Fatih Kalem, Fatih Projesi kapsamında geliştirilen ücretsiz bir mobil uygulamadır. Öğrencilerin ders notlarını alabilmeleri ve ödev yapabilmeleri için tasarlanmıştır. Öğretmenler ders materyallerini paylaşabilir ve öğrencilerle iletişim kurabilir
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Fatih Projesi tarafından verilen tabletlere ROM yükleme sürecini adım adım anlatmaktadır.. Video, 2019 yılında Milli Eğitim Bakanlığı'nın Fatih Projesi tabletlerine ROM yükleme kısıtlamalarını kaldırdığını açıklayarak başlıyor. Konuşmacı, General Mobile Etap 4 model tabletine ROM yükleme sürecini gösteriyor ve farklı şarjlı tablet modelleri için gerekli dosyaları ve yükleme adımlarını detaylı şekilde anlatıyor. Yükleme süreci, driver yükleme, tabletin kurtarma moduna geçirilmesi, Firewire Update PC Tool veya farklı bir program kullanılarak ROM dosyasının yüklenmesi ve sistem güncellemesinin yapılması aşamalarını içeriyor.
Bu video, Fatih Projesi kapsamında pilot okullarda uygulanan tablet bilgisayar eğitim sistemini anlatan bir belgesel formatındadır. Videoda öğrenciler, öğretmenler ve okul müdürleri yer almaktadır.. Video, eğitimde tablet dönemi başladığını ve Fatih Projesi'nin hayata geçmesinin öğrenci ve öğretmenlerin yüzünü güldürdüğünü anlatmaktadır. On yedi ilde elli iki okulda dört bin tablet bilgisayar öğrencilere dağıtılmıştır. Öğrenciler ve öğretmenler yeni sistemden memnun olduklarını, kitap defter döneminden bilgisayarlı bir döneme geçişin faydalarını ve akıllı tahtayla desteklenen sınıflarda ders anlatımının görsel zenginliğini vurgulamaktadır.
"Video Eğitimi" kanalında Ali Tutar tarafından sunulan bu eğitim videosu, Türkiye'nin eğitim sistemindeki sorunları detaylı bir şekilde analiz etmektedir.. Video, Türkiye'nin eğitim sistemindeki sorunları üç bölüme ayrılmış bir serinin parçasıdır. İçerikte Dünya Ekonomik Forumu, ÖSYM, TUİK ve OECD gibi kaynaklardan alınan verilerle Türkiye'nin eğitim sisteminin dünya sıralamasındaki durumu incelenmekte, PISA test sonuçları değerlendirilmekte ve Fatih Projesi'nin sonuçları ele alınmaktadır. Video, eğitim bütçesinin artmasına rağmen yaşanan sorunları, üniversite sayısının artmasına rağmen mezunların işsizlik oranının arttığını ve eğitim sisteminin çeşitli alanlardaki eksikliklerini vurgulamaktadır.. Konuşmacı, eğitim ve öğretim arasındaki farkı açıklayarak, eğitim sorunlarının siyasi partilerden bağımsız olduğunu vurgulamakta ve bir sonraki videoda dünyadaki eğitimle kıyaslama yapacağını, son videoda ise çözüm önerilerini paylaşacağını belirtmektedir.
MEBBİS üzerinden kurum kodu ile giriş yapılmalıdır. Devlet Kurumları Modülü ve Fatih Projesi seçilmelidir. Kişisel kullanıcı ile Fatih Envanter Modülü'ne giriş yapılamaz
PYS, Fatih Projesi kapsamındaki okulların yönetim sistemlerini yönetir. Sistem tesis, envanter, arıza takibi ve çağrı merkezi işlemlerini kapsar
Bu video, Bursa Ulubatlı Hasan Anadolu Lisesi'nin tanıtım filmidir. Okulun tarihçesi, fiziki özellikleri ve eğitim imkanları hakkında bilgi verilmektedir.. Video, okulun 1988-1989 öğretim yılında üç hazırlık sınıfıyla eğitim vermeye başladığını ve 1993-1994 yılında kendi binasına taşındığını anlatarak başlıyor. Ardından okulun fiziksel özellikleri (688 öğrenci, 45 öğretmen, 23 derslik, spor salonu, kantin, kütüphane, toplantı salonu, bahçe), eğitim imkanları ve Fatih Projesi kapsamında yapılan yenilikler detaylı şekilde açıklanıyor. Son bölümde ise okulun üniversiteye yerleştirme başarısı ve 2015 yılında Türkiye'de 34. sırada yer alması gibi başarıları vurgulanıyor.
