya geçmemesi, seçici akademik okulların sayısını sınırlama, erken çocukluk eğitiminin önemi, güçlü okulların sosyal sorunlara duyarlı olması ve velilerin eğitim sürecine daha aktif katılımının gerekliliği gibi konular ele alınmaktadır. Türkiye'nin genç nüfusu ve bu demografik fırsat penceresinin önemi de vurgulanmaktadır.

      • youtube.com
    • Bilişsel Alanın Uygulama ve Analiz Basamakları Eğitim Videosu

      Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan eğitim dersi formatında olup, öğretmenlere yönelik bilişsel alanın uygulama ve analiz basamakları hakkında bilgi vermektedir.. Video, bilişsel alanın uygulama basamağından başlayarak analiz, sentez ve değerlendirme basamaklarını detaylı şekilde incelemektedir. Her basamak için tanım, özellikleri ve örnekler sunulmakta, matematik, fen, coğrafya, Türkçe ve müzik derslerinden örnekler verilmektedir.. Videoda ayrıca bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alanların hedeflerinin nasıl belirleneceği konusunda bilgiler sunulmakta ve hedeflerin nasıl yazılacağı açıklanmaktadır. Bilişsel alanın hiyerarşisi analiz, sentez ve değerlendirme basamakları olarak sıralanmaktadır.

      • youtube.com
    • Ölçme Değerlendirme Türleri Eğitim Videosu

      Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan ölçme değerlendirme konulu eğitim içeriğidir. Eğitmen, öğretmenlere yönelik değerlendirme kavramlarını açıklamaktadır.. Video, değerlendirme türlerini üç başlıkta incelemektedir: ölçütüne göre değerlendirme, amacına göre değerlendirme ve kişi sayısına göre değerlendirme. Özellikle ölçütüne göre değerlendirme ve amacına göre değerlendirme türleri detaylı olarak ele alınmaktadır. Mutlak değerlendirme (kriter referanslı değerlendirme) kavramı üzerinde durularak, bu değerlendirme türünün ölçütünün sınavdan önce belli, net ve kesin olması gerektiği açıklanmaktadır.. Eğitmen, bir sonraki videoda bağıl değerlendirme kavramını anlatacağını belirterek, bu videoda mutlak değerlendirme kavramının temel özelliklerini vurgulamaktadır. Mutlak değerlendirme için müfredat, sınav soru sayısı, öğrenme eksikliği, hazır bulmuşluk ve öğretmen kanısı gibi önceden belli olan net ve kesin durumların kullanıldığı örneklerle anlatılmaktadır.

      • youtube.com
    • Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Tanıtım Videosu

      Bu video, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nin kuruluşundan günümüze kadar olan tarihçesini ve başarılarını anlatan bir tanıtım filmidir.. Video, 1983-84 öğretim yılında başlayan fakültenin gelişimini, 10 araştırma üniversitesinden biri olan mevkisini ve eğitimdeki başarılarını anlatmaktadır. Fakülte, 7 bölüm, 19 ana bilim dalında 5000'den fazla öğrenciyi eğitirken, 27 çift anadal ve 21 yan dal programıyla dinamik bir eğitim sunmaktadır. Ayrıca, 16 ülkede 52 Erasmus anlaşması, Farabi ve Mevlana programlarındaki başarıları, Milli Eğitim Bakanlığı ile yapılan çalışmalar ve toplumsal sorumluluk projeleri gibi faaliyetlerini vurgulamaktadır. Video, Atatürk'ün "ya iyi öğretmen yetiştireceğiz ya da daha iyi öğretmen yetiştireceğiz" sözüyle sonlanmaktadır.

      • youtube.com
    • Teacher Education Overview

      Teacher education equips teachers with knowledge, attitudes, and skills for classroom practice. Two main components: pre-service and in-service teacher education. Teacher educators provide training to prospective teachers

      • en.wikipedia.org
    • Öğretim Teknikleri Eğitim Videosu

      Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan öğretmenlere yönelik öğretim teknikleri hakkında kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Eğitimci, öğretmen adaylarına çeşitli öğretim tekniklerini detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, çeşitli öğretim tekniklerini adım adım açıklamaktadır. İlk olarak balık kılçığı diyagramı (neden-sonuç diyagramı) ve Vee diyagramı (V diyagramı) tanıtılmakta, ardından anlam çözümleme tablosu, tahmin-gözlem-açıklama tekniği, bilgi haritası ve öğrenme halkası teknikleri ele alınmaktadır. Her teknik için uygulama örnekleri verilmekte ve ÖSYM sınavlarında bu tekniklerin nasıl sorulabileceği hakkında bilgiler sunulmaktadır.. Videoda özellikle bilgi haritası kavramı elektrik devresi, çiçekli bitki ve kasaplık örnekleri üzerinden açıklanmakta, bu tekniklerin öğrencilerin analitik, nesnel ve derinlemesine düşünme becerilerini nasıl geliştirdiği vurgulanmaktadır.

      • youtube.com
    • Fen Bilgisi Eğitimi Semineri: Öğrenme, Öğretme ve Ölçme Değerlendirme

      Bu video, European School platformu üzerinden sunulan bir öğretmen eğitimi semineridir. Konuşmacılar, öğretmen adaylarına ve deneyimli öğretmenlere yönelik fen bilgisi eğitimi, ölçme değerlendirme ve kavramsal öğrenme yöntemleri hakkında bilgiler vermektedir.. Seminer, öğrenme ve öğretme kavramlarının tartışılmasıyla başlayıp, ölçme değerlendirme sürecinin doğası ve önemine odaklanmaktadır. Kavram haritaları, öğrenme amaçlı yazma ve argümantasyon gibi alternatif değerlendirme yöntemleri detaylı olarak anlatılmakta, etkinlik raporları ve rubriklerin kullanımı gibi pratik uygulamalar paylaşılmaktadır. Video, öğretmenlerin sorularını yanıtlayan bir soru-cevap bölümüyle devam edip teşekkür konuşmasıyla sona ermektedir.. Seminerde özellikle kavram haritalarının nasıl kullanılacağı, STEM uygulamalarının değerlendirilmesi, kalabalık sınıflarda etkili uygulamalar ve öğretmenlerin profesyonel etkileşim için forum kullanımı gibi konular ele alınmaktadır. Etkinliğin sonunda katılımcılarla yazılı iletişim üzerinden tartışma ortamının devam edeceği belirtilmektedir.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor