Ders yılı süresi 180 iş gününden az olamaz. Normal öğretimde sabah ve öğleden sonra yarımşar gün eğitim verilir. İkili eğitimde günde 6 etkinlik saati, gruplarda 10-20 çocuk bulunur
Bu video, Simav İbrahim Eren İmam Hatip Ortaokulu'nun tanıtım filmidir. Videoda öğrenciler, öğretmenler ve okul yöneticisi yer almaktadır.. Video, okulun eğitim-öğretim imkanlarını, dini ve kültürel faaliyetlerini ve sosyal hizmetlerini tanıtmaktadır. Okul 2012-2013 eğitim-öğretim yılında açılmış olup, Arapça, Kur'an-ı Kerim ve temel dini bilgiler dersleri sunmaktadır. Ayrıca satranç eğitimi, futbol taktikleri, hafta sonu takviye kursları, deneme sınavları, rehberlik hizmetleri, bilgisayar laboratuvarı, tatil gezileri ve ücretsiz yemek hizmeti gibi imkanlar sunulmaktadır. Video, okulun yatılı özelliği ve mezunların erişebileceği lise seçenekleri hakkında bilgi vererek sonlanmaktadır.
Bu video, CB Akademi'nin KPSS ve ÖABT kursları hakkında bilgi veren bir tanıtım içeriğidir. Konuşmacı, izleyicilerden gelen soruları yanıtlamakta ve CB Akademi'nin neden tercih edildiğini açıklamaktadır.. Video, CB Akademi'nin altı temel özelliğini detaylı olarak anlatmaktadır: uzman kadro, canlı ders, aktif katılım, ders notları, deneme sınavları ve tüm cihazlardan sınırsız erişim. Her bir özellik için ayrıntılı bilgiler verilmekte, özellikle uzman kadro, ders notları, deneme sınavları ve rehberlik hizmetleri üzerinde durulmaktadır. Ayrıca, haftalık ders programları, yıl sonu tekrar kampları ve teknik destek imkanları da tanıtılmaktadır.
Standart testler yetenek, başarı, ilgi, kişilik ve tutum alanlarını kapsar. Bireyi tanıma formları kendini anlatma ve gözlem tekniklerini içerir. Sistem formları yönlendirme, izleme-değerlendirme ve planlamayı kapsar. Çizelgeler formların kayıt ve takip süreçlerini düzenler
Onur Kurulu Ekim 2010'da Erol Horozal başkanlığında kuruldu. Kurulda 12 sınıf temsilcisi ve 2 başkan seçildi. Geçen yıl disiplin açısından olumsuz olay yaşanmadı
Akran zorbalığı, güç eşitsizliği olan ve sürekli zarar veren saldırgan davranışlardır. Benzer saldırganlar zayıf gördükleri gruplara karşı grup oluşturur. Zorbalık doğrudan (fiziksel, sözel) ve dolaylı (dışlama, dedikodu) olarak ikiye ayrılır
Bu video, Final dergisinin üniversite sınavlarına hazırlık için sunduğu hizmetleri tanıtan bir reklam filmidir. Videoda 800 bin kişi arasından iki sınavda da birinci olan Aydın Akgün gibi başarılı öğrencilerin deneyimleri paylaşılmaktadır.. Video, Final dergisinin sunduğu çeşitli kaynakları ve hizmetleri detaylı şekilde anlatmaktadır. Derginin deneme sınavları, soru bankaları, cep kitapları, tarih ve coğrafya kitapları gibi ücretsiz ekleri tanıtılmaktadır. Ayrıca, Final'in uzman eğitimci kadrosu, rehberlik hizmetleri ve fakültelerin taban puanları hakkında bilgiler de paylaşılmaktadır. Video, öğrencilerin Final dergisini tavsiye etmesiyle sona ermektedir.
Bu video, Düzce Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Kadir Öksüz ile yapılan bir röportajdır. Müdür, üniversite tercih döneminde öğrencilere destek olmak için kurulan tercih büroları hakkında bilgi vermektedir.. Videoda, 27 Temmuz ve 5 Ağustos tarihleri arasında devam eden tercih danışmanlığı süreci anlatılmaktadır. Müdür, merkezin dört psikolojik danışmanla birlikte tercih danışmanlığı komisyonları kurduğunu ve öğrencilerin ilgi, alaka ve yeteneklerine göre tercih yapmaları gerektiğini vurgulamaktadır. Ayrıca, Düzce Rehberlik Araştırma Merkezi'nin Fevzi Çakmak Mahallesi'nde, belediye kültür merkezi ve adliye bölgesine yakın bir konumda bulunduğu belirtilmektedir.
Çekmeköy'de modern ilkokul ve ortaokul binalarıyla açıldı. Doğa ile iç içe, teknolojik donanımlı kampüs. Anadolu yakasının en çok tercih edilen kolejlerinden biri
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan uzman öğretmenlik eğitim programının kapsamlı bir özetidir. Konuşmacı, 180 saatlik eğitim programının tüm önemli konularını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, farklılaştırılmış öğretim kavramından başlayarak eğitim kuramları, değerlendirme teknikleri, rehberlik hizmetleri, kapsayıcı eğitim, çevre eğitimi, iklim değişikliği, sürdürülebilir kalkınma, dijital yeterlilikler ve güvenli okullar gibi konuları sistematik olarak ele almaktadır. İçerik, öğretmen eğitimi ve teknoloji entegrasyonu konusunda bilgi edinmek isteyenler için kapsamlı bir kaynak niteliğindedir.. Video ayrıca UNESCO öğretmen dijital yeterlikleri çerçevesi, mobil öğrenme, karma öğrenme, siber zorbalık önleme yöntemleri ve sosyal-duygusal öğrenme gibi güncel eğitim konularını da kapsamaktadır. Uzman öğretmenlik sınavına hazırlananlar için genel bir bakış açısı kazandırmayı amaçlayan bu içerik, eğitimciler ve öğrenciler için faydalı bilgiler sunmaktadır.
İlk psikolojik test 1904'te Alfred Binet tarafından geliştirildi. Test, Stanford Binet adıyla halen kullanılmaktadır
Bu video, Etimesgut'ta bulunan Atma Hacı Hüseyin Akgül Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nin tanıtımını içeren bir eğitim kurumu tanıtım filmidir.. Video, okulun 1967 yılında eğitim-öğretim vermeye başladığı ve 2014 yılında yapılan ek binayla bugünkü adını aldığı bilgisiyle başlar. Okulun beş farklı alan (bilişim teknolojileri, çocuk gelişimi ve eğitim, grafik ve fotoğraf, moda tasarım teknolojileri, yiyecek ve içecek hizmetleri) ve bu alanlardaki dallar hakkında detaylı bilgiler sunulur. Ayrıca okulun öğrencilerin kişisel gelişimlerini desteklemek için sunduğu rehberlik hizmetleri, sosyal, sportif ve kültürel faaliyetler de vurgulanmaktadır.
Bu video, İzmir Sağlık Koleji'nin tanıtımını yapan bir reklam filmidir. Videoda okulun eğitim imkanları, laboratuvarları ve mezunların kariyer yolları hakkında bilgiler verilmektedir.. Video, okulun Türkiye'de dördüncü Ege Bölgesi ve İzmir'de ilk kurulan sağlık meslek lisesi olduğunu belirterek başlıyor. Ardından okulun eğitim teknolojileri, laboratuvarları, spor salonu, müzik atölyesi, kütüphane ve yemekhanesi gibi fiziksel imkanları tanıtılıyor. Daha sonra sağlık bakım teknisyenliği ve hemşire yardımcılığı gibi mesleklerin görevleri açıklanıyor. Son bölümde ise mezunların kariyer yolları ve okulun sunduğu rehberlik hizmetleri anlatılıyor.
Bu video, dershanelerde ÖSS ve OKS'ye hazırlanan öğrencilerle yapılan röportajları içeriyor. Röportajlarda öğrencilerin ilgi ve yetenekleri, meslek tercihleri ve okul rehberlik hizmetlerinin yeterliliği hakkında görüşleri paylaşılıyor.. Videoda öğrencilerin tiyatro, mimarlık, matematik, spor, sinema-televizyon, psikoloji ve diyetisyenlik gibi farklı alanlardaki ilgi ve yetenekleri ele alınıyor. Ayrıca öğrencilerin meslek tercihlerinde ekonomik koşulların etkisi, okul rehberlik hizmetlerinin yeterliliği konusundaki farklı görüşleri de paylaşılıyor. Röportajların sonunda Zeynep Hanım'ın görüşleri de yer alıyor.
Bu video, Türkiye'de lise giriş sınavına giren öğrencilerin tercih sürecini anlatan bir haber formatındadır. Videoda Eyüp Sultan Belediyesi Başkanı Remzi Aydın'ın talimatlarıyla kurulan LGS tercih çadırı tanıtılmaktadır.. Video, 2 Temmuz itibariyle başlayan ve 13 Temmuz'da sona erecek olan LGS tercih sürecini konu almaktadır. Eyüp Sultan Camii Meydanı'nda kurulan çadırda, Gençlik ve Spor Hizmetleri Müdürlüğü'ne bağlı Simurg Bilgi Evlerinden rehber öğretmenler öğrencileri ve velileri 10-18 saatleri arasında ağırlamaktadır. Öğrenciler yerleştirme, merkezi yerleştirme ve pansiyonlu okulları tercih edebilecekleri üç kulvarda hizmet almakta ve e-okul sistemi üzerinden toplam on okul tercih edebilmektedirler.
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir eğitmen tarafından rehberlik hizmetindeki sevk kavramı anlatılmaktadır.. Videoda sevk kavramının tanımı ve önemi detaylı olarak açıklanmaktadır. Eğitmen, sevkin "mevcut durumun görev, yetki ve sınırlarını aşması" durumunda bir üst kurum, kuruluş veya kişiye yönlendirme olduğunu vurgulamaktadır. Ayrıca sevkin kurum içi ve kurum dışı olabileceği, hiyerarşik yapıda olduğu ve ÖSYM sınavlarında çıkabilecek örnek sorular üzerinden anlatılmaktadır. Özellikle okulda rehber öğretmeninin olmadığı durumlarda sınıf rehber öğretmeninin müdürün onayıyla sevk sürecini başlatabileceği özel durum vurgulanmaktadır.
Bu video, Çavuşoğlu İsmail Yeşilyurt İmam Hatip Ortaokulu'nun tanıtımını yapan bir film formatındadır. Videoda okul müdürü yardımcısı Murat Yıldız, rehber öğretmeni, Türkçe öğretmeni ve öğrenci temsilcisi Beyza Özdel gibi çeşitli okul üyeleri yer almaktadır.. Video, okulun misyon ve vizyonunu, eğitim anlayışını ve hedeflerini anlatmaktadır. İçerikte okulun değerlerini, eğitim yaklaşımını, rehberlik hizmetlerini ve sosyal sorumluluk projelerini tanıtan bölümler bulunmaktadır. Ayrıca okulun kazandığı ödüller, dini ve akademik derslerin yanı sıra İngilizce ve Arapça eğitimi, spor faaliyetleri ve sosyal etkinlikler de gösterilmektedir. Video, okulun "İlim irfan yurdumuz" sloganıyla ilim ve irfan yolunda çalıştığını vurgulayarak sona ermektedir.
Bu video, Özgür adlı bir kişinin Çalışma Saati adlı online rehber platformunda nasıl para kazanabileceğini anlatan bir tanıtım videosu.. Video, Özgür'ün internette kolay, güvenilir ve rahat bir şekilde para kazanmak istemesiyle başlıyor. Çalışma Saati'nin Türkiye'nin en büyük online rehberi olduğu, kullanıcıların kamu kuruluşları, işletmeler ve hizmet sektörlerini rehbere kayıt yaparak ek gelir elde edebildiği anlatılıyor. Özgür, puan sistemini keşfediyor ve rehbere kayıt yaparak para kazanma sürecini adım adım gösteriyor. Ayrıca ödeme seçenekleri ve ödeme sıklığı hakkında bilgi veriliyor.
Bu video, Salihli RAM Rehberlik Hizmetleri adına Mustafa Yıldız tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Mustafa Yıldız, psikolojik danışman olarak rehberlik ihtiyaçları belirleme anketlerinin (RİBA) online ortamda nasıl gönderileceğini adım adım göstermektedir.. Video, RİBA'ların ne olduğu ve neden doldurulduğu hakkında kısa bir girişle başlayıp, farklı eğitim kademelerine (okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise) uygun formların nasıl erişileceğini anlatmaktadır. Özellikle ilkokul örneği üzerinden, öğrenci, öğretmen ve veli anketlerinin nasıl doldurulacağı, sonuçların nasıl hesaplanacağı ve RAM'a nasıl gönderileceği detaylı olarak gösterilmektedir. Video, anket sonuçlarının RAM'a başarıyla gönderildiğini kontrol etme adımlarıyla sonlanmaktadır.
Bu video, 2016-2017 eğitim-öğretim dönemi sonunda Bursa'da eğitim sendikalarının kamera karşısına çıkmasıyla yapılan bir değerlendirme sunumudur.. Videoda eğitim sisteminin temel sorunları ele alınmaktadır. Öğretmen açığı sorunu, sınava odaklı eğitim sisteminin mutsuz çocuklar yetiştirmesi, okulların türlerinin ihtiyaçlara göre değil yöneticilerin siyasal eğilimlerine göre yapılması, okullardaki güvenlik sorunları ve Milli Eğitim Bakanlığı'nın rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin önemini kavrayamaması gibi konular detaylı olarak incelenmektedir.