Teknoloji, bilimin üretim ve hizmet alanlarındaki sorunlara uygulanmasıdır. Eğitim, planlı ve programlı, yaşam boyu devam eden uygulamalı süreçtir. Eğitim teknolojisi, öğretme-öğrenme süreçlerinin tasarlanması ve değerlendirilmesidir
Bu video, Fatih Projesi ile verilen Etap 5 tabletlere ROM yükleme işlemini adım adım gösteren bir eğitim içeriğidir.. Video, Milli Eğitim Bakanlığı'nın yayınladığı aktivasyon şifresi istemeyen ROM'un nasıl yükleneceğini anlatmaktadır. İçerikte, Google'da "Etap 5 ROM mat" araması yaparak uygun ROM'un indirilmesi, Flash Tool programının kullanımı ve ROM'un tablete yüklenmesi süreci detaylı olarak gösterilmektedir. Ayrıca, tabletlerin USB kapalı geldiği için dikkat edilmesi gereken noktalar ve yükleme sonrası tabletin ilk açılış işlemleri de videoda yer almaktadır.
FP-BTR, Fatih Projesi kapsamında öğretmenlere rehberlik eden öğretmenlerdir. Görevlendirme 1990'lı yıllarda başlamış, 100 saatlik eğitimle yapılmaktadır. Görevlendirmeler valilik onayı ile yılda iki kez yapılır
Bu video, bir kişinin Milli Eğitim Bakanlığı'nın Fatih projesi kapsamında verilen etap tabletlere format atma işlemini gösterdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda, tabletlere fabrikasyon reset (format atma) işlemi adım adım gösterilmektedir. İşlem sırasında herhangi bir tepki verilmediği belirtilmektedir. Video, izleyicilere bu tabletlerin format atma işlemini nasıl yapabileceklerini göstermek amacıyla hazırlanmıştır.
Fatih PYS sistemi 11.06.2021'den beri http://fatihpys.eba.gov.tr/ adresinde hizmet vermektedir. Sistem üzerinden altyapı ve erişim arızaları takip edilebilmektedir. Sisteme okul bilgileri eklenmeyen okullar için agaltyapi@eba.gov.tr adresi kullanılmaktadır
Bu video, bir kişinin Fatih Projesi kapsamında gelen öğretmen tabletlerinin yazılım özelliklerini incelediği bir değerlendirme içeriğidir.. Videoda tabletlerin Android işletim sistemiyle birlikte gelen temel uygulamalar (galeri, Gmail, Google Play, kamera) ve EBA Market uygulaması gibi ek uygulamalar inceleniyor. Konuşmacı, tabletlerin en büyük eksikliğini ofis programlarının olmaması olarak belirtiyor ve YouTube ve Facebook gibi uygulamaların çalışmadığını, marketten uygulama kurma konusunda bazı öğretmenlerin zorlandığını ifade ediyor. Ayrıca EBA Market'in hem öğretmenler hem öğrenciler açısından zenginleştirilmesi gerektiğini vurguluyor.
Bu video, Fatih Projesi FS65-30 model yazıcı için ağ ayarlarının nasıl yapılacağını adım adım gösteren bir eğitim içeriğidir.. Video, yazıcı için ağ ayarlarının yapılması sürecini detaylı olarak anlatmaktadır. Önce sistem menüsü tuşuna basılarak oturum açma adı ve parolası (admin) girilmesi, ardından ağ ayarlarına erişim ve TCP/IP ayarlarının nasıl yapılandırılacağı gösterilmektedir. Kullanıcılar IP adresi ayarlarını otomatik veya manuel olarak yapabilirler.
Bu video, Şişli Milli Eğitim Müdürü Mücahit Bey ile yapılan bir röportajdır. Röportajda teknolojinin eğitim sistemindeki etkileri ve gelecekteki eğitim modeli hakkında sorular sorulmaktadır.. Röportajda teknolojinin eğitim sistemini nasıl değiştirdiği, öğretmenin rolünün nasıl değiştiği ve öğrencinin nasıl etkilendiği ele alınmaktadır. Mücahit Bey, Milli Eğitim Bakanlığı'nın Fatih Projesi kapsamında Türkiye'de ve Şişli'de gerçekleştirdiği teknolojik altyapı çalışmalarını, etkileşimli tahtaların ve tabletlerin dağıtımını anlatmaktadır. Ayrıca e-okul sistemi, sosyal medyanın eğitimdeki rolü ve gelecekte eğitim modelinin nasıl değişebileceğine dair görüşlerini paylaşmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, sunucu Fatih Projesi'nden okullara gönderilen Sera FS30-40 serisi fotokopi makinelerinin ağ üzerinden nasıl taranacağını adım adım göstermektedir.. Video, fotokopi makinesinin driver yükleme işlemiyle başlayıp, cihazın bilgisayara bağlanması, tarama klasörünün oluşturulması ve paylaşılması, cihazın IP adresine erişim ve tarama ayarlarının yapılandırılması aşamalarını kapsamaktadır. Ayrıca ADF (Automatic Document Feeder) ünitesinin kullanımı, evrak yükleme, kopyalama işlemi yapma ve taranan belgenin bilgisayara PDF formatında kaydedilmesi gösterilmektedir.. Sunucu, Windows 7 işletim sisteminde işlem yaparken, 100 bilgisayara kadar tarama yapılabileceğini ve parola korumalı paylaşımın kapalı olması gerektiğini vurgulamaktadır. Bir sonraki videoda flash bellekten tarama işleminin nasıl yapılacağını anlatacağını belirtmektedir.
Bu video, Türkiye'deki eğitim sisteminde gerçekleştirilen Fatih Projesi'nin tanıtımını yapan bir bilgilendirme içeriğidir.. Video, Fatih Projesi'nin öğrenci merkezli eğitim anlayışını ön planda tutan, Türkiye'deki her sınıfı bilişim teknolojisi cihazlarıyla donatmayı amaçlayan kapsamlı bir projeyi anlatmaktadır. İçerikte projenin donanım ve yazılım altyapısı, etkileşimli tahtalar, tablet bilgisayarlar, e- içerikler, öğretmen kılavuz kitapları, hizmet içi eğitimler ve güvenli internet erişimi gibi temel unsurları detaylı olarak açıklanmaktadır. Proje, gelecek yüzyılları şekillendirecek bireyler yetiştirmeyi hedefleyerek eğitimde teknolojiyi diğer ülkelerden daha yaygın ve etkin kullanmayı amaçlamaktadır.
Bu video, "Memleket Meselesi" adlı bir programda gerçekleştirilen, eğitim sistemi değişiklikleri hakkında yapılan bir tartışma formatındadır. Programda Milli Eğitim Bakanlığı'ndan Salih Çelik (müsteşar), sendika temsilcisi Ünsal Bey ve diğer konuklar yer almaktadır.. Videoda Türkiye'deki eğitim sistemi değişiklikleri, 12 yıllık zorunlu eğitim sistemi, dershanelerin özel okula dönüştürülmesi, sınav sistemi değişiklikleri ve Fatih Projesi gibi konular ele alınmaktadır. Müsteşar, yeni eğitim yasasının olumlu yönlerini anlatırken, Ünsal Bey yasanın eğitim hakkı kavramını çıkarması, okul öncesi eğitim kapsamından çıkarılması ve eğitim dinselleştirilmesi gibi olumsuz yönlerini eleştirmektedir.. Programda ayrıca sınıf öğretmenlerinin norm kadro fazlası olması, Fatih projesinin ihale sürecinin dışına çıkarılması, ilköğretim okullarının kademelendirilmesi ve mesleki eğitimin nasıl düzenleneceği gibi konular da tartışılmaktadır. Ünsal Bey, yasanın 2022 sayılı ilköğretim kanununun 7. maddesini değiştirdiğini ve zorunlu eğitim süresinin 12 yıl olması gerektiğini vurgulamaktadır.
Bu video, Milliyetçi Hareket Partisi Ankara milletvekili Zühal Topçu'nun Milli Eğitim Bakanlığı'nın sorunlarını Meclis gündemine taşıdığı bir konuşma içeriğidir.. Konuşmada öğretmen maaşları, atanamayan öğretmenler, TEOG sınavı, Fatih Projesi ve Kürtçe eğitim veren okullar gibi eğitim sistemindeki sorunlar ele alınmaktadır. Topçu, öğretmenlerin gelir düzeyinin OECD ortalamasının yarısı düzeyinde kaldığını, atanamayan öğretmenlerin bir an önce atanması gerektiğini ve TEOG sınavında yaşanan adaletsizlikleri vurgulamaktadır. Ayrıca Fatih Projesi'nin üç yıl içinde tamamlanması gereken halde hala ilerlemediğini ve Kürtçe eğitim veren okulların anayasaya aykırı bir uygulama olduğunu belirtmektedir.
Bu video, bir eğitim ortamında öğretmenin konuşma bilekleri tekniğini uyguladığı bir ders sahnesini göstermektedir. Öğretmen, öğrencileri üç kişilik gruplara ayırarak otuz saniyelik biletler kullanarak tartışmalarını yönetmektedir.. Videoda öğrenciler, Fatih projesi kapsamında dağıtılan tabletlerin ve eski sistem kitapların hangisinin daha yararlı olduğu konusunda görüşlerini paylaşmaktadır. Bazı öğrenciler tabletlerin taşınabilirliği ve pratikliği nedeniyle daha yararlı olduğunu, diğerleri ise öğretmenlerin yeterli eğitim almadığı ve öğrencilerin tabletleri kullanamadığı için kitapların daha iyi olduğunu savunmaktadır.